LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keiharde feiten over EurExcel...

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Aqua

Re: Keiharde feiten over EurExcel...

Ongelezen bericht door Aqua »

Ik ben wel benieuwd wie die snuiver bij ACN is hoor, tevens zou ik dan willen weten wat die persoon snuift!

Aqualung

Ongelezen bericht door Aqualung »

Tja... en toen was het stil....

Creëer een Vloedgolf door aktie te ondernemen.

Dus MLM-ers wanneer Uw maatschappij stopt omdat het compensatieplan niet deugd, onderneem dan AKTIE en teken in bij een goed MLM bedrijf.

Succes beste MLM-ers en laat je niet ontmoedigen, alleen degene die stopt die verliest, een mislukking kan iedereen overkomen, maar stoppen is dan geen optie, denk aan je droom en aan het doel waarom je begonnen bent en onderneem AKTIE, zoek een MLMbedrijf dat bij je past en een upline die je wilt helpen en ga ervoor als nooit te voren, dan bereik je ongetwijfeld je doel!!

Vragen??

Mijn e-mail staat op de vorige pagina.

Now.

Ongelezen bericht door Now. »

Dus MLM-ers wanneer Uw maatschappij stopt omdat het compensatieplan niet deugd, onderneem dan AKTIE en teken in bij een goed MLM bedrijf

Ik weet niet of je op Eurexcel doelt, maar die zijn niet gestopt en wat dan ook.
Door een vete is een ene C.R overkocht door acn voor 1miljoen$.
Hij heeft ook nog een zeer hoge positie gekregen. Leuk om te weten als je als acn-er je eigen de rambam werkt voor een kleine downline.
Deze C.R heeft 300mensen weten mee te sleuren naar acn, maar het overgrote gedeelte blijft bij Eurexcel. Zelfs acn-ers zijn kwaad om wat er gebeurt is.

Het probleem is dat de toppers van acn de arme schaapjes doen geloven dat Eurexcel failliet is. De grootste leugen die er is.
Nu zijn al die acn-ers die zelf geen netwerk kunnen bouwen, als een gek aan het proberen om Excel-mensen te bellen om over te stappen.
Mensen van Eurexcel kunnen zelfs gratis overstappen.Leuk als jezelf honderde euro's hebt betaald voor de licentie van acn.

De grote mlm-waakhond gaat zich er ook mee bemoeien en dat zal voor acn niet goed zijn.
Eerlijk duurt het langst!

ondernemer_2004

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Je hebt geen keuze in product. En iedere zelfstandige ondernemer zal er wel voor waken om business te delen met nog eens 30 "zelfstandige" ondernemers. Ja, als je zo'n geweldig concept zelf hebt bedacht, neem je personeel aan en dan heb je een bedrijf.
Dit is typisch een reactie van een werknemer. Er zijn vele voorbeelden van harde franchising, zoals McDonalds, die ook geen keuze in het produkt hebben. Alle aan te bieden produkten worden opgelegd door McDonalds zelf en je hebt de verplichting om nieuwe produkten aan te bieden.

En wat personeel betreft. Het mlm bedrijf waar ik mee werk heeft in Nederland ruim 400 mensen in vaste loondienst. Gelukkig hoef ik ze niet te betalen :)

Ik zou zeggen, start zelf eens een bedrijf en neem veel personeel aan.

Aqua

Ongelezen bericht door Aqua »

Ik weet niet of je op Eurexcel doelt, maar die zijn niet gestopt en wat dan ook.
Heeft EurExcel een slecht compensatieplan dan?

Now

Ongelezen bericht door Now »

Heeft EurExcel een slecht compensatieplan dan?

Nee, ik heb alles vergeleken en Excel komt er op meerdere fronten het beste uit.

duke

Ongelezen bericht door duke »

Door een vete is een ene C.R overkocht door acn voor 1miljoen$.
Hij heeft ook nog een zeer hoge positie gekregen. Leuk om te weten als je als acn-er je eigen de rambam werkt voor een kleine downline.
Deze C.R heeft 300mensen weten mee te sleuren naar acn, maar het overgrote gedeelte blijft bij Eurexcel.
Zo te horen hebben ze jullie wel een mooi verhaal verteld.
Wel een beetje naief om het allemaal te geloven...

supergek

Ongelezen bericht door supergek »

posities kun je kopen!!! wanneer je zoveel mensen mee kunt nemen.kleine schapen weten dat niet

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En duke is zo,n schaapje...... :(

ondernemer_2004

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

In iedere thread komt regelmatig naar voren dat het een kans is om zelfstandig ondernemer te worden. Dat ben je dus helemaal niet. Je hebt geen keuze in product. En iedere zelfstandige ondernemer zal er wel voor waken om business te delen met nog eens 30 "zelfstandige" ondernemers. Ja, als je zo'n geweldig concept zelf hebt bedacht, neem je personeel aan en dan heb je een bedrijf.
vraag eens aan een McDonalds franchisenemer of deze keuze heeft in de produkten! Nee dus, McDonalds is een zgn hard franchise.

Als je een McDonalds franchise zou willen kopen, moet je een jaar lang op eigen kosten onbetaald een opleiding volgen, door oa gratis te werken in één van de vestigingen. Na een jaar beslissen ze of je uberhaupt geschikt bent. Reken je even mee.

ps weet je trouwens wat de business van de eigenaar van McDonalds (Ray Kroch) is? En is is niet harmburgers verkopen!

student26

Ongelezen bericht door student26 »

vraag eens aan een McDonalds franchisenemer of deze keuze heeft in de produkten! Nee dus, McDonalds is een zgn hard franchise.
Als je een McDonalds franchise zou willen kopen, moet je een jaar lang op eigen kosten onbetaald een opleiding volgen, door oa gratis te werken in één van de vestigingen. Na een jaar beslissen ze of je uberhaupt geschikt bent. Reken je even mee.
Bij franchising is dan ook geen sprake van echt ondernemerschap. Er is eerder sprake van een managementfunctie. Zoals mijn vriend die regiomanager van een uitzendbureau is, die is ook geen ondernemer (hoewel hij veel vrijheden heeft m.b.t. de uitvoering van zijn werkzaamheden e.d.). In feite leidt hij de toco, maar in loondienstverband. Nu is het natuurlijk wel zo dat de inkomsten van de franchisenemer afhangen van de omzet, maar dit maakt het nog niet tot echt ondernemerschap.

Bij echt ondernemerschap horen termen als visie, creativiteit, het volledig lopen van het risico, het zelf bepalen van het product en de bijbehorende prijs, onafhankelijkheid, enzovoorts. Bij MLM is er geen sprake van iets ondernemends: je stapt in een systeem dat aan alle kanten beperkingen oplegt op deze gebieden.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

ps weet je trouwens wat de business van de eigenaar van McDonalds (Ray Kroch) is? En is is niet harmburgers verkopen!
Jawel, weer zo'n broodje Aap. De familie Kroch is gewoon rijk geworden d.m.v. verkoop en franchising McDonald en niet d.m.v MLM. Dit verhaaltje hoort thuis in het rijtje bij Donald Trump en Harvard Business School die z.g.n MLM als studiepakket heeft.

Hier even een webside waar dit hardnekkige verhaal ontkracht wordt.

http://www.mlmwatch.org/01General/mlmlies.html

Osiris

Ongelezen bericht door Osiris »

Hallo Madeleine en de rest,

Ondernemer_2004 heeft niet gezegd dat de eigenaren van McDonalds MLM bedrijven! Of wel soms? Hij heeft alleen aangehaald dat zijn iet rijk zijn geworden door hun Franchise formule McDonalds.

Leuke site trouwens MLMwatch. Ik heb ook nog een leuke voor de tegenstanders.

www.netwkmarketing.com

Zoals de Duitsers zeggen: "Ohne Worte" :wink:

Veel plezier met kijken en luisteren.

Madeleine

Goh, en toevallig dat Kroch in het rijtje staat met David Trump. Ik bedoel hiermee dat Kroch (McDonalds) ook steeds naar voren wordt gehaald dat hij niet rijk is geworden van de hamburgers maar van MLM.
En dat is dus niet waar. Gewoon hamburgers verkopen en franchise.

Osiris

Even voor alle duidelijkheid. Kroch is rijk geworden net als Donald Trump met vastgoed in -en verkoop voordat hij het concept van de Big Mac kocht. Niet meer en niet minder.

Tot nu toe heb ik het verhaal mbt MLM nergens gehoord, maar is ook niet belangrijk.

Terugkomend op Donald Trump, Het klopt dat hij nooit wat in MLM heeft gedaan en ook niet op dit moment doet. Ik heb uit het betreffende artikel gelezen dat hij op een vraag van David Letterman antwoorde dat als hij helemaal opnieuw moest beginnen hij dit zou doen Via MLM.
Kopie Artikel kan ik je wel toemailen. kan het op echtheid onderzocht worden.

Madeleine

David Letterman antwoorde dat als hij helemaal opnieuw moest beginnen hij dit zou doen Via MLM.
Ook dit is een broodje aap (en de allergrootste) en al diverse malen ontkracht. Maar als je hierin geloofd, geloof je ook dat MLM werkt. Als je op Google zoekt, vindt je 10-tallen pagina's van MLM-bedrijfjes die allemaal met dezelfde zin beginnen:

... Sterker nog, elke dag komen er dankzij MLM 45 miljonairs bij. Multi-miljardair Donald
Trump werd vorig jaar nog uitgenodigd bij de David Letterman Show. ...

Deze zin wordt letterlijk identiek herhaald, m.a.w. het wordt door 1.000-den gekopieerd en op hun site gezet als waarheid. En zo houdt een hardnekkige leugen stand.

Ga je echter zoeken op Donald Trump lies vind je 10-tallen sites die dit ontkrachten en waarschuwen tegen MLM. Het verhaal van Donald Trump komt zeer regelmatig terug onder het item:

De 10 of 20 grootste leugens van MLM (onder één noemer met Harvard Business School).

Ook nog een leuke site:
http://www.worldwidescam.com/trump2.htm

Nog even een doordenkertje:
Als superzakenman Donald Trump zegt dat MLM zo geweldig is en dat hij daar mee zou beginnen als hij niets meer zou hebben, waarom heeft hij het dan al niet gedaan? Als er miljoenen mee te verdienen zijn, waarom is hij dan niet al een MLM-organisatie begonnen? Als hij dit als een extra opportunity ziet, waarom zit hij dan nog niet in de MLM-business? Donald Trump lijkt mij iemand die iedere kans pakt om meer geld te verdienen. Kun jij mij vertellen waarom hij nog niet met MLM is begonnen?

Osiris

@Madeleine,

ik schrijf alleen maar wat in dat artikel staat. heb dat ook gekregen via mijn e-mail van iemand die ik kan van vroeger. Ik heb je alleen aangeboden of je het betreffende artikel wilt hebben zodat je het kunt controleren op echtheid. Meer niet!!

Je hebt gelijk met je doordenkertje. ik ben niet dom! Ik ben dan wel iemand die met MLM bezig is, maar ik ben altijd eerlijk naar mensen betreffende MLM en hun kansen hierin. Het verhaal van Harvard geloof ik ook niet totdat er vaststaande feiten zijn dat het wel zo is.

Madeleine

@ Osiris

Dank voor je integere reactie. Vervelende vind ik persoonlijk dat dit verhaal nog steeds gebruikt wordt om mensen over de streep te halen om met MLM te beginnen. Willens en wetens wordt een leugen verteld; als de grootste zakenman ter wereld dit heeft gezegd, zal MLM wel geweldig en betrouwbaar zijn.

Waarom moeten mensen over de streep gehaald worden met een pertinente leugen? (en meerdere leugens). Daar is een reden voor. Volgens mij wordt deze strategie gebruikt om de doelgroep te beïnvloeden én dat deze doelgroep besluit om alsnog mee te doen.

Als iets zuiver op de graat is, zullen de MLM-bedrijven dit verhaal ontkennen op hun sites. Maar dat gebeurd niet (zover ik heb nagekeken op internet).

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Osiris

Dat is juist het probleem.

Goede MLM bedrijven zetten zulk informatie niet op hun sites. Is ook niet hun bedoeling. Het zijn vooral die gewetenloze distributeurs die deze info verder geven aan hun downline, die juist van niks weten en hun downline naäpen. " Monkey See, Monkey Do"

de meeste distributeurs gebruiken deze informatie zonder dat ze weten dat deze niet juist is. Ze vertrouwen tenslotte hun upline en de zogenaamde leiders van hun organisatie. Gelukkig ben ik dit soort praktijken bij KareMor nog niet tegengekomen. Zodra ik dat zie gebeuren, mag en zal ik zeker weten ingrijpen en van betreffende persoon of personen rectificatie eisen.

Madeleine

Beste Osiris,

Als MLM integer is, is het juist hun taak dit verhaal te ontkrachten. Zeker omdat MLM zo gevoelig in de markt ligt en in opspraak is. Als ik als directeur van een dergelijk bedrijf weet dat dit soort informatie wordt gebruikt door b.v. distributeurs en ik ben integer, zou ik alles in het werk stellen om dit soort leugens te ontkrachten. En ben ik integer als bedrijf, wil ik geen voordeel hebben bij het verspreiden van dit soort verhalen.

Helaas, geen enkele MLM-organisatie (voor zover ik heb kunnen vinden) ontkracht dit verhaal. En nu kun je wel zeggen dat het distributeurs zijn, maar het moederbedrijf wordt hierdoor wel beschadigd. Om de een of andere reden interesseerd de top dit niet, zij vinden het prima en zijn er (volgens mijn persoonlijke mening) mee gebaat dat dit verhaal de ronde blijft doen.

Hoe meer zieltjes er gewonnen worden (maakt niet uit met welke leugens) hoe meer inkomsten de top te verdelen heeft.

Aan jouw reacties te lezen ben jij, en een aantal anderen, oprecht bezig met MLM. Helaas denk ik er anders over omdat het te mooi is om waar te zijn. En, als iets te mooi is om waar te zijn, is het niet waar. Hoe dan ook, als jij heel goed nadenkt, weet jij waarschijnlijk ook dat alle mooie verhalen niet kunnen. Als MLM de toekomst is, waarom bestaat het na 50 jaar alleen nog in de marge van de economie. Waarom roept het zulke heftige reacties en emoties op? Ik denk met de komst van internet en de informatie die hier verkrijgbaar is, MLM geen lang leven meer beschoren is.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Gesloten