Re: Mijn belevenissen met Essent!
Geplaatst: 08 okt 2004 10:02
Goedemorgen,
nu ik zo het berichtje las van j.bezemer en de reacties daarop, kwamen bij mij weer wat ergernissen naar boven.
Ik ben eerder dit jaar verhuisd (half juni). Per gelijke datum zijn dus de meterstanden opgenomen, mede ondertekend door de woningstichting en dezelfde dag is dit formulier verzonden aan essent.
Totdat de eindnota komt moet je de maandbedragen blijven betalen. (regel essent). Ondertussen betaal je natuurlijk ook al het maandbedrag voor je nieuwe woning. Na een maand of twee vond ik het toch wel welletjes, dus maar eens gebeld.
Nee hoor, meneer, u moet gewoon blijven betalen, want de eindnota is nog niet opgemaakt.
Op mijn opmerking dat we in een omgekeerde wereld leven moest ik een toelichting geven.
Essent is wel heel erg traag in het verwerken van de gegevens, het duurt nu al twee maanden om zoiets simpels door te voeren. Door de incompetentie van essent moet ik door blijven betalen. Daar moest het meisje om lachen.
Ja maar meneer, maar als u bij zou moeten betalen, dan wordt dat nu vanzelf minder. Tsja, als ik wil sparen dan doe ik dat wel zelf op mijn spaarrekening.
Uiteindelijk krijg ik dus geld terug, en daar moest ik 3 1/2 maand op wachten. Moet je zien wat er gebeurt als ik te laat aan Essent betaal....
De administratie en o.a. verwerkingstijd van Essent is belachelijk, slecht en traag en daarom moet ik al die tijd dus extra hoge maandlasten (lees dubbele maandbedragen) betalen. Ook hier de door mij zo verfoeide kreet; "in het systeem is het nog niet verwerkt."
Deze trieste situatie ligt niet aan het systeem, maar aan de mensen die het bedienen.
Doe gewoon eerst eens normaal en maak je zaken op orde, voordat je iedereen bestookt met reclamespotjes over hoe goed essent wel niet is....
nu ik zo het berichtje las van j.bezemer en de reacties daarop, kwamen bij mij weer wat ergernissen naar boven.
Ik ben eerder dit jaar verhuisd (half juni). Per gelijke datum zijn dus de meterstanden opgenomen, mede ondertekend door de woningstichting en dezelfde dag is dit formulier verzonden aan essent.
Totdat de eindnota komt moet je de maandbedragen blijven betalen. (regel essent). Ondertussen betaal je natuurlijk ook al het maandbedrag voor je nieuwe woning. Na een maand of twee vond ik het toch wel welletjes, dus maar eens gebeld.
Nee hoor, meneer, u moet gewoon blijven betalen, want de eindnota is nog niet opgemaakt.
Op mijn opmerking dat we in een omgekeerde wereld leven moest ik een toelichting geven.
Essent is wel heel erg traag in het verwerken van de gegevens, het duurt nu al twee maanden om zoiets simpels door te voeren. Door de incompetentie van essent moet ik door blijven betalen. Daar moest het meisje om lachen.
Ja maar meneer, maar als u bij zou moeten betalen, dan wordt dat nu vanzelf minder. Tsja, als ik wil sparen dan doe ik dat wel zelf op mijn spaarrekening.
Uiteindelijk krijg ik dus geld terug, en daar moest ik 3 1/2 maand op wachten. Moet je zien wat er gebeurt als ik te laat aan Essent betaal....
De administratie en o.a. verwerkingstijd van Essent is belachelijk, slecht en traag en daarom moet ik al die tijd dus extra hoge maandlasten (lees dubbele maandbedragen) betalen. Ook hier de door mij zo verfoeide kreet; "in het systeem is het nog niet verwerkt."
Deze trieste situatie ligt niet aan het systeem, maar aan de mensen die het bedienen.
Doe gewoon eerst eens normaal en maak je zaken op orde, voordat je iedereen bestookt met reclamespotjes over hoe goed essent wel niet is....