Problemen met de sociale dienst Rotterdam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
StevieNL81

Re: Problemen met de sociale dienst Rotterdam

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Dagkoers schreef:
10 aug 2025 18:11
Maar die vraag over meer dan 10 jaar werk? Die vond ik apart.
Bijstandsuitkering is altijd de allerlaatste voorziening. Het kan dus goed zijn dat de gemeente Rotterdam aan het kijken is of je bv niet in aanmerking komt voor een andere voorziening.

Voorbeeld van mijzelf 25 jaar geleden:

Ik vroeg een bijstandsuitkering aan en kreeg deze ook. Ondertussen vroeg de sociale dienst aanvullende gegevens op, en bleek ik in aanmerking te komen voor een WAJONG via het UWV. Daardoor verviel mijn bijstandsuitkering, omdat WAJONG een voorliggende uitkering is.

Ik lees bij de WW van het UWV iets over een 10 jaren grens. Mogelijk staat het daarmee in verband (dat de SD dus aan het uitzoeken is of je geen recht op WW hebt).

Verder: heb je de sociale dienst al om een voorschot gevraagd?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
10 aug 2025 13:45
Goedemiddag
Heb alles vluchtig doorgelezen. Geen idee waar je allemaal mee bezig bent. Hoezo moet je van je werkconsulent een baan weigeren? Heb je eindelijk inkomsten, voor minimaal 3 maanden, en hoppa. Nu weer klagen dat er geen geld binnenkomt.

En een advocaat voor 750 euro per uur? De meesten zitten rond de 200. Geen idee wat voor advocaten jij allemaal hebt...

Je aandelen en crypto, heel herkenbaar. Het lijkt er op dat de markt momenteel voor een groot deel gedomineerd wordt door kleine particuliere beleggers die allemaal denken dat ze het beter kunnen dan 'de markt'. Regelmatig zie ik handel in een zeer kleine hoeveelheid aandelen (soms zelfs 1 stuk), waarbij ik me oprecht afvraag hoe ze ooit van zijn leven de kosten van de broker terug willen verdienen. Het is een beetje wild west geworden. Veel speculatie, weinig beleggen. Als je geen zin hebt je in bedrijven te verdiepen, kan je er beter wegblijven. Ook de koersdoelen en dat soort zaken, daar kun je niet blind op varen. Een alternatief is het beleggen in ETF's, dan spreid je de risico's vanzelf al.

Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik met je aanmoet. Ben je zo naïef? Of neem je de boel in de maling? Het is gewoon bizar wat jij allemaal meemaakt. Althans, wat je beweert mee te maken.

En wat die vakantie betreft: vorige keer durfde je je hotel niet uit. Bij het idee dat Mademoiselle niet op komt dagen raakte je al een beetje in paniek omdat je geen taxi durfde te bellen of een hotel durfde te boeken. Denk jij nu echt dat je zonder haar een fijne ontspannen vakantie tegemoet gaat? Wie neem je nu in de maling?

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

In Rotterdam gaat een voorschot automatisch.
Ik heb een voorschot gehad.

Dagkoers

Ik denk dat jij het niet goed begrepen hebt.
1 advocaat voor mijn zoon.
1 advocaat voor mijn dochter
1 advocaat voor de WBV.
3x 250 Euro per uur is 750 Euro.
Ook mijn advocaat vond het een vaag dat contract.
Maar ik heb dit gedaan op advies van mijn werkconsulent.
Ik kon bovendien niet verder omdat ik die app niet kon downloaden.

Dagkoers

witte angora schreef:
10 aug 2025 18:53
Dagkoers schreef:
10 aug 2025 13:45
Goedemiddag
Heb alles vluchtig doorgelezen. Geen idee waar je allemaal mee bezig bent. Hoezo moet je van je werkconsulent een baan weigeren? Heb je eindelijk inkomsten, voor minimaal 3 maanden, en hoppa. Nu weer klagen dat er geen geld binnenkomt.

En een advocaat voor 750 euro per uur? De meesten zitten rond de 200. Geen idee wat voor advocaten jij allemaal hebt...

Je aandelen en crypto, heel herkenbaar. Het lijkt er op dat de markt momenteel voor een groot deel gedomineerd wordt door kleine particuliere beleggers die allemaal denken dat ze het beter kunnen dan 'de markt'. Regelmatig zie ik handel in een zeer kleine hoeveelheid aandelen (soms zelfs 1 stuk), waarbij ik me oprecht afvraag hoe ze ooit van zijn leven de kosten van de broker terug willen verdienen. Het is een beetje wild west geworden. Veel speculatie, weinig beleggen. Als je geen zin hebt je in bedrijven te verdiepen, kan je er beter wegblijven. Ook de koersdoelen en dat soort zaken, daar kun je niet blind op varen. Een alternatief is het beleggen in ETF's, dan spreid je de risico's vanzelf al.

Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik met je aanmoet. Ben je zo naïef? Of neem je de boel in de maling? Het is gewoon bizar wat jij allemaal meemaakt. Althans, wat je beweert mee te maken.

En wat die vakantie betreft: vorige keer durfde je je hotel niet uit. Bij het idee dat Mademoiselle niet op komt dagen raakte je al een beetje in paniek omdat je geen taxi durfde te bellen of een hotel durfde te boeken. Denk jij nu echt dat je zonder haar een fijne ontspannen vakantie tegemoet gaat? Wie neem je nu in de maling?
Jammer dat jij mij beschuldigt dat ik jullie in de maling neem.
Ik kan niet herinneren dat ik heb gezegd dat ik geen hotel durf te boeken?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
10 aug 2025 19:37
witte angora schreef:
10 aug 2025 18:53
Hij beschuldigt je niet, hij vraagt het zich af. Want wat jij allemaal meemaakt is behoorlijk bizar. Zeker voor iemand die claimt hbo-niveau te hebben.

witte angora

Dagkoers schreef:
10 aug 2025 19:37
Ik kan niet herinneren dat ik heb gezegd dat ik geen hotel durf te boeken?
Even teruggelezen, en inderdaad: je durfde geen taxi te bellen en wist niet hoe je aan een hotel moest komen. Dat je vorig jaar je hotel niet uitdurfde is weer een ander verhaal.

Maar dan blijft het feit staan: als je nu al weet dat je jezelf daar niet kan redden, hoe wil je dan een fijne vakantie hebben?

witte angora

Dagkoers schreef:
10 aug 2025 16:39
Ik moest een advocaat regelen voor mijn zoontje.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn dochter.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn gedoe met de WBV.
Dat is al 750 Euro per uur.
3 x 250 euro per uur maakt toch echt geen 750 euro per uur. Hooguit 750 euro per drie uur. Dat zou je toch moeten weten?

Dagkoers

Ok, maar dan nog heb ik nooit gezegd dat ik geen hotel durf te boeken!

Ik heb heel veel gehad aan de website
Www.Tipsthailand.nl

witte angora

Heb je onder andere dit ook gelezen? Klik vooral even op de links die gegeven worden.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/thailand

Dagkoers

Bedankt WA.
Ik blijf in Bangkok wat er ook gebeurt.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik heb nog een vraag,waarom krijg je wmo?
Buiten dat er van de rest ook niet veel klopt
Hoe kun je in de schuldsanering een ticket kopen bijvoorbeeld
Plus ik heb zelf een jaar geleden een advocat nodig gehad,en die tellen echt geen 750 euro per uur

Dagkoers

Jij hebt denk ik verkeerd gelezen
Ik heb mij aangemeld voor WMO.
Ik had 3 advocaten nodig.
Alle 3 250 Euro per uur.

Dagkoers

Die ticket was al gekocht voordat ik in de schuldhulpverlening ging. Ticket was 466 Euro. Mooie prijs met gunstige overstaptijden.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Waarom heb jij eigenlijk geen WW?
Want dat mist eigenlijk in het hele verhaal.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Omdat ie door eigen toedoen ontslagen is. Het oneigenlijk gebruik van de data voorziening van de gemeente.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Dan nog,je meld je aan voor wmo
Dus je hebt een lichamelijk probleem??
En dan kun je wel op vakantie en al dat gedoe?
Sorry,ik heb wmo,en weet dat als je gezond bent die niet kunt krijgen,plus dat je dan echt niet meer in je eentje kunt doen wat jij allemaal wil gaan doen

witte angora

WMO kan je ook krijgen voor mentale woonbegeleiding. Dat gaat echt niet alleen om schoonmaken.

witte angora

Nijogeth schreef:
11 aug 2025 00:02
Omdat ie door eigen toedoen ontslagen is. Het oneigenlijk gebruik van de data voorziening van de gemeente.
En dat betekent dat hij een aantal maanden strafkorting kan krijgen op de uitkering. Dat maakt het allemaal nog wat lastiger om rond te komen.

Dagkoers

U heeft gelijk, ik heb 1 maand geen uitkering gekregen.

Gesloten