Advies netwerk/ wifi-issues

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Seinhuis

Re: Advies netwerk/ wifi-issues

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om uw contract bij Ziggo op te zeggen en bij een andere provider internet af te nemen.

U krijgt een nieuwe router en welkomskorting.

Soms helpt het ook om de router op een andere plek neer te zetten. Een paar CM kan een stoorzender ontweken worden.

Danielle1991

Ongelezen bericht door Danielle1991 »

Nieuwe router. Serieus onderwerp.

De meeste providers leveren goedkope routers. Die doen het, maar daar houdt het op.

Mijn advies. Koop je eigen router. Een goede.

Waarom.

Betere snelheid en stabiliteit.

Meer controle over je netwerk.

Geen rare beperkingen van de provider.

Ik gebruik al jaren mijn eigen router. Die sluit ik aan op het modem of de router van de provider. Alles regel ik zelf.

Wat ik zelf bepaal.

Wifi instellingen.

Beveiliging.

DNS servers die gebruikt worden.

Toegang tot mijn netwerk.

Ik heb al jaren glasvezel internet. De verbinding is snel, maar de router maakt het verschil.

Wil je echt grip op je netwerk. Investeer in een eigen router.

Mwtil

Ongelezen bericht door Mwtil »

Zou in ieder geval de switch op zolder vervangen door een router. Dan heeft de zoon wellicht een betere wifi ervaring. Op mp staan genoeg routers te koop.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Danielle1991 schreef:
16 jan 2026 08:27
Wil je echt grip op je netwerk. Investeer in een eigen router.
Dan voor je uitgebreide reactie. Alleen: jouw advies is al sinds jaar en dag de situatie waar ik mee werk (zie openingspost).
Mwtil schreef:
16 jan 2026 09:50
Zou in ieder geval de switch op zolder vervangen door een router. Dan heeft de zoon wellicht een betere wifi ervaring. Op mp staan genoeg routers te koop.
Dat kan, maar waarom zou ik dat doen ipv een mesh systeem?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Had trouwens nog even wat metingen gedaan. Eerst met de laptop op zolder (bedraad), daarna met diezelfde laptop (ook bedraad) aan de Archer C3200, daarna met diezelfde laptop (ook bedraad) aan de Ziggo Connectbox, daarna met de vaste PC (bedraad) op zolder en tot slot met de Ipad Air Pro in de woonkamer (via WiFi uiteraard).

Ik heb per device steeds direct achter elkaar drie metingen gedaan (via Speedtest Ookla). Op dat moment werd er niet gegamed/ gestreamd/ TV gekeken oid. Zeg het maar...

Afbeelding

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Hier ook Ziggo, modem beneden, en 3 Ziggo smartWifi pods om ook tot op zolder wifi te hebben. Werkt perfect, en ik heb die pods gratis na een contractverlenging.

Plaats reactie