LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
PharaoH
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2004 11:57

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door PharaoH »



Geplaatst op 19 Oct 2004 14:33 door Osiris


--------------------------------------------------------------------------------

Misschien zijn dit een paar handige tips om te beoordelen of een Netwerk Marketing bedrijf bij je past en of je al die moeite wilt doen.

* Zou de integriteit van de leiders van het bedrijf je inspireren om ze te volgen?

* Wordt het bedrijf gedreven door een missie, of door het verlangen snel geld te verdienen?

* Past de filosofie van het bedrijf bij je persoonlijke filosofie?

* Wordt het product van het bedrijf in de winkel verkocht?

* Heeft het bedrijf een bewezen en effectief trainingsprogramma?

* Bevat de productlijn van het bedrijf een redelijk aantal consumptiegoederen of diensten?

* Is het bedrijf afhankelijk van glamour en glitter om haar investeringsmogelijkheid te verkopen of overleven het bedrijf en de investeringsmogelijkheid een feitenonderzoek naar de claims die worden gemaakt op introductiebijeenkomsten van het bedrijf?

* Zouden de claims van het bedrijf en het product de test bij wetgevende instanties doorstaan of klinken ze te mooi om waar te zijn?

* Zou de mogelijkheid je een echte kans geven om het leven van degenen die je sponsort positief te beinvloeden?

* Wil het bedrijf je opzadelen met producten die je moet verkopen voordat je je investering terug kunt verdienen?

* vertelt het bedrijf je in begrijpelijke termen welk volume aan activiteit je moet aanhouden om het residueel inkomen van de organisatie die je hebt opgebouwd te ontvangen?

* Is er een lijst van onopgeloste claims tegen het bedrijf?

* Verwacht je dat het bedrijf of je upline mensen in je bedrijf brengen of werk voor je doen?

* Ben je volledig overtuigd van de juistheid van je zaak en van de waarde voor degenen met wie je gaat werken?

* Begrijp je waarom het belangijk is een product van het product te worden?

* Als je bij dit bedrijf slaagt, zou je dan meer hebben van dingen die met geld te betalen zijn en alle dingen die met geen geld te betalen zijn?

Dit zijn een paar tips die je misschien kunnen helpen om een juist en eerlijk bedrijf te vinden die bij jou past.


Ondanks dat dit handige tips kunnen zijn, zal er van het tegenstanders gedeelte er wel genoeg commentaar op zijn. Ondanks dat vind ik ze goed genoeg om tot een besluit te komen.

Groet,

Osiris
Kijk eens hiernaar, geplaatst door Osiris. Lijkt volgens mij veel op dat verhaal van John M. Taylor. Dit is geschreven door Zig Ziglar en Dr.John P. Hayes DE schrijvers van " Netwerkmarketring voor dummies"
HET boek wat iedere MLM'er en ook anti MLM'er moet hebben gelezen of in zijn bezit moet hebben.
Door Osiris terecht " de MLM bijbel" genoemd.

Gr,

PharaoH 8)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Neen, want er is nog geen enkele MLM'er geweest die mijn website NIET de grond in boorde.

Kun je dat bewijzen ?????
Ja, lees de threads maar door.

Ik heb niet gezegd dat alle MLM'ers mijn site de grond in boren. Dat maak jij er weer van. Heb jij altijd communicatieproblemen? Je komt behoorlijk agressief over.

Overigens reageer je weer niet op het feit dat het "vetgedrukte stukje" niet door Jon Taylor is geschreven.

Madeleine

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ehhhh, ik geloof dat het uit de hand loopt. Ik vroeg alleen maar iets over een bedrijf... Het is niet de bedoeling dat er gescholden wordt.
Dus, laten we bij het onderwerp blijven.

Dank je!
Je hebt gelijk Nicoline!

Hamburger Manheimer verkoopt levensverzekeringen. Aan jou wordt een bonus uitgekeerd die gebaseerd is op de looptijd van de verzekering. Jouw klanten kunnen na een jaar besluiten om de verzekering af te kopen, of te wel te stoppen met het betalen van premie en de verzekering stoppen.

Op dat moment moet jij de ontvangen premie grotendeels terugbetalen omdat deze gebaseerd is op het betalen van X-jaar premie. Je moet kijken in het topic verzekeringen, er staat een reusachtig (inmiddels afgesloten topic) over Manheimer. Veel mensen zijn failliet gegaan aan deze gebruikelijke constructie, is normaal in de verzekeringen. Goede kantoren houden altijd reserves voor dit soort gevallen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Weet er iemand meer over dit bedrijf? Maarschalk, jij bent ook benaderd, ben je wel naar zo'n bijeenkomst gegaan? Is het een MLM bedrijf? Ik heb namelijk een afspraak vanavond en daarom zou ik graag meer informatie willen.
Hallo Nicoline,

Ik ben inderdaad benaderd voor hun mlm systeem.
Dit is inderdaad een mlm systeem. Een vriend van mij vroeg of ik interesse had. Daar ik geld wilde verdienen en een baan zocht zei ik ja en ben ik eens met zijn "sponsor" gaan praten.
Toen bleek dat HM een verzkeringsmaatschappij was en dat ik dus verzekeringen moest gaan verkopen.
Daar ik veel mensen kende zou dit dus geen probleem zijn, zo werd mij verteld.
Dat was het eerste wat mij tegen de borst stuitte daar ik geen behoefte heb om aan mijn vrienden geld te verdienen.
Wat mij verder tegenstond is dat ik geen snars van verzekeringen wist en hoe kan je deze dan verkopen.
Ten derde stond ik niet achter hun producten, maar dat heb ik met alle koopsompolissen en lijfrentes etc.
Dus na het tweede gesprek heb ik de zaken afgekapt.
Die vriend van mij is wel ingestapt en naar de eerste bijeenkomst/training gegaan wat hem zo'n EUR 150 kostte. Vlak daarna is hij ook gestopt.

Wat mij dus ook nog tegenstond is dat ik moest betalen voor een training in hun producten, waarbij je dan ook wat verkooptraining zou krijgen.
Als ik ergens voor opgeleid wil worden dan wil ik best betalen, maar moeten betalen voor een training om de producten van een bedrijf te mogen verkopen, nee daar pas ik voor.

Ik dien nog wel te vermelden dat mijn contactpersoon netjes was, maar dat velen dat niet zijn en zullen schermen met hoge verdiensten.
Mijn contactpersoon deed dit wel, maar heeft hier amper de nadruk op gelegd.

Hopelijk heb ik hiermee enigszins duidelijkheid voor jou gecreeerd.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nicoline, ik heb nog een tip voor je.
Zeg tijdens of direct na de afspraak geen ja.
Je wil erover nadenken en beslist later, bijvoorbeeld binnen een maand.
Accepteert hij/zij dat niet, zeg dan NEE en zet deze persoon eruit.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Op dat moment moet jij de ontvangen premie grotendeels terugbetalen omdat deze gebaseerd is op het betalen van X-jaar premie.
Dit geldt dus voor elke verzekeringsagent, niet alleen voor HM.
Maar bij een andere maatschappij is de agent 5 tot 10 jaar verantwoordelijk voor de terugstorting, en bij HM maar 2 jaar.
Goede kantoren houden altijd reserves voor dit soort gevallen.
Dit is dus bij HM niets anders, van elke provisie wordt 20% op een stornorekening gestort, die gebruikt wordt voor deze gevallen.
Hamburger Manheimer verkoopt levensverzekeringen.
Goed geprobeerd om te schrijven , maar het moet echt Hamburg Mannheimer zijn.
Toen bleek dat HM een verzkeringsmaatschappij was en dat ik dus verzekeringen moest gaan verkopen.
Dit klopt niet, je moet het servicepakket adviseren, jij mag helemaal geen verzekeringen verkopen !!!
Ten derde stond ik niet achter hun producten, maar dat heb ik met alle koopsompolissen en lijfrentes etc.
Gelukkig zul je deze produkten dan ook niet bij HM aantreffen.

Die vriend van mij is wel ingestapt en naar de eerste bijeenkomst/training gegaan wat hem zo'n EUR 150 kostte. Vlak daarna is hij ook gestopt.
Wat mij dus ook nog tegenstond is dat ik moest betalen voor een training in hun producten, waarbij je dan ook wat verkooptraining zou krijgen.
Als ik ergens voor opgeleid wil worden dan wil ik best betalen, maar moeten betalen voor een training om de producten van een bedrijf te mogen verkopen, nee daar pas ik voor.
De trainingen kost Euro 0,00, de kosten zijn hotelkosten. Belachelijk hé dat een 4 sterren Hotel voortaan Euro 150 rekent voor een volpension !!
Ik dien nog wel te vermelden dat mijn contactpersoon netjes was, maar dat velen dat niet zijn en zullen schermen met hoge verdiensten.
Mijn contactpersoon deed dit wel, maar heeft hier amper de nadruk op gelegd.
Jouw contactpersoon was netjes !!! Dus de rest van de zin slaat nergens op !!

Madeleine

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Madeleine »

Let op Nicole, de bovenstaande persoon is duidelijk iemand die voor Hamburg Mannheimer werkt of er een belang bij heeft. Hoe dan ook, jij (en ik ook niet hoor) hebt geen verstand van verzekeren dus begin er niet aan. Het is een grote pot ellende, ik verwees je al naar het topic verzkeringen. Hoe dan ook, waarom laat een verzekeringsmaatschappij producten verkopen (sorry servicepakket) door leken? Geen enkele gerenomeerde verzekering begint hieraan. Omdat jij (en ik) niet weet wat goed en verstandig voor iemand is.

Je moet ook eens goed kijken op welke onnozele zaken wordt gereageerd. Absoluut niet inhoudelijk.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dit klopt niet, je moet het servicepakket adviseren, jij mag helemaal geen verzekeringen verkopen !!!
En het verschil is?
Dat ik niet diegene ben die tekent. Maar ik adviseer wel om tot aankoop over te gaan.
Dit was mijn post:
Wat mij verder tegenstond is dat ik geen snars van verzekeringen wist en hoe kan je deze dan verkopen.
Ik geef dus wel advies over iets waar ik niets van af weet.
Gelukkig zul je deze produkten dan ook niet bij HM aantreffen.
Hmm, dan heeft mijn contactpersoon me voorgelogen.
De trainingen kost Euro 0,00, de kosten zijn hotelkosten. Belachelijk hé dat een 4 sterren Hotel voortaan Euro 150 rekent voor een volpension !!
Ook hier zijn mij andere dingen verteld. Maar waarom moet ik dan in een hotel slapen en kan ik niet naar huis toe rijden?
Deze training was namelijk verplicht, ervoor betalen ook.
Jouw contactpersoon was netjes !!! Dus de rest van de zin slaat nergens op !!
A: dat maak ik zelf wel uit.
B: Dat hij netjes was wil niet zeggen dat hij niet geschermd heeft met veel geld verdienen.
C: Hoe weet jij waar mijn uitspraak aangaande netjes op sloeg?

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Het is weer eens zover. Het onvolprezen consumentenprogramma Radar checkt haar bronnen niet, komt niet met bewijzen en "vergeet" te melden dat Iams direct maatregelen heeft getroffen nadat geconstateerd was dat een derde partij (ja, een derde partij, dus niet Iams) zich niet houdt aan de standaarden die dit bedrijf overeind wenst te houden.

Het lijkt er heel erg op dat alles wordt gedaan om een spraakmakend programma te maken. Dat is natuurlijk prima maar het is ook zo dat van een programma dat mensen beoogt voor te lichten, zorgvuldigheid en integriteit mag worden verwacht.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

En de post aangaande Iams heeft betrekking op??????

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

HET boek wat iedere MLM'er en ook anti MLM'er moet hebben gelezen of in zijn bezit moet hebben.
Pharaoh, ik snap dat je wil dat we geinformeerd zijn, maar ik MOET helemaal niets.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hoewel ik het met een aantal zaken niet eens ben kan ik, als PRO-MLML-er, het bovenstaande voor 80% onderschrijven.
Anubis, jij poste hier de twaalf tests, en daarna meldde je dat het met een aantal niet eens was.
Wat ik me nu afvraag is waar ben je het niet mee eens en waarom niet?

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Geen enkele gerenomeerde verzekering begint hieraan.
Wel dus, Hamburg Mannheimer !!!
7000.000 klanten voor één produkt, is dat gerenomeerd of niet.
Veel mensen zijn failliet gegaan aan deze gebruikelijke constructie
Ik ken er geen één, omdat dat onmogelijk is.
Noem er eens een paar ??
En het verschil is?
Dat ik niet diegene ben die tekent. Maar ik adviseer wel om tot aankoop over te gaan.
Nee, jij adviseert alleen het servicepakket en niet om tot aankoop over te gaan.
Ik geef dus wel advies over iets waar ik niets van af weet.
Wat snap je dan niet over het servicepakket ???
Is toch niet zo ingewikkeld volgens mij.
Hmm, dan heeft mijn contactpersoon me voorgelogen.
Of je hebt het misschien niet goed begrepen.
Lijfrentes zijn nl niet zo populair bij HM, wij willen nl een goed produkt leveren.
Ook hier zijn mij andere dingen verteld. Maar waarom moet ik dan in een hotel slapen en kan ik niet naar huis toe rijden?
Deze training was namelijk verplicht, ervoor betalen ook.
De training is zeker verplicht, lijkt me nogal logisch als je in een branche begint waar je niets vanaf weet !
Overnachten is niet verplicht, tenminste in onze structuur.
Men mag gewoon naar huis rijden, en dan zijn de kosten Euro 95 voor het eten.
Dus nogmaals de training is gratis !!
De kosten worden door het Hotel in rekening gebracht en je ontvangt hiervoor gewoon een BTW nota aan de balie.
Ik dien nog wel te vermelden dat mijn contactpersoon netjes was, maar dat velen dat niet zijn en zullen schermen met hoge verdiensten.
Mijn contactpersoon deed dit wel, maar heeft hier amper de nadruk op gelegd.
Dit zijn jouw eigen woorden , hoor.
Hoe weet jij dat er velen zijn die niet netjes zijn en schermen met hoge verdiensten ??
Je zegt zelf dat jouw contactpersoon er geen nadruk op heeft gelegd !!
De logica van dit verhaal ontgaat me totaal, leg eens uit ?

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Neen, want er is nog geen enkele MLM'er geweest die mijn website NIET de grond in boorde. Mijn stelling klopt dus als een bus.
Heb ik jouw site de grond ingeboord?

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Osiris »

Of ik??

Zo zie je maar weer een oude gezegde klopt :

Alles over 1 kam scheren.

Voor de tegenstanders is iedere MLM'er gelijk. Of je nu eerlijk bent tegenover de mensen die je sponsort, eerlijk bent qua compensatieschema enz. Toch ben je in de ogen van de tegenstander precies hetzelfde als die id*ioot, die rotte appel enz. die het niet helemaal ziet zoals het moet.

Als het zo is.............???????

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Alles over 1 kam scheren.

Voor de tegenstanders is iedere MLM'er gelijk. Of je nu eerlijk bent tegenover de mensen die je sponsort, eerlijk bent qua compensatieschema enz. Toch ben je in de ogen van de tegenstander precies hetzelfde als die id*ioot, die rotte appel enz. die het niet helemaal ziet zoals het moet.
Osiris, een duidelijk geval van de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Of ik??

Zo zie je maar weer een oude gezegde klopt :

Alles over 1 kam scheren.
Hebben jullie taalproblemen of zo? Ik heb al gezegd dat ik NIET geschreven heb dat ALLE MLM'ers mijn site de grond inboren.

PharaoH
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2004 11:57

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door PharaoH »

Geplaatst op 04 Nov 2004 12:15 door student26


--------------------------------------------------------------------------------

Het mooie is dat bovenstaande ook gewoon op mijn webpage over MLM staat, die door MLM'ers consequent de grond in wordt geboord.

Meer werk van zijn hand zijn o.a. de 28 symptomen van PPS's, zie
http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/syn ... alysis.htm

@Student26,

Als je gelijk hebt heb je gelijk! Hier staat niet het woord ALLE voor MLM'ers, maar kan zowel gelezen worden door de mensen. Net als de tegenstanders die dingen lezen die er niet staan. Kijk naar verhaal van Madeleine & Osiris.

studentmaardanecht

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door studentmaardanecht »

Die goedkope website van dat studentje is echt niet te geloven. Los van de onzin die erin staat, zijn er gewoon advertenties van MLM-ers op te vinden! Hoe bedoel je dom!?

Lekker geloofwaardig. Ik haat auto's, maak hier een website over, maar laat wel autotrader adverteren.. Heeeeeeeeeeeele diepe zucht! :roll:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Als je gelijk hebt heb je gelijk! Hier staat niet het woord ALLE voor MLM'ers, maar kan zowel gelezen worden door de mensen.
Ja zo lust ik er nog wel 1. Je kan overal in lezen wat je wilt, maar het staat er gewoon domweg niet. Ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor anderen die iets lezen wat er niet staat.
Die goedkope website van dat studentje is echt niet te geloven.
Goedkoop is ie zeker ja, gratis namelijk.
Los van de onzin die erin staat,
Prima, mag jij vinden, maar kom dan eens met inhoudelijk commentaar. Jij impliceert dat er dingen op staan die niet waar zijn. Bij deze daag ik je uit om die dingen hier te zetten.
zijn er gewoon advertenties van MLM-ers op te vinden! Hoe bedoel je dom!?
Je bent inderdaad wel ONTZETTEND DOM, als je NIET doorhebt dat die advertenties er natuurlijk NIET DOOR MIJ opgezet zijn.

Zoals je aan de URL kunt zien staat hij namelijk bij Lycos. En Lycos biedt gratis web hosting aan. Onder 1 voorwaarde, namelijk dat ZIJ ER RECLAME OP PLAATSEN. En gut, laten ze daar nou zo "slim" zijn, dat ze aan de hand van woorden die op de website voorkomen, GERICHTE RECLAME plaatsen. Zo simpel, zo makkelijk te beredeneren, maar ja, als je gewend bent om NIET VERDER TE KIJKEN DAN JE NEUS LANG IS, en daardoor verkeerde conclusies trekt, tsja, dan zet je jezelf hier behoorlijk voor paal ja. Hoe bedoel je dom...

Gesloten