Pagina 2 van 4

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 12 jan 2005 21:15
door Gast
Ook wij hebben klachten over de handelwijze van Tiscali. De restitutie van de aansluit- en modemkosten wordt op alle mogelijke manieren door Tiscali vertraagd.
Ik heb in oktober 2004 een ADSL abonnement genomen, en op het moment dat ik de eerste factuur had heb ik de restitutie aangevraagd. Pas na enkel telefoontjes over de status van mijn verzoek hebben ze dit " in behandeling genomen"(?). Uiteindelijk hebben ze toegezegd dat dit binnen 30 werkdagen na behandeling zou worden teruggestort. Dit is uiteraard niet gebeurd. Na weer enkele telefoontjes heeft de administratie zelfs toegegeven dit wel eens vaker niet terh te betalen !!
Ik heb nu geeist dat het geld deze week moet zijn overgemaakt, daar ik anders geen abonnementkosten meer betaal en juridische stappen ga ondernemen.
Wellicht dat hier via Radar aandacht aan geschonken kan worden.
Mijn verhaal wordt vervolgd....

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 15 jan 2005 12:36
door Gast
@ Gast hierboven:

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Heb ik eenvoudig opgelost door de directeur van Tiscali het volgende mailtje te sturen.

Geachte heer,

Hierbij verzoek ik u de aansluitkosten voor mijn Tiscali ADSL Zomerspecial abonnement te restitueren. Hiertoe stuurde ik de factuur (zie bijlage) per post aan Tiscali nadat het factuurbedrag van mijn rekening was geboekt. Conform de actievoorwaarden van genoemd abonnement hadden deze kosten binnen dertig dagen na ontvangst van de factuur door Tiscali aan mij terug betaald moeten worden. Helaas is dit niet gebeurd, ook niet na contact met de afdeling Finance, zowel telefonsich als per e-mail.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend de aansluitkosten binnen 14 dagen na verzending van deze e-mail op mijn rekening nummer XXXXXXXXXX bij te schrijven.

Ik vertrouw er vooralsnog op dat het niet nodig zal zijn om Tiscali op dit punt formeel en per aangetekende brief in gebreke te stellen. Ik zal dit wel doen mocht Tiscali alsnog in gebreke blijven na de genoemde 14 dagen.

Ik vind het daarnaast jammer om te moeten constateren dat ik niet de enige ben met dit probleem; zie bijvoorbeeld ook: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... &qid=22439

Ik reken op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,


adres etc.


Succes ermee!

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 17 jan 2005 18:46
door Gast
Na diverse telefoontjes aan tiscali heeft men elke keer een andere smoes om het niet te storten.
1 voor de kerst heeft uw geld op de rekening.
2 na pas 30 werkdagen komt het geld.
3 ploblemen met de bank.
11-11-2004 betaald
17-01-2005 nog steedt niks onvangen.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 22 jan 2005 11:58
door tiscali klant
Ook ik zat al geruime tijd op mijn eigen geld te wachten (gratis modem en gratis aansluitkosten) vele emails en telefoontjes met zeer lange wachttijd gaven vele toezeggingen maar geen geld. :(
Toen las ik hier dat iemand een email had gestuurd naar de direkteur Dhr. Ruud Huisman en wat denk je binnen een week het bedrag op mijn rekening gestort. :P
Gelukkig heeft deze provider vele medewerkers die beloven en een direkteur die doet!
Maar een tip voor Tiscali: als je reclame maakt voor gratis modem en aansluitkosten ga dan niet een bedrag incasseren om vervolgens na veel moeite en frustratie weer terug ter krijgen, dit wekt geen vertrouwen !!!!!!!!! :oops:

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 23 jan 2005 19:46
door Gast
Het emailadres van de heer Huisman is:

[email protected]

Je kan dit ook vinden via de link die hierboven door mij is gepost (Vara's Kassa).

Anderen hebben hier dus ook succes mee; goed om te lezen.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 26 jan 2005 20:41
door Gast
Hier dan het vervolg,

eindelijk mijn geld terug gekregen.

Ik heb na mijn vorige verhaal diverse boze mails gestuurd, waarin ik met juridische acties dreigde, en, wat denk ik de doorslag heeft gegeven, gemeld niet meer mijn abonnement wilde betalen totdat ik mijn moden- en aanlsuitkosten had teruggekregen. op deze mails heb ik geen enkele reactie gehad. ook weer diverse telefoontjes gepleegd waarin mij constant werd verzekerd dat het " eind deze of begin volgende week overgemaakt werd".

Meteen daarna een aangetekende brief gestuurd, het hele verhaal duidelijk uitgelegd, bij Tiscali zijn ze een beetje moeilijk van begrip, en verwezen naar artikel 6:262 van BW, opschorten van verplichtingen jegens Tiscali.
Dit heeft effect gehad, want 2 dagen later was het geld gerestitueerd.

Jammer van deze handelwijze van Tiscali, over het product ben ik wel tevreden, maar of ik nog abonnee blijf als mijn contract afloopt ????

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 30 jan 2005 22:54
door J-P Rayer
December 2003 zou ik mijn adsl aansluiting van tiscali kunnen gaan gebruiken,alles netjes en goed aangesloten zou ik kunnen beginnen met internetten.Niet dus na diverse telefoontjes met tiscali zou het probleem bij mijn foutieve aansluiting zitten.
Nadat ik er diverse mensen (met meer ervaring op dat gebied) naar heb laten kijken en toen nog niet uitkwam,heb ik opnieuw tiscali gebeld,
maar zij bleven volhouden dat het probleem bij mij lag.
Ruim een maand en veel ergernissen later,heb ik besloten om een door tiscali aanbevolen Plan-hold monteur :evil: in te schakelen.
Een uur later en na telefonisch contact met tiscali had de monteur het probleem verholpen het was een verkeerde kruisdraad bij
tiscali.De kosten voor de monteur waren voor mij 85 euro,ik heb nog geprobeerd de kosten bij tiscali te verhalen,
omdat dit alles buiten mijn schuld ligt maar tot op heden tevergeefs.
SCHANDALIG !

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 30 jan 2005 23:50
door Gast
@ JP

Stuur even een mailtje naar de directeur!

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 11 feb 2005 01:17
door Bart1224
Ik ben ook niet zo tevreden over Tiscali. Zorg overgens dat je nooit een virus krijgt want Tiscali sluit je definitief af.

Dat wilde ik nog even kwijt. Neem anders gewoon een andere provider zoals Planet of Wanadoo.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 17 feb 2005 18:29
door Cesari
Ik heb soortgelijke ervaringen met Tiscali als anderen. Eerst moet ik begin maart een machtiging afgeven voor het incasseren van 210 Euro voor eenmalige kosten, en als ik voor 30 april een kopie van een factuur terugstuur, dan krijg ik 140 Euro terug.
Keurig een machtiging afgegeven, maar wat gebeurt, er wordt geen bedrag geïnd en ook geen factuur toegestuurd. Pas in juli wordt naar aanleiding van een vraag over de maandelijkse kosten – die wel gewoon elke maand worden geïncasseerd - per e-mail gemeld dat ik direct 210 Euro moet overmaken of anders werd ik afgesloten.
Ik heb daarop telefonisch contact opgenomen en gevraagd waar dat nu op sloeg. Tevens heb ik gezegd dat ik eerst een factuur wil hebben, anders kan ik niets kopiëren en terugsturen, en ook wilde ik de toezegging dat ik toch die 140 Euro terug zou krijgen. Het was tenslotte al ruim na 30 april.
Het zou worden uitgezocht, ik zou er nog van horen.
Nee dus. Begin december kreeg ik een betalingsherinnering voor 210 Euro compleet met bijbehorende dreigementen, en … met een factuur, maar geen bericht over terugbetaling. Omdat ik inmiddels totaal geen vertrouwen meer had in de financiële afdeling van Tiscali, maar toch mijn verplichtingen wilde nakomen, heb ik in een e-mail aangegeven dat ik 210 -140 = 70 Euro zou overmaken. Dezelfde dag heb ik dat nog gedaan.
Ondanks dat ik aan al mijn verplichtingen had voldaan volgde nu de ene aanmaning na de andere, zoals voorheen met de inmiddels vertrouwde dreigementen. Op mijn e-mails werd in het geheel niet gereageerd. Zonder enige waarschuwing werd ook nog een incassobureau, Intrum Justitia, er bij betrokken. Ondertussen was het verschuldigde bedrag wel teruggebracht tot 140 Euro + administratiekosten etc. Mijn betaling was dus wel gezien.
Eind januari heb ik mijn abonnement per 16 maart a.s., een jaar na de start, opgezegd. Het product was prima, de behandeling van de klant, de administratie en de financiële afhandeling een ramp. Daarom ga ik er weg.
Nu ik dit item op het Radar-forum heb gezien prijs ik me gelukkig dat ik die 210 Euro niet heb betaald. Ik had het retourbedrag nooit teruggezien.

Cesari

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 18 feb 2005 12:29
door Cesari
De weg naar Tiscali gaat via de directeur

Gisteren heb ik hier verwoord welke problemen ik heb gehad met betalingen aan Tiscali. Omdat die problemen nog steeds niet waren opgelost heb ik gisteravond het advies opgevolgd van de Gast van 23 januari j.l., om een e-mail te sturen naar de directeur, de heer Huisman. [email protected] In die e-mail vraag ik om aandacht voor mijn probleem en om een oplossing. Aan de e-mail heb ik mijn voorgaand bericht toegevoegd.
Je kan het je na vele maanden van ergernis niet voorstellen, maar reeds vanmorgen volgde een reactie. Het was uitgezocht, alles bleek te maken te hebben met een incassostoring in april vorig jaar. Ik heb al mijn verplichtingen voldaan, ik ben geen wanbetaler, de vordering bij het incassobureau zal worden ingetrokken en namens Tiscali worden de welgemeende excuses aangeboden.

Mijn conclusies zijn :
- Wat een uitkomst dat er via Tros Radar en Vara Kassa voor consumenten nuttige informatie kan worden uitgewisseld;
- Wat gaat er veel fout bij Tiscali. De grootste fouten zijn wel het negeren van de klant en het onfatsoenlijk dreigen zonder reden;
- Van alle anderen die problemen hebben met Tiscali, zal het grootste deel ook wel het gelijk aan hun zijde hebben;
- Regel uw probleem niet met Tiscali Klantenservice. Dat functioneert niet, er wordt niet gereageerd. Stuur uw e-mail rechtstreeks naar de heer Huisman. Bij mij zijn de problemen binnen een dag via een prettig e-mailcontact opgelost.

Cesari

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 23 feb 2005 00:16
door adslgg
http://www.adslgg.nl/

Belangen vereniging adsl gebruikers mischien heb je er wat aan.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 24 feb 2005 00:20
door Bengs
:evil: hai hier met Ben Gerritsen ik sloot net als meerderen hier een lidmaatschap af bij tiscalie en ben nu een jaar verder en heb nog steeds niet mijn centen voor mijn modem en aansluitkosten terug
ik dacht dit storten ze zelf wel terug want mijn rekening nummer is bij hun bekent maaaar neeee ze maken weer gebruik van de onwetendheid van de concument en ik kan dus fluiten naar mijn centen omdat ik niet optijd heb gereageert dat moest dus binnen 5 maand en dat is nu dus te laat dat stond niet in hun aktie voorwaarden toen ik lid van ze werdd heeft iemand een oplossingg MvG BEN

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 02 mar 2005 19:02
door Cesari
Binnen dit item heb ik op 17 en 18 februari gemeld dat mijn problemen met Tiscali na een e-mailcontact de directeur, de heer Huisman, [email protected], naar tevredenheid waren opgelost.

Vandaag echter ontving ik de mededeling van incassobureau Intrum Justitia dat er geen weg terug meer voor mij is. Tiscali heeft besloten mij als wanbetaler voor de rechter te slepen. Sidderend van angst schrijf ik u dit. U begrijpt dat ik in volstrekte paniek nu naar mijn overschrijvingspapieren grijp om Intrum Justitia geheel tevreden te stellen. Ik zal er nog een fikse fooi bij doen.

Over het functioneren van Tiscali gesproken ......

Wordt vervolgd.

Cesari


NB Ter illustratie het volledige bericht van Tiscali van 18 februari j.l.


Naar aanleiding van onderstaand bericht kunnen wij u het volgende mededelen.

U geeft in uw bericht aan de heer Huisman, en in uw bijdrage aan Tros Radar over Tiscali ADSL, aan dat u erg veel problemen hebt ondervonden met de (financiële) administratie van Tiscali. U heeft namelijk sinds maart 2004 een ADSL abonnement. Volgens de actievoorwaarden, worden de modem- en aansluitkosten automatisch geïncasseerd. Na het insturen van desbetreffende factuur worden deze kosten ad €143,95 weer terug gestort.

Helaas is er in april 2004 een storing geweest met de automatische incasso. Wij waren in de veronderstelling dat alle klanten hiervan schriftelijk op de hoogte waren gesteld, blijkbaar heeft deze brief u nooit bereikt. Hierdoor bent u in een aanmaningsprocedure terecht gekomen, terwijl u zelf niet eens op de hoogte was van een achterstallige betaling.

Inmiddels heeft u de abonnementskosten van de eerste factuur overgemaakt, het enige wat nog open staat is €143,95. Wij hebben onze financiële afdeling dan ook de opdracht gegeven om dit bedrag te crediteren. Tevens zal de vordering ingetrokken worden bij Intrum Justitia.

Tevens kunnen wij u bevestigen dat uw abonnement per 16 maart 2005 opgezegd zal worden.

Namens Tiscali willen wij u hierbij onze welgemeende excuses aanbieden voor alle ongemakken.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,



Stephanie Musters

Tiscali bv

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 02 mar 2005 20:29
door mike2
Dag mensen,

Ik ben vanaf vandaag hopelijk ook verlost van een conflict met Tiscali, die zich inmiddels in het 'incasso bureau' stadium bevond. Dat het zover heeft moeten komen ligt voor een groot deel aan de bureaucratische draaimolen van Tiscali waarin ik terecht ben gekomen. Een feit is dat ik nooit goed geholpen ben door de klantenservice, hetzij via telefoon, post of fax. De enige die vandaag gehoor gaf aan alle problemen was Dhr. Huisman! Mijn advies voor Tiscali is dus ook: verbeter de klantenservice STRUCTUREEL of schaf de hele klantenservice af (dit bespaart een hoop onnodige kosten!).

Dit wilde ik even kwijt .

Gr.
mike

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 03 mar 2005 13:53
door Gast
Blijkbaar is de Consumentenbond niet voor niets een actie tegen Tiscali gestart; zie http://www.consumentenbond.nl

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 03 mar 2005 14:11
door een tevrede klant
Het klinkt misschien wel vreemd, maar wij zijn tevreden met Tiscali.

Na alle ellende met Chello is Tiscali voor ons een verademing.

Ook wij hebben de aanbieding genomen van geen installatie en modemkosten etc. Als je de aanbieding goed leest staat op de site en de bevestigingspapieren dat je zelf!!! binnen 5 maanden een kopie van de nota op moet sturen om deze kosten terug te krijgen. Bij ons duurde het 8 weken (incl.feestdagen december) en het geld was terug gestort. Wel omslachtig maar dat weet je van te voren.

Ook staat er in de aanbieding dat als je op wilt zeggen 2 maanden voor het verlopen van je jaarcontract dit moet mededelen, anders wordt het automatisch voor 1 jaar verlengd.

Dus ik denk dat een hoop ergenis kan worden voorkomen om buiten de snelheden etc. ook de voorwaarden etc goed door te lezen

Een tevrede klant.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 04 mar 2005 13:36
door zandhoop
Al vanaf 8-2-2004 zit ik met Tiscali in mijn maag. Wij waren op zoek naar ADSL en dachten dat dat een goede provider was. Helaas bleek toen wij het modem en installatiepakket in huis kregen het tegendeel. De spullen hadden wij al 3 maanden op moeten wachten, en toen wij het wilde gaan installeren werkte het niet. Wij alles nagekeken, de helpdesk gebeld. Na lang aan de telefoon in de wachtrij gestaan te hebben, weten ze het antwoord niet. Krijg je onzinnig antwoord en gooien ze hem erop. Dat is vele malen gebeurt. Wij hebben er tenslotte nog een deskundige bijgehaald, maar ook dat mocht niet baten, het lukte niet om contact te krijgen met internet. Na alles geprobeert te hebben en veel ergernis hebben wij alles binnen 2 dagen terug gestuurd met een brief erbij. Ze beweren nog steeds dat ze het niet gekregen hebben, ik heb het aangetekent verstuurd. Mijn controle vertelde mij dat het wel aangekomen is. Daarna kreeg ik nog de nasleep met het van de lijn afhalen van het abbonnement. Dat heeft zeker ook 5 maanden geduurt. Veel bellen, schrijven en boos worden aan de telefoon. Nu zitten ze echter nog met de rekeningen te sodemieteren die ik nog zou moeten betalen. Voor niet afgenomen diensten. Ze hebben mij zelf in het incassostadium gegooid.
Maar het feit is net als mike2 zegt op het forum, dat ik ook nooit goed ben geholpen door de helpdesk en de klantenservice.
Ik ben het geheel met mike2 eens. Ik hoop dat Tiscali nu eindelijk eens wat vriendelijker naar de klanten toe wordt en zijn service gaat verbeteren en niet alles kwijt laat raken.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 08 mar 2005 18:24
door een ontevreden klant
Lind@ had op een ander deel van het forum iets gezet over het modem en het leveren daarvan. Ook dat ze het eventueel terug kon sturen. Ik heb geleerd met Tiscali dat dat niet werkt. Allemaal loze beloftes. Ook het afhandelen van de zaken. Ik heb ook veel moeite moeten doen om eerst het te krijgen en toen weer om er vanaf te komen. De ene keer zeggen ze iets en de volgende keer zeggen ze weer wat anders. :evil:

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 08 mar 2005 20:57
door lind@
jah dat klopt je krijgt een ticket nummer maar of het werkelijk werkt weet ik niet want ik heb besloten om het niet te retourneren,
Maar die 300 euro waar ik het over had heb ik nog niet betaald en incasso kan ook niet dus ik heb netjes gebeld met tiscali om te zeggen dat de incasso denk ik mislukt is,dat bevestigde zij ook,toen vroeg ik wanneer ik een herrinering krijg van het openstaande bedrag zegt de vriendelijke mevr.: Nou voor dat de administratie door heeft dat u nog niet betaald heeft zijn we zeker 2 a 3 mnd verder :roll: :shock: :shock: wowwww dacht ik tis echt een zooitje daar!!!maar ik ga hem eerdaags wel betalen voordat ze me afsluiten en ik nog meer gezeik krijg.

ps. ik belde trouwens ook nog een verkeerd nummer nl dat van het zakelijk adsl ik kreeg wel meteen iemand aan de lijn!!,toen werd ik doorverbonden en ja hoor meer dan 6 wachtende voor me ook zoiets belachelijks.