Dagkoers schreef: ↑10 aug 2025 13:45
Goedemiddag
Heb alles vluchtig doorgelezen. Geen idee waar je allemaal mee bezig bent. Hoezo moet je van je werkconsulent een baan weigeren? Heb je eindelijk inkomsten, voor minimaal 3 maanden, en hoppa. Nu weer klagen dat er geen geld binnenkomt.
En een advocaat voor 750 euro per uur? De meesten zitten rond de 200. Geen idee wat voor advocaten jij allemaal hebt...
Je aandelen en crypto, heel herkenbaar. Het lijkt er op dat de markt momenteel voor een groot deel gedomineerd wordt door kleine particuliere beleggers die allemaal denken dat ze het beter kunnen dan 'de markt'. Regelmatig zie ik handel in een zeer kleine hoeveelheid aandelen (soms zelfs 1 stuk), waarbij ik me oprecht afvraag hoe ze ooit van zijn leven de kosten van de broker terug willen verdienen. Het is een beetje wild west geworden. Veel speculatie, weinig beleggen. Als je geen zin hebt je in bedrijven te verdiepen, kan je er beter wegblijven. Ook de koersdoelen en dat soort zaken, daar kun je niet blind op varen. Een alternatief is het beleggen in ETF's, dan spreid je de risico's vanzelf al.
Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik met je aanmoet. Ben je zo naïef? Of neem je de boel in de maling? Het is gewoon bizar wat jij allemaal meemaakt. Althans, wat je beweert mee te maken.
En wat die vakantie betreft: vorige keer durfde je je hotel niet uit. Bij het idee dat Mademoiselle niet op komt dagen raakte je al een beetje in paniek omdat je geen taxi durfde te bellen of een hotel durfde te boeken. Denk jij nu echt dat je zonder haar een fijne ontspannen vakantie tegemoet gaat? Wie neem je nu in de maling?