LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kromme keukenkastdeurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Kromme keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door Gast »

neem een plank en schilder die aan één kant. na enige tijd de plank trekt krom. Schilder je de plank aan twee kanten geen of heel veel minder problemen.

fabrikanten willen heel veel verdienen evenals de tussenpersonen. en dus worden de binnenkanten ban deuren en laden niet of slecht afgewerkt.

ik denk dat hier het probleem zit. Overigens een temperatuur die zakt tot 15 graden kan nooit aanrichten wat er nu gebeurt.

geen oplossing dan aanklagen en alle gesprekken aangaan met meerdere personen en briefwisselingen. je bewijs denk daarom!

Gast

De opmerking over de plank is correct. De opmerking dat "de fabrikant" er altijd meer aan wil verdienen is simplistisch. Tuurlijk wil hij dat, maar zelfs een Porsche of Rolls heeft zo zijn problemen. En als een keuken van 2 meter b.v. € 8000,= moet kosten omdat alles topkwaliteit is gaan we weer mauwen over de prijs. Als je een Lada kunt betalen moet je geen Porsche wensen hebben.

Gastvrij

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Op het gevaar af dat jullie mij een zeur gaan vinden.:?

KS schreef:
Meestal is het zo dat een folieomtrokken deur aan de achterzijde wit blijft (ligt even aan het keukenmerk). Dit komt dus dat men een MDF deur (wit) onder een folieplaat legt en et bepaalde machines word deze folie op de deur bevestigd, waarna de deuren los worden gesneden. Deze snijpunten zijn veelal de zwakke plekken van een deur, op deze plaats wil de folie nog wel eens loslasten.
Moet ik dit zien als een fabricagefout?
Dit type deur wordt nog veel verkocht, dus dan kunnen deze klachten blijven komen.
Of het het productieproces inmiddels verbeterd?

Geplaatst op 09 Dec 2004 19:25 door Gast

neem een plank en schilder die aan één kant. na enige tijd de plank trekt krom. Schilder je de plank aan twee kanten geen of heel veel minder problemen.

Ja, dat klopt wanneer die fronten aan de binnenzijde onbehandeld zijn, maar dat is niet zo, er is een witte laag op aangebracht.
Maar dat is natuurlijk weer een ander soort folie. :?

Ik zou weer blij zijn met antwoord op m'n vragen. :D

Groetjes, Zeur. :)

Gast

Zover ik weet is het geen fout, maar meer een feit. De voor en achterzijde zijn dan wel bekleed, maar met verschillend materiaal. Opvallend is wel dat niet iedereen er last van heeft, die hetzelfde deurtje. Dus het lijkt er op dat er meer factoren een rol spelen dan alleen de fabriek.Verder zijn deuren met een paneeltje (of beter : de vorm van een paneeldeur). Gevoeliger dan vlakkke deuren. Ook is de koelerdeur vaker krom dan een willekeurig kastje. :shock: [/quote]

Gastvrij

Hallo Gast,

Ik heb deuren in een paneelvorm.
Is het euvel soms ook merkgebonden?

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Hallo,
ik hoop dat ik voor m'n beurt praat, want tenslotte werd gast om een reactie gevraagd.

Soms lijkt het dat dit veel voorkomend euvel aan een fabrikant ligt. Echter worden er verschillende soorten (lees dikten) folies gebruikt Daarnaast is het van belang hoe het folie wordt aangebracht. Omdat veel fabrikanten de deuren aangeleverd krijgen door derden kan het zijn dat slechts enkele fabrikanten het euvel hebben. Vaak kun je aan de ronde hoeken van een deur al een beetje van de kwaliteit van de folie zien. Soms lijkt een hoek een beetje "verkreukeld".

De techniek tracht men telkens te verbeteren. Zo is er sinds een 1 a 2 jaar de mogelijkheid om een kader deur in meer delen van folie te voorzien en dan inelkaar te monteren. Hoe dit op lange termijn houdt weet ik niet, dat zal de tijd moeten leren.

Zelf verkoop ik liever geen foliedeuren. Wenst een klant deze toch dan wordt de problematiek besproken en ook in de offerte/order vermeld. Een keukenverkoper zou u er op moeten wijzen.

Foliedeuren koopt u omdat u het model vaak mooi vinst en het meestal wat goedkoper is dan een gelakte deur.
kijk ook eens goed naar een melaminedeur, door het gebruiken van andere accenten kunt u het "vlakke" van zo'n deur aardig aan de aandacht onttrekken.
Eigenlijk is dit een van de sterkste deuren en door de eenvoudige produktiemethode ook nog eens de goedkoopste.
De andere kant is een massief houten deur. Ook hier kan soms krom trekken voorkomen. Gek genoeg accepteren we dat wel.

Hoop dat uw vraag zo goed is beantwoord.

Mr.P.

Gast

Deze problematiek is bij mij door GEEN enkele Keukenboer verteld...

en ik ben bij verschillende langs geweest om te praten over het materiaal.

WAAROM VERTELLEN ZE DiT NIET!!!!!!

(Kom op Keukenverkopertjes....waarom misleiden jullie de klant keer op keer.)

maar ik denk ook dat het wel me zal vallen anders worden die foliedeuren natuurlijk nooit meer verkocht.

Gast

maar ik denk ook dat het wel me zal vallen anders worden die foliedeuren natuurlijk nooit meer verkocht.
Ik denk ook wel dat het mee zal vallen, daarom houden de verkopers hun mond dicht en blijven de fabrikanten de deuren maar aanslepen om de kromgetrokken deuren te vervangen. Daarom denk ik ook wel dat het mee zal vallen.

KS

Gast

Ik denk ook wel dat het mee zal vallen, daarom houden de verkopers hun mond dicht en blijven de fabrikanten de deuren maar aanslepen om de kromgetrokken deuren te vervangen.
Ja....dit is ook een manier om de werkgelegenheid in stand te houden.
Maar of je er op lange termijn tevreden klanten en personeel mee houdt??

S.

Gastvrij

Oja.. wil ik nog aan toevoegen....Mr. P. bedankt voor je goede bijdrage.
Vaak kun je aan de ronde hoeken van een deur al een beetje van de kwaliteit van de folie zien. Soms lijkt een hoek een beetje "verkreukeld".
De folie zit er bij de hoeken bij mij netjes omheen, dus denk en hoop dat het met kromtrekken wel mee zal vallen.
Als zo'n deur na verloop van jaren iets krom zou worden zou ik dit wel accepteren, maar zoals in dat startverhaal al na een jaar en dan tot drie keer toe vervangen, dan zou ik toch om een ander soort deur gaan vragen.

Als ik dit van te voren had geweten zou ik inderdaad voor zo'n spaanplaat deur gekozen hebben...
Geplaatst op 13 Dec 2004 23:05 door Gast
Deze problematiek is bij mij door GEEN enkele Keukenboer verteld...
En inderdaad, zoals gast schrijft is ook mij dit door geen enkele verkoper verteld.

Maar vrtel eens... bij welke merken speelt dit probleem nu het meest?
Of is dit mogelijk niet echt bekend?

Vr . gr,

S.

gastronoom

Ongelezen bericht door gastronoom »

Moeilijk te zeggen welke fabrikant de meeste folie klachten heeft.
Daarbij is het ook nog belangrijk hoe de klachten worden opgelost.

Sommige fabrikanten zijn heel sterk in Nederland en hun assortiment bestaat grotendeels uit folie. Logischerwijs zijn hun absolute aantal klachten groter dan bij een kleine fabrikant die veel massief houten keukens levert.

Er zijn zelfs fabrikanten die de binnenkanten van de kastjes ook in kleur leveren zodat het niet opvalt als de fronten moeten worden omgewisseld en enige tijd niet aanwezig zijn.

Folie keukens worden nog steeds in grote getalen geleverd in Nederland echter de top is bereikt. Fabrikant en keukenhandelaar worden zo ziek van alle ellende dat men overstapt op ander materiaal.

Gastvrij

Fabrikant en keukenhandelaar worden zo ziek van alle ellende dat men overstapt op ander materiaal.
Hallo allen,

Dat kan ik mij voorstellen, en daarom ook dat een aantal van jullie( Mr.P. en Gasten) deze soort deuren niet meer wil verkopen.
Hopelijk krijgt Hennie binnenkort de goede deuren en blijft bij mij de problematiek achterwege.
Wanneer er wel kromtrekkerij optreedt heb ik in ieder geval voldoende achtergrondinfo dankzij alle reacties.
...daarom houden de verkopers hun mond dicht en blijven de fabrikanten de deuren maar aanslepen om de kromgetrokken deuren te vervangen......
KS, ik weet niet of de afhandeling van dit soort klachten tot jouw takenpakket hoort, maar wanneer wel, dan wens ik je een foliefrontenvrij 2005 toe.:D.

Is er nog één onduidelijkheid.
Die garantie op die fronten, geldt die nou ook voor de folie of alléén voor het hang- en sluitwerk, wat ik ergens gelezen heb?

De groeten van S.

Gast

Hopelijk krijgt Hennie binnenkort de goede deuren en blijft bij mij de problematiek achterwege.
Volgens mij zit je in de verkeerde kerk te preken met je hoop. Als ik veel geld voor een keuken betaal, ga ik er van uit dat het goed is, zo niet dat het goed gemaakt wordt. Ik ga niet hopen dat dit of dat. Dan kan iedereen hopen of ik wel betaal. Alleen wordt er dan denk ik niets geleverd.

Gastvrij

Volgens mij zit je in de verkeerde kerk te preken met je hoop. Als ik veel geld voor een keuken betaal, ga ik er van uit dat het goed is, zo niet dat het goed gemaakt wordt. Ik ga niet hopen dat dit of dat. Dan kan iedereen hopen of ik wel betaal. Alleen wordt er dan denk ik niets geleverd.
Aangezien dit blijkbaar niet gebeurd, is hopen het enige wat mij rest.
Of kan jij het één en ander voor ons gaan oplossen, gast?
Aangezien je de keukenwereld door en door kent, met je 15 jaar ervaring!!
OF niet, waarde gast.:D

S.

Gast

Veel plezier met je hoop. Dan heb ik veel plezier met mijn keuken! :D

Gastvrij

19 Dec 2004 14:02 door Gast
Gast ben jij KS?

Soms kan ik zo'n discussie niet meer volgen door de vele gasten.

Gastvrij

Nog even aan toevoegen:

Wil graag een gebruikersnaam of ondertekening van "gast" zien voordat ik op deze opmerking in ga.
Dit om de discussie helder te houden en zodat ik niet verkeerde personen ga beschuldigen.
Veel plezier met je hoop. Dan heb ik veel plezier met mijn keuken!
Dus: een ondertekenig of gebruikersnaam graag.
Alvast bedankt.

S.

verkoper

Ongelezen bericht door verkoper »

en ik ben bij verschillende langs geweest om te praten over het materiaal.

WAAROM VERTELLEN ZE DiT NIET!!!!!!

(Kom op Keukenverkopertjes....waarom misleiden jullie de klant keer op keer.)
Laten we wel wezen; een verkoper van wat voor een product dan ook begint niet eerst met een lange lijst nadelen te noemen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je alles maar moet verzwijgen, maar om de klanten bij voorbaat de winkel uit te jagen door te vertellen dat er wel eens een deur krom trekt is niet goed voor je voortbestaan. Of vertellen je jou bij de supermarkt aan de kassa soms wel dat de appels die je koopt wat minder lekker zijn dan die andere, die niet had uitgezocht.

Gastvrij

Is er nog één onduidelijkheid.
Die garantie op die fronten, geldt die nou ook voor de folie of alléén voor het hang- en sluitwerk, wat ik ergens gelezen heb?

De groeten van S.
Dit zou ik graag nog willen weten, voor de rest ben ik zeer te spreken over de goede info hier gegeven.

Alvast bedankt.

S.
8)

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Een hekel punt blijft de garantie. Een fabrikant geeft garantie op fabrikagefouten en dat is bij dit soort problemen vaak een grijs gebied.
Vrijwel nooit laat een folie los binnen de garantieperiode. En als dat wel zo is dan wordt hier ook helemaal niet moeilijk over gedaan. Maar vaak is dat na een 7 of 8 jaar.

En dan pas is er een discussie : kan dit nu wel of niet verhaald worden op de fabrikant?
In veel gevallen komt hier een advocaat of rechter aan te pas.
Bij de uitspraak spelen diverse factoren een rol (teveel om hier even uit te leggen).

Mr.P.

Gesloten