Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Consumenneke

Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
26 jun 2025 18:32
Ik zou zeker reageren - maar dan wel schriftelijk, en daarin proactief zelf de communicatie zoeken. Ik zou zeker niet afhankelijk willen zijn van de grillen van een programma als Radar, waarbij het op tafel krijgen van de werkelijke situatie niet het hoogste doel is.
Wat kan dan het hoogste doel zijn?

U bent net als veel andere actieve deelnemers geen fan van kritische consumentenprogramma's noch de Consumentenbond. Wie doet het wel goed en waarom?

Proactief de communicatie zoeken, zou kunnen betekenen dat bedrijven eerder en sneller op klachten reageren, zodat consumentenorganisaties en -programma's niet actief hoeven worden. Er zijn ook bedrijven die met smaadklachten en schadeclaims dreigen. Er zijn zelfs bedrijven die zich tegen recensies verzetten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat komt omdat klanten vaak genoeg geen gelijk hebben of onrealistische verwachtingen hebben. Daarna zijn vaak genoeg reviews totaal niet onderbouwd.

Ik herinnerde me een review van een vrouw die naar een steakrestaurant ging en achteraf klaagde dat er geen vegetarische opties waren.

Consumenneke

Nijogeth schreef:
27 jun 2025 08:20
Ik herinnerde me een review van een vrouw die naar een steakrestaurant ging en achteraf klaagde dat er geen vegetarische opties waren.
En daar stoort u zich aan?
Je hebt als lezer toch ook een brein?

Consumenneke

Radar schreef:
24 jun 2025 16:26
Heb jij een vergelijkbare ervaring (met hetzelfde of een ander bedrijf)? Dan horen we heel graag van je!
Verisure heeft altijd wel een lopende prijsvraag in social media. Ik heb ooit meegedaan en je bent meteen lead. Prompt belt een callcenter dat een vertegenwoordiger wil langssturen.
Afbeelding
Ik bleef maar vragen of ik de hoofdprijs had gewonnen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
27 jun 2025 04:38
U bent net als veel andere actieve deelnemers geen fan van kritische consumentenprogramma's noch de Consumentenbond.
Een conclusie die voor jouw rekening komt. Niet de mijne.

Nijogeth

Consumenneke schreef:
27 jun 2025 08:49
Nijogeth schreef:
27 jun 2025 08:20
En daar stoort u zich aan?
Je hebt als lezer toch ook een brein?
Ja, maar dan is het toch niet gek dat bedrijven reviews willen laten verwijderen die nergens op slaan.

Consumenneke

Nijogeth schreef:
27 jun 2025 15:16
Ja, maar dan is het toch niet gek dat bedrijven reviews willen laten verwijderen die nergens op slaan.
Maar uw voorbeeld is een recensie waarvan elk weldenkend mens kan zien dat het nergens op slaat.
Dat zal het probleem niet zijn.

Consumenneke

Moneyman schreef:
27 jun 2025 09:22
Consumenneke schreef:
27 jun 2025 04:38
U bent net als veel andere actieve deelnemers geen fan van kritische consumentenprogramma's noch de Consumentenbond.
Een conclusie die voor jouw rekening komt. Niet de mijne.
Maar wat is het hoogste doel van programma's als Radar dan volgens u? Of gaat u deze vraag weer ontwijken met een antwoord: dat kan iedereen zien of dat weten we allemaal.
Moneyman schreef:
26 jun 2025 18:32
Ik zou zeker niet afhankelijk willen zijn van de grillen van een programma als Radar, waarbij het op tafel krijgen van de werkelijke situatie niet het hoogste doel is.
Het zijn zulke ongefundeerde verdachtmakingen en vage frames.

Grillen? Wat voor grillen?

Nijogeth

U kijkt het programma niet, dus?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
27 jun 2025 18:31
[...]
Open er maar een topic over, want jij bent toch degene die het altijd zo graag on-topic wil houden?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

En daar gaan we weer.
Kan dat eeuwige gekibbel tussen jullie niet via PB ? Probeer elkaar wat in waarde te laten en niet op elke slak kilo's zout te strooien.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Consumenneke schreef:
27 jun 2025 18:31

Maar wat is het hoogste doel van programma's als Radar dan volgens u? Of gaat u deze vraag weer ontwijken met een antwoord: dat kan iedereen zien of dat weten we allemaal.
Het enige dat telt in televisieland en dus ook voor consumenten programma's zijn de kijkcijfers. Niets meer. Als het onderwerp is geschoten interesseerd ze het " slachtoffer" helemaal niet meer. Op naar de volgende uitzending en onderwerp.

Plaats reactie