LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer Whiskas

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

droog voer is ook beter voor een kat ook vanwege de tanden die blijven dan schoon scheelt weer een hoop stank uit hun bek

Brokjes zijn helemaal niet zo goed als men denkt.
Er zit vreselijk veel zetmeel net als in gewoon vlees.
En katten of honden eten eigenlijk geen zetmeel.


Het best is eigenlijk om geheel natuurlijk te voeren.
Dus gewoon vlees met botten.
Liefst halal omdat daar geen varkensvlees wordt gebruikt en kan er ook geen kruisbesmetting plaats vinden.

Kijk anders eens op BARF

http://www.barf-natuurlijk.nl/

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

ach ga toch weg met je barf. vers vlees is niet per definitie beter dan brok of iets dergelijks

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Destructie bedrijven malen dooie kippen, schapen, katten en honden tot hapklare brokken die bedrijven zoals Whiskas gebruiken voor hun dieren voeding.
Het wordt gezien als het optimale recycling programma van deze eeuw.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

dus dan is barf in jou ogen beter. maar is niet per definitie beter :?

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Toen we onze poezen net hadden kregen ze ook whiskas, maar eentje kreeg ook wat "stoelgang"problemen. Op aanraden van dierenarts zijn we op harde brokjes overgestapt. Nu hebben we Bento Kronen, zo'n zak kost wel 16 euro, maar in vergelijking zijn we een heel stuk goedkoper uit. Geen darmproblemen meer, de ontlastingsluchtjes zijn minder, en geen last meer van haarballen. En als tractatie krijgen ze gekookte kip of kalkoen en kattesnoepjes. Maar geen blikvoer meer!

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door kely »

Ik heb nooit problemen met Whiskas en ik heb regelmatig 10 tot 12 katten over de vloer, en dat katten 'vals'worden door voer lijkt me toch ietwat onwaarschijnlijk!

resp0014931

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Ik heb 2 ex-katers en heb hen ook een poosje Whiskas brokjes (nieuwe verpakking)gegeven. De oudste kat gaf inderdaad erg over van deze brokje en de jongste wilde ze niet eens eten. Ook die zakjes met natvoer vinden ze niet echt lekker.
Ik heb nu al een hele poos de brokjes van Purina ONE en ze zijn er gek op. Oudste kat geeft ook niet meer over.
Maar ja deze brokken zijn ook veel duurder, maar beter duur als goedkopere en steeds ellende.

anitastundebeek

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door anitastundebeek »

Hallo,


Ik neem aan dat Kely reageerde op mijn berichtje dat de katten vals werden, maar als je goed leest zie je er ook achter staan dat ze vals werden van de pijn in hun buik en dat terwijl het normaal echt hele lieve katten zijn en dat kleine kinderen er zelfs mee kunnen spelen. Dat ze vals werden had indirect dus wel met het eten te maken. Ik ben nu overgestapt naar ander voer, dit heb ik van de dierenarts gekregen, en daar doen ze het goed op ze krijgen nu voer van Royal canin (veterinary diet) dit omdat hun magen nog steeds niet helemaal hersteld zijn, maar gelukkig komen ze nu wel weer bij ons liggen en daar zijn we heel blij mee.
Helaas heb ik nog niets van Whiskas gehoord en ik reken er eigenlijk niet meer op anders had ik jullie graag de uitkomst laten weten.

Groeten Anita.

kwek

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door kwek »

die van mij (2 katers) lusten die maaltijdzakjes van whiskas niet, en die blikken met brokjes in saus is ook geen succes (de saus wel maar de brokjes laten we liggen ) pate gaat er wel in. (mits het geen zeevis is)
waar ze wel dol op zijn zijn de brokjes van Technical, daar draaien ze ook mooie drollen van (die niet zo stinken)

Chojin

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Chojin »

Als je van voer overstapt moeten je katten er eerst aan wennen. Dus in één klap overstappen is niet goed voor je kat. Daar kunnen de darmen niet tegen met overgeven en diaree als gevolg.

In principe hebben katten geen natvoer nodig. Droge brokken zijn het beste. Het klopt wat meerdere mensen hier zeggen dat het dure voer en goedkope voer teruggerekend qwa prijs bijna niets uit maakt.

Dat komt omdat in het goedkope voer meer lucht in de brokjes zitten en het vleesgehalte is veel minder. Kijk maar bij de ingredienten op de verpakking. Dus van goedkoop voer hebben ze meer nodig om vol te zijn.

Katten mogen ABSOLUUT GEEN rauw vlees hebben. Dit moet ALTIJD opgewarmd zijn. Een keer in de week een opgewarmd visje vinden ze heerlijk.

chojin

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door chojin »

Bij nat voer zal de ontlasting vaak veel meer stinken dan bij droog voer. Dus hou het bij droog voer. Beter voor de kat en beter voor de kattenbak (dus jij!) :D

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door kely »

waarom mogen katten absoluut geen rauw voer hebben??

Rosita

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Rosita »

Oké, ik word altijd erg boos :evil: wanneer iemand beweert dat droog voer beter is dan blik, dat rauw vlees heel slecht is en altijd moet worden gekookt, zonder daar (wetenschappelijke) argumenten voor te hebben. Wanneer gaan mensen zelf eens achter de (onderzochte) feiten aan voordat ze iets beweren. En 'omdat mijn DA dit zegt' is geen goed argument. Het wordt hoog tijd dat we onze vragen over voeding niet meer stellen aan mensen die nog geen 3 weken van hun 6 jarige studie aan voeding hebben besteed. Het is schandalig dat een DA durft te beweren dat hij weet wat een gezonde voeding is voor een hond of kat, wanneer hij maar een paar colleges over voeding heeft gehad.

m.zeguers

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door m.zeguers »

:D
Hallo, ik wou ook even reageren op het whiskas kattenvoer.
Als het even een paar minuutjes staat bv als de katten het niet meteen helemaal opeten, stinkt inderdaad het hele benedenhuis ernaar.
Ook moet een van de twee poezen vaak overgeven na het eten van whiskas blikvoer, ik weet niet of dit de oorzaak is , maar ze voelt zich dan even heel beroerd :oops:

m.zeguers

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,mijn 2katjes aten eerst ook wiskas, ook het blikvoer.Maar helaas werden ze er allebeiziek van. Eentje met bijna de dood tot gevolg. Nu krijgen ze\andervers voer en andere brokken, en nu gaat het weerheel goed met ze! :)

Isa Forest

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Isa Forest »

Ik heb 3 katten. 1 van de katten kan ook niet tegen whiskas en moet er ook van overgeven. Inmiddels ben ik voor alle katten overgestapt naar Royal canin. Het voer is een stuk duurder. Maar de katten doen het er heel goed op. Ze eten veel minder van dit voer dus ik denk dat het uiteindelijk op het zelfde neerkomt kwa kosten, ze zijn gezonder en de kattenbak stinkt minder.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

waarom zou een poes geen rauw vlees mogen eten :?:
wat denk je dat ze buiten allemaal op(vr)eten?

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

niks mijn katten komen niet buiten

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Royal Canin is niet per definitie duurder, even zoeken naar de goedkopere adresjes, bijvoorbeeld de Diebo in Nieuwegein/ Laagraven.

Katten eten idd minder van deze merken (RC/ HILL's) omdat er meer voedings stoffen inzitten.

Bij Whiskad en dergelijke merken, zit er maar 4 procent vlees in.
Wat is de rest dan!!??

maggie van wifferen

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door maggie van wifferen »

vreemd genoed wordt ook 1 kat van mij steeds ziek van whiskas kattenvoer. Het betreft de kat die uit een nest komt. De ander haalt er zelfs zijn neus voor op. Het betreft hier echter het blikvoer en dan m.n. de kip in saus blikken.
Dus maar weer terug op de felix die met smaak gegeten wordt.
"als t aan de kat lag, kocht ze whiskas" luidt de slogan, maar die van mij vinden nog steeds "Felix, OEH dat smaakt!!!"

:D

Gesloten