| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
-
Gast
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Zo is het bij mij ook gegaan. Geen enkel probleem! Bel nu prepaid en heb hier in Apeldoorn wel goed bereik, dus dat begrijp ik dan niet helemaal. Kan misschien aan het soort telefoon liggen? Ik heb een eenvoudige Nokia 3310.
-
??
Ja, je telefoon kan problemen opleveren. De antenne in de telefoon kan bijvoorbeeld niet goed functioneren waardoor je een veel slechtere dekking ervaart dan daadwerkelijk het geval is. Een bepaald conflict tussen de SIMkaart en de telefoon is trouwens ook nog mogelijk (maar uitzonderlijk).
-
@ngel@
Wij hebben twee mob.tel. met kaartje van Orange, echter zijn we niet overal bereikbaar, zéér vervelend!!
We besloten telefonisch dit te melden bij de provider, een mevr. zocht ons woongebied op in een computer en deelde ons mede dat er inderdaad flinke dode hoeken en open gaten zaten in het dekkings gebied, ze wist precies te melden waar en dat klopte.
Op onze vraag wat ze dan bedoelen met overal bereikbaar in hun reclamespotjes... bleef zij het antwoord schuldig.
Wij vonden dit misleiding van de consument.
Toch hebben ze deze klacht serieus genomen en is de bereikbaarheid een klein beetje toegenomen, maar het blijft tobben met Orange.
In ons bezit zijn nog meerdere mob. tel. met andere providers.
We nemen ze allemaal mee als test en wat blijkt dan? dat Vodafoon de beter is, ook KPN is soms slecht te bereiken.
Orange is de minst betrouwbare.
@ngel@
We besloten telefonisch dit te melden bij de provider, een mevr. zocht ons woongebied op in een computer en deelde ons mede dat er inderdaad flinke dode hoeken en open gaten zaten in het dekkings gebied, ze wist precies te melden waar en dat klopte.
Op onze vraag wat ze dan bedoelen met overal bereikbaar in hun reclamespotjes... bleef zij het antwoord schuldig.
Wij vonden dit misleiding van de consument.
Toch hebben ze deze klacht serieus genomen en is de bereikbaarheid een klein beetje toegenomen, maar het blijft tobben met Orange.
In ons bezit zijn nog meerdere mob. tel. met andere providers.
We nemen ze allemaal mee als test en wat blijkt dan? dat Vodafoon de beter is, ook KPN is soms slecht te bereiken.
Orange is de minst betrouwbare.
@ngel@
ik zeg op per direct nu mijn contract periode toch afgelopen is... krijg ik een telefoontje waarom... ik zeg veeeels te duur en ik had nog een abbonement waar ik het nu bij hou...
ok zegtie bij deze is het dus opgezegt...
ik zeg: hallo, en per wanneer is dat dan? zegtie knakker: over 3 maanden.
hallo dan.. hoezo dat dan
dat is altijd zo
hoe moest ik dat weten
dat staat in de algemene voorwaarden...
vaaaag verhaal... het staat niet in het contract.. maar wel in de algemene voorwaarden
telfort heb ik ooit gehad. daar zei ik het op per direct. en de volgende dag was dat afgesloten en werd de rekening ook stopgezet...
ik zeg: zet dat maar erbij naast te duur dat ik nooit geen vodafone meer neem vanwege die algemene voorwaarden
maar mag dit eigenlijk wel? was 2 maanden niet de max?
1 ding.. mijn volgende abbonement wordt direct al stopgezet bij de aankoop evan dat hij na 12 maanden direct stopgezet moet worden.
ok zegtie bij deze is het dus opgezegt...
ik zeg: hallo, en per wanneer is dat dan? zegtie knakker: over 3 maanden.
hallo dan.. hoezo dat dan
dat is altijd zo
hoe moest ik dat weten
dat staat in de algemene voorwaarden...
vaaaag verhaal... het staat niet in het contract.. maar wel in de algemene voorwaarden
telfort heb ik ooit gehad. daar zei ik het op per direct. en de volgende dag was dat afgesloten en werd de rekening ook stopgezet...
ik zeg: zet dat maar erbij naast te duur dat ik nooit geen vodafone meer neem vanwege die algemene voorwaarden
maar mag dit eigenlijk wel? was 2 maanden niet de max?
1 ding.. mijn volgende abbonement wordt direct al stopgezet bij de aankoop evan dat hij na 12 maanden direct stopgezet moet worden.
-
Gast
het is heel jammer voor je maar orang zit niet fout
het beste wat je kan doen is je abonnement omzetten in een pripate
zo hou je je beltegoed en je telefoonnummer nog voor mensen die niet weten dat je een ander telefoon hebt.
zo heb ik het toen met hun geregeld en heb toen geen problemen gehad.
het beste wat je kan doen is je abonnement omzetten in een pripate
zo hou je je beltegoed en je telefoonnummer nog voor mensen die niet weten dat je een ander telefoon hebt.
zo heb ik het toen met hun geregeld en heb toen geen problemen gehad.
-
Gast
PRIPATE schrijf je zo: pre-paid!!!het beste wat je kan doen is je abonnement omzetten in een pripate
wij hebben nu ook hetzelfde gehad alleen met t-mobile
per 18 okt opgezegd en drie maanden van tevoren zoals gezegd was
krijg ik een herrinering in de bus en een nieuwe rekening dus 1 bleek niet betaald en de nieuwe lag alweer klaar wij bellen ze konden niks zien over 3 dagen terug bellen dat hebben we niet gedaan 5 dagen later lag er een brief in de bus dat er idd opgezegd was en dat we deze rekening niet hoefde te betalen en we krijgen zelfs nog 9 euro terug.
ik vind het allemaal vage dingen hoe ze daar handelen maarja wij zijn er vanaf
maar nu hebben we allebei een orange free 30 abo.
die ga ik nu maar alvast opzeggen geloof ik die loopt tot 11 feb 2005
per 18 okt opgezegd en drie maanden van tevoren zoals gezegd was
krijg ik een herrinering in de bus en een nieuwe rekening dus 1 bleek niet betaald en de nieuwe lag alweer klaar wij bellen ze konden niks zien over 3 dagen terug bellen dat hebben we niet gedaan 5 dagen later lag er een brief in de bus dat er idd opgezegd was en dat we deze rekening niet hoefde te betalen en we krijgen zelfs nog 9 euro terug.
ik vind het allemaal vage dingen hoe ze daar handelen maarja wij zijn er vanaf
maar nu hebben we allebei een orange free 30 abo.
-
swatten
Je kunt je bank opdracht geven om het volledige bedrag terug te storten op je rekening. Als je hier van te voren nooit van op de hoogte bent gesteld hoef je dat bedrag niet te betalen.
-
Gast
orange blijkt echt wel zaken te doen die niet door de beugel kunnen, want mijn vriendin belde vorige maand naar orange dat zij de automatische vehoging van haar belbundel wilde stopzetten.orange zei toen dat zij de betaling van die maand niet meer konden terugdraaien maar dat er de volgende maand geen automatische afschrijvingen meer zouden zijn nu hebben zij gewoon weer afgeschreven en de belbundel vehoogd terwijl het toestel kapot is en dus niet meer gebruikt kan worden.
-
viper789
hallo annemarie, je heb toch een brief gehad van orange, dat is jou opzegtermijn, het staat zwart op wit daar kunnen niet onder uit, het geld gewoon laten terug storten door je bank, je moet niet vergeten dat je zelf ook rechten heb. of anders naar bureau rechtshulp in je gemeente om advies vragen of een andere instelling er zijn er zat in nederland. groetjes en veel succes met orange. 
-
Annabel
Hallo,
Ik heb al jaren een hi abo. Noit geen problemen mee gehad.
Altijd bereik. In het begin was hi wel wat duurder dan de rest maar ik ga wel voor service. Nu is hi voor mij zelfs het goedkoopst.
Dus voor degenen met mobiele problemen Kies voor HI!
Tja sterkte.
Ik ga weer genieten van mijn nieuwe hi abo.
Greetz
Altijd bereik. In het begin was hi wel wat duurder dan de rest maar ik ga wel voor service. Nu is hi voor mij zelfs het goedkoopst.
Tja sterkte.
Greetz
-
Mie
Mijn abbo eindigt in juni dus ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat verlopen, maar ik ga de opzegbrief met daarin de vraag om een schriftelijke bevestiging aangetekend versturen. Bij de algemene voorwaarden lees ik net onderstaande:
Indien sprake is van een Abonnement, heeft de Overeenkomst een minimumduur van 1 jaar, tenzij anders overeengekomen. De Overeenkomst wordt daarna voor onbepaalde tijd verlengd, tenzij de Klant de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden schriftelijk beëindigt.
De Klant dient zijn opzeggingsbrief te richten aan: Orange Nederland N.V., t.a.v. Klantenservice; Postbus 5127; 6802 EC Arnhem, onder vermelding van 'beëindiging abonnement'
Ik ben erg benieuwd of dit vlekkenloos gaat verlopen.
Indien sprake is van een Abonnement, heeft de Overeenkomst een minimumduur van 1 jaar, tenzij anders overeengekomen. De Overeenkomst wordt daarna voor onbepaalde tijd verlengd, tenzij de Klant de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden schriftelijk beëindigt.
De Klant dient zijn opzeggingsbrief te richten aan: Orange Nederland N.V., t.a.v. Klantenservice; Postbus 5127; 6802 EC Arnhem, onder vermelding van 'beëindiging abonnement'
Ik ben erg benieuwd of dit vlekkenloos gaat verlopen.
-
Spacer
Yo annabel, airhead. Het gaat hier over Orange. Dus als jij zo happy bent met je hi abo, spread the word maar dan niet hier in dit topic.--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Tja sterkte.
Greetz
-
Funny Lady
Beste allemaal,
Orange is top!!. Altijd en (bijna) overal bereik, een klantenservice waar je u tegen zegt. In tegenstelling tot andere providers wordt je bij Orange altijd binnen, nou wat zal het zijn, twee minuten geholpen.
Degenen die er problemen moeten dit toch bij zichzelf zoeken denk ik.
Hiermee sluit ik niet uit dat Orange nooit fouten maakt, maar wanneer zij dit doen volgt er ongetwijfeld een excuus.
Orange is top!!. Altijd en (bijna) overal bereik, een klantenservice waar je u tegen zegt. In tegenstelling tot andere providers wordt je bij Orange altijd binnen, nou wat zal het zijn, twee minuten geholpen.
Degenen die er problemen moeten dit toch bij zichzelf zoeken denk ik.
Hiermee sluit ik niet uit dat Orange nooit fouten maakt, maar wanneer zij dit doen volgt er ongetwijfeld een excuus.
-
Gast
Ok Orange is geen goede maatschappij. Ik zelf heb ook een Orange abonnement, maar wat hebben ze dus bij mij gedaan. Ik betaal per automatische incasso. Op zich geen probleem zou je denken.
Nee in het begin ook niet, want netjes rond de 25e werd mijn geld afgeschreven, en ik was heel tevreden. Tot een paar maand geleden. Ineens kon ik op de 18e geen geld meer afschrijven van de rekening, dus ik kijken wat er was afgeschreven.
Je raad het al, mijn mobiele telefoon, ze hadden zomaar zonder bericht mijn abonnementsgeld afgeschreven, ik had nog niet eens mijn overzicht binnen. Ik de klantenservice gebeld, en dit even door gegeven, en gezegd dat ik het graag weer op de 25e afgeschreven zou willen hebben, dit I.V.M. mijn loon. Dit zou goed komen, en ja hoor, dit ging goed. Tot 2 maand later hetzelfde probleem. Ik weer de klantenservice gebeld, werd mij verteld dat ik een wanbetaler was!!! Nou dat schoot mij in het verkeerde keelgat, en natuurlijk werd ik boos.
Een week later weer de klantenservice gebeld, en ik werd heel netjes behandeld. Het zou allemaal wel goed komen, en ze vonden het raar dat dit er ineens was ingeslopen.
Dus ik verwachte dat mijn rekening netjes rond de 25e werd afgeschreven, maar nee hoor, weer op de 18e.
Ik kom tot de conclusie nooit meer Orange voor mij.
Nee in het begin ook niet, want netjes rond de 25e werd mijn geld afgeschreven, en ik was heel tevreden. Tot een paar maand geleden. Ineens kon ik op de 18e geen geld meer afschrijven van de rekening, dus ik kijken wat er was afgeschreven.
Je raad het al, mijn mobiele telefoon, ze hadden zomaar zonder bericht mijn abonnementsgeld afgeschreven, ik had nog niet eens mijn overzicht binnen. Ik de klantenservice gebeld, en dit even door gegeven, en gezegd dat ik het graag weer op de 25e afgeschreven zou willen hebben, dit I.V.M. mijn loon. Dit zou goed komen, en ja hoor, dit ging goed. Tot 2 maand later hetzelfde probleem. Ik weer de klantenservice gebeld, werd mij verteld dat ik een wanbetaler was!!! Nou dat schoot mij in het verkeerde keelgat, en natuurlijk werd ik boos.
Een week later weer de klantenservice gebeld, en ik werd heel netjes behandeld. Het zou allemaal wel goed komen, en ze vonden het raar dat dit er ineens was ingeslopen.
Dus ik verwachte dat mijn rekening netjes rond de 25e werd afgeschreven, maar nee hoor, weer op de 18e.
Ik kom tot de conclusie nooit meer Orange voor mij.
-
Stanocci
Hai, ik heb precies dezelfde ervaring met Orange bij het overstappen van Orange naar t-mobile. Het enige wat je kan doen is zo veel mogelijk mensen dit verhaal vetrellen en zo veel mogelijk afraden gebruik te maken van Orange.
Mijn mening over Orange is dat het een stelletje NSBérs zijn die nodig failliet mogen gaan.
Mijn mening over Orange is dat het een stelletje NSBérs zijn die nodig failliet mogen gaan.
-
peppie[[email protected]]
Anemarie als je wel de tijd neemt op hier je mening te uitten ipv bij Orange dan gebruik je je energie wat mij betreft op de verkeerde plaats.
-
Gast
ik heb indertijd een abonement bij kpn afgesloten en moest ook die hele maand betalen dat is kennelijk normaal (kleine lettertjes!!)
maar niets aan te doen
-
Joh.
Uit dit draadje blijkt maar eens weer dat veel mensen te lui zijn
om het contractje te lezen, met het tekenen van het contract ga
je ook accoord met de algemene voorwaarden.....
Ja, en dan achteraf mopperen, je neemt een abonement van minstens een jaar, zegt op na 6,7 maanden. Orange sluit je af, daar heb je
immers om gevraagd. Dat ze het resterende bedrag over de laaste maanden willen ontvangen is hun goed recht.
Jij zegt immers het contract eenzijdig op.
En dan maar mopperen....
Had je maar moeten lezen wat je ondertekend....
Eigen schuld, simpel.
Joh.,
om het contractje te lezen, met het tekenen van het contract ga
je ook accoord met de algemene voorwaarden.....
Ja, en dan achteraf mopperen, je neemt een abonement van minstens een jaar, zegt op na 6,7 maanden. Orange sluit je af, daar heb je
immers om gevraagd. Dat ze het resterende bedrag over de laaste maanden willen ontvangen is hun goed recht.
Jij zegt immers het contract eenzijdig op.
En dan maar mopperen....
Had je maar moeten lezen wat je ondertekend....
Eigen schuld, simpel.
Joh.,