LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cellit Bang in paarse flesje

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Tammy Joan

Re: Cellit Bang in paarse flesje

Ongelezen bericht door Tammy Joan »

:P Hallo allemaal
Ik heb afgelopen weekend toch maar zo'n paars flesje gekocht
Schrok wel van de prijs, hoor
Maar toen ik op de kalkvlek in onze wastafel aanbracht en na een minuutje erover heenging met een spons kon ik mijn ogen niet geloven
Die gehate kalkvlek, waar ik al sinds we dit huis hebben gekocht mee aan het vechten ben, verdween!!!!!
Ik hoefde niet eens kracht te zetten!!

Ben dus verder te keer gegaan met het spul en voila zelfs mijn badkamertegels zijn witter dan ik ooit had geweten.
Nix dus groene zeep Moet ik teveel schrobben geen tijd en zin in
Lekker mijn paarse flesje en ik

wel even handschoenen aan, staat trouwens ook op de gebruiksaanwijzing

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Groene zeep is wel beter voor het milieu. :wink:

redhat78

Ongelezen bericht door redhat78 »

WAT EEN DIKKE VETTE ONZIN!!

Ja het middel werkt wel, maar ik snap niet dat er mensen zijn die over een onderwerp van € 2.79 de moeite nemen om zo'n onderwerp aan te snijden. Gloeiende Gloeiende...........
Als het evt. niet zou werken flikker je het toch gewoon de gootsteen in???
Stelletje nietsnutten
AAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

Miep

Ongelezen bericht door Miep »

Wat doet de paarse vloeistof met witte voegen en witte kit-randen?

hamar

Ongelezen bericht door hamar »

Ik heb zo'n flesje gekocht want ik had een roestvlek op mijn mooie lichte plavuizen. En inderdaad "had" want de vlek is verdwenen. Dus het werkt ook op roestvlekken. En deze was hardnekkig kan ik je vertellen...

Gast

Nou Miep, die voegen worden schoon en tegels ook.
er blijft niks achter, maar wel de inwerktijd in 8 nemen.

Gast

kit werd bij niet aangetast of verkleurd.

jacks

Ongelezen bericht door jacks »

Afgelopen weekend heb ik mijn apartementje schoon geschrobt (ben verhuisd en moest de sleutel maandag inleveren). Het spul werkt super. Vet gaat moeiteloos van de tegels of je fornuis af. Kalk verdwijnt als water voor de zon (wel zeer goed naspoelen).

Maar pfff.. wat is dat spul agressief. Ik was zo slim om zonder handschoenen te werken en ik voel het nu nog steeds (drie dagen later). Ik werkte met een sponsje en moest regelmatig mijn hand afspoelen met koud water omdat het spul beet.

funnyface

Ongelezen bericht door funnyface »

:idea: op roestvrij staal werkt perfect.

jamooi

Ongelezen bericht door jamooi »

Wat ik echt tekort vind aan de TV reklame is dat ze er niet bij vertellen waar je dat paarse wonder kan kopen. Nu weet ik het dus : Blokker. Ik heb een flacon gekocht en de keuken en badkamer schoon gemaakt. Fles leeg. Maar ja, de boel is wel zo schoon als nieuw. Zelfs op kunststof zoals kastjes deed dat spul het prima. Mijn handen zijn inmiddels ook een paar pigmenten lichter. Hhmmm.

Gast

Volgens mij zit er zoutzuur in, kan niet anders! :shock:

startfinish

Ongelezen bericht door startfinish »

Geachte,

Ik ben een medi-chemicus en wil bij deze gaarne in eenvoudige taal u het e.e.a. laten weten over het product Cillit Bang.

1 ) Cillit Bang flacon etiket text is zeer moeilijk te lezen, witte letters op roze achtergrond, hetgeen zelfs juridisch kan worden aangevochten omdat de nadelen van Cilli Bang gemaskeerd worden door onleesbaarheid.

2 ) De chamische samenstelling is nagenoeg gelijk aan die van het product Antikal.

3 ) De gassen die vrijkomen zodra Cillit Bang in aanraking komt zijn vergelijkbaar met de gassen die vrijkomen van de welbekende ontstoppingkorrels. Zeer giftig dus. Zulk soort gassen, van de zwavel familie, werden in verscheidene landen als chemisch wapen gebruikt.

4 ) Cillit Bang lost geen vet of vuil op, en mag derhalve niet als schoonmaakmiddel gemerkt worden. Cillit Bang lost alleen maar kalkachtige substanties op, net als Antikal dat doet.

5 ) Een incidentele slok Cillit Bang kan door een kind met de dood bekocht worden. Er staat niet in duidelijke letters op de flacon dat zulk gevaar in acht moet worden genomen. Waarom wel op pakjes relatief onschadelijke cigaretten maar niet op een chemisch gif ?

6 ) Het gas dat vrijkomt tijdens de toepassing van Cillit Bang is van dien aard at de longblaasjes dermate geirriteerd raken dat de dunwandigen kunnen knappen, wat micro bloedingen in de longen teweeg brengt.

7 ) De opperhuid van bijvoorbeel de handen lijkt ogenschijnlijk niet te lijden onder Cillit Bang. Echter worden de celwanden gehard door overmatige vochtontrekking aan de huid waardoor de huid minder goed kan ademen. Als gevolg van gebrek aan zuurstof in de huid werkt het zuiverend systeem niet optimaal en kan zelfs kanker optreden.

8 ) De flacon van Cillit Bang is van veel te flexibele aard. In de Blokker schappen is meerdere malen een flacon aangetroffen waarvan de inhoud naar buiten is gelekt doordat men alleen maar de flacon even vasthoudt (zachtjes inknijpt). De sluiter (spuitdop) is veel te makkelijk te openen, zelfs door het knijpen in de flacon, en u kunt zich voorstellen wat er kan gebeuren als een kind er met de handjes aankomt.

9 ) Mijn advies : Cillit Bang is inderdaad een Cillit om Bang voor te zijn. het dient onmiddelijk uit de markt te worden genomen. Het is een klassiek voorbeeld van onverantwoordelijke verspreiding en van gebruikersdwaling. Zowel in juridisch als in chemisch opzicht zit Cillit Bang geheel fout.

startfinish

Chamische moet chemische zijn. Mijn excuses voor eventuele andere spelfoutjes.

Gast

Dus dan toch maar weer aan de groene zeep. :wink:

startfinish

De makers van Cillit Bang hebben in wezen een kloon gemkaakt van Antikal. Ik heb uitvoerige tests gedaan met Cillit Bang, Antikal en Muscle, en ik ben tot de conclusie gekomen dat men met Muscle - die overigens chemisch veel minder onveiliig is dan Cillit Bang - nog het beste af is.

Tevens heb ik ook Quick & Brite getest, met name met het verwijderen van corrosie vlekken, waar Cillit Bang zo prat op gaat. Met Quick & Brite heb ik mijn auto van licht corrosie vuil kunnen ontdoen. Cillit Bang echter versnelde de corrosie en zorgde er zelfs voor dat de lak het begaf.

Roestvlekken op keramische tegels kan ook met gewone groene zeep of de roze zeep (Quick & Brite, zelfde chemische samenstelling op basis van glycerine) verwijderd worden. De reklame spot van Cillit Bang is een en al dwaling want zonder Cillit Bang is men beter af in all opzichten. (zie mijn eerdere artikel)

Derhalve mijn persoonlijke conclusie : Cillit Bang is afperserij, en wel van de gevaarlijke soort. En denk maar niet dat u uw geld terug krijgt van de fabrikant.

ZwartWit

Ongelezen bericht door ZwartWit »

Ik heb alles gelezen wat hier is geschreven en ik ben er erg van geschrokken, hoe kan iets wat zo gevaarlijk is worden verkocht in een
'dunne' flacon zonder kinderveilige sluiting!

Zijn er geen richtlijnen voor kinderveilige sluitingen op schoonmaakartikelen?

Ik heb zelf ook zo'n fles (gratis gekregen bij een actie) en heb het thuis op de voegen in de badkamer geprobeerd, eerlijk is eerlijk het werkt wel, maar ik ga de fles nog veiliger opbergen, en als hij op is zal ik het niet kopen.

Van Gog

Ongelezen bericht door Van Gog »

Nou, heb het aangeschaft, doet dus niets van wat er gezegd wordt in de reclame. je mag het zelfs niet eens gebruiken op marmor tegels (makkelijk in de badkamer, dus niet!!!) Ik heb in ieder geval spijt van de aankoop.

tineke huijbers

Ongelezen bericht door tineke huijbers »

ben zeer tevreden haalt zelfs vlekken uit het tappijt slechte reclame lezen de mensen graag maar goeie moeten ze dan ook maar eens lezen ik ben erg tevreden :D :lol: [/b]

edj

Ongelezen bericht door edj »

Het is niets meer en niets minder dan een simpele ontkalker, door de hoge zuurgraad verwijderd het makkelijk roest en kalk. Kijk alleen wel heel goed uit met gelakte of geverfde oppervlakten en alle soorten natuursteen. :!: De prijs is wel wat aan de hoge kant. Wie de moeite neemt om naar een schoonmaakwinkel te gaan heeft het zelfde soort produkt voor de helft van de prijs en krijgt ook een goede voorlichting.

Tweeq

Ongelezen bericht door Tweeq »

Met zoutzuur maak je alles schoon!!

Lekker veilig ook voor jezelf en je kinderen..

In de volkskrant stond onlangs te lezen dat cellit Bang een soort zoutzuur-oplossing is. Uiteraard vliegt de kalk dan van je muren, maar je lost zelf langzaam op als je het gebruikt.

De concurrent

Gesloten