LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EurExcel Fake Of Niet?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Re: EurExcel Fake Of Niet?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

De meetings, oftewel bedrijfspresentaties, zijn er om algemene informatie te verschaffen. Ze worden gehouden in een gehuurde zaal en hebben ze dus een beperkte hoeveelheid tijd. Als je dus tussentijds vragen gaat beantwoorden, gaan ze dus over de hun toegewezen tijd heen. Dus kun je beter je vragen noteren en ze na de bedrijfspresentatie stellen aan degene die je heeft uitgenodigd.
Hiervan schrik ik dus.
Mooie manier om ervoor te zorgen dat mensen geen vragen stellen.
Vooral geen vragen stellen, laat mensen klakkeloos instappen.
En als er al vragen gesteld worden, doe dat zo dat niemand anders wakker kan worden.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Waar slaat DAT nu weer op!
Jij ziet echt in alles wel weer iets verkeerds.
Wat een misselijkmakend figuur ben jij....bah :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 12 Aug 2004 10:24 door Maarschalk

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben tijdens mijn studie al eens benaderd voor Wellness wordlwide en later weer voor Hamburger-mannheim.
Laatst ben ik benaderd voor Noni.
Om meer over dit onderwerp (Netwerkmarketing) te weten te komen ben ik wat rond gaan neuzen, o.a. op dit forum.
En heb zelf ook enkele opmerkingen geplaatst als iemand weer eens een ononderbouwde uitspraak deed.

Ik heb laatst een boek gelezen wat ik mijn vrienden heb aangeraden te lezen, en ik kan me voorstellen dat dit ook een soort netwerkmarketing is.
Helaas heb ik nog nergens gelezen wat nu precies netwerkmarketing is.
Voordat ik naar zo'n Noni bijeenkomst ga wil ik toch graag weten wat netwerkmarketing is en hoe ik het kan onderscheiden van een piramide spel.
Zou iemand mij dat kunnen uitleggen.
Het liefst heb ik advies van iemand die een positieve ervaring heeft met netwerkmarketing.

Zo begon die rotte verkenner zijn missie. Hij wist z.g.n. niks.....bah

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Hiervan schrik ik dus.
Mooie manier om ervoor te zorgen dat mensen geen vragen stellen.
Vooral geen vragen stellen, laat mensen klakkeloos instappen.
En als er al vragen gesteld worden, doe dat zo dat niemand anders wakker kan worden.
Maarschalk, jij leest blijkbaar alléén wat je wil lezen.

Maarschalk

Ik wist niets voordat ik werd benaderd door Wellness worldwide.

Waarom lees ik wat ik wil leze zoals jij zegt?
Heel simpel, deze methodiek klopt niet.
Vragen moet je kunnen stellen tijdens een bijeenkomst, meer mensen willen graag de antwoorden horen en hebben nav daarvan ook vragen, maar die mogelijkheid geef je mensen niet.
Waarom zou je ook?
Laat de mensen vooral niet wakker worden en al helemaal niet kritisch zijn. Ze mochten eens door alle mooie verhalen heen prikken.

Kristina

Waarom lees ik wat ik wil leze zoals jij zegt?
Heel simpel, deze methodiek klopt niet.
Vragen moet je kunnen stellen tijdens een bijeenkomst, meer mensen willen graag de antwoorden horen en hebben nav daarvan ook vragen, maar die mogelijkheid geef je mensen niet.
Waarom zou je ook?
Laat de mensen vooral niet wakker worden en al helemaal niet kritisch zijn. Ze mochten eens door alle mooie verhalen heen prikken.
Af en toe kraam je echt onzin uit!!
Een tip: lees mijn berichtje van gisteren nog even door.
Na de bedrijfspresentatie is er altijd gelegenheid om vragen te stellen. Meestal met degene door wie je uitgenodigd bent, maar kan ook met collega's en uitgenodigden. Anderen kiezen ervoor om op een latere tijdstip een nieuwe afspraak te maken om e.e.a. door te nemen of te vragen.
Werken met mensen die 'niet wakker zijn'?? :roll:

Maarschalk

Dus kun je beter je vragen noteren en ze na de bedrijfspresentatie stellen aan degene die je heeft uitgenodigd.
Niet stellen voor de hele groep maar alleen aan de persoon die je heeft uitgenodigd.
Meestal met degene door wie je uitgenodigd bent, maar kan ook met collega's en uitgenodigden.
Nu zegt iets heel anders dan eerst.
Maar daar heb je vaker last van.

Kristina

Nu zegt iets heel anders dan eerst.
Maar daar heb je vaker last van.
Jij hebt de handicap dat je blijft herhalen...helemaal niet interessant overigens.
Jij wilde in eerste instantie 'uitleg van iemand die een positieve ervaring heeft met networkmarketing' die krijg je, en vervolgens vind je het nodig om het volledig de grond in te trappen. Dat heet...'een gigantische plaat voor je kop hebben'
want nogmaals: jij hoort/leest alleen maar wat jij wilt.
Ga nu maar verder fileren en mijn woorden verdraaien, of je eigen interpretatie geven.....want daar krijg je je kick van. En eh... laat vooral weten wat je nog meer dwarszit... :wink:

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ten eerste zal het iedereen duidelijk zijn dat het bericht van "Student 26" hiervoor NIET van mij is. Zoals al werd opgemerkt heb ik hier een account aangemaakt en alleen als mijn emailadres erbij staat weet je dat het van mij is.

Ten tweede lees ik af en toe nog mee, maar heb ik geen zin meer in het continu reageren op mensen die toch een plaat voor hun kop hebben (voor de duidelijkheid: de voorstanders). Misschien over een tijdje weer wel, als ik er weer eens zin in heb.

Tot slot toch even een kleine reactie op iets:
Werken met mensen die 'niet wakker zijn'??
Doe niet zo heilig wil je? Wat interesseert jou het nou of iemand in je team actief is of niet. Zoniet dan heb je er ook geen enkel nadeel van, zowel dan is dat mooi meegenomen voor je. Wel fijn dat in het eerste geval het inleggeld lekker binnen is, toch?

Kristina

Doe niet zo heilig wil je? Wat interesseert jou het nou of iemand in je team actief is of niet. Zoniet dan heb je er ook geen enkel nadeel van, zowel dan is dat mooi meegenomen voor je. Wel fijn dat in het eerste geval het inleggeld lekker binnen is, toch?
Weer zo'n tegenstander die zomaar onzin uitkraamt!
Jij hebt zelf net aangegeven dat jij 'af en toe meeleest'....ja...dat is duidelijk !!

Het 'inleggeld' of zoals dat eigenlijk heet, je licentiegeld, is een starterspakket. Wij (de distributeurs bij HL) kopen het in voor €108 en verkopen het weer aan de starters voor €108. Daar wordt dus niks aan verdiend..bijdehandje!! Zorg maar dat je eerst je feiten op een rijtje hebt...wat betreft je verstand....tja....... :roll:

student26

Weer zo'n tegenstander die zomaar onzin uitkraamt!
Jij hebt zelf net aangegeven dat jij 'af en toe meeleest'....ja...dat is duidelijk !!
Proest :) Het gebrek ligt duidelijk aan jouw kant. Lees maar eens een paar threads. Ik heb hier de afgelopen maanden bijzonder veel tijd aan besteed en gebrek aan kennis op dit gebied valt mij zeker niet te verwijten. Je moest misschien maar eens wat minder aannames doen, daar houden de voorstanders (jouw medestanders dus) niet zo van...
Het 'inleggeld' of zoals dat eigenlijk heet, je licentiegeld, is een starterspakket. Wij (de distributeurs bij HL) kopen het in voor €108 en verkopen het weer aan de starters voor €108. Daar wordt dus niks aan verdiend..bijdehandje!! Zorg maar dat je eerst je feiten op een rijtje hebt...wat betreft je verstand....tja.......
Ok, dus er wordt een nutteloos starterspakket gedistribueerd? Want jij meldt je aan, krijgt het pakket, en verkoopt het vervolgens direct weer door? En als je er 1 hebt doorverkocht, en je neemt een tweede distributeur in je team? Je verkoopt dat ene pakket 2 keer dan? Er rammelt iets aan...

Kristina

Ok, dus er wordt een nutteloos starterspakket gedistribueerd? Want jij meldt je aan, krijgt het pakket, en verkoopt het vervolgens direct weer door? En als je er 1 hebt doorverkocht, en je neemt een tweede distributeur in je team? Je verkoopt dat ene pakket 2 keer dan? Er rammelt iets aan...
Het starterspakket wordt alleen aan iemand verkocht die door onze selectieprocedure is heengekomen en die heeft aangegeven deel te willen uitmaken van ons bedrijf. In zo'n starterspakket zit een licentie, informatie materiaal en producten...deze producten zijn niet bedoeld om door te verkopen maar voor eigen gebruik. Als je tenslotte niet weet wat de producten doen , hoe kun je ermee gaan werken :?:
Overigens, mag je binnen 3 maanden altijd nog je licentie annuleren.
Wederom...zorg dat je 'feiten' kloppen.

Maarschalk

Nu is het weer 3 maanden dat je kan stoppen. Heb ik eerder nie andere periodes gelezen?

Gast

Nu is het weer 3 maanden dat je kan stoppen. Heb ik eerder nie andere periodes gelezen?

Als ik iets van jou lees, krijg ik altijd kotsneigingen. Hoe komt dat toch...? Nu haal je weer 2 bedrijven door elkaar.
Goed lezen, oen en niet alleen lezen wat je WILT lezen!!!

zucht................................. :roll:

Maarschalk

Als ik iets van jou lees, krijg ik altijd kotsneigingen. Hoe komt dat toch...? Nu haal je weer 2 bedrijven door elkaar.
Goed lezen, oen en niet alleen lezen wat je WILT lezen!!!

zucht.................................
Het eerste zal ik als positief beschouwen.
Het tweede was een vraag, niet iets wat ik zeker wist, daar van meerdere mlm systemen een opzegperiode was vermeld.

Gast

In principe koop ik dus eerst voor 108 euro aan producten voordat ik uberhaupt iets verkocht heb.
Mooie manier voor HL om hun omzetdoelstellingen te behalen.

voorbijganger

Ongelezen bericht door voorbijganger »

deze producten zijn niet bedoeld om door te verkopen maar voor eigen gebruik. Als je tenslotte niet weet wat de producten doen , hoe kun je ermee gaan werken
Wat een waanzin!
Wat een waaaaanzin!

Ben ik ff blij dat ik geen apotheker ben!

Gast

Of een verkoper van klysma apparaten, of borstimplantaten, of nou ja noem maar op.

student26

Het starterspakket wordt alleen aan iemand verkocht die door onze selectieprocedure is heengekomen
Van wie is die selectieprocedure? HL is HerbaLife neem ik aan? Hebben die een standaard selectieprocedure die voor iedereen geldt? Of bedoel je je eigen selectieprocedure?
en die heeft aangegeven deel te willen uitmaken van ons bedrijf. In zo'n starterspakket zit een licentie, informatie materiaal en producten...deze producten zijn niet bedoeld om door te verkopen maar voor eigen gebruik. Als je tenslotte niet weet wat de producten doen , hoe kun je ermee gaan werken Overigens, mag je binnen 3 maanden altijd nog je licentie annuleren. Wederom...zorg dat je 'feiten' kloppen.
Nu vraag ik me af welke feiten je nou eigenlijk bedoelt. Het werkt dus zo, afgaande op wat jij hier vertelt:

- Jij wordt distributeur en koopt voor 108 euro een starterspakket van je sponsor
- Jij neemt een aantal distributeurs aan en verkoopt aan hen voor 108 euro een starterspakket dat je zelf voor hetzelfde bedrag inkoopt bij HL.

Conclusie: HL verdient hier aardig wat geld mee. Mijn eerdere stelling (toch prettig dat de aanmeldgelden binnen zijn) blijft dus eigenlijk overeind, en jouw stelling dat er geen geld mee wordt verdiend is dus flauwekul. Zoals een ander al opmerkte: leuke manier voor HL om omzet te genereren...

Gast

Nou hoor is dat handel of niet.

Gesloten