LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] druk?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: druk?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Tsja ik ben daar misschien ouderwets in hoor, maar ik ben er zo 1 die ervan overtuigd is dat gezonde voeding en een beetje beweging hetzelfde resultaat oplevert, of een beter resultaat (en nog goedkoper ook).
Goedkoper, misschien wel ja, beter zou ik niet zo durven zeggen, weet jij wat je eet als je voeding in de supermarkt gaat halen.
We letten tegenwoordig beter op de voeding van de hond, dan op onze eigen voeding.

kerstmannetje

Re: druk?

Ongelezen bericht door kerstmannetje »

Ach, de mensen die uberhaupt aan dit soort dingen denken, zijn pas echt ziek in het hoofd. Waar slaat dit op? Kun je je business niet op een andere manier verdedigen of moet je echt dit soort onzin schrijven? Op de persoon spelen?

Wat ben jij een zieke zielepiet, waarschijnlijk iemand die in het leven niets, noppes, nada te vertellen heeft (helemaal onderaan de hiërarchie), geen baan, geen opleiding gehad, niets, grote nul. Daarom voel je je geweldig als je op deze manier iemand (min of meer anoniem) kan beledigen. Wat een l*l ben je. Van hetzelfde kaliber als de hooligans.

En echte argumenten voor MLM? Die kan je niet eens onder woorden brengen, daar ben jij écht te dom voor.

Naar boven

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
Ik weet niet eens wat mlm is, domme doos! Argumenten? Wat is dat? Kun je dat eten.

Gast

Re: druk?

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen met je hondje GELOPEN? Of heb je hem ook even lekker genomen?

Maarre, is dat niet link, student. Als die dog bijt..... :shock: voor je het weet ben je dat stukje wild vlees kwijt. En dan? :?

Madeliefje

Re: druk?

Ongelezen bericht door Madeliefje »

Wat ben jij een zieke zielepiet, waarschijnlijk iemand die in het leven niets, noppes, nada te vertellen heeft (helemaal onderaan de hiërarchie), geen baan, geen opleiding gehad, niets, grote nul. Daarom voel je je geweldig als je op deze manier iemand (min of meer anoniem) kan beledigen. Wat een l*l ben je. Van hetzelfde kaliber als de hooligans


Madeleintje toch!!!!! Jij wordt toch altijd boos als iemand op de persoon speelt?
En wat doe je nu zelf? Zwakheid? Kvind van wel.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: druk?

Ongelezen bericht door student26 »

Goedkoper, misschien wel ja, beter zou ik niet zo durven zeggen, weet jij wat je eet als je voeding in de supermarkt gaat halen.
Ik trap niet in dergelijke stemmingmakerij door verkopers van health products.
Maarre, is dat niet link, student. Als die dog bijt..... voor je het weet ben je dat stukje wild vlees kwijt. En dan?
De typische manier waarop veel MLM'ers uitspraken van elkaar overnemen: iemand zegt wat en de volgende neemt het meteen als waarheid/feit aan.

Zoals ik al zei moet je niet je eigen situatie op een ander projecteren. Dat doet zo triest aan.
Madeleintje toch!!!!! Jij wordt toch altijd boos als iemand op de persoon speelt? En wat doe je nu zelf? Zwakheid? Kvind van wel.
Dat ben ik niet met je eens. Het op de man spelen wat hier veel voorkomt ontstaat op het moment dat een MLM'er zich overdonderd voelt door argumenten, en ze niet meer op een normale manier weet te weerleggen. Dan is het een teken van zwakheid. Jij komt hier voor het eerst reageren en gaat niet eens inhoudelijk in op de discussie, maar vindt het nodig iemand behoorlijk te beledigen. In dat geval ben jij de Zwakste Schakel. Tot ziens.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: druk?

Ongelezen bericht door Osiris »

Jammer, jammer, jammer dat er mensen zijn die zich MLM'er noemen.
Kom je terug van een top weekend lees je al die onzin.

een van de dingen die je leert als mens is de ander in zijn waarden te laten en te respecteren wat zijn op haar mening is.

een goede discussie voeren is door sommigen absoluut niet (meer) mogelijk en verschuilen zich onder de naam 'Gast".

Als men toch het lef zou hebben om zich te registreren, dan..........??

Laat maar, het heeft totaal geen zin om een antwoord te geven aan zulke malloten. Het lijkt mij het verstandigst voor alle mensen die een serieuze discussie niet uit te weg gaan deze id****n links te laten liggen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: druk?

Ongelezen bericht door student26 »

Amen!

Madeleine

Re: druk?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Goed, terug naar het onderwerp: Druk.

Mijn vriendin heeft zich ooit laten strikken distributeur te worden van Oriflame. Om distribiteur te worden, hoef je alleen maar een koffertje met demonstratiemateriaal aan te schaffen. De prijs weet ik niet meer precies, maar een koffertje met monsterprodukten kostte indertijd meer dan 150 gulden.

Ik ben ook onder de genoemde sociale druk gezwicht en heb wat produkten aangeschaft, je wilt tenslotte iemand een plezier doen. De producten, gemaakt in Polen, zijn van een dusdanige slechte kwaliteit dat ik dit nooooit voor dat geld in de winkel zou kopen. Zelfs de Hema-producten zijn kwalitatief stukken beter en kosten een fractie van de Oriflame-producten.

Moraaltje van het verhaaltje:

Na 3 weken hield mijn vriendin het voor gezien. De omzet van de verkoop van de producten is dusdanig laag, dat je maanden bezig bent om alleen al de kosten van het koffertje terug te verdienen.

Het gaat dus niet om de verkoop van de producten, maar om de verkoop van de koffertjes. Want als zij ook een vriendin zou vinden die distributeur zou willen worden, zou mijn vriendin weer een bedrag uitgekeerd krijgen voor het aanbrengen van een nieuwe distributeur. En daar is geld mee te verdienen.

En dat het niet om de verkoop van de produkten gaat mag duidelijk zijn. De prijzen liggen in verhouding tot de geboden kwaliteit véél te hoog, m.a.w. je koopt één keer iets en dat is gelijk ook de laatste keer. Oriflame mikt dus niet op de werkelijke verkoop van de producten maar op de bouw van een distributeurspiramide.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: druk?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Goed, terug naar het onderwerp: Druk.

Mijn vriendin heeft zich ooit laten strikken distributeur te worden van Oriflame. Om distribiteur te worden, hoef je alleen maar een koffertje met demonstratiemateriaal aan te schaffen. De prijs weet ik niet meer precies, maar een koffertje met monsterprodukten kostte indertijd meer dan 150 gulden.

Ik ben ook onder de genoemde sociale druk gezwicht en heb wat produkten aangeschaft, je wilt tenslotte iemand een plezier doen. De producten, gemaakt in Polen, zijn van een dusdanige slechte kwaliteit dat ik dit nooooit voor dat geld in de winkel zou kopen. Zelfs de Hema-producten zijn kwalitatief stukken beter en kosten een fractie van de Oriflame-producten.

Moraaltje van het verhaaltje:

Na 3 weken hield mijn vriendin het voor gezien. De omzet van de verkoop van de producten is dusdanig laag, dat je maanden bezig bent om alleen al de kosten van het koffertje terug te verdienen.

Het gaat dus niet om de verkoop van de producten, maar om de verkoop van de koffertjes. Want als zij ook een vriendin zou vinden die distributeur zou willen worden, zou mijn vriendin weer een bedrag uitgekeerd krijgen voor het aanbrengen van een nieuwe distributeur. En daar is geld mee te verdienen.

En dat het niet om de verkoop van de produkten gaat mag duidelijk zijn. De prijzen liggen in verhouding tot de geboden kwaliteit véél te hoog, m.a.w. je koopt één keer iets en dat is gelijk ook de laatste keer. Oriflame mikt dus niet op de werkelijke verkoop van de producten maar op de bouw van een distributeurspiramide.
Bij voorbeeld kan ik je helemaal gelijk geven. Dat is ook de moeilijkheid van produktverkoop. Om geld te blijven verdienen zul je moeten blijven verkopen. Bovendien verkoop je iets dat een potentiele klant nog niet heeft (en waarschijnlijk ook geen behoefte aan heeft). Dat de produkten dan ook nog eens van slechte kwaliteit zijn zegt genoeg. Dit systeem zal ongetwijfeld op de lange termijn gaan falen.

Bij het aanbieden van een dienst die je toch al gebruikt, waarbij de kwaliteit minstens net zo goed is, je bespaart tov de leverancier bij wie je nu afneemt, je niet aan contract oid vastzit, is het wat mij betreft een ander verhaal.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: druk?

Ongelezen bericht door student26 »

Bij het aanbieden van een dienst die je toch al gebruikt, waarbij de kwaliteit minstens net zo goed is, je bespaart tov de leverancier bij wie je nu afneemt, je niet aan contract oid vastzit, is het wat mij betreft een ander verhaal.
Dat zullen de Oriflamers dan weer niet met je eens zijn, evenals de Amwayers en de Herbalifers... Die verkopen "normale" producten, maar vinden hun MLM helemaal geweldig, de toekomst, de beste MLM, enzovoorts.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: druk?

Ongelezen bericht door Osiris »

Dat klopt toch ook!

Ik rijd Ford en vindt dit merk de Beste. Waarom? ik heb nooit problemen - tot nu toe - met Ford. Het heeft een goede wegligging en ga zo maar door.Iemand anders Haat Ford. Waarom? Hij heeft alleen maar problemen met Ford. Hij staat wekelijks bij de dealer met allerlei problemen enz.

Zo kun je nog tich voorbeelden geven waarom MLM'ers hun produkten geweldig vinden. terwijl er ook zat MLM'ers zijn die dat niet hadden en zijn "overgestapt" naar een ander "merk" en deze wel super vinden.

Is dat een probleem? Nee Toch? :lol:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: druk?

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik hoef niks meer toe te voegen Osiris! :)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: druk?

Ongelezen bericht door student26 »

Dat klopt toch ook!
Niet per se.

Met je reactie ga je voorbij aan het punt dat ik wilde maken.

Ondernemer_2004 stelde dat MLM's die een dienst aanbieden een rooskleuriger toekomst hebben dan product-MLM's. Met je reactie laat je al min of meer zien dat jij het daar niet mee eens bent. Dat is nou zo grappig aan het MLM wereldje: iedereen vindt zijn eigen MLM de beste en een aantal trapt als het ff kan de anderen de grond in.

Als ik nou moet kiezen of ik mijn boodschappen bij AH of ergens anders haal, dan ga ik toch ook niet af op alleen de informatie die AH verschaft? Met andere woorden: de vertegenwoordigers van de MLM's zijn niet objectief. Oorzaak: het is van belang dat een potentieel geinteresseerde bij hen in het netwerk komt en niet bij de ander. Het lompe eraan is dat het nogal vreemd is als een ACN'er gaat lopen verkondigen dat Herbalife een slechte MLM is (ter voorbeeld). Of om in jouw voorbeeld te blijven: als een telefoonverkoper gaat verkondigen dat Ford slecht is.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: druk?

Ongelezen bericht door Kristina »

Oorzaak: het is van belang dat een potentieel geinteresseerde bij hen in het netwerk komt en niet bij de ander.
Waarom?, Omdat, de "sponsor", degene die de geïnteresseerde heeft geworven, daar "werk" aan heeft gehad. Voorbeeld: sponsor heeft een advertentie geplaatst, daar is op gereageerd, vervolgens wordt er een intake-gesprek gehouden, potentiële wordt uitgenodigd op een bedrijspresentatie, vervolgens komt er een sollicitatie-procedure.
Tuurlijk is het dan van belang dat geïnteresseerde bij jou in het netwerk komt (mits hij/zij dat wilt, en dan bedoel ik, bij jouw bedrijf).
Anders heb je al het werk voor een ander verricht.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: druk?

Ongelezen bericht door student26 »

Laat maar doen. Het punt gaat kennelijk volledig aan je voorbij. Ik heb geen zin om hier verder op door te gaan, vind het geen wezenlijk discussiepunt.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: druk?

Ongelezen bericht door Kristina »

Laat maar doen. Het punt gaat kennelijk volledig aan je voorbij. Ik heb geen zin om hier verder op door te gaan, vind het geen wezenlijk discussiepunt.
als je je 'punt' zo belangrijk had gevonden...had je nog even de moeite genomen om het mij nogmaals uit te leggen.
Maar goed....als jij hier een punt achter wilt zetten....best joh!!

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: druk?

Ongelezen bericht door Osiris »

@Student,

Je hebt gelijk. Iedereen die een bepaald product aanbiedt is niet objectief. Is ook logisch. ze willen daar hun brood mee verdienen.

Is het dan niet aan diegene die wel iets ziet in MLM zelf een beeld te laten creeren over de verschillende aanbieders van bijv. Afslankpoeders?
Of vitaminensprays. (uhh .... er zijn hiervan geen andere aanbieders) Telecom, ADSL etc. afhankelijk van zijn interesses?

Zie mijn voorbeelden mbt vragen of een mlm bedrijf bij je past in een andere posting.

bioloog

Re: druk?

Ongelezen bericht door bioloog »

vitaminensprays
Haha! Die werken niet.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: druk?

Ongelezen bericht door student26 »

Zoals ik al zei vind ik het geen belangrijk punt voor de discussie.

Gesloten