LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door croosjes »

ad snoeren,dan ben jij de eerste die dat zeker weet.Dat is de denk wijze van de meesten gedupeerden,ik zeg zelf altijd ik ga er vanuit dat we winnen.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Annet »

Olaf, niemand is er zeker van dat hij of zij de restschuld niet meer hoeft te betalen. Zekerheden zijn er niet in deze kwestie.
Maar zonder LL of Payback of wat dan ook, red je het helemaal niet. Ik heb in totaal nu ruim 1000 E betaald aan LL en waarschijnlijk blijft het daarbij. Mocht het goed aflopen voor ons dan hoeven we zelf niets meer te doen. Alles wordt en is dan geregeld.
Het is een groot bedrag maar er wordt veel voor gedaan. Advocaten voeren een proces per gedupeerde op naam en niet collectief. Als je zelf een advocaat in zou huren ben je meer kwijt.
Misschien kan je je niet meer aanmelden maar ik lees dat Payback nu ook AEX Plus 'behandelt'. Vraag Piet om meer info. Hij kan je vast meer vertellen.

Annet

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door croosjes »

Annet,€1000,-tot nu en wat er verder nog komt.Waarom moet met piet of croosjes overlegt worden?hij kan toch net zo goed een goede advocaat in de arm nemen dan bespaart hij iedergeval alweer contributie uit bij piet.


Even een geheugen steuntje voor gedupeerden van de kosten:

De Stichting heeft met Westmeijer Financial Planning (WFP) afspraken gemaakt om, tegen kostprijs, alle werkzaamheden te verrichten die noodzakelijk zijn om uw belangen optimaal en professioneel te behartigen.

Een vast bedrag ad € 345,- (zegge: driehonderdvijfenveertig euro) (inclusief BTW) voor intake en haalbaarheidsonderzoek, bij aanmelding te voldoen op de bankrekening van de Stichting (7442 81 946 bij Staalbankiers).
Een vast bedrag ad € 345,- (zegge: driehonderdvijfenveertig euro) (inclusief BTW) voor deelname aan de gerechtelijke procedure(s). (zie toelichting)
Een vast bedrag ad € 250,- (zegge: tweehonderdvijftig euro) (inclusief BTW) voor het "reserveringsfonds" (zie toelichting)
een eenmalige vergoeding voor de werkzaamheden van Stichting Leaseleed, gelijk aan 10% (met een maximum van € 7500,- (zegge: vijfenzeventighonderd euro) per gedupeerde van het behaalde resultaat.
Onder het behaalde resultaat wordt verstaan alle op geld waardeerbare tegenprestaties ter zake van kosten, schade of onder welke benaming dan ook, die Gedupeerde ter zake van de Financiële Producten ontvangt en / of zal ontvangen. (Eventueel verschuldigde BTW is voor rekening van de stichting).
Afhankelijk van het aantal aangemelde gedupeerden kan het zijn dat u voor het jaar 2004 een bijdrage verschuldigd bent van maximaal € 275,- (zegge: tweehonderdvijfenzeventig euro) (inclusief BTW). Dit ter bekostiging van de directe (personeels) kosten van de stichting. Het bedrag dient u te betalen in het 2e kwartaal van 2004. Of er voor de jaren daarna een soortgelijke bijdrage van u wordt verwacht is dit moment nog niet bekend.
oor gedupeerden:

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Annet »

Het is altijd fijn om informatie in te winnen bij iemand die er veel meer in zit dan jezelf. In dit geval moet je niet over een nacht ijs gaan. Piet mailen kost niets. Als je naar een advocaat stapt ben je direct al geld kwijt, hoewel vaak een eerste gesprek gratis is.
Het was maar een tip voor Olaf.
Toen het bij mij begon te dagen dat ik vreselijk belazerd was door Dexia (of eigenlijk aegon) en me een enorme financiele strop te wachten stond (staat) vond ik het prettig om via dit forum info in te winnen en meerdere opties te hebben mbt de groep waar bij je je aan kunt sluiten.
Dan kun je kiezen wat het beste bij je past en met wie je in zee gaat. Want het ene contract is het andere niet.

Annet

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door impact »

Begrijp ik dit goed, Croosjes? Een lid is dus meteen al € 940,-- kwijt en daar na nog eens jaarlijks € 275,--.
Als dat lid een bedrag van € 40.000,-- via die club zou weten terug te krijgen, dan kost dat ook nog eens 10%, dus € 4.000,--.

Samen is dat dan € 4.950,--. Voor dat geld kom je toch overal aan de bak? Dus wat is er zo goed en goedkoop aan die "service"?

Als je denkt dat ik een foute berekening heb gemaakt, hoor ik dat graag!
Laatst gewijzigd door impact op 14 okt 2004 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Piet »

Croosjes schrijft:
Waarom moet met piet of croosjes overlegt worden?hij kan toch net zo goed een goede advocaat in de arm nemen dan bespaart hij iedergeval alweer contributie uit bij piet.
Gedupeerden die mij mailen krijgen altijd antwoord, lid of geen lid.
Alle groepsacties die wij aanbieden zijn voor iedereen, je hoeft geen lid van PAYBACK te zijn om mee te doen.
Wij zijn geen commerciele instelling, wij zijn gedupeerden vóór gedupeerden.
Samen kunnen we een vuist maken en de aanbieders aanpakken, elkaar steunen en raad geven in deze moeilijke tijden.
Daarom onze slogan: Samen staan we sterk!

Groeten,
Piet

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Annet »

Impact, in mijn geval zal ik ongeveer net zoveel kwijt zijn (bij winnen van de zaak) dan wanneer ik dit met een 'eigen' advocaat in gang zou hebben gezet. Nu hoef ik nergens achteraan.
Ik heb geen rechtstreeks contact met een advocaat en dat geeft een stuk rust. Op de achtergrond weet ik dat er hard aan gewerkt wordt en af en toe ontvangen we een nieuwsbrief met de voortgang. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Bovendien sta je als groep sterker ook al wordt er op persoonlijke titel geprocedeerd.
Om met LL in zee te gaan was voor mij de juiste keuze. Bovendien heb ik in mijn buurt toentertijd advocaten benaderd maar niemand wilde eraan beginnen.
Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet. Olaf vroeg om tips, ik heb hem mijn ervaringen verteld. Zo ben ik ook begonnen op dit forum. Vragen om advies.

Annet

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door impact »

Als jij maar tevreden bent en vindt dat je goed wordt geholpen. Dat is het belangrijkste, Annet.
Succes met je procedure!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door croosjes »

Gedupeerden die mij mailen krijgen altijd antwoord, lid of geen lid.
Alle groepsacties die wij aanbieden zijn voor iedereen, je hoeft geen lid van PAYBACK te zijn om mee te doen.
Wij zijn geen commerciele instelling, wij zijn gedupeerden vóór gedupeerden.
Samen kunnen we een vuist maken en de aanbieders aanpakken, elkaar steunen en raad geven in deze moeilijke tijden.
Daarom onze slogan: Samen staan we sterk!

Groeten,
Piet


piet,maar op een gegeven moment gaat het wel ten kosten van het proces als je alleen maar begeleid.Want gedupeerden worden juist overrommelt met misleiding en aanbiedingen die er weer voor moeten zorgen dat de gedupeerden het proces staakt.Want als de gedupeerden denken een leuke schikking voor ogen hebben dan nemen ze een beslissing naar eigen inkomsten en dat zou nou jammer zijn voor de rechten van de gedupeerden


Piet nog één vraagje als je geen lid wil worden waar blijft de inkomsten dan van jullie vereniging en volgens mij moeten de gedupeerden wel lid worden om deel te nemen aan het groepsproces.Dus wat jij zegt klopt niet helemaal.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door aert0001 »

het wel of niet lid zijn maakt helemaal niets uit, en dat was v.h. begin af aan zo, en beste Andre, we hebben géén groeps proces!

Ton

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Croosje wij procederen individueel!!
Volgens mij snap jij er niets van. En zit nu niet steeds te "vissen"naar Pay Back. Niet iedereen is lid van PB die met onze dagvaarding mee doet, en is ook niet verplicht!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door croosjes »

aert0001,jullie organiseren toch in groepen okee het proces is persoonlijk dus het enige wat een voordeel opleverd voor de gedupeerden is korting krijgen op de advocaat en verder?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door croosjes »

Janneke52,ik vraag alleen hoe jullie dan aan de inkomsten komen?
en wie vult dan de kas?


En trouwens de daadkracht van de vereniging zit beter in elkaar dan elders
Laatst gewijzigd door croosjes op 14 okt 2004 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Tuurlijk Croosje, goed Croosje, slaap lekker verder.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door croosjes »

Janneke52,geef nou eens antwoord?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Janneke52,ik vraag alleen hoe jullie dan aan de inkomsten komen?
en wie vult dan de kas?
Jullie Croosje, IK ben geen Pay Back hoor, daar kan ik geen antwoord op geven.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

geef nou eens antwoord?
:lol: wie zegt dit :lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door impact »

Croosjes, stop toch eindelijk eens met het aanvallen van Piet Koremans en Payback. Kom er nu eens gewoon eerlijk voor uit dat je te dom bent om te begrijpen waar Payback voor staat.
Payback belooft geen directe, maar indirecte hulp aan individuele gedupeerden. Raad en daad in het organiseren van acties, bijeenkomsten en communicatie naar instanties en media om de streken van Dexia, Aegon en andere mafia-achtige aanbieders en provisiejagers aan de kaak te stellen. Eigenlijk gewoon een "ANWB" voor slachtoffers van de lease-ellende. NIET meer en niet MINDER!
Piet staat ook altijd klaar om vragen te beantwoorden, zowel individueel als in dit forum.
Heldere en duidelijke antwoorden, waar gedupeerden hun voordeel mee kunnen doen. ZONDER verplichting tot lidmaatschap onder het motto "één voor allen - allen één".
Het staat iedereen vrij om lid te worden of niet en gebruik te maken van de groepsmogelijkden, die Payback biedt of toch je eigen weg te gaan.
Niemand kan toch met droge ogen beweren dat Piet zich niet als een leeuw inzet voor onze en dus ook zijn eigen belangen als gedupeerde.

Zelf ben ik wel lid van Payback, uit pure sympathie en solidariteit, maar heb er toch voor gekozen om zelf een advocaat in de arm te nemen.
Dat is een persoonlijke beslissing, omdat ik er zelf bovenop wilde kunnen zitten. Of ik daar wijs aan heb gedaan, zal de nabije toekomst mij wel leren. Voorlopig heb ik alle vertrouwen in een gunstige afloop en zal ik zeker zowel het forum als Payback op de hoogte stellen van iedere ontwikkeling, die anderen kan helpen.

Ook de verdachtmakingen van sommige forumbezoekers betreffende interne ruzies in het verleden en de vermeende gevolgen daarvan, deren mij niet. Trouwens Payback is op geen enkele wijze verantwoording verschuldigd voor haar beleid aan niet-leden en provocateurs. Die hadden ruimschoots de gelegenheid om in Emmeloord hun vragen te stellen, maar waren te laf om zich daar te laten zien.

Piet, gewoon doorgaan en laat "vuil water je deur voorbijgaan", zoals ze in Amsterdam zeggen!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door aert0001 »

André, kom op, niet simpel gaan doen!
dat verdien ik niet, en jij weet wel beter,
Door de kosten te verdelen ben je al een heel eind op de goede weg, je kunt nog verder gaan door ook informatie en kennis te delen, nog verder gaan betekent ook gevoelens gaan delen, ook je stem kun je harder laten klinken in gemeenschap, vandaar ook het bestaan van groepen die men koren noemt, de Maastrichter staar bijvoorbeeld,
Maar ook met vragen kun je bij elkaar terecht, zelfs voor warmte en begrip kortom; mensen alle gezindten verenigd u,

Ton

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: verkoop AEX plus certificaat na 5 jaar

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat bedoel ik Impact en Ton!! Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
:wink: Chapeau

Gesloten