Pagina 2 van 4

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 03 nov 2004 17:19
door gastco
Specialist en Mr. P dezelfde?
Nee, dat geloof ik niet!

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 03 nov 2004 19:54
door Mr.P.
Helaas, Mr.P. is niet afkomstig uit Den Bosch (mooie plaats, dat wel) en is inderdaad niet dezelde als de keukenspecialist.

Fijne avond verder.

Mr.P.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 03 nov 2004 23:20
door Gast
Ik heb het ook over REGIO DEN BOSCH, Pascal

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 08:48
door Mr.P.
Helaas voor u, maar zelfs niet uit de regio.
Als u het echt zo graag wilt weten en u komt uit de keukenbranche dan moet u mij vrij snel kunnen vinden.
Graag deze topic sluiten, omdat ik mij liever wijdt aan problemen en vragen.

Mr.P.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 09:31
door phoibos
Mr P,

Is het nu werkelijk zo dat siematic een kwalitatief betere keuken is dan bv een keuken van Brugman.

Of betaal je alleen maar meer voor de naam en de service

Alvast bedankt

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 09:59
door Gast
Graag deze topic sluiten, omdat ik mij liever wijdt aan problemen en vragen.

Mr.P.
De Keukenspecialist schreef dat hij met dit forum stopte, omdat het meer op een "klopjacht naar identiteit" werd.

Nu gebeurt, in andere bewoordingen, precies hetzelfde.

En ook wel heel toevallig dat Mr.P. er is gekomen, nadat KS is "gestopt".

Het patroon is namelijk precies hetzelfde.

Dus conclusie: Keukenspecialist is Mr.P. en nu hij/zij onder Mr.P. ook al topics wil gaan sluiten zullen we straks zien dat hij/zij ook gaat stoppen met dit forum en dan komt hij/zij gewoon weer terug onder een andere naam.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 12:33
door Gastvrij
Ja, zo lust ik er nog wel een paar!

Wat maakt het nu uit wie , wie is. De bijdragen van beide personen (Mr.P en keukenspecialist), zijn informatief.
Vele consumenten zijn ermee geholpen, en daar gaat het toch om?
En als iedereen zo doorgaat kan ik me inderdaad voorstellen dat Mr.P.
er de brui aan geeft.

Volgens mij zijn het twee verschillende personen; dit blijkt uit zowel taalgebruik als inhoud van hun berichten.
Beiden werkzaam binnen de keukenbranche, maar ieder in een andere functie, naar mijn idee.

Mr. P. en keukenspecialist, ga vooral door met jullie goeie werk.
(ons van informatie voorzien)
:P

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 13:44
door Scara
Is een sieMatic keuken bv echt veel beter dan een Brugman keuken ??



Antwoord is ja.
Het ligt niet zo zeer aan de fronten, als wel wat er achter de deuren
bevindt en de geleiders en scharnieren en dergelijke.
Ben wel bevooroordeelt, daar ik zelf in het SieMatic gebeuren zit.
In alle eerlijkheid kan ik zeggen, dat er heel weinig service verzoeken
binnen komen van de door ons geplaatste keukens.
Bij ons is het standaard dat de klant een jaar na plaatsing bezoek krijgt
van een servicemonteur die de gehele keuken nastelt.
Het gros van de klanten ziet hier van af , om de doodeenvoudige reden dat het niet nodig is.
De gootsteenkast deur en de koelkastdeur zijn in weze de enige deuren
die enige nazorg vergen.
Ik heb ook service verleent voor Bruynzeel keukens en dat bracht veel meer met zich mee. Daar hadden we de gratis servicebeurt ook niet in ons programma.
Voor de rest zit hem in de details, ingefreesd fluisterprofiel ( dus niet op
de korpus geplakt) dikte van de deuren en zijnwanden en planken.

Ook een Bruynzeel keuken kan heel mooi zijn en het is maar precies welke verwachtingen je hebt van je aankoop.

Zelf wil ik wel een Boffi , maar ja, moet ik nog even sparen.



[/quote]

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 17:08
door Gast
Onderwerp: Stofzakloze stofzuiger
Mr.P.

Reacties: 9
Bekeken: 218

Categorie: Huishoudelijke apparatuur Geplaatst op: 20 Oct 2004 19:43 Onderwerp: stofzakloos..super tevreden over Dyson
Wij hebben al een aantal jaren de dyson dC05. Perfecte stofuizger. En in tegenstelling tot wat hierboven staat, de onderdelenservice is perfect.

Ik meldde afgelopen week het afbrokkelen van een stu ...
Mr.P. is goed. Hij heeft ook al verstand van stofzuigers. Dadelijk heeft hij het nog over eigenschappen, zoals ze door Arjan Ederveen wordt verteld (lekker zuigmondje, lekker kontje).

Nee, Mr. P. heeft overal verstand van. Wordt hij de nieuwe Frits Bom?
Laten we een Poll houden.

Wie start de Poll?

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 17:34
door gastronoom
Ben wel bevooroordeelt, daar ik zelf in het SieMatic gebeuren zit.
Tsja, dat blijkt ook uit je verhaal!
Siematic vergelijken met Brynzeel is appels met peren vergelijken.
Het prijsverschil mag ook wat kwaliteit rechtvaardigen.

Maar als ik een Siematic vergelijk met prima no-names als een Schuller next 125, een Hacker systemat, een E+K, een Eggersmann of een Heabaform dan ga jij met je kwaliteitsverschil echt de bietenbrug op en valt het prijsverschil gigantisch in het voordeel uit van laatstgenoemde 'merken'.

Siematic is in de heimat ook helemaal geen A-merk.
Van der Dussen heeft dat knap voor elkaar gekregen hier in NL.

Het is niet voor niets dat Van der Dussen altijd doodsbenauwd werd als een Siematic dealer er een no-name bij nam in zijn assortiment.
Hij weet dat de consument binnenkomt op de Siematic naam maar er met de kwalitatief minstens gelijke maar beter betaalbare no-name vandoor gaat.

Om over dat ingefreesde fluisterprofiel in het tijdperk van de blumotion maar niet te spreken!

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 17:50
door Mr.P.
Hallo Pholbos,
hiermee onstaat waarschijnlijk een discussie uit want IK (mijn mening) vind Siematic niet echt dè`topkeuken waar deze voor moet gaan.
In Duitsland is Siematic slechts een keuken in het middensegment.
In Nederland heeft het merk door een uitstekende marketing de naam als zijnde topmerk. Ok, Siematic biedt een aantal elementen die echt anders zijn dan anderen, maar dat geldt voor meerdere fabrikanten.
Dat Siematic een fluisterprofiel heeft is natuurlijk mooi, maarwat als dit na jaren verdroogd en afbrokkelt? Is niet zo'n fraai gezicht. Overigens is Siematic niet de enige hiermee, ook Systemat biedt het. Een merk dat IK veel mooier vindt dan Siematic, ook om te verkopen. (Ik krijg nu vast een aanvaring met Scara)

Dan de vergelijking met Brugman keukens. Allereerst maakt Brugman zelf geen keukens maar koopt deze in bij een keukenfabrikant.
Details bepalen hier vooral het verschil. Siematic biedt vaak een veel groter assortiment kasten en een fraaier deurenpakket.
Het is dus wel een beetje appels met peren vergelijken. Bij Siematic betaat u ook mee aan nieuwe innovaties die het bedrijf ontwikkelt die je later wel bij andere merken terugziet. Een voorbeeld is het al eerder genoemde fluisterprofiel, tenslotte had Siematic dit al jaren voordat Systemat (een door Hacker ontwikkel keukenmerk) dit na-aapte.

Wit u voor uzelf een keuze maken laat dan een offerte maken van een Siematic keuken en tracht bij brugman dezelfde opstelling te maken met een zoveel mogelijk vergelijkbaar front.Let wel op de details. Leg beide offertes naast elkaar en kijk naar het verschil. Een verschil van 5.000 euro zit echt niet in de keukenmeubelen. Scharnieren hang en sluitwerk ook niet want vrijwel elke fabrikant gebruikt het merk Blum, Hettich en Salice. En die merken doen niet echt voor elkaar onder.
Is het verschil klein, bijvoorbeeld 1000 euro kies dan voor uw gevoel. Gaat u bijvoorbeeld binnen 3 jaar toch weer verhuizen dan koos ik voor de Siematic.Tenslotte vermeld een makelaar eerder in de huizenadvertentie "met Siematic keuken" dan "Brugman keuken". Het status gevoel komt dan weer boven drijven.

Ik hoop dat u wat aan het antwoord heeft. Aarzel niet om vragen te spuien.

Mr.P.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 17:56
door Mr.P.
Heren stop nu maar met zoek naar iemands achtergrond.
De keukenspecialist en Mr.P.zijn niet een en de zelfde. Hulde aan gastvrij, want dat is het antwoord dat hier prima past.

En wat di stofzuiger betreft " Mr.P. heeft ook al verstand van stofzuigers", waar u dat uit concludeert snap ik niet. Ik geef daar alleen aan dat ik als CONSUMENT (gek he, maar naast keukenadviseur ben ik ook maar een gewone consument) zeer tevreden ben over onze Dyson. Dit heeft niets te maken met verstand hebben van maar met een positief bericht over een goede service.

De nieuwe Frits Bom? Qua salaris past me dat wel, zo'n TV man verdient toch wel een paar tonnetjes per jaar. "Mr.P. op Tevee"
Nee laten we het maar gewoon hierbij laten. En ik hoopdat u dat ook doet.

Mr.P.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 17:57
door gastronoom
WAUW

Dat is voor het eerst dat we het zo met elkaar eens zijn, P.
Dat biedt perspectieven voor de toekomst!

Scara zal het niet met ons eens zijn inderdaad, maar die kwalificeert zichzelf ook als bevooroordeelt.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 18:19
door Gast
Overigens is Siematic niet de enige hiermee, ook Systemat biedt het. Een merk dat IK veel mooier vindt dan Siematic, ook om te verkopen. (Ik krijg nu vast een aanvaring met Scara)

Dan de vergelijking met Brugman keukens. Allereerst maakt Brugman zelf geen keukens maar koopt deze in bij een keukenfabrikant
Brugman verkoopt als onderdeel van De Mandemakers Groep Systemat onder een andere naam. Hiermee kunnen ze, samen met andere formules binnen DMG, de prijs kunstmatig hoger houden.

Ga dus naar een dealer die deze keukens gewoon onder de naam Systemat verkoopt.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 18:23
door keukenspecialist
Even voor de goede orde:

Ik ben niet dezelfde persoon als Mr P.!

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 04 nov 2004 18:59
door Scara
Tuurlijk, discussie over kwaliteit mag er altijd zijn hoor.
Ik gebruik voorbeelden van bepaalde keukenmerken, omdat ik er zelf mee werk cq mee heb gewerkt.
Dus heb voor mezelf vergelijkingsmateriaal.
Rational bv zal ook een goed merk zijn, maar spreek alleen over merken als ik er zelf mee gewerkt heb.
En sieMatic vergelijken met bv een Next slaat kant noch wal.


En fluisterprofiel dat afbrokkelt ??


En met Scara heb je niet snel een aanvaring hoor :P

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 01 dec 2004 18:15
door Gast
Mr P. Ik ga een keuken kopen en mij wordt geadviseerd om mijn apperatuur van dezelfde fabrikant te kopen omdat dan de garantie verlengd wordt (van 2 naar 5 jaar). Is het verstandig dit te doen?

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 02 dec 2004 09:00
door gastronoom
Er bestaan geen fabrikanten die zowel kastjes als apparaten fabriceren. Wellicht beantwoord dit je vraag al.

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 02 dec 2004 09:55
door ikweetwat
Het is inderdaad heel verstandig om alle apparaten van een merk te kiezen. Bij 4 of meer apparaten geven deze leveranciers n.l. 5 ipv. 2 jaar garantie op de apparaten.
Dit heeft dus niets met de leverancier van de keukenkasten te maken!
Let wel op want er zijn ook apparatenleveranciers die alleen onderdelen etc. vergoeden en niet de voorrijkosten etc.!

Re: Uw vragen beantwoord

Geplaatst: 02 dec 2004 10:11
door Gast
apperatuur van dezelfde fabrikant te kopen omdat dan de garantie verlengd wordt (van 2 naar 5 jaar).
Er zijn veel fabrikanten van apparatuur die bij afname van minimaal 4 apparaten de garantie verlengen van 2 naar 5 jaar, maar let op:
Sommige fabrikanten verlengen de garantietermijn van 2 naar 5 jaar op onderdelen, maar niet op bijvoorbeeld voorrijdkosten.

Informeer dus goed naar de voorwaarden.

Tip: Sommige fabrikanten tellen ook een kraan mee al apparatuur!

KS