DHL neemt pakket in, raakt het kwijt en laat je in de kou staan zonder je te helpen. ga naar PostNL, nooit naar DHL!

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Roze Angora

Re: DHL neemt pakket in, raakt het kwijt en laat je in de kou staan zonder je te helpen. ga naar PostNL, nooit naar DHL!

Ongelezen bericht door Roze Angora »

Fijn dat iedereen met oplossingen komt aandragen, maar de schrijver van dit bericht vraagt of er meer mensen zijn die zo'n ervaring hebben met DHL.
Naast de vorige reactie: voor ervaringen hoef je niet op dit forum te zijn, die kun je gewoon overal vinden op reviewsites o.a. Trustpilot.

rwolters

Re: DHL neemt pakket in, raakt het kwijt en laat je in de kou staan zonder je te helpen. ga naar PostNL, nooit naar DHL!

Ongelezen bericht door rwolters »

Sadewi schreef:
09 jan 2026 13:33
Fijn dat iedereen met oplossingen komt aandragen, maar de schrijver van dit bericht vraagt of er meer mensen zijn die zo'n ervaring hebben met DHL. Helaas heb ik ook al meerdere keren een soortgelijke ervaring gehad met DHL. Wat mij hierbij het meest frustreert is dat iedereen het gewoon lijkt te vinden en accepteert dat een vervoerder als DHL (of welke vervoerder dan ook) zo met onze pakketten omgaat. En wat te denken van de financiële schade die er ontstaat wanneer een pakket zoek raakt. Drie keer raden wie dit uiteindelijk gaat betalen? Precies! Misschien is het een idee om een bedrijf op te starten dat zich bezig gaat houden met het (collectief) aansprakelijk stellen van de diverse vervoerders bij het zoekraken of beschadigen van pakketten. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de vervoerders zorgvuldiger met onze pakketten zullen omgaan, wanneer zij een sanctie krijgen opgelegd voor elk zoekgeraakt pakket. En dit zal er tevens voor zorgen dat de pakketbezorger verantwoordelijker omgaat met onze pakketten en deze niet zomaar overal achter laat.
Misschien is het een idee dat alle mensen die klagen over dit soort bedrijven het zelf gaan doen. Zoals gezegd gaat er procentueel heel veel goed, maar als je denkt dat het beter kan moet je dat gat in de markt grijpen.... Als je denkt dat boetes of sancties het beter maken dan weet je blijkbaar al hoe je het kan verbeteren.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het bedrijf krijgt al een sanctie opgelegd voor ieder kwijtgeraakt pakket. De verzender kan namelijk de verzendkosten terugvragen.

rockcup

Ongelezen bericht door rockcup »

Postnl heeft een afdeling onbestelbare stukken,DHL misschien ook?

diderick

Ongelezen bericht door diderick »

Ik heb een versterker verkocht die een kapitaal kost, dus logisch dat ik de boel dus goed verpakt heb. Groot, log, duidelijk, praktisch waterdicht, en goed herkenbaar. Maar dat is blijkbaar niet genoeg bij DHL. Maar nog steeds geen enkele reactie van DHL whatsoever. Bedankt DHL!!!

diderick

Even in reactie op onderstaande bericht van een fan van DHL. Ik ben niet degene die een pakket dienst begint, en daar is een reden voor. Dezelfde reden geld voor DHL, en toch gaan ze schaamteloos door zonder uberhaubt te reageren op je mails, telefoontjes, appjes, chats, klachten etc. En dat is nog het meest kwalijke. Dus onderstaande tekst is volstrekt overbodig. Soort Victim Blaming, das niet oke.

-Misschien is het een idee dat alle mensen die klagen over dit soort bedrijven het zelf gaan doen. Zoals gezegd gaat er procentueel heel veel goed, maar als je denkt dat het beter kan moet je dat gat in de markt grijpen.... Als je denkt dat boetes of sancties het beter maken dan weet je blijkbaar al hoe je het kan verbeteren.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het beste is om dure pakketen alleen verzekerd te verzenden. Voor een dekking tot 500 euro kost dat bij DHL 2,50 euro extra.

Bij post.nl kunt u zelfs tot 5.500 euro verzekerd versturen. Het verzendtarief wordt dan 15,85.

diderick

Bedankt voor alle tips. Ik waardeer dat enorm, maar heb daar helemaal niks aan. Ik vraag me enkel af of er mensen zijn die ook een zoekgeraakt pakket hebben gehad bij DHL, en daarna op geen enkele manier contact kunnen krijgen met DHL voor een oplossing of een case aanmaken (zoals ze zelf aangeven op hun website). Het is doodstil vanuit DHL, en als je als bedrijf wel aangeeft dat er opties zijn, waarom zijn ze er dan toch niet?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

diderick schreef:
12 jan 2026 15:26
Bedankt voor alle tips. Ik waardeer dat enorm, maar heb daar helemaal niks aan. Ik vraag me enkel af of er mensen zijn die ook een zoekgeraakt pakket hebben gehad bij DHL, en daarna op geen enkele manier contact kunnen krijgen met DHL voor een oplossing of een case aanmaken (zoals ze zelf aangeven op hun website). Het is doodstil vanuit DHL, en als je als bedrijf wel aangeeft dat er opties zijn, waarom zijn ze er dan toch niet?
Er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die een pakket verliezen. Met die miljoenen pakjes die dagelijks verwerkt worden gaat er wel eens iets mis.
Het grote probleem is, verloren is verloren. Als de sticker met alle informatie van de doos af is en er staat niets anders op, dan is niet te achterhalen wat van wie is. Er zijn geen medewerkers op een depot die pakjes gaan opsnorren en de herkomst van achterhalen. En in uw geval is het nog eens extra lastig omdat de sticker op een andere envelop zat. Anders was het laatste depot nog te achterhalen.
Overigens spreekt u van een groot en zwaar pakket. Viel dat wel binnen de marges die DHL aanhoud? En hebt u het dan ook op een juiste plek ingeleverd?

diderick

Alles keurig volgens het boekje. Hij is makkelijk te achterhalen omdat ie tot het eind wel de route heeft afgelegd, maar als DHL gewoon geen enkele reactie geeft op wat je ook probeert, voel je je wel dubbel genaaid en krijg je toch de indruk dat het ze geen moer interesseert. Dat een pakket zoek raakt is 1, maar dat ze niks meer laten horen terwijl ze keurig aangeven hoe je een verzoek tot terugvinden van het pakket, en je doet dat in totaal meer dan 6 keer voel je je dubbel genaaid. En daarnaast, hoe langer ze wachten met oppakken van de melding, hoe kleiner de kans dat je nog iets kan vinden. Ik had een duidelijk herkenbaar pakket, de route stond ook vast, dus is prima te achterhalen waar deze ongeveer zou kunnen zijn. Maar ja, als daar geen enkele moeite voor doet komt er nooit iets boven water. Schaamteloos!

Plaats reactie