Pagina 2 van 5

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 10 jan 2005 19:26
door Gast
Overigens kun je Nuon niet laten afsluiten omdat jij geen energie aan hen levert, lolbroek
Wel eens van beslaglegging gehoord :idea:
Ook een manier van afsluiten :lol:

Overigens wil ik best eens een stukje Nuon voor je afsluiten als je me tenminste m'n werkeloosheidsuitkering - die ongetwijfeld op die afsluiting zal volgen - aanvult :twisted:

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 11 jan 2005 12:14
door Mohawkmarcje
Je WW aanvullen? Met wat ik verdien bij Eneco?

:lol:

Helaas, je zult dat dan maar zelf moeten doen. Wellicht dat de gasten hier je wel willen betalen voor het afsluiten van (een gedeelte van) Nuon? :wink:

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 11 jan 2005 23:01
door Gast
Je WW aanvullen? Met wat ik verdien bij Eneco
Verkeerde energiebedrijf; had je maar bij de Nuon moeten komen werken ;-)

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 12 jan 2005 11:37
door Gast
Heb ik ook gewerkt, zij het dan op de 1e lijn (Alkmaar) en daar werd ik niet vrolijk van nadat mijn werk daar volledig werd uitgehold. En het feit dat je na 2 jaar puinruimen mag ******** want ze geven geen contracten. Fijn, al die kennis die het bedrijf uit vloeit.

Het zou een hoop ellende schelen als bedrijven eens écht zouden willen investeren in hun klantenservice en hun personeel. Nu worden kundige werknemers eruit gefl*kkerd om plaats te maken voor weer een blik uitzendkrachten. Ja, dan krijg je ook nooit iemand aan de lijn die de klant adequaat te woord kan staan... :roll:

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 12 jan 2005 11:39
door Mohawkmarcje
Oeps! :oops:

Dat bovenstaande berichtje was dus van mij. Iets te vlot op 'verzenden' gedrukt.

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 12 jan 2005 17:30
door Gast
Niet alle uitzendkrachten over 1 kam scheren Marc.
Verder helemaal eens met je berichtje!

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 13 jan 2005 10:44
door Mohawkmarcje
Ik bedoel ook niks ten kwade van uitzendkrachten: ik heb zelf via een uitzendbureau gewerkt, waaronder bij Nuon. Wat ik bezwaarlijk vind is dat er bij Nuon -en veel andere grote bedrijven overigens,- al snel duidelijk werd dat je niet hoefde te verwachten dat je ooit een contract kreeg aangeboden. Dus als je je draai hebt gevonden binnen een bedrijf, je goed je werk doet en je klanten tevreden houdt mag je evengoed na 2 à 3 jaar verdswijnen en plaats maken voor een nieuweverse uitzendkracht, die weer opgeleid en ingewerkt moet worden.

Het gevolg is dat die bedrijven dus een enorm verloop kennen in hun personeel: op een klantenservice werkt dus veel personeel dat krap van de training af is en dus amper weet hoe alles werkt. Bovendien zitten ze bij een eerste lijn alleen maar telefoontjes weg te stouwen, omdat ze niet langer dan 3 minuten gemiddeld over een gesprek mogen doen. Callcentra worden afgerekend op het aantal telefoontjes dat ze wegwerken. En als er geen wachtrijen zijn wordt het aantal medewerkers verkleind, om het servicelevel te verlagen, zodat er weer een 'target' gesteld kan worden. Het gat om KWANTITEIT, niet om KWALITEIT.

Callcenterpersoneel wordt zo gereduceerd tot belvee. Ze moeten zelfs hun vinger opsteken of ze alsjeblieft naar de wc mogen.

Het zou mooi zijn als bedrijven eens ECHT gingen investeren in hun klantenservice, en meer aandacht zouden geven aan hun personeel. Ze moeten de kennis die ze in huis hebben vasthouden, ipv dat er goede werknemers klakkeloos op straat worden gezet.

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 17 jan 2005 10:59
door Gast
Best Johan heb het zelfde probleem met nuon ben ook afgesloten,bij mij zijn de incasso kosten zelfs eenderde van de toale rekening,ik heb namelijk ook geen aankondiging van afsluiting gehad,dus terwijl ik mijn moeder op haar ziektebed aan t verzorgen was ben ik afgesloten ,waardoor vervolgens al mijn tropische vissen overleden zijn en mijn vlees in de vriezer bedorven is en mijn laminaat naar de knoppen is omdat mijn koelkast ontdooid is.Ik ben echt een wanbetaler en ik weet dus ook heel goed hoe andere bedrijven met je omgaan de nuon gedraagt zich echt als een ware monopolist,want ik ben namelijk voor mijn eerste levensvoorzieningen afhankelijk van electra,anders heb ik geen warm water of de mogelijkheid tot koken

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 18 jan 2005 11:04
door Gast
Dus je was je zielige oude zieke moeder aan het verzorgen, en tóen hebben ze je afgesloten? Tja... :roll: En nu?

Je geeft zelf al aan dat je een wanbetaler bent, moeten we daar nou écht medelijden mee hebben? En dan die flauwekul van 'monopolist'... altijd makkelijk natuurlijk. Als electra een eerste levensbehoefte is, betaal dan je nota's!

Nee vrind, dan had je je nota's maar op tijd moeten betalen. Daar kan ik geen medelijden mee hebben, dan wordt je terecht afgesloten. Overigens: een aquarium verbruikt enorm veel energie, voor een dure hobby zul je moeten betalen.

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 18 jan 2005 18:48
door alpine
geachte gast, tuurlijk heb je wanbetalers :( maar wanneer als het jouw fout niet is? Plotseling zonder baan komt te zitten en je 4 maanden op je ww uitkering moet wachten? Kijk daar heeft de NUON geen boodschap aan, en die prachtige tekst van hun afgelopen zaterdag in de dagbladen was natuurlijk een aanfluiting "wij treffen wel met U een betalingsregeling"aan me hoela, niks regeling. AFSLUITEN. Makkelijk toch en zeker in de winter(nah ja winter) denken ze zeker dat de mensen hun rekening dan wel kunnen betalen? Heb mn lesje wel geleerd bij de NUON, wacht nog steeds op mn geld van hun :evil:

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 19 jan 2005 15:08
door HansUitAmsterdam
Bij mij mochen ze het GAS zo afsluiten
Nou ik gebruik geen GAS zodoende , dus ik wil het laten afsluiten .
Daar rekenen ze zelf 300 Minimaal voor .
WAANZIN !!!!!!
Terwijl je wel 10,99 per maand vastrecht moet betalen .

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 19 jan 2005 17:10
door Gast
Stook jij nog met een potkachel ?

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 19 jan 2005 17:15
door E.M
....of ze sturen een eind rekening op met begin- en eindstanden die niet eens in de buurt komen van wat er op mijn meter staat. Ik woon er nu 5 maanden en had volgens de Nuon 4200kWh verbruikt. Een 4 koppig gezin ja, in 2,5 jaar ofzo. Het leuke is dat ik nu al 3 maanden bezig ben door middel van faxen, e-mail en tig telefoongesprekken om die mensen duidelijk te maken dat dit niet in orde is. Meerdere keren was mij beloofd dat ik terug gebelt zou worden, tevergeefs.
Later werd er tot mijn grote verbazing de moeite genomen iemand langs te sturen nadat ik van de week ff erg giftig werd (of dat daadwerkelijk de reden was weet ik niet). Die persoon is vandaag langs gekomen (geheel onverwachts, zonder afspraak, terwijl ik gebelt zou worden voor een date) en heeft de reeele waarde genoteerd. Het zal mij benieuwen of het deze keer eens wel goed gaat. Is er hoop?

Edward

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 19 jan 2005 17:27
door Gast
Dat is een meteropnemer geweest uit België die noteren bewust hoger. Als je dan protesteert dan is de meter kapot en moet je voor € 95,00 een nieuwe tussenmeter aanschaffen.

Kees

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 20 jan 2005 15:58
door Pam84
Nou, bij ons stonden ze eergisteren ook aan de deur, binnen 3 dagen 416 euro betalen, anders afgelsoten.. afsluitkosten, 550 euro en dan moet je na die tijd ook nog aansluitkosten betalen, ja, gekke henkie! We hebben voor die tijd ook geen brief gehad, van betalingsachterstand.. niks..Ik kon me al niet voorstellen dat ik een betalingsachterstand heb, maar heb alles nagekeken. Alles betaald dus..
Nuon zegt, eerst betalen, dan zoeken we het allemaal uit .. en we moesten een fax sturen met de afschriften erop. oke, gisteren dus een fax gestuurd, alles staat zwart op wit, maar nee hoor, weer niet goed.. Het was te onduidelijk..Ze hebben zelf de betalingen ook in de computer staan, Maar zeggen, nee het klopt niet.. Dit slaat gewoon nergens op. Ik vind het ook niet normaal dat dit allemaal zomaar kan. Het is gewoon onmacht, en er valt niet te praten tegen hun.

Gr. P bouwman

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 20 jan 2005 23:22
door Gast
en er valt niet te praten tegen hun
Praten tegen hun lukt wel; als Brugman zelfs!
Alleen praten MET - als in communiceren - hen wil niet echt
Een paar dagen na de grote SORRY advertentie de eerste termijnfactuur van dit jaar binnen; een 10 'tal euro's lager dan de afgelopen 9 termijnen
Reden onbekend; in ieder geval van Nuon Retail zijde taal nog teken!
Lijkt leuk die pagina in de krant maar ze hebben nog niets geleerd.
Maar het management van de diverse bedrijven is er vast van overtuigd dat ze op de goede weg zitten. Dat alleen al zou reden voor ze moeten zijn om plaats te maken voor een directie die wel klantvriendelijkheid in haar woordenboek heeft staan.

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 21 jan 2005 11:21
door Henk de Wit
Gisteren kreeg ik telefoon van ENECO energie. Zij boden mij een jaarcontrakt aan?

Toen ik vroeg waarom ik dit zou moeten doen, vertelde zij mij dat ENECO een beter inzicht wilde krijgen over het aantal klanten dat ze zekerheid zouden bieden. Hierdoor zouden zij beter in staat zijn energie in te kopen, dit zou voor de klanten beter zijn (goedkoper). Als ik accoord ging kreeg ik een kleine attentie (wat het was weet ik niet meer)

VRAAG:
Is het wel verstandig om mij te binden door een jaarcontract aan te gaan met ENECO?

Hoe zit het met vast recht? hier heb ik ooit van gehoord dat dit ergens aan gebonden is?

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 21 jan 2005 21:41
door sjappie123
vastrecht betaal je in je woning altijd of je nou energie afneemt of niet ... of je nou bij eneco nuon of essent zit

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 21 jan 2005 23:11
door ikkes
ik denk dat ik je wel kan vertellen waarom je termijn nota omlaag is bijgesteld.
het zuiveringsrecht word namelijk niet meer in rekening gebracht door nuon maar door de waterschappen.
dit word op dit moment heel vaak gevraagt

ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen aangezien ik geen inzicht heb in je gegevens

Re: NUON afsluiten

Geplaatst: 21 jan 2005 23:51
door Gast
Bedankt ikkes
Dat had ik zelf inmiddels ook wel bedacht 8)

De point was dat Retail dit niet duidelijk gecommuniceerd heeft en ondanks de excuus ads in de kranten dus duidelijk nog geen progressie heeft gemaakt in hun communicatie met klanten!