LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nogmaals Oostappen-camping.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: nogmaals Oostappen-camping.

Ongelezen bericht door Gast »

Beste mensen .....daar wij inmiddels na een brievenwisseling,telefonisch contact en email contact hebben gehad met Ooststappen zijn we tot een goede tegemoetkoming gekomen.

Dit wilde ik even melden hier!!

sterren die stralen

Ongelezen bericht door sterren die stralen »

Twaalf Nederlandse campings krijgen kwaliteitslabel Superplatz

Duitsers kiezen voor Nederlandse topcampings

De ADAC – met 16 miljoen leden de grootste en belangrijkste toeristenclub van Europa – heeft dit jaar twaalf Nederlandse campings onderscheiden met het kwaliteitslabel Superplatz. Deze bedrijven, alle lid van brancheorganisatie RECRON, mogen een jaar lang dit predikaat voeren, een prestatie van formaat vergelijkbaar met drie Michelin-sterren in de horeca. De ADAC vermeldt de titels in haar campinggids. Deze gids is voor veel Europese toeristen leidraad bij het kiezen van een vakantiebestemming. Recent maakte het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) bekend dat het aantal Duitse toeristen dat Nederland bezoekt met 7% is gedaald in de eerste drie kwartalen van 2004. De Duitse gast weet echter kwaliteit te waarderen en kiest duidelijk voor Nederlandse topbedrijven. Tegen de dalende trend in is het aantal Duitse gasten op de Superplatz-campings in Nederland met enkele procenten gestegen.

De Nederlandse bedrijven met de titel Superplatz in 2005 zijn: Comfortcamping Scheldeoord (Baarland), Camping De Paal (Bergeyk), Camping Napoleon Hoeve (Breskens), Recreatiecentrum Ter Spegelt (Eersel), Recreatiecentrum De Wildhoeve (Emst), Camping De Hertshoorn (Garderen), Recreatiepark Droomgaard (Kaatsheuvel), Camping Roompot Beach Resort (Kamperland), De Kuilart (Koudum), Recreatiepark BreeBronne (Maasbree), Kinderkampeerdorp De Zandstuve (Rheeze/Hardenberg) en Camping De Kleine Wolf (Stegeren/Ommen).

Gast

En niet te vergeten de camping van Pietje en Rietje op Terschelling.

johco

Ongelezen bericht door johco »

En ook al hebben ze dat gekregen ik blijf bij mijn standpunt en met mij meerderen ik kom er nooit meer! :D

rojo

Ongelezen bericht door rojo »

nou johco dan zijn we weer van een zeikerd af .
zal lekker rustig zijn op de oostappen campings zonder jullie kan ik tenminste normaal eten en drinken zonder dat gegil van jullie .

yvonne62

Ongelezen bericht door yvonne62 »

Hier de email die verzonden is op 13 maart 2005 aan de directie van de Ooststappen groep. (tot op heden nog geen reactie ontvangen)

Aan de directie van de Oostappengroep.

Geachte Meneer/Mevrouw

Hierbij wil ik een klacht indienen, omtrent het afhandelen van een annulering waarbij ik geen kosten wil betalen .
Het gaat om het volgende , ik heb samen met mijn nicht vorig jaar september een boeking gedaan voor de periode
23-07-2005 t/m 13-08-2005 op het park de hengelhoef met als voorkeur naast elkaar en met de afspraak dat we pas op 1 februari 2005 zouden bevestigen ivm vakantie regelingen bij onze bedrijven.Echter op 17 november ontvingen wij een aanmaning om per direct te betalen maar na telefonisch contact werd er medegedeeld dat er inderdaad bij stond dat we na 1 februari zouden betalen(zo ook bij mijn nicht, die ook gebeld heeft !)
Nu blijkt dat de besproken plaats van mijn nicht automatisch geannuleerd is wegens te late betaling, volgens uw medewerkers stond er bij haar reservering 1 januari wat wij niet kunnen zien in uw computer maar wel vreemd vinden want we hebben twee keer gebeld over de datum!

Nu heeft zij vandaag ook een klacht ingediend bij u ( zie e-mail Fam. Erwich) en is haar duidelijk gemaakt door de manager dat er niets meer aan gedaan kan worden.Wij zouden met drie gezinnen naar de hengelhoef gaan en uiteraard willen wij nu ook niet meer naar de camping want het is wel de bedoeling dat we gezamenlijk op vakantie gaan dit in verband met de kinderen.Mocht u nog iets kunnen regelen voor mijn nicht dan blijven wij natuurlijk ook!

Na telefonisch contact werd mij medegedeeld dat ik alleen kan annuleren als ik 15% van de aanbetaling betaal maar dit vind ik absoluut niet aanvaardbaar want het is niet onze fout die gemaakt is en verwacht dan ook dat u kan begrijpen waarom wij ook niet meer willen, tenslotte willen we samen op vakantie , maar volgens uw medewerker is dit voor hun geen reden om te annuleren.

Ik hoop dat u tegemoet kan komen aan de wens om kosteloos te annuleren en verwacht spoedig antwoord te krijgen op mijn verzoek.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door yvonne62 op 16 mar 2005 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.

roban

Ongelezen bericht door roban »

Bijgaand een copie van de brief die ik (ook per e-mail) naar de Oostappengroep heb verstuurd op 13-3-2005. (ik heb inmiddels die aanbetaling wel teruggekregen, maar verder nog geen reactie gehoord van de directie)

T.a.v. Directie Oostappen Groep

Geachte dames/heren,

Hierbij dien ik een klacht in over mederwerkers van uw park Hengelhoef. Het volgende is gebeurd:

Eind september 2004 heb ik een kampeerplaats gereserveerd op park Hengelhoef voor de periode 23-7-05 tm 13-8-05. Deze reservering is mij bevestigd onder nr 500490. Ik heb toen gesproken met ene Sylvia en haar uitgelegd dat ik pas in februari definitief accoord krijg van mijn werkgever voor mijn vakantiedagen. Dat was volgens haar geen probleem: zij zou dit erbij vermelden en dan konden wij de 1e betaling in februari overmaken. (Voor mijn nicht, die op de plaats naast mij komt te staan, gold dezelfde regeling) Echter, op 16 november werd door park Hengelhoef een aanmaning naar mij verstuurd met de vermelding dat wij binnen 14 dagen moesten betalen, anders zou de reservering worden geannuleerd. Ik heb toen meteen weer gebeld en de situatie uitgelegd. Ook deze mevrouw verzekerde mij dat dit geen probleem was, dat het niet in de computer stond, maar dat zij het alsnog in de computer zou vermelden. Mijn nicht ontving enkele dagen daarna precies zo'n zelfde brief; ook haar werd echter verzekerd dat dit zou worden aangepast.
Begin februari kreeg ik accoord van mijn werkgever en meteen daarna heb ik de eerste betaling van € 429,80 overgemaakt. Dit is op 10 februari van mijn girorekening afgeschreven.
Wat schetst mijn verbazing: gisterenmiddag werd ik door een mevrouw van het park Hengelhoef gebeld en na enkele omwegen vertelde zij mij dat er voor mij geen plek was, daar mijn plek aan iemand anders was uitgegeven, omdat ik niet op tijd had betaald, Op mijn vraag waarom zij daar nu pas over belde en niet 4 weken eerder, toen de betaling bij hen was binnengekomen, verbond zij mij door met een man, dhr Donners, die zei, de manager van het park te zijn. Zijn argument was dat hij mij een annuleringsbrief zou hebben gestuurd op 15 januari. Die brief heb ik echter niet ontvangen (als ik die brief wel had ontvangen zou ik natuurlijk niets hebben betaald) Nadat hij dit voor de 4 e keer wilde gaan vertellen, werd hij boos omdat ik hem onderbrak. Ik hoef echter geen 4 keer hetzelfde verhaaltje te horen: na 1 keer begrijp ik iets wel. Ik was natuurlijk erg boos en nadat hij mij vertelde dat er geen enkel mogelijkheid was om een plekje te krijgen eiste ik per onmiddelijk mijn geld terug, met rente (als ik dat geld namlijk op mijn spaarrekening had laten staan, had dit mij rente opgeleverd) Hij gaf mij de kans niet om uit te praten en zei dat ik onredelijk was en verbrak de verbinding. Toen ik later terugbelde werd eerst meteen de verbinding verbroken, nog voordat er ook maar iemand iets kon zeggen. Daarna heb ik weer gebeld en aan de medewerkster die toen opnam heb ik medegedeeld dat ik mijn geld uiterlijk a.s. zaterdag 19 maart op mijn giro bijgeschreven wilde hebben, en als dat niet zou gebeuren, ik aangifte van diefstal zou gaan doen bij de politie.
Tevens heb ik hen hierover een email gestuurd en gevraagd dit aan mij te bevestigen, eveneens per email, omdat van hun post blijkbaar alleen de fakturen aankomen. Ik heb hierop niets gehoord.
Ik heb nu even de tijd gehad om alles te overdenken en heb besloten dit alles niet te accepteren. Mij lijkt het een vreemde gang van zaken, dat een bedrijf dat rond 10 februari een betaling van iemand binnenkrijgt voor een reservering die is geannuleerd, daar pas op 12 maart over gaat bellen. Ik zou daar zelf meteen de klant over terugbellen en niet een maand later pas. Voor mij is dit onacceptabel, temeer omdat het nu, half maart, bijna onmogelijk voor mij is om nog ergens anders een kampeerplek te vinden. Ik wil dan ook graag die plek op Hengelhoef, nr. C057 hebben en ik vind dat de mensen van Hengelhoef dan hun probleem maar moeten oplossen met diegene aan wie ze daarna die plek hebben uitgegeven. Reden dat ik die plek toch wil, is dat wij met nog 2 andere echtparen en kinderen tegelijk vakantie zouden vieren op dezelfde camping, en hiermee dus nog twee andere gezinnen worden gedupeerd.

Ik hoop dat u, als directie van de gehele organisatie, zich hierover wilt buigen en met een oplossing kan komen. Ook zou ik het op prijs stellen als u mij de ontvangst van deze klacht per email kan bevestigen

Vriendelijk groet,
fam Erwich

Gast

Geloof mij maar je kan fluiten naar je geld!!!

Wilfried en Corine

Ongelezen bericht door Wilfried en Corine »

Ondanks mijn late reactie ( ivm zwangerschap & bevalling)zou ik toch graag mijn klacht in dit forum neerleggen betreffende onze kampeervakantie.

We zijn op 23 juli t/m 30 juli 2004 naar de Droomgaard te Kaatsheuvel geweest.
De keus was hierop gevallen omdat het een 5 sterren camping zou zijn en wij er van uitgaan dat er alles goed geregeld zou zijn.
We huren een Droomchalet voor 4 personen nr: P007.
Die beslist niet goedkoop was.
Maar onze week vakantie kent veel ergernis.

Bij aankomst op 23 juli jl. konden we op 15.00 uur nog niet in de droomchalet,de sleutel was nog niet aanwezig, dit werd een uur later.
Dan denk je fijn we kunnen de camping op nee, hoor er was een auto die de ingang blokkeerde uit protest en er moest maar politie bijkomen.
Al met al was het bijna 17.30 uur toen we eindelijk het terrein op konden.
Bij aankomst in de “Droomchalet” bleek dat er diverse dingen niet schoon en niet aanwezig waren.
Spiegel in de badkamer lag op de grond
TV afstandbediening gewoon niet aanwezig.
Glazen met grote barsten.
Het verplichte te huren lakenpakket p.p. waren niet aanwezig die zouden om 19.00 uur gebracht worden.
Na meermaals er een klacht te hebben neergelegd bij de receptie cq leidinggevende hebben ze al met al 3 dagen nodig gehad om deze dingen op te lossen.

Het “Droomchalet”op zichzelf is netjes maar totaal onafgewerkt. Ze zijn volledig open van de onderkant de aanvoer van gas/elektra leidingen zijn zichtbaar en toegankelijk voor kinderen.
De kinderen voetballen de bal komt eronder en ze kruipen eronder dit is levensgevaarlijk.
Bovendien staan ze zo dicht op elkaar dat er over privecy geen sprake meer kan zijn,van elke kant kijken de ogen je aan.
Bij aankomst staat het gras 3 kontjes hoog, gezellig dit is het begin van je vakantie.

Overigens weten wij niet waar deze camping de 5 sterren aan verdient.

Toegang van het zwembad is beperkt omdat er minimaal 3 uur tussen elk bezoek moet zitten, dit met kleine kinderen die s’middags slapen is dit niet acceptabel.
Het geld namelijk ook voor het buitenbad met warm weer is dit een groot probleem
Voor de animatie waar ik voor betaal wil ik ook gebruik van kunnen maken.

Toiletten die niet toegankelijk zijn, gewoon midden op de dag op slot zitten zonder bericht wat er aan de hand is.

Verhuur/leenartikelen ( skelters/golf) mogen ze wel eens centraliseren zodat je weet waar je naar toe moet. De een moet je naar de receptie de andere moet je naar de schuur.
Bij de schuur kom je en daar wordt leiding gegeven door iemand die geen kennis van zaken heeft.

Het huren van een Parasol ( super klein ding) moet je voor betalen oké maar van een parasolvoet hebben ze niet gehoord. Bij een beetje wind kun je erachter aan hollen.Nee, slecht geregeld allemaal.

Het Animatie team bestaande uit jongens en meisjes die zelf nog kinderen zijn
( dus nog erg veel met zichzelf en onder elkaar bezig zijn) De animatie voor de kleinsten was telkens op een andere locatie zonder dat er iets aangegeven wordt.

U begrijpt dat deze ene week vakantie niet echt lekker in ons geheugen ligt, en kan het dan ook niet hebben dat deze camping 5 sterren toegewezen krijgt ze verdienen het gewoon echt niet.

Onze ervaring bij Ooststappen Groep DeBlauwe Meer in Lommel Belgie waren 100 keer meer waard.

simmie

Ongelezen bericht door simmie »

De boefjes van Oostappen hebben blijkbaar niet alleen problemen met hun gasten, kijk eens op

http://groenlinksasten.dse.nl/fractieraad/Oostappen.htm

ook op het forum van varakassa wordt Oostappen met de grond gelijk gemaakt.

Lekkere jongens die van Oostappen.

SilverPrince

Ongelezen bericht door SilverPrince »

Zou ik eens iets vertellen over deze camping?
Ik vind deze camping leuk, MAAR
ik was op de camping.. En ik was in het tropisch zwembad..
En ik ging in de blauwe glijbaan die heel STEIL ging..
Maar.. dat stoplicht klopte niet echt .. want ik was op de helft
en er kwam een rij met 3 volwassenen achter mij aan.
Ik werd door de tunnel helemaal tot aan het trapje meegesleurd
en mijn ribben zijn daarbij zwaargekneusd geraakt.
Dit is nu 2 jaar geleden, ik ben nu 13 jaar.. maar wil even zeggen
dat ze betere beveiliging moeten hebben.. want ik heb daarna nog 6 weken steeds moeten zitten .. en dat is niet leuk !
MVG
Twan

Oud bewoner (niet meer)

Ongelezen bericht door Oud bewoner (niet meer) »

Al verbouwen ze het naar een parkeergarage daar gaat het niet om :twisted:
Het gaat er om dat de meeste "vaste bewoners" gewoon hun caravan gedag kunnen zeggen "******** dus" om dat ze schijnbaar veel meer kunnen verdienen aan campeerders die voor een paar daagjes en een hoop geld willen cramperen in wat hun een chalet noemen die vaak te vies is om aan te pakken.

knip >>>>>>>>
ik wil even reageren op de reaktie van oud ebewoner hierboven (2 berichten terug).
Als je goed had gekeken waarom het nu een bouwput is in asten wist je waarom dus kijk eerst voor je oordeelt
knip >>>>>>>>>

Gast

Dan heb je nog geluk dat je er s'nachts weer op kon het is daar maar al te vaak dat je of geen gehoor meer krijg als je terug komt (zelfs als ze weten dat je met een doodziek kind aan de poort staat) of ze laten je gewoon even een tijd staan en komen dan wanneer ze zin hebben met een sjagrijnig gezicht open doen.
Geen greintje medeleven niets vragen hoe het is nixs.....

--------------------------------------------------------------------------------
johco
Gast
Geplaatst op 15 Dec 2004 23:19 door johco
--------------------------------------------------------------------------------
Och hou op! Droomgaard! We hebben een vreselijke tijd daar gehad.En zelfs toen ik naar het ziekenhuis sávonds moest en weer terugkwam met mijn arm in het gips,werden we verrot gescholden door de beheerder! Wat een ***** camping!
Is je geld en je tijd niet waard

wolthaus

Ongelezen bericht door wolthaus »

:D :( Wij zijn alle vele jaren kampeerders op de oostappengroep,vele malen in Asten dat is een een woord fantastisch.Goede service en heel aardig personeel. Daarna op de Droomgaard gekampeerd in 2003. Fantastisch was dat. Dus in 2004 op naar de Berckt. Nog nooit zo iets meegemaakt. Alles was nog niet af. Onze plek was midden in een pad dat nog niet was bestraat. Dat gebeurde doodleuk terwijl we er stonden. Het buitenbad moest nog gebouwd worden!!! De trampolines die op het filmpje stonden waren er niet aanwezig. Een vreselijk animatieteam, Elke dag een balletje trappen dat kunnen we zelf ook wel. Stroom die uitviel en vaste stacaravanbewoners die gewoon weggestuurd werden, ze verhoogden het staangeld zo erg dat ze wel moesten vertrekken zodat er caravns van oostappen konden worden gebouwd.Toen viel onze zoon op een gladde ondergrond van de kermis, hij lag bewusteloos op de grond, geen ehbo aanwezig. Wat als je een hartinfarct hebt? We zijn in venlo naar het ziekenhuis gewwest. De eigenaar een brief gestuurd, die belde ons wel op en gaf als excuses aan dat het filmpje niet klopte, maar als we daar volgend jaar weer kwamen, dan was alles zeker af. Nooit meer de Berckt dus. Er waren vele klachten, maar niemand heeft geld terug gekregen. En dan die weg waar het park aan ligt. De dodeweg genoemd. 5 km te hard en 2 bekeuringen opgelopen. GEEF MIJ MAAR ASTEN.

Somi

Ongelezen bericht door Somi »

:twisted: Ben juist terug van de camping die dit woord zelfs niet waardig is en zeker geen 5 sterren waard is. Bijna alle staanplaatsen lopen onder water bij de minste regen. Het personeel is zeer onvriedelijk en zelfs arogant tegen zijn bezoekers. Het management houdt zich niet aan de verkoopsvoorwaarden in de folder want ze veranderen de openingstijden en de vertrek tijden. Manager gedraagt zich als een dictator en is het woord manager zelf niet waardig. Heb veel mensen gesproken die het zelfde oordeel hadden. Heb zelfs een tip: In België zijn er nog andere mooiere vakantie dorpen die goedkoper zijn en wel een ADAC-supercamping waardig zijn!!!

zwartrood

Ongelezen bericht door zwartrood »

Wij stonden in Arnhem met onze stacaravan op camping Arnhem , de camping is over gedaan aan de Oostappengroep en wij zijn er letterlijk door Oostappen afgetrapt , ze konden de vaste bewoners niet meer gebruiken en we konden binnen 6 weken weg wezen , het is werkelijk bij de knijnen af hoe die lui je behandelen , een vakantie boeken bij hun ??????????? nooit van me leven , dit zijn geen mensen maar geldwolfen , een vies spelletje spelen ze met hun klanten.

zettentje

Ongelezen bericht door zettentje »

wij zijn een paar jaar geleden naar Asten geweest en dat is prima bevallen. in een stacaravan zaten we aan een veldje hartstikke leuk. We gingen douchen in een badhokje vlak bij en die was lekker ruim.
vorig jaar begin november zijn we naar Hengelhoef geweest met vrienden van ons en ons kindje. En het is weer prima bevallen. In een stacaravan. Was allemaal prima geregeld. Nu gaan we 18 juni een weekje naar De Berckt bij Baarlo. Met onze zoon van twee in een stacaravan. En we hebben er veel zin in. Ik laat jullie graag weten hoe het is afgelopen. Groetjes

jacpat

Ongelezen bericht door jacpat »

Sorry iedereen, maar wij zijn net terug van de Droomgaard, en wij vonden het fantastisch!!!!
Iedereen was aardig en alles was brand schoon, dus wij gaan volgend jaar weer. :lol: :P

zettentje

Ongelezen bericht door zettentje »

Nou wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje De Berckt bij Baarlo.
En het is in 1 woord geweldig. Je kon wel merken dat ze bezig zijn met bouwen. De houten chalets waren ze aan het bouwen. Het meer lag er nog niet. Het speelkasteel was wel af en die is heel leuk. Het zwembad in 1 woord fantastisch. We hadden de hele week 32 graden en 's middags lagen we met onze zoon (2) in het zwembad daar was het lekker koel. Jasper onze zoon kon zich hartstikke goed vermaken zowel het grote bad, het kleuterbad en de glijbaan. De bandenbaan vond hij ook leuk. Op de camping stondenverschillende speeltoestellen voor groot en klein. Het wordt nog wel een hoop opgeknapt. Maar goed over een paar jaar gaan we er zeker weten weer heen. De stacaravan was ook netjes. Ach ja het is een beetje oud maar ja. Je hoeft er niet in te wonen. Wij hadden betaald: € 239,- met hond. Van zaterdag 18 juni tot en met zondag 26 juni. Dus dat viel goed mee.

groetjes jeanette

aknoop

Ongelezen bericht door aknoop »

ook wij zijn in oostappen geweest 2 x in 2001 en dit jaar beide keren heb ik het goed gehad schone caravan enz ook waren ze vriendelijk tegen over ons ook sávonds als we even wat gingen drinken dus ik heb die 2 x heel goed gehad en ik zou het iedereen aanraden vooral met kinderen want er is daar van alles tedoen voor ze dus van mij krijgen ze een pluimpje :D :D 8)

Gesloten