Pagina 2 van 3

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 29 okt 2004 21:04
door rvdlee
ik ben ook weggelopen als Fortis klant.
ik kreeg ongevraagd 2 betaalpassen opgestuurd en 2 maanden later ook een bijbehorende afschrijving a 11 euro.
inleveren van deze passen kon alleen in een filiaal in een ander dorp, die bij ons was inmiddels gesloten. ter plaatse kon ik niet het chiptegoed opnemen, daarvoor werd ik eerst naar de hoofdstraat werwezen, na terugkomst en alweer wachten in de rij kon ik de pas wel teruggeven maar kreeg ik niet meteen de 11 euro terug omdat ik de pas 1 keer gebruikt had. daarover moest ik ondehandelen.
ik wilde meteen de rekening opheffen, maar dat kon niet om allerlei administratieve redenen. toen ik alle verplichtingen op deze rekening had overgeheveld naar de postbank kwam ik de weer rekening opheffen, mij was verteld dat ik daarvoor een verlklaring van mijn echtgenote nodig had, die had ik mee. Toen bleek ik ook een legitimatiebewijs van haar nodig te hebben en kon ik voor de derde maal naar het kantoor in een naburig dorp, natuurlijk steeds op een vrije dag omdat de bank alleen op kantoortijden open is.
Op zich allemaal we enigzins begrijpelijk maar men had ook in 1 keer alle benodigde informatie kunnen geven wat er allemaal nodig is om een rekening op te heffen. nu ben ik dus 3x terug geweest, het kosste me uiteindelijk 3 maanden om van die rekening af te komen.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 29 okt 2004 23:21
door night
Mijn mening is dat Fortis wel heel gemakkelijk kantoren sluit, en dat de pinautomaten maar bij willekeur werken. Als je kijkt in Eindhoven moeten mensen als ze eens iets aan het loket willen regelen van de ene kant van de stad naar de andere kant. Voor jongere mensen is dat het probleem nog niet zo, maar de oudere mensen hebben hier veel problemen mee, en die stappen ook niet meer zo gemakkelijk over op een andere bank. Ook gaan ze eveneens niet zo snel meer over op internetten. Nee, ik kan niet zeggen dat de Fortis echt nog rekening houd met zijn klanten.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 30 okt 2004 00:25
door Inter(1)
ALLE banken hebben de trend om kantoren te sluiten.
Op zich daar wat in maar dan verwacht ik nog wel wat service in één van die weinige kantoren die ze nog bezitten.
Niet de administratieve chaos. Als je dan maar één pinautotamaat plaats in de regen met en lange rij dan weten ze echt niet wat de problemen zijn.

Er is er nu 1 waarvan ik weet dat dit een verkeerde keuze is, en dat is ING bank. Deze bank is weer kantoren aan het openen
Toch niet eens zo gek als je daar juist weer nieuwe klanten door krijgt.
Vooral als je daarvoor helemaal naar de andere van de stad bij Fortis moet reizen.

Maar het is meer voor de ondernemer gedaan (die hebben ze toch haast niet bij Fortis) Het is niet erg handig en onveilig als je al je dagopbrengst noch een end moet gaan rijden.
Het niet na sluitingtijd te doen wat de politie ook adviseerd was dan vaak onmogelijk.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 30 okt 2004 10:16
door splinterhof
Inderdaad is de service bij Fortis Breukelen ver beneden de maat. Bij hypotheek verkopen lopen ze de benen uit de naad (en de rente is inderdaad erg laag) maar de uitwerking en afwerking ver beneden de maat. Toppunt van slordigheid was hypotheken aan elkaar koppelen tot 1, die helemaal niet bij elkaar hoorden! En dan duurt het jaren voordat alles weer terug is in de oude situatie! Adreswijzigingen worden uitermate langzaam doorgevoerd en de bereikbaarheid is minimaal. Maar ja, een lage hypotheekrente wil ook wat. Dat is het enige wat we daar nog hebben.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 30 okt 2004 11:03
door kabouterlui
IK VIND HET TELEBANKIEREN BIJ FORTIS, SLECHT VOOR AL GEZIEN DE GRUIK GEMAK VAN, BIJVOORBEELD RABOBANK, EN SNSBANK, VOOR ALS IN HET BUITENLAND BENT, DAN HEB JE NIETS AAN, DEZE DIENST WERK ALLEEN VIA EEN KASTJE OP JE EIGEN COMPUTER, MEE NEMEN HEEFT GEEEN ZIN, DAAR AAN SLUITEN EN INSTALLEREN VAN DE SFOTWARE DAAR NIET KAN. DUS DRIE MAAL NIKS :twisted:

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 31 okt 2004 08:31
door Gast
Ik vind het ook niet veilig als je zomaar ik het buitenland kan inloggen ergens in een internetcafe .
Tenzij je bank werkt met een digipas of iets dergelijks die je wel dan moet meenemen .
Dan is een wachtwoord en een gebruikersnaam niet voldoende .

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 31 okt 2004 10:39
door inge79
Vorig jaar hebben wij een hypotheek bij Fortis afgesloten. Door nalatigheid van de medewerkers van het kantoor in Tilburg konden wij pas enkele weken later verhuizen dan gepland. We waren zelfs bijna uit onze huurwoning gezet!

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 31 okt 2004 16:05
door Greg
Zowel in Geldrop, Helmond en Nuenen(minder) heb ik bij Fortis minder geslaagde ervaringen(zeer onbeleeft, lui, onnodig moeilijk, zelfs zeer onbeschoft enz.) gehad.

Wat ik laatst meemaakte (in 2003 overigens) op kantoor Helmond is met geen pen te beschrijven, ik dacht te dromen en dat het niet waar was.....................werkelijk !

Als er iemand daadwerkelijk wilt weten wat zich er toen afspeelde, in verband met een actie of zoiets, neemt hij of zij contact met me op zou ik zeggen.

Overigens, mijn/ons ervaringen met UPC zijn evengoed haast niet te geloven. Ik weet dat zij al vaak in de publiciteit zitten, maar mogen zij met hun frauduleuse, hast criminiele handelingen, ongestraft doorgaan?

Iemand moet hier een einde aan maken vind ik.

Greg
0492662890
____________________________________________________________________

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 01 nov 2004 10:42
door s.bloemendaal
vlak voor de zomervakantie is de Fortis mastercard van mijn man gerold in barcelona. Ik heb hem toen gelijk geblokkeerd.
Na de vakantie kwamen er ineens afschrijvingen van die oude, dus geblokkeerde mastercard. Fortis gebeld, niets aan te doen, bel mastercard maar. Mastercard gebeld, niets aan te doen, bel fortis maar.
Uitendelijk vertelde een mevrouw bij Mastercard me dat die afschijvingen door kunnen gaan tot in den eeuwigheid, op bijvoorbeeld de autoroute in het biutenland wordt een kaart niet gecontroleerd.
Dat niet controleren kan ik nog volgen maar dat ik daar de dupe van wordt terwijl ik toch echt die kaart geblokkeerd heb kan er bij mij niet in. Inmiddels heb ik het geld wel teruggestort gekregen maar wie weet wat er nog komt.
Ik heb die kaart toch op mijn fortiskantoor aangevraagd, dan vind ik ook dat zij dit soort dingen moeten regelen en niet gewoon zeggen niets aante doen, zoek het zelf maar uit.
Kortom service, niet dus!!!
Sietske

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 02 nov 2004 21:11
door Gast
Als er iemand daadwerkelijk wilt weten wat zich er toen afspeelde, in verband met een actie of zoiets, neemt hij of zij contact met me op zou ik zeggen.
Vertel eens .Dan hebben er allemaal wat aan.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 03 nov 2004 12:40
door anna100
Als je het niet erg vind bel ik liever niet naar aanleiding van zo'n vaag bericht. Iets te vaak verhalen gelezen over doorschakelen van telefoons en vervolgens bellen op andermans kosten. :!: :!: :!:

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 04 nov 2004 03:42
door Gast

Geplaatst op 03 Nov 2004 12:40 door anna100
Als je het niet erg vind bel ik liever niet naar aanleiding van zo'n vaag bericht. Iets te vaak verhalen gelezen over doorschakelen van telefoons en vervolgens bellen op andermans kosten.
Moet je nummer laten afschermen zodat ze dat niet zien als je belt. .
Kost voor vaste telefonie helemaal niets en kan je zo op internet bij KPN opgeven .Bij mobiele ligt dat aan je provider maar meestal kost dat ook niet erg veel .

Overigens zomaar doorschakelen gaat niet zo makkelijk zoals wordt gezegd .

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 05 nov 2004 20:47
door verburg59
ook bij ons kan je geen loket meer vinden om zaken te regelen ik vind dit triest ouderen kunnen niet naar de andere kant van de stad moeten om geld te halen zelfzie ik tegen de rompslomp op om over te stappen heb inmiddels wel al elders een nieuwe rekening geopend met de vooruitzichte alles vanlieverlee om te zetten

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 08 nov 2004 10:04
door gompie96
Ik kan mij zelf helemaal inleven over de klachten van de Fortis Bank.
Ik zelf heb ook negatieven ervaringen met deze bank.
Zelfs een normale betaalrekening kunnen ze niet verzorgen, dus laat staan een hypotheek. Ik ben gelukkig van de Fortis Bank af, maar ook de CVB bank kan er wat van. 14 jaar een betaalrekening gehad. niets aan de hand, maar als je een hypotheek via deze bank neemt wordt je behandeld als een onbetrouwbaar persoon. Bij beide banken geldt dat men totaal geen afspraken kunt maken. Deze worden door de bank(althans in 's-Hertogenbosch) NIET NAGEKOMEN.

IK RAAD IEDEREEN AAN DEZE BANKEN LINKS TE LATEN LIGGEN EN GEEN BETAALREKENING TE NEMEN BIJ DEZELFDE BANK ALS WAAR JE HYPOTHEEK LOOPT.

Ik hoop een bijdrage geleverd te hebben aan dit Forum.

Groetjes Hennie

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 08 nov 2004 13:26
door gerritvaneijk
Ook ik heb slechte ervaringen met de Fortis Bank.
Door het niet volledig inlichten over de risiko's die aan groeivermogen vastzitten, ben ik voor plm. 8.000 euro de mist in gegaan.
gek dat toen ik ging klagen over de gebrekkige informatie men wel wist
van mijn vraagstelling over een aftrekpost (die met groeivermogen
geregeld kon worden, maar niet over mijn nadrukkelijke vragen
over eventuele risiko's daar is toen zeer lakoniek over gedaan alsof
die er niet waren.Ik kreeg pas argwaan toen ik gebeld werd door
een teklemarketer met de vraag of ik interesse had in een produkt
waarbij de inleg gegarandeerd terug kwam. tot die tijd leek mij dat
nogal logisch...
IK kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ze alleen maar om omzet te doen is en niet om fatsoenlijk bankieren.
Intussen ben ik bij de Rabo, goede en eerlijke voorlichting, raden
sommige dingen zelfs af (vragen hoeveel risiko je wil nemen)
Ik zou dolgraag een klacht willen indienen maar ik weet niet
of de geschillencommissie Bankwezen ook echt onafhankelijk is.
Want recht hebben en ook krijgen is -helaas- een kwestie van je
banksaldo.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 12 nov 2004 10:37
door Alexandra
De Fortisbank (in dit geval Doetinchem) is inderdaad waardeloos. Ze maken fout op fout. Wij hadden een hypotheek waarbij de rente 5 jaar vast stond en er nog 2 jaar rentebedenktijd bij kwam. (totaal 7 jaar). Stond ook zo alle stukken (ook van notaris). Na 5 jaar moesten we volgens de Fortis een nieuwe rentevastetermijn kiezen en kwamen met belachelijk hoge rentevoorstellen. We zijn naar een andere hypotheek verstrekker gaan zoeken en hebben de mogelijkheid gekozen om de rente bij fortis niet vast te zetten. Op eigen initiatief zette de fortis de rente toen 5 jaar vast. Uiteraard geklaagd etc. Om het verhaal kort te maken: we zijn naar een andere hypotheekverstrekker overgestapt en hebben al onze bankzaken ook weggehaald bij Fortis, dat scheelt een hoop ergernis. Excuses voor alle gemaakte fouten konden er bij Fortis niet af. De fouten zijn hersteld, maar een verdere reactie op onze klachtenbrief kwam er niet.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 05 dec 2004 21:45
door zitano4
Ook ik heb problemen met de fortisbank. zeg maar gerust grote problemen. Deze zijn ontstaan doordat ik na mishandeling bij mijn ex-man ben weggegaan. bij de fortisbank had ik al jaren een priverekening, die ik vorig jaar na mijn huwelijk in een en/of rekening heb laten omzetten. bij mijun vlucht in januari had ik het pasje van mijn ex meegenomen om te voorkomen dat hij aan de rekening kon komen. dit pasje heb ik ingeleverd op het kantoor in mijn woonplaats en uitgelegd waarom ik het inleverde. mijn ex heeft kans gezien om alleen met een legitimatie geld van de rekening te halen (in een andere woonplaats dan de mijne) ook heeft hij een nieuw pasje kunnen aanvragen, hij heeft toegang gekregen tot internet bankieren voor deze rekening en als laatste heeft hij de rekening op zijn woonadres laten zetten. dat kan dus allemaal gewoon. ondanks dat ik diverse mails naar het betreffende kantoor heb gestuurd en ook mijn advocaat een brief gestuurd heeft hebben ze er gewoon sch..t aan. ze zeggen dat mijn ex het recht heeft omdat het een en/of rekening is. formeel is dat zo dat weet ik, maar waar is MIJN recht??? na alle mishandelingen, doodsbedreigingen enz. nu dit weer. en ik loop alleen maar tegen muren van onbegrip aan.
zijn er mensen met soortgelijke ervaringen????]

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 07 dec 2004 13:37
door galaxynl
Piet 81
Als je via internet overboekt kost het je minder tijd dan dat hele gedoe wat jij zojuist hebt meegemaakt. En je hoeft niet eens de deur ervoor uit om zo'n overboeking te doen! Hardstikke relaxed dus!
Niet zolang het van Fortis super onveilig is !

Andretti
Particulier heb je het beter als een kleine ondernemer wij betalen voor alles geld terwijl bij particulier niet zo is

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 08 dec 2004 14:15
door tinusellen
Nou, ik heb ook de balen van de fortisbank gekregen hoor. Ik ben kleine ondernemer in het antiek. Een paar maanden geleden kon ik een paar mooie antieke stukken kopen, moest er wel snel bij zijn. Ik ging naar de fortisbank waar ik 3 rekeningen heb en mijn hypotheek. Ik wilde 5.000 euro opnemen bij de balie. Wat denkt u ? De baliemedewerker zei dat ik pas na 13.00 uur geld op kon nemen, eerder doen ze geen geldhandelingen meer ! Terwijl er 3 mensen in pak zich zaten te vervelen achter de balie konden ze me geen geld geven van mijn rekening !!
En een pinautomaat hebben ze in Winschoten niet, ik kon dus mooi die antieke stukken aan mijn neus voorbij laten gaan. Belachelijk !!!
Ellen.

Re: Service Fortis bank

Geplaatst: 12 dec 2004 23:54
door Gast
Vertrouwen in een bank is voor mij heel belangrijk. Aangezien Fortis vrolijk mee heeft gedaan met aandelenlease, geeft dit al enigzins aan hoe de houding van Fortis tegenover particulieren. Voor mij een reden om nooit met ze in zee te gaan.