Klopt! Dan wel!
Maar wij gaan meestal met een hele groep, dus moeten wel een eind van te voren boeken. Kunnen er niet op gokken om een last minute te nemen, omdat we dan waarschijnlijk niet allemaal met dezelfde reis mee kunnen. Vandaar!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pegasus air
Re: Pegasus air
Als ex-medewerker van Schiphol zal ik maar even NOGMAALS duidelijk maken dat vliegtuigen worden onderworpen aan hoge veiligheidseisen/kwaliteitseisen. Wanneer een vliegtuig te zwaar beladen is (denk aan ONUR AIR) of gewoon in te slechte staat is, dan mag het niet vliegen vanaf Schiphol, totdat het toestel in perfecte staat verkeerd!
Kortom: wanneer een toestel recht heeft om te mogen landen in Nederland, dan is het prima. Natuurlijk gaat het soms mis met bepaalde maatschappijen (neemt men het niet zo nou met het gewicht), dan nog is en blijft het prima vliegen! Want het toestel vertrekt niet eerder dan dat het veilig is om te vertrekken!
Pegasus daarentegen staat bekend als zijnde een goede Turkse maatschappij! Veel positieve reacties over gehoord. Onur Air daarentegen minder positief, maar ook dan zeer afhankelijk van andere factoren: bij vertraging is ineens niemand meer te spreken over Onur Air, bij geen vertraging is Onur weer prima!
Kortom: over Turkse charters doen veel verhalen de ronde. Het meest is echter 'quatsch'!
Kortom: wanneer een toestel recht heeft om te mogen landen in Nederland, dan is het prima. Natuurlijk gaat het soms mis met bepaalde maatschappijen (neemt men het niet zo nou met het gewicht), dan nog is en blijft het prima vliegen! Want het toestel vertrekt niet eerder dan dat het veilig is om te vertrekken!
Pegasus daarentegen staat bekend als zijnde een goede Turkse maatschappij! Veel positieve reacties over gehoord. Onur Air daarentegen minder positief, maar ook dan zeer afhankelijk van andere factoren: bij vertraging is ineens niemand meer te spreken over Onur Air, bij geen vertraging is Onur weer prima!
Kortom: over Turkse charters doen veel verhalen de ronde. Het meest is echter 'quatsch'!
Re: Pegasus air
Over vliegtuiden gesproken:
Bij charters is daar niets over te zeggen! Uiteraard zijn er richtlijnen, maar charters zijn nou eenmaal niet verplicht volgens bepaald rooster te vliegen. Lijndiensten zijn veel meer gebonden aan tijden. Charters kunnen daardoor sneller vertraging oplopen of op rare tijden vertrkken.
Daarbij komt dat Nederlandse maatschappijen zoveel mogelijk 's ochtends vroeg (Martinair in zomermaanden soms al 04.40 uur) vertrekken, om de Nederlandse vakantiegangers zo lang mogelijk te laten genieten van hun vakantie.
Voor Turkse charters geld hetzelfde: Turken komen naar Nederland, willen een lange dag kunnen maken, dus komen hier rond de middag aan. Toestel vertrekt na bepaalde tijd weer en daardoor komt de Nederlander bij zijn HEENreis dus laat aan. De Turkse terugkeerder daarentegen heeft nog een lange laatste dag van Nederland mogen genieten!
Bij charters is daar niets over te zeggen! Uiteraard zijn er richtlijnen, maar charters zijn nou eenmaal niet verplicht volgens bepaald rooster te vliegen. Lijndiensten zijn veel meer gebonden aan tijden. Charters kunnen daardoor sneller vertraging oplopen of op rare tijden vertrkken.
Daarbij komt dat Nederlandse maatschappijen zoveel mogelijk 's ochtends vroeg (Martinair in zomermaanden soms al 04.40 uur) vertrekken, om de Nederlandse vakantiegangers zo lang mogelijk te laten genieten van hun vakantie.
Voor Turkse charters geld hetzelfde: Turken komen naar Nederland, willen een lange dag kunnen maken, dus komen hier rond de middag aan. Toestel vertrekt na bepaalde tijd weer en daardoor komt de Nederlander bij zijn HEENreis dus laat aan. De Turkse terugkeerder daarentegen heeft nog een lange laatste dag van Nederland mogen genieten!
Re: Pegasus air
Daarbij komt dat Nederlandse maatschappijen zoveel mogelijk 's ochtends vroeg (Martinair in zomermaanden soms al 04.40 uur) vertrekken, om de Nederlandse vakantiegangers zo lang mogelijk te laten genieten van hun vakantie.
Dit vind ik wel een hele leuke .
In de charter business draait het om het feit dat de maatschappij zoveel mogelijk wil vliegen binnen 24 uur. Dit is de enige manier om scherpe prijzen te kunnen offreren. Een voorbeeld is b.v. dat Martinair op zondag binnen 24 uur 3 retourvluchten Palma uitvoert met hetzelfde toestel.Martianir vliegt inderdaad ook soms al om 04.40 maar dit kost wel geld. Een start voor 's morgens 05.00 uur betekent een boete.
Re: Pegasus air
Ben net terug van Turkije, Pegasus was prima, geen vertraging op de heen en terugreis niet.Eten was prima.
Een nadeeltje, het vliegtuig had erg weinig been ruimte, maar dat was niet zo erg voor die paar uur. Kortom een volgende keer vlieg ik met een gerust hart met Pegasus!
Een nadeeltje, het vliegtuig had erg weinig been ruimte, maar dat was niet zo erg voor die paar uur. Kortom een volgende keer vlieg ik met een gerust hart met Pegasus!