Lidl stopt met stapelkortingen: 'Nederland is doorgeslagen met aanbiedingen'
Re: Lidl stopt met stapelkortingen: 'Nederland is doorgeslagen met aanbiedingen'
Het is heel apart dat de LIDL hiermee komt, zij zijn de enige supermarkt die niet aan stapelkortingen doen of deden, het lijkt meer een soort reclame statement, en zelf de forummers hier op Radar doen hieraan mee.
Re: Lidl stopt met stapelkortingen: 'Nederland is doorgeslagen met aanbiedingen'
En daar hebben ze toch gelijk in? Als je ziet hoeveel mensen het allemaal beter weten dan expert op allerlei gebieden dan zullen supermarktklanten daar ook ontzettend veel verstand van hebben. Als je meer weet dan virologen of bondscoaches dan is supermarktbeleid kinderspelMoneyman schreef: ↑11 feb 2026 12:47Nou… AH is blijkbaar de supermarkt die zijn klanten gewoon intelligent genoeg vindtwitte angora schreef: ↑26 jan 2026 17:36AH profileert zich meer en meer als een bedrijf dat totaal niet in klanten en medewerkers is geïnteresseerd, maar in aandeelhouders en winsten.terimekasih schreef: ↑26 jan 2026 13:15AH profileert zich meer en meer als een supermarkt die zich richt op consumenten die niet op de prijzen hoeven te letten.![]()
De Lidl had blijkbaar verwacht dat andere supermarktketens zouden stoppen met dat soort aanbiedingen maar dat was bij voorbaat al kansloos en lijkt meer op een marketing stunt.
Een CEO van Lidl gaf aan dat de 1 plus 1 gratis aanbiedingen in de Lidl te duur waren en geeft dus eigenlijk toe dat klanten van de Lidl door de Lidl zelf zeg maar jaren lang genept zijn.
Ook de gedachte dat mensen door die aanbiedingen meer zouden gaan eten gaat mank omdat veel producten voor later gebruik bewaard of ingevroren kunnen worden en zelfs voor alleenstaanden voordeliger is dan producten die niet in de aanbieding zijn.
Dat de topman van AH de klanten een mate van intelligentie toewijst had anders gekund maar neemt niet weg dat het merendeel van de klanten zelf weet of zo'n aanbieding voordeliger is.
Een CEO van Lidl gaf aan dat de 1 plus 1 gratis aanbiedingen in de Lidl te duur waren en geeft dus eigenlijk toe dat klanten van de Lidl door de Lidl zelf zeg maar jaren lang genept zijn.
Ook de gedachte dat mensen door die aanbiedingen meer zouden gaan eten gaat mank omdat veel producten voor later gebruik bewaard of ingevroren kunnen worden en zelfs voor alleenstaanden voordeliger is dan producten die niet in de aanbieding zijn.
Dat de topman van AH de klanten een mate van intelligentie toewijst had anders gekund maar neemt niet weg dat het merendeel van de klanten zelf weet of zo'n aanbieding voordeliger is.
-
witte angora
Eigenlijk denk ik dat die topman zijn klanten lang niet zo intelligent vindt als hij zegt. Er wordt, naar mijn mening, consequent misbruik gemaakt van het feit dat mensen niet goed opletten, en daar zit een prima verdienmodel in. Precies de reden dat ik er niet meer kom. Winkels genoeg, en hoe meer dingen je zelf maakt, hoe minder ongezond je eet. Dat ook nog eens.
Het voordeel van die 1+1 acties is ook logistiek van aard: in plaats van 2 x hoeft de klant voor die producten nog maar 1 x door de kassa. Dat scheelt tijd en menskracht. En ja, een deel wordt echt wel weggegooid. Enig idee wat een alleenstaande moet met 2 x 450 gram krielaardappelen die hooguit een week goed zijn? Dat krijg je echt niet op.
Het voordeel van die 1+1 acties is ook logistiek van aard: in plaats van 2 x hoeft de klant voor die producten nog maar 1 x door de kassa. Dat scheelt tijd en menskracht. En ja, een deel wordt echt wel weggegooid. Enig idee wat een alleenstaande moet met 2 x 450 gram krielaardappelen die hooguit een week goed zijn? Dat krijg je echt niet op.
Je moet ook geen dingen kopen die je niet nodig hebt.
Dat is vier dagen eten dus makkelijk binnen een week.witte angora schreef: ↑11 feb 2026 16:45Enig idee wat een alleenstaande moet met 2 x 450 gram krielaardappelen die hooguit een week goed zijn? Dat krijg je echt niet op.
Als een CEO zegt dat 1 plus 1 gratis te duur is dan bedoelt hij dus dat hij te weinig winst maakte. Niet dat de klanten teveel betaalde.
wikop
vindt dit leuk
Als vaste klant van de AH kan ik die topman natuurlijk alleen maar gelijk geven
Verder is het simpel, wat mij betreft: de meeste stapelkortingen worden toegepast bij houdbare producten. Veel producten die ik standaard gebruik, koop ik alleen maar als ze een goeie korting hebben. Dingen die ik niet nodig heb, koop ik niet - ook niet als ze zo lekker goedkoop zijn.
Zo moeilijk is boodschappen doen helemaal niet
-
witte angora
Je wil echt geen vier dagen achter elkaar gebakken krieltjes eten. En al helemaal niet met zo'n barbequesmaakje, of wat het ook mag wezen.PGros schreef: ↑11 feb 2026 19:01Dat is vier dagen eten dus makkelijk binnen een week.witte angora schreef: ↑11 feb 2026 16:45Enig idee wat een alleenstaande moet met 2 x 450 gram krielaardappelen die hooguit een week goed zijn? Dat krijg je echt niet op.
-
witte angora
Het gekke is dat ik niet eens zoveel gebruik maak van die 1+1 aanbiedingen. Er zijn vaak goedkopere alternatieven, en het meeste heb ik niet eens nodig.
Alleen die krieltjes al - bij de groentenboer kosten de piepers 79 cent per kilo. Heb je echt vers, en nog goedkoper ook. Plus dat je ze langer kan bewaren, hoeft ook niet in de ijskast.
Groente koop ik bij de groenteboer, vlees bij de slager, brood bij de bakker, kaas bij de kaasboer. Dus verse producten haal ik al weinig bij de AH. Meestal gaat ‘t bij mij dus om houdbare producten.
Als ik een aktie zie van een plus een,en het voor mij niet hoeft,loop ik meteen naar de overbuurman,die helpt bij de voedselbank
-
Consumenneke
Andersom werkt ook. Mensen die wel opletten vinden onevenredig veel voordeel.witte angora schreef: ↑11 feb 2026 16:45Eigenlijk denk ik dat die topman zijn klanten lang niet zo intelligent vindt als hij zegt. Er wordt, naar mijn mening, consequent misbruik gemaakt van het feit dat mensen niet goed opletten, en daar zit een prima verdienmodel in.
Het logistiek voordeel is voor de supermarkt verwaarloosbaar.
Veel aanbiedingen worden betaald door de leverancier/fabrikant. Die jast zijn hele voorraad door de winkel en is zijn concurrent te slim af, want daarna koopt de consument hetzelfde product een tijdje niet meer.