LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware in Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Mr.NaoKai

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Mr.NaoKai »

Ik ben er niet bang voor omdat als je een goed programma hebt hoef je nergens bang voor te zijn :D!!

Anubis

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anubis »

Spy Eliminator niet bekend ?????? Dan loop je toch echt achter !! Kijk hier maar eens: http://www.anti-spyware-review.toptenre ... ne+spyware Niet voor niet eindigt dit prog op de EERSTE plaats van een onafhankelijk onderzoek, nog voor Spy Sweeper !!!! Indien je het prog niet wilt KOPEN moet je de resultaten handmatig verwijderen !! Koop je het prog wel, dan wordt alles keurig voor je gedaan !! Spy Eliminator vond bij mij spyware die geen enkel ander prog vond !!! M.v.g. Anubis. =====

Hans (Mede-Beheerder ASO)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Hans (Mede-Beheerder ASO) »

Anubis, Ik heb al veel mensen hiervoor gewaarschuwd, en die site is HARSTIKKE FAKE. Echt, bezoek die site asjeblieft niet meer.

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ruben02 »

ze willen gewoon geld verdienen :( waarom moet altijd alles betaald als het ook gratis kan :?:

Hans (Mede-Beheerder ASO)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Hans (Mede-Beheerder ASO) »

ze zeggen bijvoorbeeld dat de service van Ad Aware heel slecht is (minder dan 1 blokje op die site)... ik heb hun diverse malen gemaild, en heb op mijn vragen altijd binnen een half uur reactie gehad... Dát noem ik service met een grote S voor een gratis programma (gedeeltelijk dan) als Ad AWare... Ze hebben tevens een goed en duidelijk support forum... De meeste programma's die op de site die jij aangeeft staan, staan bijna allemaal op de "Rogue List" staan. Ik ken degene die deze lijst gemaakt heeft redelijk goed, en is zeker weten te vertrouwen (Eric L. Howes)... Dus asjeblieft, geloof me. Voor andere spyware-gerelateerde vragen kun je altijd terecht op http://www.antispywareoffensief.nl/forum :)

Master [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Master [[email protected]] »

Ik heb 4 spyware programma's op me computer staan en me computer is helemaal spyware vrij dus dat is niet echt nodig..
nou... dat weet ik nog zo net niet, er zijn bepaalde virussen (svb ofzoiets) en die knallen onder je firewall door en welke virusscanner ook gaat over die virussen heen en verwijderd ze niet, dus het lijkt me sterk als jouw computer helemaal virus vrij is. Ik kan zelf hacken (ik doe het niet maar het is handig om te weten als wraak op een pestkop ofzo) en ik weet gewoon dat sommige virussen en trojan horses de firewall en/of je virusscan ontwijken. whaaaaaaaaaa, :shock: eng hé! dus je bent goed bezig als je je computer virus vrij krijgt...........

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

marcelmarcel Geplaatst op: 26 Oct 2004 18:08 Onderwerp: Waarom Windows? Belangrijk om te weten: Het is een Windows probleem, Apple iMac of Linux gebruikers hebben geen last van spyware, virussen of dergelijke. Geen zin om talloze firewalls, virusscanner, spyware removal programma's te gebruiken? Kijk eens naar een ander besturingssysteem.
dit is ook alleen maar omdat de meeste mensen gebruik maken vanwindows cq. Explorer...het is net zo makkelijk om een virus of spyware te maken voor linux of apple als voor windows....je treft er alleen niet zoveel mensen mee...als iedereen gebruik gaat maken van linux dan maken ze daar ook wel weer spyware en virussen voor...dit is m.i. alleen te voorkomen door A) zorgen dat je OS up to date blijft... B) zorgen voor juiste beveiligingsprogramma's (virusscanners/firewalls/spyware removers e.d.) en C) opletten als je het net opgaat... Triest maar waar.....

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ruben02 »

jah als je wilt kan je altijd ergens wat voor verzinen maar wat heb je er aan niks en iedereen heeft er alleen maar last van.. :?

Richard_CX [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Richard_CX [[email protected]] »

Ik vond 't opvallend en angstig te ontdekken dat PC's (blijkbaar), voor degenen die daar op uit zijn, vrij toegankelijk blijken te zijn. Ik heb zelf een Mac en ben nog nooit in 'gevaarlijke' situaties terechtgekomen. Wel heb ik genoeg vrienden die een PC hebben en die waarschuw ik dus ook als ik (weer) eens lees of hoor hoe onveilig en lek Windows is. Het nieuwste Mac OS, OS X, heeft als basis het Unix OS. Dit wordt keer op keer als één van de veiligste bestuurs sytemen beschouwd. Dit blijkt uit onafhankelijke onderzoeken. Virussen, spyware en nog meer van dat stukjes software zijn vreemd in de Mac-wereld. Ik vraag me dan ook af waarom niet meer mensen een Mac gebruiken (dit is overigens GEEN reclameboodschap hoor, hehe). Zeker omdat er voor zo'n beetje ieder Windows programma ook een Mac variant bestaat. Ik wil het Mac OS X niet het veiligste noemen want er zal nog best een OS bestaan die dat overtreft maar ik wil alle PC gebruikers wel even laten weten dat er een goed alternatief bestaat. Voor degenen die hun PC als spelletjescomputer gebruiken is de Mac overigens een minder goede keus. Maar ook daar komt langzamerhand verandering in... :D

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ruben02 »

windows word ook slechter en de andere bekender is goed teken teminste een beetjuh concurrentie die een paar jaar bijna helemaal weg is geweest! :D

janschok
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2004 21:07

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door janschok »

het is vaak dat je syware en zo voort op je pc krijgt door Kazza en dat soost programma dat geld ook voor virusen dat soort programma's is 1 van de grooste verspriders er van en een klein beet op je tellen passen kun je een hoop ver komen niet helemaal maar toch ... opleten is toch nummer 1 in dit geval

marcelmarcel
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2004 18:05

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door marcelmarcel »

dit is ook alleen maar omdat de meeste mensen gebruik maken vanwindows cq. Explorer...het is net zo makkelijk om een virus of spyware te maken voor linux of apple als voor windows....
Dat is dus niet waar. Unix gebaseerde operating systems zoals OsX van Apple, Linux en BSD hebben een duidelijk andere beveiliging dan Windows. In Unix heb je gebruikers die geen rechten hebben om dingen te installeren. Ben je ingelogd als gebruiker dan kun je het systeem niet om zeep helpen. Je mag gewoon geen software installeren. Dat mag alleen de root gebruiker. Dus als je als gebruiker op het internet zit, kan je niks gebeuren. Dat Windows zo lek als een mandje is, komt niet omdat het populair is, maar omdat Microsoft Windows gewoon geen goede beveiliging heeft. In Unix systemen ben je veilig. Windows is vragen om moeilijkheden.

Hans (Mede-Beheerder ASO)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Hans (Mede-Beheerder ASO) »

KaZaA is een van de vele programma's. Denk maar eens aan MSN Plus (werd ook gezegd tijdens de uitzending), Bargain Buddy, Gator, en dat soort programma's. Bevatten allemaal spyware :( Opletten is inderdaad verstanding, maar beveiliging aanschaffen is beter. Denk bijvoorbeeld aan SpywareBlaster, SpywareGuard, MVPS-hosts, en dergelijke. Voor de meeste van deze programma's zijn handleidingen te vinden op http://www.antispywareoffensief.nl . Kijk onder "TEZ" voor een handleiding voor MVPS-hosts, SpywareBlaster handleiding is te vinden onder het kopje "Handleidingen". Met groet, Hans.

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ruben02 »

Dat is dus niet waar. Unix gebaseerde operating systems zoals OsX van Apple, Linux en BSD hebben een duidelijk andere beveiliging dan Windows. In Unix heb je gebruikers die geen rechten hebben om dingen te installeren. Ben je ingelogd als gebruiker dan kun je het systeem niet om zeep helpen. Je mag gewoon geen software installeren. Dat mag alleen de root gebruiker. Dus als je als gebruiker op het internet zit, kan je niks gebeuren. Dat Windows zo lek als een mandje is, komt niet omdat het populair is, maar omdat Microsoft Windows gewoon geen goede beveiliging heeft. In Unix systemen ben je veilig. Windows is vragen om moeilijkheden.
jah en dat windows dan nog zo'n prijs durft te vragen voor hun software ik heb ook al 1 computer draaien op linux!! :!:

Picol [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Picol [[email protected]] »

Ik weet niet of iemand me helpen kan, maar ik heb t volgende: Sinds een paar weken (misschien wel al maanden) Krijg ik elke keer als ik internet open of naar een andere internetsite wil gaan, een reclame popup (iets met xads.offeroptimizer....) Hierdoor is de site die ik wil bezoeken veel minder snel geladen. Heb vanmorgen de herhaling van Radar gezien, dus ik helemaal blij dat er een oplossing zou moeten zijn voor mijn probleem. Ik ben vanavond fanatiek aan de slag gegaan met het stappenplan om spyware van mijn computer te weren. Het Spybot geïnstalleerd, zijn werk laten doen en alles wat het aangaf verwijderd. Ook heb ik via de aangegeven link in het stappenplan de virusscanner en de firewall geïnstalleerd. Vol verwachting ga open ik Internet Explorer...wat ziet mijn oog: Weer die Kl*** popup!!!!! Heeft iemand dezelfde ervaring of kan iemand mij een tip geven om deze verschrikkelijke popups weg te krijgen van mijn pc??? Mailen kan naar: [email protected] Alvast bedankt!

Hans (Mede-Beheerder ASO)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Hans (Mede-Beheerder ASO) »

Ga naar http://www.antispywareoffensief.nl/forum , ga hier naar de sectie "HijackThis", lees de topic met "Belangrijk" ervoor, en post daarna je HijackTHis logje in deze sectie. Ik zal er dan zo snel mogelijk naar kijken en je van die popup afhelpen! :) Belangrijk: Wanneer je HijackTHis gedownload hebt, moet je in GEEN GEVAL dingen zelf "aanvinken en klikken op FIx Checked, maar op mijn advies wachten. HijackThis is een tooltje waar je niet zelf mee moet gaan rommelen :wink: Met vriendelijke groet, Hans :)

marcelmarcel
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2004 18:05

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door marcelmarcel »

Hans, hou nou eens op met die reclame voor je website. Nu weten we het wel. :evil:

LYnn [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door LYnn [[email protected]] »

Ik heb de aflevering gezien over spyware op je computer. Ik weet zeker dat ik het ook op mijn pc heb staan. Nu kijk ik naar het stappenplan en meteen bij de 1e blijf ik al haken. Als ik op de link klik krijg ik nergens een melding waar ik 'Ja' op zou kunnen klikken. Wat doe ik verkeerd, of kijk ik niet goed genoeg? :D

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Rustig maar. Het is niet verkeerd bedoelt. We zullen wat minderen. Het is echt goed bedoelt en niet om te spammen maar ik snap dat het zo wat overkomt. Bedankt dat je ons ook hierop anttendeert. Alleen als mensen vragen/problemen hebben willen wij ze graag helpen en op ASO is dat mogelijk.


Gesloten