Pagina 2 van 3
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 08:12
door Jordy1984
In het dagelijkse leven gaat het vrij goed kwa communicatie .. haha .. deze casus is idd een crisis wirwar, ben ik met u eens.
Wat mag ik in een bescheiden poging proberen te verhelderen?
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 08:25
door kuklos
Deze casus is niet een wirwar, wat jij schrijft is een wirwar. Vooral al je berichten na het openingsbericht. Geen touw aan vast te knopen.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 08:34
door Jordy1984
Ik ben de TS die was helder dus?
Alles na vandaag 08 jun 2025 05:20 wat ik schreef blijkbaar niet?
Mijn punt is een beetje dat als je met deze partij die geconcentreerd zit op de Haringvliet in zee zou gaan en er is een geschil, wat gebeurd er dan?
Ik vind de algemene voorwaarden onduidelijk.
Ik vind de google reviews niet geloofwaardig.
Ik vind het sales advies ruk.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 09:05
door Ron5300
Ik ben zelf gewoon een simpelen consument die 'belazerd' is door een kerel van hun sales afdeling .. echter mag je dat ook weer niet zeggen i.v.m. 14 dagen bedenktijd.
U bent niet belazerd want u heeft gebruik gemaakt van uw wettelijke bedenktijd.
Volgens u zijn de warmtepompen uit China afkomstig waar al die bedrijven die u noemde een eigen merksticker op plakken maar is dat wel zo? want ook dat weet u niet zeker.
In zekere zin brengt u deze bedrijven in diskrediet op basis van eigen aannames en wantrouwen in de bedrijfsstructuur.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 09:09
door Jordy1984
Nou nee, diskrediet op basis van aannames zou niet juist zijn.
Bedenktijd klopt, had ik ook vermeld.
Die pompen zijn wel degelijk uit china, dat is wel een feit (indien u wenst kan ik bewijzen).
https://www.newntide.com/products/
of ergens anders in de keten
https://www.groothandelsolar.com/warmte ... TsQAvD_BwE
https://energy-efficient-products.ec.eu ... ppliers_en
Is ook interessant om over te discussiëren
Dat roept weer tig extra vragen op van wie is dan de importeur en wat is dan het handelsmerk etc etc
https://www.tmdn.org/tmview/#/tmview/de ... 0001515420
Dus 2025 met 20 jaar ervaring? Maar de spatie kon niet op de site ofzo .. ze zoeken het maar uit .. ik vind het niks en dat is mijn persoonlijke ervaring.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 10:08
door 16again
Domeintjes registreren op een hotmail adres, of domein wat redelijk kort geleden geregistreerd is (bataviaheat.nl) straalt echt vertrouwen uit.
Logisch om voorzichtig te zijn:
Vergelijking met unilever etc gaat alleen al mank door het verschil in grootte.
De vergelijking met bijvoorbeeld agressieve batterij verkopers die ook steeds nieuwe domeinen/bedrijfsnamen gebruiken zou ik eerder maken.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 10:14
door Jordy1984
Bedankt 16again .. kwa import weet ik niet of ze het hier halen?
https://www.linkedin.com/company/newnti ... bdomain=nl
Dat werpt kwa garantie natuurlijk ander licht op de zaak.
Without a functioning website for newntide.nl or a public statement from either company about a supplier relationship, it's not possible to confirm if Metis Green B.V. is an official supplier.
Het enige wat ik wil is dat de consument voorzichtig is .. ben al in zo'n energieleverancier geintje gestonken (staat los van deze firma) maar we moeten op onze hoede zijn.
Ik zal het voorlopig wel even hier bij laten, laat die gasten op het Haringvliet het maar helder maken .. vragen zat gesteld. En zo'n verschrikkelijk grote speler zijn ze nou ook weer niet .. wordt vervolgt, krijg notificaties.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 14:14
door Moneyman
Ik stel toch nóg maar eens de vraag: wat is nu eigenlijk het probleem?
Een kort, krachtig, helder antwoord zou fijn zijn.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 14:38
door Consumenneke
Jordy1984 schreef: ↑08 jun 2025 09:09
Dat roept weer tig extra vragen op van wie is dan de importeur en wat is dan het handelsmerk etc etc
In het inmiddels verwijderde topic over dit onderwerp had ik een link geplaatst naar een gedachtenwisseling bij Tweakers (meen ik me te herinneren) waar anderen al hadden ontdekt dat Batavia Heat gewoon een merkje is op een uit China geimporteerd apparaat. Zo werkt de HEMA ook, dus an-sich niks mis mee.
Ik snap uw wantrouwen, want de hele verhullende opzet suggereert dat het de zoveelste
get rich quick opzet vanuit telemarketing en straatverkoop is. Maar de manier waarop deze bedrijven zijn opgezet en samenwerken is geen enkel bewijs van misleiding. Daarvoor zijn minsten een boel boze klanten nodig. Stelselmatigheid en schaal!
Nu is het er nog maar eentje.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 14:43
door Jordy1984
Dan is het korte antwoord een negatieve advies ervaring door de adviseur die net 2 maanden ingewerkt is.
Wat er eerder al gezegd werd een sales praatje waar je niet in moet trappen.
En de twijfel over de echtheid van de google reviews.
https://warmtetechnieknederland.nl/inde ... -ervaring/
Nog niet grote schaal maar komt denk ik nog voordat er weer gezegd gaat worden dat dat een ander bedijf is .. zucht
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:04
door Jordy1984
Geweldige ervaring met Warmtetechniek Nederland!
Ik ben ontzettend tevreden over de service en de installatie door Warmtetechniek Nederland. Vanaf het eerste contact tot en met de oplevering verliep alles vlekkeloos en professioneel.
De communicatie was top; ze reageerden snel op mijn vragen en dachten echt mee over de beste oplossing voor mijn situatie. De monteurs waren punctueel, vriendelijk en werkten zeer netjes. Ze hebben de klus snel en efficiënt geklaard, en alles keurig achtergelaten.
Mijn nieuwe installatie werkt perfect en ik merk nu al het comfort en de energiebesparing. Ik kan Warmtetechniek Nederland dan ook van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een betrouwbare partner voor warmtetechniek. Wat een opluchting om zo'n vakkundig bedrijf te vinden!
Succes met de zaken hoor!
AI .. no problemo .. maar zelfs google kan het nog niet 100% accuraat filteren .. vandaar.
Wat mij betreft is case closed.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:11
door Moneyman
Jordy1984 schreef: ↑08 jun 2025 14:43
Dan is het korte antwoord een negatieve advies ervaring door de adviseur die net 2 maanden ingewerkt is.
Wat er eerder al gezegd werd een sales praatje waar je niet in moet trappen.
En de twijfel over de echtheid van de google reviews.
https://warmtetechnieknederland.nl/inde ... -ervaring/
Nog niet grote schaal maar komt denk ik nog voordat er weer gezegd gaat worden dat dat een ander bedijf is .. zucht
Als dat het antwoord is op de vraag wat het probleem nu eigenlijk is, dan begrijp ik werkelijk niets van de inhoud van je openingspost en de vraag die je daar stelt.
Langzamerhand lijkt de conclusie dat er werkelijk niets aan de hand is meer dan gerechtvaardigd. maar desondanks zijn we inmiddels meerdere topics en meerdere accounts verder - wat overigens beide een overtreding van de forumregels is.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:19
door Jordy1984
Prima lekker deur aan deur Chinese pompjes laten aansmeren voor veel te veel geld.
Niets aan de hand.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:35
door kuklos
Jordy1984 schreef: ↑08 jun 2025 15:19
Prima lekker deur aan deur Chinese pompjes laten aansmeren voor veel te veel geld.
Niets aan de hand.
Dus je probleem is:
1) Dat ze aan de deur verkocht worden;
2) Dat ze van Chinese makelij zijn;
3) Dat jij ze duur vindt?
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:41
door juliomariner
4) Dat je een concurrent bent?
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:49
door Jordy1984
Consument is wat anders dan concurrent .. nee ik ben geen concurrent.
Wel leuk dat je het zegt!
Ze lijken een directe benadering te hanteren, waarbij ze de afstand tussen fabriek, importeur, installateur en eindgebruiker willen doorbreken voor snelle service bij vragen of storingen. Ze bieden zelfs WhatsApp-ondersteuning buiten werktijden.
Time will tell
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:53
door angel1978
Jordy1984 schreef: ↑08 jun 2025 15:49
Consument is wat anders dan concurrent .. nee ik ben geen concurrent.
Wel leuk dat je het zegt! newntide Nederland is ook bezig.
Die gaan het anders aanpakken
Ze lijken een directe benadering te hanteren, waarbij ze de afstand tussen fabriek, importeur, installateur en eindgebruiker willen doorbreken voor snelle service bij vragen of storingen. Ze bieden zelfs WhatsApp-ondersteuning buiten werktijden.
Time will tell
De concurrent komt uit de mouw!
De bedoeling van het topic wordt ook helder.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 15:55
door Jordy1984
Haha nee echt niet .. die insteek kwam van julio
Tijdens het zoeken naar de Nederlandse importeur kwam ik het tegen .. daarom.
Dit is gewoon de moderne manier van zakendoen, AI reviews AI bots tig bedrijven om de risico's te minimaliseren en spreiden .. maar de klant moet echt met een vergrootglas kijken met wie hij/zij zaken doet en de zeer vindbare net ge-update algemene voorwaarden zien te vinden.
Het was weer een leerzame ervaring hoe online/telemarketing en zakendoen tegenwoordig zijn samengesmolten.
Misschien dat de heren van Haringvliet nog iets willen zeggen? Dan sluit ik het af, bedankt voor alle berichten en opmerkingen.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 16:10
door Consumenneke
Jordy1984 schreef: ↑08 jun 2025 15:55
Tijdens het zoeken naar de Nederlandse importeur kwam ik het tegen .. daarom.
Ik zie wat je bedoelt, maar met jouw reacties bereik je het tegenovergestelde.
Je ziet al dat vrijwel niemand het begrijpt, komt ook door cynische humor.
Ik ken deze callcenters / straatverkopers echter wel, dus ik snap je waarschuwing.
Re: Duurzaamadvies.nl
Geplaatst: 08 jun 2025 16:19
door Jordy1984
Nee ik begreep ook niet wat ik tekende .. duurde 3 dagen na 10 pagina's offertes en 2 keer 20 pagina's algemene voorwaarden .. het gevoel ken ik.
Maar goed, in het vervolg zal ik het anders aanvliegen .. post alleen maar postieve reviews eigenlijk en de rest negeer ik. Was ook boos omdat een oude vrouw ervan overstuur was geraakt.