Pagina 2 van 2
Re: Mijnopzeggingen.nl rekent ineens 24,95 euro
Geplaatst: 16 mar 2025 17:01
door NeoDutchio
HandigeHarrie schreef: ↑16 mar 2025 15:09
Ietwat onderbelicht blijft, dat de "dienst" niet is geleverd. Wanprestatie of non-conformiteit? Een niet-opgezegd abonnement betekent dat het doorloopt à .... euro per maand; en dat je als je dat ontdekt dus zo snel mogelijk zelf opzegt. Ik zou dus zeggen dat er sprake is van non-conformiteit en er niet betaald had hoeven worden.
Tenzij er een reden is dat er niet opgezegd is. Normaal gaan dergelijke opzegbrieven automatisch weg. Is er daadwerkelijk niets verstuurd of is de brief niet aangekomen, of kon er niet opgezegd worden?
Re: Mijnopzeggingen.nl rekent ineens 24,95 euro
Geplaatst: 16 mar 2025 17:15
door alfatrion
HandigeHarrie schreef: ↑16 mar 2025 15:09
Ietwat onderbelicht blijft, dat de "dienst" niet is geleverd. Wanprestatie of non-conformiteit?
Non-conformiteit geld alleen voor de koop van zaken.
Ik maak uit het OP op dat er een automatische incasso heeft plaatsgevonden en dat dit bedrag gestorneerd is. Vervolgens is er aanmaning verstuurd met kosten erbij. Als daarvoor geen correcte kosteloze veertiendaagse aanmaning is verstuurd, dan zijn de incassokosten onverschuldigd. En dan kun je ook gaan denken aan het ontbinden en een schadevergoeding wegens het niet uitvoeren van de dienst. In het andere geval zit TS fout.