Duco ventilatie roosters

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron5300

Re: Duco ventilatie roosters

Bericht door Ron5300 »

De woning van Ts is recentelijk gerenoveerd en dat maakt de kans op koolmonoxidevergiftiging bijzonder klein want de cv installatie dient van het gesloten type te zijn.
Die cv installatie heeft een aanvoer en afvoer aansluiting die buiten de woning uitkomen en al zou de woning lucht dicht afgesloten zijn is er niets aan de hand.

Terug naar de vraag van Ts die voelt in de woonkamer toch koude lucht binnen stromen en ziet ook dat de vitrage zeg maar mee beweegt dus komt er door het ventilatierooster koude lucht de woonkamer binnen.

Duco heeft handbediende ventilatie roosters die door verhuurders veelal geplaatst worden in het leveringsprogramma en zo te lezen sluit het rooster in de woonkamer niet voldoende af en blijft een soort van tocht doorlaten.

Als Ts dat rooster tijdelijk met tape dicht zou maken wordt het in de woonkamer aangenamer om in te verblijven en levert sowieso geen gevaar voor de gezondheid op want de woonkamer kan nooit luchtdicht afgesloten worden

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
10 okt 2025 16:13
De woning van Ts is recentelijk gerenoveerd en dat maakt de kans op koolmonoxidevergiftiging bijzonder klein want de cv installatie dient van het gesloten type te zijn.
Waarom? Wie zegt dat ook de CV vernieuwd is?

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Het is weliswaar een aanname maar ik ga er van uit dat bij het renoveren van de woning ook de cv ketel vervangen is want een open cv ketel is zeker niet energie zuinig.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Kan net zo goed de renovatie van een keuken, de badkamer, de kozijnen, noem maar op, zijn.

Lilianne64

Bericht door Lilianne64 »

Bij ons ook zulke roosters geplaatst, samen met nieuwe ramen. Het ergst daarvan vind ik dat het geluid van buitenaf harder binnenkomt dan voorheen. Ook als ik handmatig de roosters afsluit.
Ook krijgen wij van de wb geen nieuwe afdicht rubbers voor de nieuwe ramen. Dus wat er al al tientallen jaren in zit, en dus ook al half vergaan is wordt niet vervangen. Ik ben daar erg boos over. En heb al meermaals geklaagd. Vooralsnog krijgen we het niet! Dus energiezuinige woning , wat ze graag willen, maar met vergane rubbers in de oude kozijnen. :shock: :o Vraag en echt af wat ik hier nog mee kan, want ik ben het er echt niet mee eens.

egmulder

Bericht door egmulder »

Wij gebruiken een Pollux filter voor sterk fijnstof- en pollen-belaste omgevingen, op internet kan je dat opzoeken.
Bij ons waren ze die vergeten, ik heb ze toen zelf geplaatst, ik weet niet of dat bij Duco ook kan, wij hebben zelf roosters van Renson.

Lilianne64

Bericht door Lilianne64 »

Ron5300 schreef:
10 okt 2025 16:57
Het is weliswaar een aanname maar ik ga er van uit dat bij het renoveren van de woning ook de cv ketel vervangen is want een open cv ketel is zeker niet energie zuinig.
Ja daar ga je vanuit, maar niets is minder waar. Ik ben ook van dingen uitgegaan voordat de renovatie begon. Net zoals ik dacht dat er nieuwe afdichtrubbers zouden komen als er nieuwe ramen geplaatst zouden worden of wellicht betere kozijnen ipv de dunne latjes die er nu in zitten. Nou dus niet. Om dan van een nieuwe cv ketel dan maar helemaal niet te spreken. Ik heb een 18 jaar oude ketel en moet zelf steeds bellen voor onderhoud, omdat de wb dat niet regelt :( (gelukkig betalen ze het wel :D )

Plaats reactie