LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solmar tours helemaal Super !!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
a18erding
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:01

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door a18erding »

Reeds vele jaren met Solmar op reis en NOOIT problemen. Als je meer dan 100 bussen per week op de weg hebt, kan er altijd iets gebeuren, vaak door de schuld van anderen!!
Blijven Solmar trouw en de klagers ( waarschijnlijk nog nooit mee geweest ) moeten gauw een andere busoperator zoeken , waar het beter is, maar die zullen HEEL moeilijk te vinden zijn!!!!!!!

groot
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2005 19:39

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door groot »

Wij zijn tot nu toe 2 keer met Solmar tours naar Spanje geweest. Een keer in de herfstvakantie en in de meivakantie. Over beide reizen zijn wij zeer tevredeh. Ook hielden de chauffeurs zich goed aan de reistijden en werd er regelmatig gestopt. Wij gaan vrijwel zeker vaker met Solmar op vakantie. :D

nellyvanleerdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:19

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door nellyvanleerdam »

Ik ben jaren met Solmar opreis geweest,heb ook nooit klagen gehad,de chauffeurs werden altijd optijd afgelost,en als er s'nachts mensen waren die niet konden slapen dan gingen die bij de chauffeur zitten voor een praatje te maken,dan kon de chauffeur ook niet in slaap vallen,dat wilde ik even kwijt.Nelly

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door sinatess »

Ik lees net dat Frankenstein zegt,dat er in Belgie gewisseld wordt van chauffeurs,en dat de Belgische chauffeurs dan pas op de bus stappen.
Nou hier is dus niets van waar,want bij het wisselpunt in Maarheeze,waar alle bussen vertrekken naar Spanje rijden er ook al Belgische chauffeurs,netzo als ook de Nederlandse chauffeurs.
Wij gaan dit jaar voor de 4e keer met Solmar mee,en we hebben nog nooit gemerkt,dat er in Belgie gewisseld werd,want die chauffeurs hadden wij direct bij het vertrek al.

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door figar »

Ik ben nog niet met Solmar naar Spanje geweest maar ga het zeker eens proberen.
Ik ben wel met Peter Langhout geweest.
Daar rijden ze ook met Belgische chauffeurs.
Rare snuiter.
vlak na het instappen op de terugreis gaf hij ons de mededeling dat wanneer er gekotst werd in de wc dat we dat zelf moesten opruimen.
Het was echt een stuk chagrijn.
Niet weer dus.
Volgende keer Solmar.....

yoli
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:38

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door yoli »

Na lang gezoht te hebben op internet vond ik dan eindelijk
de ideale vakantie bij solmartours.
Normaliter gaan wij altijd met onze eigen auto naar spanje
maar we besloten dat jaar i.v.m. de kosten van de tol en benzine
de auto thuis te laten en met de bus te gaan.
In eerste instantie kon ik niet geloven dat we voor zo weinig geld een vakantie had geboekt (twee weken in een hotel voll pension voor twee volwassenen en twee kinderen) Op de site van solmar waren enkele
fotos van het hotel te zien en dat zag er goed uit.

Omdat er twee kinderen onder de twaalf meegingen kreeg ik voor mijn ene
kind 30% korting en voor mijn andere kind hoefde ik alleen 70 euro voor de busreis te betalen.
Nou ik geloofde mijn ogen niet...hoe was het mogelijk
twee weken Salou in een drie sterren hotel voll pension.
voor een bedrag van 1090 euro !!!!!!!

En het kon alleen maar beter worden..
we vertrokken om half tien s'ochtends uit Utrecht
en er werd een dvd-tje afgespeeld we hadden regelmatig even een stop
en er was veel te bezichtigen. In een bus zie je veel meer mooie landschappen dan met de auto want dan ben je eigenlijk meer bezig
met het verkeer om je heen en de auto met inzittende zo veilig mogelijk naar de plaats van bestemming te brengen.
Mijn kinderen zijn 4 en 6 en die vonden de hele reis een heus avontuur.
Ze waren heerlijk rustig met hun spulletjes aan het spelen keken zo nu en dan uit het raam en toen de familiefilm eenmaal begon zaten ze
aandacht te kijken naar de tv.

Het personeel van SOlmar was ontzettend klantvriendelijk.
Het enige wat ik onwijs irritant vond was dat ze om de 30 minuten
kwamen vragen of je iets wilde drinken ( uitteraard moest je dit zelf betalen ) Aangezien ik mijn koelbox bij had was dat bij ons overbodig.

Anyway
We kwamen veilig aan in Salou om 7,00 uur s´ochtend en konden
gelijk onze hotelkamer in...heerljk!!!
De kamer was ruim, had airco, telefoon en een heerlijke grote badkamer en natuurlijk niet te vergeten een terasje.
Ik moet zeggen het was een fantastische vakantie
met een heel klein dompertje...

Het ongeluk van ongeveer een maand geleden gebeurde
in die week dat wij nog in salou zaten en we zouden een paar
dagen daarna vertrekken..Doordat er behoorlijk veel in de kranten
was geschreven zelfs in spanje was het op het nieuws hielden we
er een naar gevoel van over..Ja ik weet het ongelukken gebeuren
nou eenmaal..maar ja we deden die nacht geen oog dicht waren en
waren bang. Vele mensen in die bus hadden dus hetzelfde..en met het
recente ongeluk in hun achterhoofd sliepen er vele dus slecht..
Maar goed...de chauffeurs reden prima en heb opgelucht kunnen adem halen toen we de jaarbeurs inreden..

Als het aan mij ligt volgend jaar weer..
Hopelijk zijn er dan geen nare ongelukken.

linedancemama
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2005 21:36

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door linedancemama »

ik ben zelf buschauffeur en geloof maar dat ook de nederlandse chauffeurs soms gewoon hardstikke moe zijn. daarmee ben je echt niet beter af dan met belgische chauffeurs. de werkdruk is gewoon enorm en als er een ongeluk gebeurd omdat je niet meer zo alert bent wanneer je moe bent, krijg je onmiddelijk dood door schuld in je schoenen geschoven met alle gevolgen van dien.l ik denk dat daar de druk zeker niet minder door word.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

kon ik niet geloven dat we voor zo weinig geld een vakantie had geboekt
Dan is het ook niet vreemd dat er onderbetaalde- en overwerkte chauffeurs op de touringcar zitten!

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik ben ook twee keer met Solmar geweest en heb niets anders dan lof... Vriendelijke chauffeurs, vriendelijke hostesses... Tis dat ik nu het vliegtuig heb ontdekt, anders zou ik zeker met Solmar naar Spanje reizen!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door JH »

Hoeveel bussen rijden er in de vakantieperiodes richting zuiden. Zo vaak komt het niet voor dat een bus verongelukt.
Een ongeluk is niet vooropgezet,dat gebeurt gewoon door onvoorziene omstandigheden. Dit kan ook gebeuren wanneer men met eigen vervoer vertrekt of per vliegtuig of per trein.

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door jbroeders »

Ik vind met de bus op vakantie gaan heerlijk en niet alleen Solmar, maar ook Rekro/Snoeyink en diverse andere grote busmaatschappijen verdienen een dikke tien. Er _kan_ altijd iets gebeuren natuurlijk, maar dan zou je maar nergens meer aan mee moeten doen. Jammergenoeg is de bus in vergelijking met het vliegtuig even duur geworden en zijn veel vrienden niet bereid om 23 relaxte en comfortabele uren te reizen, anders zou ik zo weer in de bus stappen.

De reis begint op het moment dat je instapt, dan ben je van alle stress verlost, je wordt gereden. Niets met inchecken of bagage wegen of moeilijke zaken op een vliegveld. Gewoon instappen en genieten. Je ziet zoveel van het prachtige landschap en leert in de bus allerhande mensen kennen.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Miquel »

Om een idee te krijgen, Solmar stuurt al 21 jaar lang zomers 2x per week en ´s winters 1x per week pendels naar Spanje. In het hoogzeizoen weleens 40 tot 60 bussen per keer. Oké, dan kan er wel eens wat mis gaan ja. Maar vergeet dan niet eerst al die duizenden keren dat het wèl helemaal goed is gegaan.

Een bus is puur mechanisch, net zoals een auto kan ook daar wel eens wat aan kapot gaan. We hebben het een keer meegemaakt dat een bus onderweg stuk ging en dat werd toen prima door Solmar opgelost. Dat laatste vind ik dan veel belangrijker!

Solmar maakt voor ongeveer 50% gebruik van Nederlandse busbedrijven (want ze hebben zelf niet één touringcar) en voor 50% Belgische busbedrijven. Het meerendeel van de Nederlandse busbedrijven heeft Keurmerk Busbedrijf. Oké, de Belgische touringcarbedrijven kunnen daar niet bij aangesloten zijn. Maar zij zijn wel vaak bij een soortgelijke Belgische club aangesloten. Ik heb zelfs het idee dat op dat gebied de Belgische wetgeving nog verder gaat als de Nederlandse. Overigens net als bij een APK keuring voor auto's, geeft zo'n afgifte van een Keurmerk Busbedrijf aan een touringcarbedrijf ook geen garanties voor de toekomst en de capaciteiten van een bepaalde chauffeur!

Nee, ik heb geen 'aandelen Solmar', ben ook geen Belg, maar wel iemand die sinds 2001 9x met Solmar naar Spanje is afgereisd en die daar heel tevreden over is.

Ben net, zondag 14 augustus 2005, weer met Solmar terug uit Benidorm gekomen, met een pas 2 maanden jonge bus van het Belgische bedrijf BusPartner en het was peer perfect georganiseerd. Ook zonder een velletje papier van het Keurmerk Busbedrijf...

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Miquel »

Even ter aanvulling, op de niet-commerciële site voor touringcarliefhebbers Bus-idee (http://www.bus-idee.nl/Touringcarteam.nl.htm) heeft een liefhebbende fotograaf de naar Spanje vertrekkende bussen van Solmar gefotografeerd op maandag 25 juli 2005.

Neem maar eens een kijkje bij deze foto's op de volgende site
http://bertie.willemsen.fotopic.net/c628955.html
en zie maar eens hoeveel Keurmerken Busbedrijf te vinden zijn op de Nederlandse touringcars (op alle Nederlandse gefotografeerde touringcars!).

Bovendien zal degene die al vaker met de bus naar Spanje is geweest, zeker kunnen zien dat het rijdend materieel zeker niet al te oud is.

(Ps. Kijk ook even naar nummer 21, hiermee ben ik vorige week mee teruggekomen, deze mooie touringcar is pas 2 maandjes jong)

Lienela
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2005 16:46

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Lienela »

Even als reactie op Miquel:

Groot gelijk, hoeveel bussen er niet vertrekken en ook gewoon terug komen.
Bovendien heeft elke organisatie wel eens wat, een tijd geleden die bus van Peter Langhout die verongelukte...

En van alle maatschappijen, ben ik nog altijd bij solmar uitgekomen qua prijs. En de kwaliteit deed daar echt niet ten onder!

Gesloten