Maar dan heb je in december niet gezien dat de afschrijving uitbleef.
December is voor veel mensen een dure maand, dus het kan gebeuren. Je bent echter niet benadeeld. De suggestie dat Essent dubbel incasseert klopt niet. Ze zijn wel laat.
Maar dan heb je in december niet gezien dat de afschrijving uitbleef.
2,7 miljoen klanten; als er 1% fout zou gaan....Consumenneke schreef: ↑21 mar 2025 16:03Even alle kinderachtige grappen ten koste van een forumdeelnemer terzijde: een tweede indicatie dat er iets hapert bij Essent. Automatische incasso zou een standaard proces moeten zijn.
Essent incasseert iedere maand. Hier opzegt op 21 december per 1 maart. Essent heeft de opzegging wel ontvangen maar niet verwerkt in de systemen. De opzegboete is kwijtgescholden maar men doet was alsof de overeenkomst niet per 1 maart is beeindigd.
Essent incasseert hier juist niet iedere maand, maar om de maand twee maandtermijnen tegelijk. Waar je die opzegging en opzegboete vandaan haalt, is me een raadsel.
Een foutje kan natuurlijk gemaakt worden, maar waar ik mij over verbaas is dat een medewerker met droge ogen beweert dan een opzegging niet geldt als ze hem niet verwerken. Als ik het er niet mee eens ben, dan moet ik maar mailen. En ook dan wordt de fout niet gecorrigeerd.J. Deltoer schreef: ↑22 mar 2025 06:53Het louter sturen van een opzegging is natuurlijk onvoldoende om van een energiemaatschappij af te komen.
Dat kan, maar hoeft uiteraard niet. Ik heb op 12 december via de chat opgezegd per 1 maart om er zeker van te zijn dat ik optijd was en de opzegtermijn van één maand in acht neemt. Ik had op dat moment nog geen nieuwe energieleverancier op het oog. De nieuwe leverancier start op 4 maart.
Zat je dan 1 t/m 3 maart in de kou en het donker?
Ik heb vanochtend online aangifte van poging tot diefstal gedaan en een kopie ervan doorgestuurd naar Essent. Niet dat ik verwacht dat het OM ook daadwerkelijk tot vervolging zal overgaan.
Natuurlijk niet. Het verbruik is evenwel nihil. Er gaan weken zo niet maanden overheen voordat de netbeheerder je komt afsluiten.
De medewerker van Essent voelde geen schaamte en beargumenteerde dat het een geluk bij een ongeluk was, omdat de netbeheerder hogere tarieven in rekening brengt dan zij zelf. Dat is uiteraard onwaar.J. Deltoer schreef: ↑22 mar 2025 13:02Had Essent de opzegging verwerkt had u tussen 1 en 3 maart geen leverancier gehad en had de netbeheerder moeten beslissen hoe deze periode gefactureerd moet worden. Nu factureert Essent deze paar dagen.
Essent factureerde haar eigen vaste kosten, de vaste kosten van de netbeheerder en de vermindering energiebelasting. Het in rekening brengen van de eigen vaste kosten is beter willen worden van de situatie (pure winst). En de vaste kosten van de netbeheerder vorderd ze maar van de netbeheerder terug als zijnde onverschuldigd betaald.Rb Midden-Nederland 22 april 2020, ECLI:NL:RBMNE:2020:1952
3.6. (...) Wel is de kantonrechter het met [gedaagde] eens dat Stedin de door haar geleden schade niet of nauwelijks heeft gespecificeerd. Met het oog op het feit dat uit de globale berekening ter zitting is gebleken dat [gedaagde] zich € 1.200,- heeft bespaard, acht de kantonrechter voldoende grond aanwezig om het nadeel dat Stedin leidt te begroten op het door haar genoemde (in hoogte beperkte) bedrag.
3.7. De slotsom is dat de hoofdsom van € 426,53 wordt toegewezen. (...)
Die mag de netbeheerder hebben.J. Deltoer schreef: ↑22 mar 2025 14:39De vermindering energiebelasting hoeft u toch ook niet bij de fiscus zelf te claimen.
Het lijkt erop dat jij niet goed gelezen hebt.J. Deltoer schreef: ↑22 mar 2025 14:39Het lijkt erop dat u van alles verzint om een paar dagen gratis stroom te hebben.