Er zit wel meer verwarring in deze case. Voor zover ik kan zien is een mobile hotspot een simpele toevoeging aan een bestaande mobiel abonnement. Als daar een apart abonnement voor is afgesloten, zal dat voor een overeengekomen termijn zijn. Een maandelijks abonnement is iets wat maandelijks afgerekend wordt, voor de duur die overeengekomen is. Niet iets dat automatisch afloopt na een maand.Speedy123 schreef: ↑15 aug 2025 22:40TS was niet bekend met de gangbare praktijk dat een abonnement stilzwijgend maandelijks verlengt wordt als er niet opgezegd wordt. In de KPN app werd ze door de einddatum van het contract op het verkeerde been gezet. Ze dacht dat ze wel opgezegd zou hebben want er stond een einddatum van het contract.
Dat staat duidelijk op de site en is wellicht ook overgebracht bij het aangaan van de overeeenkomst.
Als ik het goed lees, was Renatemm in de veronderstelling dat ze een overeenkomst voor één maand was aangegaan (of dat opzeggen na een maand was afgesproken) en heeft ze dus nooit apart en aanwijsbaar opgezegd. Als die veronderstelling ergens bewijsbaar op gebaseerd is, heeft ze misschien een beetje hoop dat ze haar €78 terug ziet, niet toevallig twee maanden tarief.Wat is de opzegtermijn?
De opzegtermijn is 1 maand nadat je abonnement is afgelopen. Dit geldt voor alle abonnementen. In de MijnKPN app vind je de begin- en de einddatum van je contract. Als je niks aanpast, dan wordt je abonnement automatisch verlengd.
Heb je een extra dienst zoals KPN Veilig of een zenderpakket? Dan kan je deze elke maand aan- of uitzetten in MijnKPN.

