Pagina 2 van 2

Re: Mijn belevenissen met Essent!

Geplaatst: 08 okt 2004 10:02
door Thijs
Goedemorgen,

nu ik zo het berichtje las van j.bezemer en de reacties daarop, kwamen bij mij weer wat ergernissen naar boven.

Ik ben eerder dit jaar verhuisd (half juni). Per gelijke datum zijn dus de meterstanden opgenomen, mede ondertekend door de woningstichting en dezelfde dag is dit formulier verzonden aan essent.

Totdat de eindnota komt moet je de maandbedragen blijven betalen. (regel essent). Ondertussen betaal je natuurlijk ook al het maandbedrag voor je nieuwe woning. Na een maand of twee vond ik het toch wel welletjes, dus maar eens gebeld.

Nee hoor, meneer, u moet gewoon blijven betalen, want de eindnota is nog niet opgemaakt.

Op mijn opmerking dat we in een omgekeerde wereld leven moest ik een toelichting geven.

Essent is wel heel erg traag in het verwerken van de gegevens, het duurt nu al twee maanden om zoiets simpels door te voeren. Door de incompetentie van essent moet ik door blijven betalen. Daar moest het meisje om lachen.
Ja maar meneer, maar als u bij zou moeten betalen, dan wordt dat nu vanzelf minder. Tsja, als ik wil sparen dan doe ik dat wel zelf op mijn spaarrekening.

Uiteindelijk krijg ik dus geld terug, en daar moest ik 3 1/2 maand op wachten. Moet je zien wat er gebeurt als ik te laat aan Essent betaal....

De administratie en o.a. verwerkingstijd van Essent is belachelijk, slecht en traag en daarom moet ik al die tijd dus extra hoge maandlasten (lees dubbele maandbedragen) betalen. Ook hier de door mij zo verfoeide kreet; "in het systeem is het nog niet verwerkt."

Deze trieste situatie ligt niet aan het systeem, maar aan de mensen die het bedienen.
Doe gewoon eerst eens normaal en maak je zaken op orde, voordat je iedereen bestookt met reclamespotjes over hoe goed essent wel niet is....

Re: Mijn belevenissen met Essent!

Geplaatst: 08 okt 2004 15:18
door j,bezema
beste gast van 8-10-2004 om 8.30 uur.
ik wil U graag uitnodigen om de correspondentie van Essent door te
nemen.
dan bent U in tien minuten tijd op de juiste hoogte.
koffie staat klaar.
U weet wie ik ben,dan weet U ook, waar ik woon.
graag tot ziens

Re: Mijn belevenissen met Essent!

Geplaatst: 08 okt 2004 16:40
door inge2
ook ik heb een fijne ervaring gehad. Wj zijn vorig jaar december verhuisd. W hebben een einafrekeing gehad, en ongeveer € 130.00 terug ontvangen, dus was het verhaal Essent wat ons betreft afgerond.
Op 1 oktober van dit jaar, dus 10 maande later, ontvang ik een brief van een deurwaarder met het verzoek binnen 3 dagen een openstaande post te betalen. Dze brief was gedatteerd 1 september(!)
Ik heb meteen gebeld, en mij is verteld dat gedurende deze afgelopen maand de de nota alweer met €40.00 incassokosten was verhoogd, wegens te late betaling. Er schijnen verschillende herinneringen en aanmaningen verstuurd te zijn, maar naar ons oude adres. Ik heb ze dus nooit ontvangen...
Achteraf blijkt dat wij 1 termijn niet hadden voldaan, die wel was meegerekend in onze eindafrekening. Dus natuurlijk betaal ik die alsnog. Mijn probleem is dat Essent nota's en dergelijke naar het gebruikersadres blijft sturen, ookal is het huidige adres wel bekend.
Ik ben volledig te goeder trouw, en vind de hele gang van zaken erg klantonvriendelijk

Re: Mijn belevenissen met Essent!

Geplaatst: 08 okt 2004 20:44
door Chantal
Beste Jan,

Ik zou echt met liefde en plezier langs komen, dat meen ik echt, want ik vind heel vervelend wat u overkomt. Helaas woon ik een ander deel van Nederland en is het op en neer rijden voor mij persoonlijk te duur en tijdrovend. Gezien ik uw vraag in mijn prive tijd heb uitgezocht en beantwoord.


Beste Thijs en Inge,

Super vervelend dat dit jullie is overkomen. Ik wou dat ik er wat aan kon doen. Ik zal jullie meldingen in ieder geval naar de teammanagers van de front office door sturen. Hopelijk kunnen ze hier lering uit trekken.

Groetjes Chantal

Re: Mijn belevenissen met Essent!

Geplaatst: 09 okt 2004 16:26
door j.bezema
beste gast chantal, op Uw reactie naar mij toe op 08-10-2004 heb ik een vraag.
heeft U zoveel invloed,dat U kunt bewerkstellen,dat een medewerker
van Essent noord vanuit Groningen naar kloosterburen komt en
de gegevens,die ik in bezit heb naziet?
ik ben rolstoelgebonden,door een hersenbloeding,dus ik moet mij verplaatsen door middel van w.v.g. vervoer met een rolstoelbus of
met een scootmobiel.
ik wil geen medelijden opwekken,want dat pakkie past niet bij Essent,
maar duidelijkheid.ik was trouwens in het ziekenhuis en kom terug
met mijn vrouw,toen was de kabelaansluiting afgesloten,zonder te vragen bij buren waar Bezema was.
kunt U mij hiermee helpen?
bij voorbaat dank :D