Verduistering nalatenschap door de Rabobank

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Moneyman

Re: Verduistering nalatenschap door de Rabobank

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
25 mei 2025 08:01
Moneyman schreef:
24 mei 2025 15:19
16again schreef:
24 mei 2025 14:03

Misschien heeft Rabo gewoon fouten gemaakt, en is er geen sprake van opzet.
Dat lijkt me een veel aannemelijker scenario en is precies de reden dat de door TS gestelde fraude en verduistering niet geloofwaardig zijn.
Misschien begonnen als fout, maar als de bank het daarna onder het tapijt probeert te vegen, worden de aantijgingen van TS wel begrijpelijk.
Welnee. Fraude en verduistering zijn totaal andere zaken. En daarnaast is "begrijpelijk" iets totaal anders dan "juist".

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Henri23 schreef:
23 mei 2025 18:55
Desondanks weigert de Rabobank nu al jaren om de wettige erfgenamen te erkennen en de casus af te handelen. Dit ondanks het feit dat uit documenten van de notaris en de burgerlijke stand blijkt wie de erfgenamen zijn.

Het meest recente verhaal van de Rabobank was dat zij de Akte van Erfrecht niet accepteren omdat daar 'de verkeerde namen op staan.' Wettelijke documenten waarop de Rabobank namen wil aanpassen omdat hen dit uit komt.
Als u een conflict heeft met de Rabobank die de akte van erfrecht weigert te accepteren, dan is de volgend stap een gang naar de rechter of naar Kifid (weet niet zeker of zij dergelijke conflicten ook doen). De rechter dan wel het Kifid zal zich dan uitspreken of u gelijk heeft, de Rabobank gelijk heeft of de waarheid ergens in het midden ligt.

De bal ligt dus bij u.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar daar ga je toch niet 4 jaar op wachten of over in discussie, die termijn is ruim te lang.
Mijn ervaring met banken en erfenissen is juist dat het snel, correct en vooral behulpzaam verloopt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij kan je zelfs de notaris vragen actie te ondernemen. Op zijn minst kun je daar advies inwinnen. Die heeft immers de verklaring van erfrecht afgegeven. Waarom op zijn minst dat laatste dan niet gedaan?

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

witte angora schreef:
25 mei 2025 20:17
Volgens mij kan je zelfs de notaris vragen actie te ondernemen. Op zijn minst kun je daar advies inwinnen. Die heeft immers de verklaring van erfrecht afgegeven. Waarom op zijn minst dat laatste dan niet gedaan?
Dat is ook niet de taak van de notaris. De notaris maakt een Verklaring van erfrecht op en verder gaat de bemoeienis van de notaris niet.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
Moneyman schreef:
16again schreef:
24 mei 2025 14:03

Misschien heeft Rabo gewoon fouten gemaakt, en is er geen sprake van opzet.
Dat lijkt me een veel aannemelijker scenario en is precies de reden dat de door TS gestelde fraude en verduistering niet geloofwaardig zijn.
Misschien begonnen als fout, maar als de bank het daarna onder het tapijt probeert te vegen, worden de aantijgingen van TS wel begrijpelijk.
Bij grote, procesgestuurde bedrijven is het soms erg lastig om dingen op te lossen als er een keer iets uit het proces is gevlogen. Maar dat is nog altijd iets heel anders dan onder het tapijt proberen te vegen. Uiteindelijk moeten zaken die fout gegaan zijn wel weer het de systemen kunnen worden ingevoerd. En als je weet hoe complex die systemen in een groot bedrijf kunnen zijn, en dat maar een beperkt aantal mensen logischerwijs de rechten hebben om dingen handmatig aan te passen dan kan dat wel even duren. Een andere optie is om de processen zodanig soepel te maken dat je veel meer flexibiliteit hebt maar dat gaat dan weer ten koste van ander zaken zoals bijvoorbeeld security. Het zijn financiele instellingen waar je liefst alles dichttimmert.

witte angora

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2025 20:47
witte angora schreef:
Dat is ook niet de taak van de notaris. De notaris maakt een Verklaring van erfrecht op en verder gaat de bemoeienis van de notaris niet.
Ik weet wel zeer zeker dat de notaris uit kan leggen wat er moet gebeuren in dit soort gevallen, of welke opties er zijn.

Ik_weet_niet_alles

witte angora schreef:
25 mei 2025 22:31
witte angora schreef:
Ik weet wel zeer zeker dat de notaris uit kan leggen wat er moet gebeuren in dit soort gevallen, of welke opties er zijn.
Dat klopt, maar dat is iets anders dan dat de notaris actie moet ondernemen.

BL2

rwolters schreef:
25 mei 2025 22:13
....dan kan dat wel even duren........
Vier (!) jaar lijkt me toch wat erg lang.....

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

rwolters schreef:
25 mei 2025 22:13
16again schreef:
Moneyman schreef:

Bij grote, procesgestuurde bedrijven is het soms erg lastig om dingen op te lossen als er een keer iets uit het proces is gevlogen. Maar dat is nog altijd iets heel anders dan onder het tapijt proberen te vegen. Uiteindelijk moeten zaken die fout gegaan zijn wel weer het de systemen kunnen worden ingevoerd. En als je weet hoe complex die systemen in een groot bedrijf kunnen zijn, en dat maar een beperkt aantal mensen logischerwijs de rechten hebben om dingen handmatig aan te passen dan kan dat wel even duren. Een andere optie is om de processen zodanig soepel te maken dat je veel meer flexibiliteit hebt maar dat gaat dan weer ten koste van ander zaken zoals bijvoorbeeld security. Het zijn financiele instellingen waar je liefst alles dichttimmert.
Klopt. 4 ogen bij betalingen( :mrgreen: ) en vanaf een bepaalde hoogte handtekening. Bij mutaties door een derde laten controleren. AVG die soms kan tegenwerken

witte angora

25 mei 2025 23:56
witte angora schreef:

Je hebt écht geen idee, hè?

Wij hebben de notaris gemachtigd om namens ons de nalatenschappen af te handelen en, na afstemming, beslissingen te nemen. Hoe denk je dat die dat gaat doen als hij geen actie mag ondernemen?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
26 mei 2025 08:48

Wij hebben de notaris gemachtigd om namens ons de nalatenschappen af te handelen en, na afstemming, beslissingen te nemen. Hoe denk je dat die dat gaat doen als hij geen actie mag ondernemen?
Dat is toch appels met peren vergelijken. De notaris machtigen om iets af te handelen of verwachten dat een notaris ‘zomaar’ actie gaat ondernemen?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

riddert schreef:
24 mei 2025 14:20

Zou een mooi klusje voor Fons zijn, om deze zaak even op te helderen.
Dat is inderdaad de enige hoop voor TS als hij niet naar de rechter durft.
Als ik eraan terugdenk hoe Fons dat Vitensitem heeft gebracht en de zaken zo ongelooflijk eenzijdig op tv ten faveure van de klant opdiende, dan zou zo een aanpak TS wel charmeren om de Rabobank met pek en veren te besmeuren.

BL2

J. Deltoer schreef:
26 mei 2025 10:24
....Dat is inderdaad de enige hoop voor TS als hij niet naar de rechter durft.
.......
Dat TS niet naar de rechter durft is natuurlijk vreemd bij zulke zware verwijten en beschuldigingen, maar ook jammer dat hij niet wat meer uitleg geeft of überhaupt recht op de vragen en reacties.
Want het blijft natuurlijk nu slechts een wat wazig verhaal met zeer ernstige beschuldiging richting Rabo bank waar eigenlijk niemand wat mee kan, behalve de juristen van de Rabo natuurlijk.......

Ik_weet_niet_alles

witte angora schreef:
26 mei 2025 08:48
25 mei 2025 23:56
witte angora schreef:

Dus omdat u iets anders geregeld hebt bij de notaris zal iedereen dat ook maar gedaan hebben? Een verklaring van erfrecht opstellen is niet hetzelfde als het afwikkelen van een gehele nalatenschap. Aan de verklaring van erfrecht hangt een ander prijskaartje als aan het afwikkelen van een gehele nalatenschap, die algauw in de papieren kan lopen vanwege de aantal uren die daarmee gemoeid is.
U doet in feite hetzelfde wat een TS vaak verweten wordt, steeds komen met een beetje meer informatie waardoor het verhaal net iets anders wordt.

witte angora

26 mei 2025 15:54
Een verklaring van erfrecht opstellen is niet hetzelfde als het afwikkelen van een gehele nalatenschap. Aan de verklaring van erfrecht hangt een ander prijskaartje als aan het afwikkelen van een gehele nalatenschap, die algauw in de papieren kan lopen vanwege de aantal uren die daarmee gemoeid is.
Uiteraard hangt er een ander prijskaartje aan. Maar of je nu enkel gaat voor een verklaring van erfrecht, of voor de complete afwikkeling van een nalatenschap: de nabestaanden moeten daarvoor opdracht geven. Zo simpel is het, en dáár heb ik het over. En welke opdracht je wil geven, daar kan de notaris prima uitleg over geven.
U doet in feite hetzelfde wat een TS vaak verweten wordt, steeds komen met een beetje meer informatie waardoor het verhaal net iets anders wordt.
Nonsens. Ik heb gezegd:
witte angora schreef:
Leg jij mij nu eens uit wat ik hier aan halve informatie heb gegeven, of wat voor aanvulling ik gegeven heb? De kosten? Dat is toch logisch?

Het zou fijn zijn als mensen gewoon eens beter zouden lezen wat er wordt geschreven, in plaats van overal maar een slinger aan te geven, waarna de zoveelste zinloze discussie ontstaat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De tip om de betrokken notaris die vraag te stellen lijkt me logisch. Als die je niet verder kan helpen, dan hoor je dat vanzelf.

Ik_weet_niet_alles

witte angora schreef:
26 mei 2025 16:04
26 mei 2025 15:54
Een verklaring van erfrecht opstellen is niet hetzelfde als het afwikkelen van een gehele nalatenschap. Aan de verklaring van erfrecht hangt een ander prijskaartje als aan het afwikkelen van een gehele nalatenschap, die algauw in de papieren kan lopen vanwege de aantal uren die daarmee gemoeid is.
Uiteraard hangt er een ander prijskaartje aan. Maar of je nu enkel gaat voor een verklaring van erfrecht, of voor de complete afwikkeling van een nalatenschap: de nabestaanden moeten daarvoor opdracht geven. Zo simpel is het, en dáár heb ik het over. En welke opdracht je wil geven, daar kan de notaris prima uitleg over geven.
Nonsens. Ik heb gezegd:
witte angora schreef:
Leg jij mij nu eens uit wat ik hier aan halve informatie heb gegeven, of wat voor aanvulling ik gegeven heb? De kosten? Dat is toch logisch?

Het zou fijn zijn als mensen gewoon eens beter zouden lezen wat er wordt geschreven, in plaats van overal maar een slinger aan te geven, waarna de zoveelste zinloze discussie ontstaat.
Dit is uw eerste reactie:

Deze reactie komt daarna:

Er zit een wezenlijk verschil tussen deze 2 reacties met een compleet andere invalshoek.

Uiteraard heb ik goed gelezen vandaar mijn reactie dat een verklaring van erfrecht iets anders is dan dat de notaris actie kan ondernemen. Uw opmerking dat de notaris actie kan ondernemen komt in een ander daglicht te staan omdat u de notaris een andere opdracht hebt gegeven dan TS.

witte angora

Het gaat om twee dingen:
- uitleg vragen
- vragen actie te ondernemen.

Er werd gesteld dat een notaris enkel een verklaring van erfrecht af geeft, en verder heeft hij geen enkele taak. Daar reageer ik op. Ik toon aan dat zijn takenpakket veel breder is, maar je moet wel opdracht geven. Die opdracht leidt ten allen tijde tot een actie (wat volgens jou en anderen niet kan). Of het nou het een is, of het ander. Wat is daar nou moeilijk aan om te snappen?

Ik_weet_niet_alles

witte angora schreef:
26 mei 2025 17:56

Het gaat om twee dingen:
- uitleg vragen
- vragen actie te ondernemen.

Er werd gesteld dat een notaris enkel een verklaring van erfrecht af geeft, en verder heeft hij geen enkele taak. Daar reageer ik op. Ik toon aan dat zijn takenpakket veel breder is, maar je moet wel opdracht geven. Die opdracht leidt ten allen tijde tot een actie (wat volgens jou en anderen niet kan). Of het nou het een is, of het ander. Wat is daar nou moeilijk aan om te snappen?

Ik stel alleen dat de taak van de notaris is om een verklaring van erfrecht op te maken, meer vraagt de bank ook niet van de notaris.
Dat u de notaris opdracht geeft tot het afwikkelen van de nalatenschap is een extra opdracht richting de notaris die compleet buiten de vraag van TS valt. Het afwikkelen van de nalatenschap is geen standaard taak van de notaris en er zijn er maar weinigen die deze stap nemen tenzij er meningsverschillen zijn omtrent het verdelen van de nalatenschap.

Plaats reactie