LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] barf
Re: barf
Voordat ik mijn 2 honden KVV ben gaan geven heb ik een tijd gebarft. Het kost wel meer tijd en je moet aan de ingrediënten kunnen komen, maar als je weet wat je doet en je heb de tijd is het zeker de moeite waard. Wat bij mijn honden al snel opviel (een labrador van inmiddels 11 jaar en een herder van bijna 8 jaar, die hiervoor hun hele leven premium brokken hebben gegeten o.a. royal canin, eukanuba, hill's) was dat de artrose bij mijn labrador grotendeels is verdwenen (dus zonder glucosamine enz.) en dat beide honden veel meer energie hebben gekregen (mijn labrador staat bij ons in de buurt bekend als de bejaarde pup ). Ik kan niet zeggen dat ze er voorheen ongezond uitzagen, maar het is net alsof ze iets extra hebben gekregen. Iets wat iedereen opvalt, maar waar je niet echt je vinger op kan leggen. Ik had helaas geen tijd meer om te barfen (ook al krijgen ze met regelmaat nog steeds een hele kip) en ben dus overgegaan op Carnibest, maar denk met plezier terug aan mijn barf tijd .
Groetjes Rosita
Groetjes Rosita
nou, ik zou dan toch wel eens willen weten hoe het kan dat BARF de dood van je huisdier veroorzaakt.
leg aub eens duidelijk uit.
ik heb zelf de voorkeur voor gewoon vers vlees
barf zie ik niet zitten omdat ik bang ben dat ik misschien sommige dingen fout zal doen, of verkeerd toevoegen... of zo iets...
maar nogmaals, ik zou willen weten waarop het gebaseerd is dat je hond dood is gegaan aan BARF
marcelle
leg aub eens duidelijk uit.
ik heb zelf de voorkeur voor gewoon vers vlees
barf zie ik niet zitten omdat ik bang ben dat ik misschien sommige dingen fout zal doen, of verkeerd toevoegen... of zo iets...
maar nogmaals, ik zou willen weten waarop het gebaseerd is dat je hond dood is gegaan aan BARF
marcelle
Barf hier ook gedeeltelijk. Maar vind het gewoon belachelijk wat ze durfen te vragen voor Carnibest/Bibi ed.
Ik heb hier honden lopen die zijn al op hoge leeftijd en hebben nooit anders dan brok gehad. Een van mijn herders kreeg een huidaandoening (allergie vlgs dierenarts), ben toen gaan barfen vlgs een kennis zou dit beter zijn dan al die brok. Helaas moet ik zeggen dat het niet het geval was. Ben weer terug gegaan naar Brok met toevoeging van een kruidenmelange en over was de allergie.
Ik zeg niet dat barf slecht is, maar het is ook niet zo dat het, het allerbeste is. Maar ik respecteer ieder zijn mening. Kraak ook geen mensen af die wel barfen cq brok voeren.
Hier geef ik 2 keer in de week vers (is anders niet te betalen met 8 honden).
Ik heb hier honden lopen die zijn al op hoge leeftijd en hebben nooit anders dan brok gehad. Een van mijn herders kreeg een huidaandoening (allergie vlgs dierenarts), ben toen gaan barfen vlgs een kennis zou dit beter zijn dan al die brok. Helaas moet ik zeggen dat het niet het geval was. Ben weer terug gegaan naar Brok met toevoeging van een kruidenmelange en over was de allergie.
Ik zeg niet dat barf slecht is, maar het is ook niet zo dat het, het allerbeste is. Maar ik respecteer ieder zijn mening. Kraak ook geen mensen af die wel barfen cq brok voeren.
Hier geef ik 2 keer in de week vers (is anders niet te betalen met 8 honden).
ik ben het niet met je eens aangezien brok een en al chemische rotzooi is.
maar buiten dat,
rondbazuinen dat BARF je hond heeft gedood gaat wel erg ver,
je bent er altijd nog zelf bij. als er iets fout zou zijn gegaan dan moet je de oorzaak toch echt bij jezelf zoeken.
jij bent toch ook weer op wat anders overgestapt toen je hond het niet goed op barf deed?
voorlopig heb ik nog geen gegronde reden gelezen waarom deze hond dood zou zijn gegaan door BARF
dus houd ik het er persoonlijk maar op dat dit weer een uit de duim gezogen onzin verhaal is om zoveel mogelijk scheld reacties te veroorzaken.
maar buiten dat,
rondbazuinen dat BARF je hond heeft gedood gaat wel erg ver,
je bent er altijd nog zelf bij. als er iets fout zou zijn gegaan dan moet je de oorzaak toch echt bij jezelf zoeken.
jij bent toch ook weer op wat anders overgestapt toen je hond het niet goed op barf deed?
voorlopig heb ik nog geen gegronde reden gelezen waarom deze hond dood zou zijn gegaan door BARF
dus houd ik het er persoonlijk maar op dat dit weer een uit de duim gezogen onzin verhaal is om zoveel mogelijk scheld reacties te veroorzaken.
Omdat ik in het bezit ben van een pup en het dit keer is echt goed wilde doen dus geen supermarktvoer, ben ik mij inderdaad gaan verdiepen in barf, maar helaas ben ik nog steeds niet overtuigd.
Als ik mijn pup uitlaat kom je veel hondebezitters tegen vooral de mensen met wat oudere honden vraag ik wat ze voeren.
En wat mij opval dat sommige zonder klachten toch ook wel heel oud worden op supermarktvoer.Dus helaas ik ben nog steeds niet overtuigt,
ik ben zelf wel een eerlijke brok aan het voeren met 1 keer in de week een versvleesdag voor de gezonde darmflora en dat gaat prima.
Het barfen lijkt op dit moment ook wel een modeverschijnsel, ik denk dan ook dat het snel weer overwaait, want zoals een mens een dieet niet volhoud zo gaat dat straks ook met de honden.na een paar maanden gewoon weer aan de brok.
Als ik mijn pup uitlaat kom je veel hondebezitters tegen vooral de mensen met wat oudere honden vraag ik wat ze voeren.
En wat mij opval dat sommige zonder klachten toch ook wel heel oud worden op supermarktvoer.Dus helaas ik ben nog steeds niet overtuigt,
ik ben zelf wel een eerlijke brok aan het voeren met 1 keer in de week een versvleesdag voor de gezonde darmflora en dat gaat prima.
Het barfen lijkt op dit moment ook wel een modeverschijnsel, ik denk dan ook dat het snel weer overwaait, want zoals een mens een dieet niet volhoud zo gaat dat straks ook met de honden.na een paar maanden gewoon weer aan de brok.
gaan we weer
Ieder mens die normaal kan lezen beseft dat er geen slechte brok meer is.
Als ze dan ook nog eens openstaan voor andere soorten diervoeding, verder lezen en ook nog eens na kunnen denken, dan komen ze tot de conclusie dat er niets beters is dan complete verse maaltijden of barf.
Mijn persoonlijke mening is wel dat Barf niet voor iedereen is weggelegd.
Dat is absoluut bewezen, onderbouwd enz enz enz
Helaas is het alleen voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
Voor die mevr. met haar pup die juist de oudere mensen om advies vraagt wat het voer betreft,
Ga dan eens een generatie verder vragen wat hun hond vroeger te eten kreeg.
Dat was gewoon wat de pot schafte, en een stuk vlees als er een kip of konijn of rund werd geslacht.
Meer kreeg hun viervoeter niet
En zelfs dat was STUKKE beter dan de kunstmatige brokken met al hun granen die de hond toch niet opneemt.
(zie de bergen str*nt)
Ieder mens die normaal kan lezen beseft dat er geen slechte brok meer is.
Als ze dan ook nog eens openstaan voor andere soorten diervoeding, verder lezen en ook nog eens na kunnen denken, dan komen ze tot de conclusie dat er niets beters is dan complete verse maaltijden of barf.
Mijn persoonlijke mening is wel dat Barf niet voor iedereen is weggelegd.
Dat is absoluut bewezen, onderbouwd enz enz enz
Helaas is het alleen voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
Voor die mevr. met haar pup die juist de oudere mensen om advies vraagt wat het voer betreft,
Ga dan eens een generatie verder vragen wat hun hond vroeger te eten kreeg.
Dat was gewoon wat de pot schafte, en een stuk vlees als er een kip of konijn of rund werd geslacht.
Meer kreeg hun viervoeter niet
En zelfs dat was STUKKE beter dan de kunstmatige brokken met al hun granen die de hond toch niet opneemt.
(zie de bergen str*nt)
laat je niet zo uitdagen
als mensen nu, ondanks alle berichten, topics, adviezen,resultaten nog steeds broken willen geven dan kan je ze daar in nog geen 100 jaar vanaf houden, hoeveel bewijs je ook kan leveren, hoeveel discussies, in het voordeel van barf of cvv er al zijn geweest, en nog zijn daar die kippen zonder kop die de media braaf volgen.
die denken dat de hondjes bij Pedigree Pal echt zo vrolijk, in het zonnetje spelen buiten, samen met hun prive opvoeder
die denken dat die glazende vacht enkel van de brokken komt...
(moet je sommige op een tentoonstelling eens zien sprayen met de glansspray )
neem eens de tijd voor je hond, ga eens samen in de keuken staan om wat lekkers in elkaar te zetten.
oordelen komen meestal van de mensen die nog geen ervaring hebben met barf of cvv en die zich aangevallen voelen en denken hun dierbare brok te moeten verdedigen.
probeer eens een half jaartje cvv en barf eens een dag tussendoor.
moet je kijken hoeveel plezier je met je hond beleefd, alleen al met het voorbereiden.
kan je van een schep brokken niet zeggen
als mensen nu, ondanks alle berichten, topics, adviezen,resultaten nog steeds broken willen geven dan kan je ze daar in nog geen 100 jaar vanaf houden, hoeveel bewijs je ook kan leveren, hoeveel discussies, in het voordeel van barf of cvv er al zijn geweest, en nog zijn daar die kippen zonder kop die de media braaf volgen.
die denken dat de hondjes bij Pedigree Pal echt zo vrolijk, in het zonnetje spelen buiten, samen met hun prive opvoeder
die denken dat die glazende vacht enkel van de brokken komt...
(moet je sommige op een tentoonstelling eens zien sprayen met de glansspray )
neem eens de tijd voor je hond, ga eens samen in de keuken staan om wat lekkers in elkaar te zetten.
oordelen komen meestal van de mensen die nog geen ervaring hebben met barf of cvv en die zich aangevallen voelen en denken hun dierbare brok te moeten verdedigen.
probeer eens een half jaartje cvv en barf eens een dag tussendoor.
moet je kijken hoeveel plezier je met je hond beleefd, alleen al met het voorbereiden.
kan je van een schep brokken niet zeggen
ja en dan mijn hond aan de schijt hebben. iedereen mag zijn eigen mening hebben maar dring me jou mening niet op dat barf beter is. iedereen voert zijn of haar hond op eigen manier en om te beweren dat de 1 beter is dan de ander is wat jij hebt onder vonden. ik weer andersom. dus dring me niet op om te gaan barfen omdat jij het zo nodig beter vind. kom nou niet met verhalen vroeger dit vroeger dat want toen waas ik er niet. ik geef mijn honden waar ze het goed op doen en dat doe jij ook en dat is mooi. houden zo.
je hoeft hier ook geen woorden meer aan vuil te maken.
onderzoeken & studies hebben allang aangetoond dat zelf klaarmaken of cvv VEEL beter is voor je hond.
als er mensen zijn die denken dat ze het zelf nogbeter weten, ondanks al die wetenschappelijke bewijzen..... daar kan je niet tegen op.
al lopen die 99 x tegen een muur op, de 100-ste keer volgt spoedig, omdat ze te eigenwijs zijn om het een keer anders te doen.
onderzoeken & studies hebben allang aangetoond dat zelf klaarmaken of cvv VEEL beter is voor je hond.
als er mensen zijn die denken dat ze het zelf nogbeter weten, ondanks al die wetenschappelijke bewijzen..... daar kan je niet tegen op.
al lopen die 99 x tegen een muur op, de 100-ste keer volgt spoedig, omdat ze te eigenwijs zijn om het een keer anders te doen.