LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Bestaan er eigenlijk nog wel goede computers?
Tegenwoordig word alles maar afgekraakt hier op dit forum.
Packard bell is een regelrechte ramp, algemeen bekend, maar nu deugt Dell ook al niet, over het merk Acer heb ik ook al klachten gezien, wat een rotzooitje is het tegenwoordig in computerland, als consument durf je eigenlijk geen pc.meer te kopen.
Als ik al deze negatieve berichten lees, raak ik zwaar gefrustreerd.

:x

Bos
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 nov 2003 08:53

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Bos »

Gast, vergeet niet dat veel problemen ontstaan door software, niet door hardware... Er is al op veel manieren gewaarschuwd dat SP2 bepaalde programmatuur zou kunnen uitschakelen, waarschijnlijk omdat veel van die software niet zo goed geprogrammeerd is of gebruik maakt van opties in Windows die Microsoft nu als gevaarlijk beschouwt. Wat ik altijd doe is bij een Service Pack een backup maken van mijn gegevens, de harde schijf of Windows partitie wissen en daarna Windows erop zetten, gevolgd door de laatste Service Pack. Uiteraard daarna alle drivers, applicaties, antivirus en zo... loopt de pc gelijk ook een stuk vlotter en ben je gelijk alle spyware en zo kwijt.

Groet,

Bos

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

hebben jullie er ooit wel eens aan gedacht dat SP2 de boosdoener is en dat jullie das microsoft moeten bellen??????

waarom willen mensen toch altijd maar roepen dat de pc niet goed is...

slechte pc's worden nauwelijks meer verkocht, slechte gebruikers zijn er echter nog altijd in overvloed, dat kan je hier wel lezen :!:

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

:shock: Nog een keer...

We hebben het hier over Dell PC's in combinatie met Windows XP en servicepack 2.

- PC een deskpro 8300 (6 maanden jong)
- Na installatie werkt CD-r speler niet meer (firmware probleem)

Opstelling Dell:
Daar wij het nog niet aanraden om te updaten naar ServicePack 2
- Daar er geen noodzaak is om het systeem te updaten naar SP2
- De ondersteuning van Dell Technical Support beperkt zich tot
hardware
, en alleen in de 1e 30 dagen na aankoop, beperkte
ondersteuning op het door Dell bijgeleverde operating system.

Het gaat hier om een firmwareprobleem (is dat harware of software 8) ).

Dell moet dus met zijn leveranciers aan de slag om de hardware (ook bios en firmware) in orde te krijgen.

Maar dat doen ze dus niet!

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

alsd je goed had gekeken op de site van microsoft had je geweten dat bepaalde apparaten niet weer zouden werken, ga me nou niet vertellen dat Dell hier aansprakelijk voor is

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

bepaalde apparaten niet weer zouden werken, ga me nou niet vertellen dat Dell hier aansprakelijk voor is
Tja bepaalde apparaten, ruim begrip...

Dell had:
- goed moeten communiceren op hun website dat ze (voorlopig) geen ondersteuning kunnen geven of,
- vanaf het beschikbaar stellen van SP2 (1 jaar terug) voor ontwikkelaars en producenten samen met de toeleveranciers testen welke randapparatuur er wel of niet zou blijven werken. Vervolgens patches uitbrengen of gewoon vermelden dat na installatie van SP2 het artikel niet meer werkt.

Punt.

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Punt. »

Als JIJ zonodig denkt dat JIJ SP2 moet installeren.... moet JIJ dan niet even nagaan of je hard/software compatible is???

Btw: firmware kun je gewoon downloaden bij de producent van je cd-speler daar heb je toch Dell niet voor nodig zeg!

Feit is gewoon dat je eigenlijk niet zoveel van het hele computergebeuren weet, gedraag je daar dan naar en voer geen updates uit die je niet nodig hebt en die niet ondersteund worden.

Rit@

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Rit@ »

Wat een kwaadheid bij velen! :oops: :oops: :oops:
En dit hoeft helemaal niet: :D :D :D :D :D :D :D
Ik heb een Dell Dimension 2400 computer.Heb Service Pack 2 gedownload.En...............Probleemloos! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Alles werkt gewoonals voorheen hoor. dus waar hebben we het over!
Succes ermee. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

M@rjo

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door M@rjo »

Ik heb hier dus ook een Dell Dimension 2400 staan, maar wel flink aangepast aan mijn eigen wensen. Bij mij komt SP2 er pas op al Microsoft het ding bugvrij gemaakt heeft!!! Al is het maar omdat ik totaal geen zin en tijd heb om al m'n hard en software op compabiliteit te gaan nakijken en eventueel nieuwe drivers te downloaden. (Ook lekker duur als je nog moet inbellen trouwens :evil: ). Ik ben het dus met de vorige schrijvers eens: kijk eerst eens hoe Microsoft met z'n software omgaat voor je je hardware leverancier erop aanspreekt.
Een oplossing als eerst maar even(?) je hele harde schijf backuppen : dat kan ook niet iedereen zich permiteren!

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

Er is geen enkel software programma, zowel systeemsoftware als applicatiesoftware, dat volledig bugvrij is.
Ik zou dus maar je harde schijven formateren om alle programma's permanent te verwijderen. Alsdan ben je verzekerd dat er geen programma's met bugs aanwezig zijn.

Overigens, mits korrekt geinstalleerd op een PC, waarbij ook aandacht is besteed aan alle andere updates, werkt SP2 prima.

Rit@

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Rit@ »

Tjonge jonge....
Wat vinden mensen het toch heerlijk om negatief te doen en hun problemen aan anderen op te dringen.Luister nu toch ook eens naar
wat POSITIEVE OPMERKINGEN !
INDERDAAD PROBLEEMLOOS downloaden dat Service Pack!!!!!
GEWOON DOEN !!!!!!!!!
Het werkt prima met XP !!!!!!!!!
Succes ermee , zei ik al eerder!!!!!!!!!!!
Dat blijkt toch ook. Iedereen zet zijn opmerkingen toch niet met de hand op dit forum!!!!!
PPPPPFFFFFF......................onruststokers zijn er al genoeg!
.

theokk82

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door theokk82 »

Als je geen problemen hebt met je computer cq. windows XP update dan gewoon niet....

Je gaat toch ook niet naar de garage als auto het nog gewoon doet.....
m.u.v. van APK en een grote/kleine beurt.

O,ja windows kun je ook een soort grote/kleine beurt geven....
dit heet "defragmenteren" en "schijfcontrole"

Gast

Re: Pas op Dell! geeft geen ondersteuning Windows XP SP2

Ongelezen bericht door Gast »

- Na installatie werkt CD-r speler niet meer (firmware probleem)

Opstelling Dell:
Daar wij het nog niet aanraden om te updaten naar ServicePack 2
- Daar er geen noodzaak is om het systeem te updaten naar SP2
- De ondersteuning van Dell Technical Support beperkt zich tot
hardware, en alleen in de 1e 30 dagen na aankoop, beperkte
ondersteuning op het door Dell bijgeleverde operating system.

Het gaat hier om een firmwareprobleem (is dat harware of software
Volgens mij moet dell er zorg voor dragen dat zijn product goed werkt met het bijgeleverde stuurprogamma (WINXP). Omdat firmware updaten voor een gebruiker misschien risicovol wordt geacht vindt ik dat dell zelf zorg moet dragen voor de juiste firmware op hun producten
Het gaat hier om een firmwareprobleem (is dat harware of software
Firmware is de software van de hardware.. tja dat klinkt grappig hé, de motortjes en laser en uitlees systemen van je CDR worden aangestuurd door een microcontroller, als je deze uitrust met de nieuwste software zal ie meestal beter worden.

Microsoft zal in dit geval zeggen dat, omdat het om een OEM product gaat, de fabrikant verantwoordelijk is. Wat ook weer tegenstrijdig is het is toch Microsoft Windows en geen DELL windows...
tja geen wonder dat het een discussie wordt.

Ik zou zeggen updaten met SP2, werkt er iets niet garantie claimen.. SP2 is makkelijk afschuifmeganisme, zo van; 'ligt niet aan ons, maar aan ander, zoek het maar uit'.

Gesloten