Hoezo? In de app kan je gewoon pdf's downloaden.wikop schreef: ↑21 sep 2025 22:06Als je de banksafschriften wilt uitprinten heb je hem toch nog altijd nodig bij ingZombiemaster schreef: ↑20 sep 2025 17:33Ik heb hem tot voor kort ook gebruikt. Maar er is onlangs een campagne gestart om over te stappen naar de app en dan zou je 50 euro bonus krijgen. Dus dat heb ik gedaan.
En ik moet zeggen het werkt wel goed. En handig is dat je bij iedere bijschrijving of afschrijving een melding krijgt op de telefoon. Nu hoef je niet meer constant te checken of geld binnen is of dat er iets geïncasseerd is.
Bij het invoeren van de scanner werd al gezegd dat het tijdelijk was, Na een paar jaar zou iedereen naar de app toe moeten. Maar na 5 of 6 jaar is die scanner er nog steeds. Zal niet lang meer duren verwacht ik.
ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Principes zijn heel goed maar U kunt niet anderen aansprakelijk stellen voor de gevolgen van Uw principes. Het staat U vrij om een andere bank te zoeken die wel aan uw principes kan voldoen.Eres schreef: ↑21 sep 2025 12:24Anna63 heeft gelijk,
Hierom oa ben ik ook principieel tegen de app, ik ben dan wel niet de jongste meer, maar kan nog behoorlijk mee in de digitale wereld en genoeg voorbeelden hoe (on)betrouwbaar die is.
Er zijn nog veel personen, die door diverse oorzaken niet met de digitale wereld om kunnen gaan, iets nieuws bedenken is mooi, maar hiermee rekening houden ook, bedenk ook maar, het kan jezelf ook onverwacht gebeuren niet meer mee te kunnen komen.
Bij ABNAMRO heb je hem ook nog steeds nodig voor grotere bedragen.Dat ING die nog altijd leverd en gebruikt is ook wel bijzonder in deze tijd.
-
Zombiemaster
Nee hoor,
Als je wilt inloggen op de PC moet je dat voortaan met de app bevestigen, niet meer met de scanner.
Sterker nog, na overstap naar de app wordt de scanner uitgeschakeld, Je kunt er niets meer mee behalve weggooien.
-
appeltjeeitje
Ook ik gebruik de scanner gewoon want mijn Android versie op mijn telefoon is niet meer toereikend voor een (beveiligde) app. En ik verdom het om een nieuwe(re) GSM te kopen. (de plastic afval berg is al hoog genoeg)
witte angora
vindt dit leuk
Er is tegenwoordig een heel mooi aanbod van tweedehands toestellen. Vaak de voormalige vlaggenschepen. Volledig nagekeken, nieuwe batterij, schoongemaakt en kunnen weer jaren mee want ze hebben echt lang ondersteuning van de fabrikanten. en ze worden nog met garantie geleverd ook.appeltjeeitje schreef: ↑22 sep 2025 11:48Ook ik gebruik de scanner gewoon want mijn Android versie op mijn telefoon is niet meer toereikend voor een (beveiligde) app. En ik verdom het om een nieuwe(re) GSM te kopen. (de plastic afval berg is al hoog genoeg)
Ook op marktplaats en andere sites vind u een zeer royaal aanbod tweedehands toestellen die modern genoeg zijn om ermee te bankieren.
Dat vind ik inderdaad ook niet heel handig, met een onveilig toestel blijven lopen, immers zal niet de bank app het enige zijn waarbij je een toestel wil gebruiken dat voldoet aan de hedendaagse veiligheidseisen en dat netjes tijdig de beveiligingsupdates krijgt. Dat wil je juist hebben voor iedere handeling waarbij er inkomend of uitgaand verkeer is naar niet vertrouwde netwerken, wat het internet per definitie is.
Dirkie
vindt dit leuk
-
sergio1963
Wat waren mijn vader en zijn collega’s boos, toen ze van het envelopje wekelijks contact salaris moesten overstappen op een bank of giro rekening.
Dat kon toch niet goed zijn en anderen konden zien wat er op stond en je kreeg niks meer in handen.
En toen kwam de huurbaas, de energieleverancier en verzekering agent in 1 x ook niet meer wekelijks het geld ophalen.
Moest je overschrijven met die vervelende overschrijf kaarten.
Hij heeft ze tot zijn dood in 2019 gebruikt.
Toen hebben we voor moeders alles digitaal gemaakt en helpen we haar.
Veranderingen gaan voor iedere generatie te snel.
Maar we zetten ontwikkelingen nu eenmaal niet stil.
Dat kon toch niet goed zijn en anderen konden zien wat er op stond en je kreeg niks meer in handen.
En toen kwam de huurbaas, de energieleverancier en verzekering agent in 1 x ook niet meer wekelijks het geld ophalen.
Moest je overschrijven met die vervelende overschrijf kaarten.
Hij heeft ze tot zijn dood in 2019 gebruikt.
Toen hebben we voor moeders alles digitaal gemaakt en helpen we haar.
Veranderingen gaan voor iedere generatie te snel.
Ik had het er toevallig laatst met mijn moeder over. Ook die vond bankzaken vroeger veel beter geregeld. Tot ik haar eraan herinnerde dat ze vroeger nergens kon pinnen of geld uit de muur kon halen. Dat ze elke week op vrijdagavond na het eten met spoed op de fiets naar de bank moest om voor 8 uur 's avond geld op te nemen. Anders was er nauwelijks contant geld in huis om de hele week boodschappen te doen. Want de bank was alleen open op werkdagen tot 5 uur behalve op koopavond, dan was die open tot 8 uur. Stonden mensen in een grote rij te wachten om geld op te kunnen nemen.sergio1963 schreef: ↑22 sep 2025 15:36Veranderingen gaan voor iedere generatie te snel.
NeoDutchio
en sergio1963
vinden dit leuk
-
sergio1963
Ja ik was ook vrijdags wel eens te laat bij de bank, dan moest ik in de disco met eurocheque betalenSpeedy123 schreef: ↑22 sep 2025 16:19Ik had het er toevallig laatst met mijn moeder over. Ook die vond bankzaken vroeger veel beter geregeld. Tot ik haar eraan herinnerde dat ze vroeger nergens kon pinnen of geld uit de muur kon halen. Dat ze elke week op vrijdagavond na het eten met spoed op de fiets naar de bank moest om voor 8 uur 's avond geld op te nemen. Anders was er nauwelijks contant geld in huis om de hele week boodschappen te doen. Want de bank was alleen open op werkdagen tot 5 uur behalve op koopavond, dan was die open tot 8 uur. Stonden mensen in een grote rij te wachten om geld op te kunnen nemen.sergio1963 schreef: ↑22 sep 2025 15:36Veranderingen gaan voor iedere generatie te snel.
-
witte angora
Toen wist je gewoon niet beter, en je paste je er op aan. Net als overschrijvingskaarten versturen, je liep gewoon naar de brievenbus. En... dan had je meteen je dagelijkse wandeling van een minuut of 10 gehad. Win-win.
Helemaal mee eens. Mensen maken zich heel druk om zaken op hun vaste PC. Daar accepteren ze geen cookies, gebruiken meerdere scanners enz enz om maar veilig te zijn, Maar intussen wel een GSM gebruiken met een Android versie die al jaren niet meer ondersteund wordt en dus per definitie onveilig is. Voor de ING app is minimaal versie 8 nodig (wat op zich al onveilig is omdat die al niet meer ondersteund wordt) dus er wordt nog een oudere versie gebruikt. En 2e hands GSM kunnen ook prima gerecycled worden trouwens als je ze weer inlevert.Cro schreef: ↑22 sep 2025 14:51Dat vind ik inderdaad ook niet heel handig, met een onveilig toestel blijven lopen, immers zal niet de bank app het enige zijn waarbij je een toestel wil gebruiken dat voldoet aan de hedendaagse veiligheidseisen en dat netjes tijdig de beveiligingsupdates krijgt. Dat wil je juist hebben voor iedere handeling waarbij er inkomend of uitgaand verkeer is naar niet vertrouwde netwerken, wat het internet per definitie is.
-
nettieroes
[quote=Eres
Hierom oa ben ik ook principieel tegen de app, ik ben dan wel niet de jongste meer, maar kan nog behoorlijk mee in de digitale wereld en genoeg voorbeelden hoe (on)betrouwbaar die is.
Er zijn nog veel personen, die door diverse oorzaken niet met de digitale wereld om kunnen gaan, iets nieuws bedenken is mooi, maar hiermee rekening houden ook, bedenk ook maar, het kan jezelf ook onverwacht gebeuren niet meer mee te kunnen komen.
[/quote]Ik ben penningmeester van een stichting die bij de ING bankiert. Ik heb bewust geen app genomen, maar gebruik de scanner. Ten eerste omdat ik dan twee bank-apps op mijn telefoon zou hebben, wat tot verwarring kan leiden. Ten tweede omdat - mocht ik eens uitvallen - een ander bestuurslid dan in ieder geval het werk kan overnemen. Die kan wel de scanner maar niet mijn telefoon hanteren.
[/quote]Ik ben penningmeester van een stichting die bij de ING bankiert. Ik heb bewust geen app genomen, maar gebruik de scanner. Ten eerste omdat ik dan twee bank-apps op mijn telefoon zou hebben, wat tot verwarring kan leiden. Ten tweede omdat - mocht ik eens uitvallen - een ander bestuurslid dan in ieder geval het werk kan overnemen. Die kan wel de scanner maar niet mijn telefoon hanteren.
witte angora
en Dorfje
vinden dit leuk
Dat is een ander product namelijk ING Zakelijk. Die hebben standaard twee gemachtigde per rekening. Dus een tweede bestuurslid kan op die manier altijd het beheer van de bankrekening overnemen bij uitval.nettieroes schreef: ↑23 sep 2025 16:34Ik ben penningmeester van een stichting die bij de ING bankiert. Ik heb bewust geen app genomen, maar gebruik de scanner. Ten eerste omdat ik dan twee bank-apps op mijn telefoon zou hebben, wat tot verwarring kan leiden. Ten tweede omdat - mocht ik eens uitvallen - een ander bestuurslid dan in ieder geval het werk kan overnemen. Die kan wel de scanner maar niet mijn telefoon hanteren.
Om de scanner over te nemen, moet een ander bestuurslid wel toegang hebben tot de scanner en de PIN code. En meerdere mensen met toegang tot de scanner en PIN code, geeft weer een verhoogd fraude risico. Immers er wordt niet vastgelegd welk bestuurslid dan de transactie heeft laten uitvoeren.
Bij een kleine stichting kan het inderdaad lastig zijn om privé en zakelijk goed uit elkaar te houden. Bij grotere stichtingen of bedrijven heeft men vaak gewoon een zakelijke telefoon, al was het maar om niet 24x7, inclusief tijdens je vakanties, bereikbaar te zijn door je werk.