LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Update Windows SP2 problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bhealth

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door bhealth »

:evil: Ook ik had problemen met service pak 2, en niet zo weinig ook.
Heb deze verwijderd, computer werkt weer perfect.[/b]

Pierretap

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Pierretap »

Ik heb SP2 geïnstalleerd nadat ik mijn pc eerst helemaal opnieuw heb geïnstalleerd en nieuwe partities heb aangemaakt. Totaal geen problemen met SP2. Ik heb McAfee als virusscanner gekocht omdat ik AVG slecht vond.

Gast

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geen SP2.... Je pc gaat er Pieppp van lopen. Dus ik hou het lekker nog bij SP1 Veel beter

Gast

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Nu ik mijn 'XP Home' opnieuw heb geïnstalleerd met weer alle randapparatuur, werkt het gelukkig allemaal weer.
Windows update doe ik nu alleen 'tot' SP2 en dus geen stap verder.
Alle patches die nu uit komen bij windows update om lekken te dichten kan je nog steeds downloaden en installeren .
Het houdt dus nu niet ineens eens op als je geen SP2 neemt .
Uiteraard moet je niet automatisch downloaden bij windows Update .

ryan quist

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door ryan quist »

sinds ik sp2 heb geinstaleerd kan ik mijn scanner niet meer instaleren en sommige uharc bestanden openen, en ik kan bij alle spellen niet meer online spelen, met bestanden die internet verbinding nodig hebben laat hij ze niet verbinden ook al staat de sp2 firewall uit en/of mijn zonealarm fire wall.

p4(asus a7n266) 2400+/ 512mb ram / 64mb geforce videokaart (nvidia)/

bozzuul

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door bozzuul »

diep triest wat de heren van microsoft hebben gemaakt
sp2 rammelt van alle kanten, winamp speelt geen audio-cd's meer
tv-kaart zorgt voor een keiharde reset, audio-rip-software herkent geen enkele cd-rom/dvd (er zitten er 4 in!!!) en nog veel meer problemen...
kijk ook even naar mediaplayer 10, dit is je reinste spyware
met al die problemen denk je dat de hardware stuk is, maar de oorzaak zit bij microsoft. zonde van al dat geld wat naar hen toe gaat, ze zijn het absoluut niet (meer) waard

Glenn

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Glenn »

Problemen met SP2 hoeft niet, Ik heb meerdere computers zelfs verouderde, geinstalleerd met XP-SP2.
De oudere systemen draaien weliswaar niet zo snel, maar wel zonder problemen.Alle programma's en spelletjes doen het er perfect op.

TIP:1 Begin met een geformatteerde schijf.
2 Na de insallatie desnoods 2 keer achter elkaar defragmenteren.
3 Laat Norton Systemworks repareren met:Win doctor&one button
check up.
4 Opnieuw opstarten(voorkomt veel problemen.)
Norton (de meeste versies) werken perfect met XP-SP2
(Home&Prof.)Ook de firewall.
5 Heb je dit alles gedaan?,nog een keer defragmenteren,
en direct opnieuw opstarten.

Succes!!, Moet lukken :)

Glenn-R'Dam

Moriarty

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Moriarty »

Microsoft SP2 is je reinste bagger, er is nog nooit een update geweest waarin zoveel bugs werden gerapporteerd in de eerste 2 weken na de release.

De problemen verschillen van instabiele USB-poorten, tot en met totaal onbruikbare systemen waarin met niet meer in Windows kan komen.

Dingen als formatteren en daarna installeren zijn leuk, en defragmenteren helpt niets trouwens, maar ook dit zorgt niet voor het gewenste effect, met name de connectie naar het internet toe zorgt voor veel problemen.

Wanadoo adviseert SP2 nog niet te installeren vanwege het feit dat er instellingen verloren gaan die zeer moeilijk te herstellen zijn.

En dan hebben we ook nog de geldklopperij die Norton heet!

Probeer maar eens NIS (Norton Internet Security) te deïnstalleren zonder een melding te krijgen dat u geen administrator rechten heeft, ik weet veel van computers, en heb het uiteindelijk voorelkaar gekregen door de versleuteling in regedit te verwijderen.

Als je vervolgens belt met Symantec voor support, krijgt men meteen de melding dat er 19,50 betaald moet worden voordat uw case in behandeling wordt genomen, dit alles achter een telefoonnummer waarvoor ook nog betaald moet worden!

Koop dan liever McAfee, deze hebben een gratis helpdesk en geen kosten voor support!

Albert1

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Albert1 »

Ook ik heb windows sp2 geinstallerd en het bleek dat e-mailen en internetten niet meer werkt. (de verbinding kwam niet tot stand)Alle instellingen die voor mij waren na te gaan, stonden goed ingesteld en zelfs na het uitschakelen van de windows firewall kwam er geen verbinding tot stand. Uiteindelijk heb ik besloten om sp2 te verwijderen hetgeen zonder problemen is gelukt en na het opnieuw opstarten van de pc, waren direct de e-mail en internet verbinding weer in orde.
Voor sp2 had ik totaal geen problemen met automatische updates van microsoft maar nu wacht ik wel tot SP2 is gerepareerd.

Corné
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2004 20:35

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Corné »

Ik had ook SP2 geìnstalleerd. Sindsdien problemen met op mijn draadloos netwerk en zodoende internet te komen.

Bleek dat SP2 ervoor zorgt dat je elke keer je draadloze verbinding moet configureren. MS gebeld. (maand geleden) Erkend probleem. Ik had een te zware beveiliging van mijn ADSL/router-modem (Linksys), zoeken naar een oplossing.

Natuurlijk wacht ik nog steeds.

Ben je al `goed` beveiligd, kan Microsoft het niet aan
SP2 eraf gehaald, werkt weer van ouds.

roesda

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door roesda »

ik heb ook het zelfde probleem met mijn usb poorten sinds ik sp2 had gedownload
ik kon niet meer printen
heb ook alles van sp2 weggehaald
wie weet iets anders

P/TuRrR

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door P/TuRrR »

als je goed zoekt kun je norton 2005 inclusief track al vinden op bepaalde sites :P verder ook geen problemen met service pack 2

Inter(1)

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Probeer maar eens NIS (Norton Internet Security) te deïnstalleren zonder een melding te krijgen dat u geen administrator rechten heeft, ik weet veel van computers, en heb het uiteindelijk voorelkaar gekregen door de versleuteling in regedit te verwijderen.
http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/sp2/faq.html
Norton kan je heel makkelijk verwijderen .Als je melding krijgt over adminstrator krijgt heb je toch echt iets fout gedaan toen je hem installeerde .

Gesloten