LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telegraaf: Dexia kocht stukken echt

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hollander

Re: Telegraaf: Dexia kocht stukken echt

Ongelezen bericht door Hollander »

Het blijft natuurlijk vreemd dat de huis accountant welke eerst de boeken heeft gecontroleerd en goedgekeurd nu een verklaring zou mogen afgeven over het aan en verkopen van aandelen
Waarom is dat vreemd?

john uit goirle

Ongelezen bericht door john uit goirle »

er staat niet op de site van PWC over dexia en eventueele onderzoeken of een raport.

http://www.pwcglobal.com/extweb/aboutus ... E8004781B0

Pikant

Ongelezen bericht door Pikant »

Deze krijg ik dus ook niet helmaal op mijn scherm wat doe ik fout ??

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

gewoon aanklikken en dan kom je op een site waar je helemaal niets wjizer wordt over Legio Lease.

Pikant

Ongelezen bericht door Pikant »

Dat weet ik wel ik bedoel deze topic wordt verbreed en dan kan ik de laatste woorden niet lezen.

Ikwaseenbeetjedom

Geplaatst op 23 Sep 2004 07:19 door Wesley

--------------------------------------------------------------------------------

’Dexia kocht stukken echt’

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, donderdag
...
... etc...
Bron: De telegraaf 23-09-2004

Weet iemand op welke van de 40 pagina's dit verhaal te lezen is?
Ik kan het niet vinden, zullen wel weer kleine dexia lettertjes zijn.

Ikwaseenbeetjedom

laat maar, ik heb het gevonden, pagina 33.

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Overigens waren/zijn er al contacten tussen PWC en Dexia getuige onderstaande URL's:

http://www.pwcglobal.com/Extweb/service ... E5004D5D6A

http://search1.pwcglobal.com/search/?sp ... sp-q=dexia

And so on...

Ikwaseenbeetjedom

Ik ben benieuwd of de rechter het 'bewijs' begrijpt, resp. gelooft.
Laatst gewijzigd door Ikwaseenbeetjedom op 23 sep 2004 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ahum:

Ook in onderzoek door forensische accountants komt het veel voor dat naspeuringen en verhoren worden verricht voordat de politie er aan te pas komt. Deze gegevens komen dan zonder nadere toets in strafrechtelijke dossiers terecht.

( http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1095915966821.html )

E.v.:

Ook over de gebruikte onderzoeksmethodes of de eigen gedragsregels van privé-speurders worden vaak geen nadere vragen gesteld. Nuis: ,,Ik noem dat het 'zoete koek-effect'. Het openbaar ministerie, maar ook de rechters, gaat er veel te makkelijk van uit dat het klopt en zuiver is.''

Nuis pleit voor een veel striktere toetsing door de rechterlijke macht: ,,Iemand moet de wet- en regelgeving in het strafproces handhaven, de grondrechten van burgers bewaken en desnoods sancties uitvaardigen als het mis is gegaan. We gaan knabbelen aan de rechtshandhaving als zelfs de rechterlijke macht zich daar steeds minder bewust van blijkt te zijn.''

Volgens Nuis heeft de rechter tot op heden onvoldoende oog gehad voor het onderscheid tussen aan de ene kant de publieke opsporingsdiensten die gebonden zijn aan de geldende strafvorderlijke normering en aan de andere kant de professionele 'vrije jongens'. ,,Die vallen niet onder regelgeving en kennen hooguit eigen regels die niemand handhaaft.''

Het onderzoek is inmiddels aangeboden aan de Raad voor de Rechtspraak. Nuis hoopt nu meer tijd te krijgen om de problematiek uit te werken: ,,Wat ik heb gedaan, is een inventarisatie maken. Maar we moeten een stap verder gaan, vooral als het gaat om de ontwikkeling van betere toetsingsinstrumenten en het toezicht.''

Nuis hoopt ook dat hij verder rechtsvergelijkend onderzoek kan doen in andere landen.

(Ibid)

Ron

Ongelezen bericht door Ron »

Leverde Dexia het bewijs?

Wanneer we het bericht goed lezen, is Dexia de mening toegedaan dat zij het bewijs heeft geleverd. De vraag is echter of de rechter ook deze mening is toegedaan. Dexia heeft wel vaker een mening gehad, die door mensen die wel verstand hadden, onderuit is geschoffeld. Laten we even wachten wat de rechter en de advocaat van de tegenpartij er van vindt.

Joshua

Ongelezen bericht door Joshua »

Leverde Dexia het bewijs echt?

Nee zij hebben jarenlang iets willen verzwigen maar het tipje dat nu opgelicht is laat zijn dat de beerput meer stinkt dan men voor mogelijk durfde houden.
Aandelen zijn NOOIT gekocht op basis van een aanvraag door een klat.
Er is gesjoemeld met in house matching iemand dacht vreselijk slim te zijn door verdeel en heers strategieen.
Nu PCW de boekhouding openbaar aan de rechter heeft opgeleverd zal duidelijk worden hoe de Bank (La Bouchere) haar klanten heeft beduveld.
Aandelen in mei aangekocht werden maanden later in mandjes gestopt. Dit heeft niets meer te maken met fair trading. Het zijn nog grotere oplichters dan iedereen voor mogelijk had gehouden.

Dexia heeft alle kaarten verspeeld, morgen is het begin van de grote eis voor schadeloosstelling. Its Pay-Check Time.
Laatst gewijzigd door Joshua op 27 sep 2004 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Ik geloof nergens meer in alles is zo verrekte corrupt in dit land dat ook deze gang van zaken verdraaid en weggemoffeld zal worden.

Wiranda

Ongelezen bericht door Wiranda »

Helemaal met je eens EEE. Dit land brengt zichzelf om zeep maar er is een lichtpuntje de Vakcentrale komt weer terug.

Joshua

Ongelezen bericht door Joshua »

Dit zijn ook oplichters de overheid loopt steeds weer achter de feieten aan.
Ze weten niets kijken de andere kant op en voelen zich niet verantwoordelijk.
Wij hebben er blijkbaar voor gekozen met z'n allen
* NMa verlaagt boetes telecombedrijven *

De Nederlandse Mededingingsautoriteit blijft erbij dat de vijf
grootste operators
voor mobiele telefonie in Nederland de wet hebben overtreden door onderling afspraken te maken. Wel worden de opgelegde boetes verlaagd met in totaal ruim 35 miljoen euro.
h[url]ttp://www.overheidsinformatie.nl/default.asp? ... Org_015541[/url]

Wie zijn deze aanbieders?

KPN misschien?

johan 1

Ongelezen bericht door johan 1 »

Ik geloof er geen donder van da Dexia de aandelen heeft gekocht.
Als je voor miljarden de boot in kan gaan als bank is het laten maken van een raport voor enkele miljoenen pinuts.
PWC is in het verleden wel meer in de fout gegaan en het is dezelfde oplichters zooi als Dexia.
Hier spelen hoge jannen weer een vies spel en voor we dat weer eens hebben bewezen is onze verjaarstermijn om.
Fijn voor Zalm, Dexia en al die andere bankcriminelen in deze "democratische dictatuur"die Nederland heet.
Hadden we onderhand maar een een nederlandse RAF om die club uit te dunnen.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

PWC is in het verleden wel meer in de fout gegaan en het is dezelfde oplichters zooi als Dexia.
Kom eens met argumenten / bewijzen daarvoor.

Gesloten