| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grijskenteken
-
breuk
Re: grijskenteken
Mijn vrouw en ik hebben geen kinderen, wel allebei een baan. Beide hebben een amerikaanse pickup, deel voor de hobby. Ik heb nergens misbruik van gemaakt maar alleen gebruik. Straks moeten wij bijna 4000euro, ruim 9000gulden!!! mrb gaan betalen per jaar! Krijg ik dan een eigen stuk asfalt.... Als ik had geweten dat het afgeschaft zou worden en er GEEN overgangsregeling zou zijn had ik deze autos nooit gekocht. De bedoeling was er zeker 10-15 jaar mee te doen, maar dat gaat dus niet meer. De auto´s staan te koop vanaf oktober, weet u hoeveel reacties...GEEN. Inmiddels hebben wij een auto aangeschaft van 300euro, en is 1 van de autos geschorst en staat inmiddels in de tuin. Ik weet het gaat pas op 1 juli in maar dat weet je in dit land maar nooit. Dat trosradar geen aandacht schenkt aan een verhoging van ruim 500% verbaast mij zeer. Dus koude douche voor radar en een ijskoude douche voor `heer`Wijn.
-
Frits Hurkmans
Re: grijskenteken
Grijs kenteken moet blijven.
Mijn hobby, spelen in een band kan ik vergeten. Hoe moeten wij versterkers, instrumenten, drumstel etc. vervoeren zonder bestelauto?
Het is voor een musicerende student straks niet meer te betalen. En zo zijn er nog veel groepen meer die gedupeerd worden. Wat dacht je van mensen die honden hebben, met paardentrailers in de weer zijn enzovoorts.
Over enkele jaren wordt volgens de regering het rekeningrijden ingevoerd. Waarom dan nu nog voor die korte periode deze groep mensen de portomonnee leegschudden. We hebben niets misdaan, alleen gebruik gemaakt van een regeling die door de regering is bepaald waardoor wij onze hobby probleemloos konden uitvoeren.
Waarom moeten wij extra gaan betalen en kunnen bv. mensen met een boot genieten van de met onze belastingcenten gerenoveerde kanalen/sluizen etc. Zij betalen helemaal geen belasting. Wat is dan gerechtigheid?
Met vriendelijke groet,
Frits Hurkmans
Mijn hobby, spelen in een band kan ik vergeten. Hoe moeten wij versterkers, instrumenten, drumstel etc. vervoeren zonder bestelauto?
Het is voor een musicerende student straks niet meer te betalen. En zo zijn er nog veel groepen meer die gedupeerd worden. Wat dacht je van mensen die honden hebben, met paardentrailers in de weer zijn enzovoorts.
Over enkele jaren wordt volgens de regering het rekeningrijden ingevoerd. Waarom dan nu nog voor die korte periode deze groep mensen de portomonnee leegschudden. We hebben niets misdaan, alleen gebruik gemaakt van een regeling die door de regering is bepaald waardoor wij onze hobby probleemloos konden uitvoeren.
Waarom moeten wij extra gaan betalen en kunnen bv. mensen met een boot genieten van de met onze belastingcenten gerenoveerde kanalen/sluizen etc. Zij betalen helemaal geen belasting. Wat is dan gerechtigheid?
Met vriendelijke groet,
Frits Hurkmans
-
tukkertje
Re: grijskenteken
Mensen mensen,
Voor een ieder zijn gedachten is wat te zeggen. Toen ik mijn eerste busje kocht wist ik niets van een regeltje "dit is voor ondernemers" als je al een hele tijd grijs rijdt, ga je deze discussie meer volgen. Als er al wat in de krant staat lees je er dus ook niet overheen, want dit betreft jou dus ook. Er is een bestaande regeling (was) dat je een auto op grijs kenteken kon rijden. Dus maak ik gebruik van een bestaande regel. Ik wil in het midden laten of deze regel juist is. (nederland is volgens mij de enige met deze regel) Het zij zo de regel is er nu een maal. Nee ik ben dus niet crimineel, want ik hou me aan de nederlandse wet. Nu zijn er steeds meer mensen die denken, ik kan dus goedkoper rijden in een auto met minder luxe. Nu er een tijd is aangebroken, dat er 160.000 auto's rondrijden (waarvan veelal de minima) zijn er een aantal Sukkels, sorry een ander woord kan ik er niet van maken, die in Den Haag beslissen dat we in 1 keer 500% extra moeten gaan betalen. Dus een gezin die na veel wikken en wegen al hun spaarcenten in hun vervoermiddel steken, om met het grote gezin toch nog van A naar B te kunnen rijden dus op grijs, omdat ze geen MPV kunnen betalen. Want denkt een nuchtere Nederlander, als we per direct de mogelijkheid om de Hypotheek af te trekken van de belasting, gaan afschaffen? Juist half Nederland kan zijn huis verkopen, omdat er een aanslag wordt gepleegd op je van te voren vastgestelde maandlasten per maand. Denk hier eens aan. Ik ben van mening dat je dit iemand niet aan kunt doen, wie zich gewoon netjes aan de regels houdt. Een overgangs regeling, of een maatregel om deze mogelijkheid uit te laten sterven is wel het minst waar deze mensen recht op hebben. Raymond Waanders
Alias tukkertje
Voor een ieder zijn gedachten is wat te zeggen. Toen ik mijn eerste busje kocht wist ik niets van een regeltje "dit is voor ondernemers" als je al een hele tijd grijs rijdt, ga je deze discussie meer volgen. Als er al wat in de krant staat lees je er dus ook niet overheen, want dit betreft jou dus ook. Er is een bestaande regeling (was) dat je een auto op grijs kenteken kon rijden. Dus maak ik gebruik van een bestaande regel. Ik wil in het midden laten of deze regel juist is. (nederland is volgens mij de enige met deze regel) Het zij zo de regel is er nu een maal. Nee ik ben dus niet crimineel, want ik hou me aan de nederlandse wet. Nu zijn er steeds meer mensen die denken, ik kan dus goedkoper rijden in een auto met minder luxe. Nu er een tijd is aangebroken, dat er 160.000 auto's rondrijden (waarvan veelal de minima) zijn er een aantal Sukkels, sorry een ander woord kan ik er niet van maken, die in Den Haag beslissen dat we in 1 keer 500% extra moeten gaan betalen. Dus een gezin die na veel wikken en wegen al hun spaarcenten in hun vervoermiddel steken, om met het grote gezin toch nog van A naar B te kunnen rijden dus op grijs, omdat ze geen MPV kunnen betalen. Want denkt een nuchtere Nederlander, als we per direct de mogelijkheid om de Hypotheek af te trekken van de belasting, gaan afschaffen? Juist half Nederland kan zijn huis verkopen, omdat er een aanslag wordt gepleegd op je van te voren vastgestelde maandlasten per maand. Denk hier eens aan. Ik ben van mening dat je dit iemand niet aan kunt doen, wie zich gewoon netjes aan de regels houdt. Een overgangs regeling, of een maatregel om deze mogelijkheid uit te laten sterven is wel het minst waar deze mensen recht op hebben. Raymond Waanders
Alias tukkertje
-
GWO
Re: grijskenteken
De waardevermindering van onze auto is ongeveer 15.000 Euro ineens, maar doorrijden mag ook, prijsverhoging 1.200 Euro per jaar extra.
Dat is een WURGCONSTRUCTIE die wij niet kunnen betalen. Wanneer dat aan ons bekend was geweest, was de keus NOOIT op deze auto gevallen, helemaal niet met die paar gereden kilometers.
Direct al werd door onze wetgever vastgesteld dat er “bij grijze autorijders veel geld valt te halen”. Dat werd geprikt op 300 miljoen (later zonder invaliden bijgesteld tot 240 miljoen) te betalen door de huidige 160.000 VOLKOMEN LEGALE bezitters (is 1.500 Euro gemiddeld per auto per jaar). Dat geld werd meteen uitgegeven. Wat een hersenkronkel om grijze rijders te slachtofferen en te koppelen aan vennootschapsbelasting!! Als een gier rondcirkelen en PATTTS……., toeslaan en vermorzelen!!
Bij alle argumenten die de politiek heeft gebruikt om dit wetsvoorstel door te voeren heb ik NIET EEN gehoord die de mij opgelegde straf rechtvaardigt.
Wel zijn enkele van die argumenten bruikbaar om het grijze kenteken te wijzigen voor vanaf nu nieuw bestelde auto’s. Maak die maar Zalmkleurig of Wijnrood. Maar blijf daarbij af van de huidige situatie.
Een UITSTERFCONSTRUCTIE waarbij het kenteken bij de AUTO hoort is de enige acceptabele oplossing. Als dat in 1998 was doorgevoerd, was het nu grotendeels uitgestorven en waren wij en vele anderen niet het slachtoffer geweest.
Een belastingplan waarvan deze grove onrechtvaardigheid deel uitmaakt mag daarom, (wegens o.a. ONBEHOORLIJK BETUUR) nooit ongewijzigd worden goedgekeurd.
Dat is een WURGCONSTRUCTIE die wij niet kunnen betalen. Wanneer dat aan ons bekend was geweest, was de keus NOOIT op deze auto gevallen, helemaal niet met die paar gereden kilometers.
Direct al werd door onze wetgever vastgesteld dat er “bij grijze autorijders veel geld valt te halen”. Dat werd geprikt op 300 miljoen (later zonder invaliden bijgesteld tot 240 miljoen) te betalen door de huidige 160.000 VOLKOMEN LEGALE bezitters (is 1.500 Euro gemiddeld per auto per jaar). Dat geld werd meteen uitgegeven. Wat een hersenkronkel om grijze rijders te slachtofferen en te koppelen aan vennootschapsbelasting!! Als een gier rondcirkelen en PATTTS……., toeslaan en vermorzelen!!
Bij alle argumenten die de politiek heeft gebruikt om dit wetsvoorstel door te voeren heb ik NIET EEN gehoord die de mij opgelegde straf rechtvaardigt.
Wel zijn enkele van die argumenten bruikbaar om het grijze kenteken te wijzigen voor vanaf nu nieuw bestelde auto’s. Maak die maar Zalmkleurig of Wijnrood. Maar blijf daarbij af van de huidige situatie.
Een UITSTERFCONSTRUCTIE waarbij het kenteken bij de AUTO hoort is de enige acceptabele oplossing. Als dat in 1998 was doorgevoerd, was het nu grotendeels uitgestorven en waren wij en vele anderen niet het slachtoffer geweest.
Een belastingplan waarvan deze grove onrechtvaardigheid deel uitmaakt mag daarom, (wegens o.a. ONBEHOORLIJK BETUUR) nooit ongewijzigd worden goedgekeurd.
-
Theo2
Re: grijskenteken
Het word tijd dat TROS RADAR hier eens een uitzending over maakt.
Als ik dit lees is dit probleem heel groot!!
Kom op aktie!!
Als ik dit lees is dit probleem heel groot!!
Kom op aktie!!
-
René van Zon
Re: grijskenteken
Wanneer de kamer bij monde van bijna de gehele oppositie duidelijk vraagt of het juist is dat door de wet 160.000 particulieren en 330.000 kleine ondernemers gedupeerd worden, komt hij steevast met een uitleg hoe na jan 2005 de wet uitgevoerd gaat worden en dat het grijze kenteken voor de ondernemer nu behouden blijft.
En dat is in veel gevallen niet zo!
Aan de hand van de volgende gevallen wil ik dat mijn collega ondernemers maar vooral de politiek eens duidelijk maken!
De wet bepaald per jan 2005 dat de ondernemer de HSB en BPM terug krijgt wanneer hij aan de ondernemerscriteria voldoet. Een ondernemer, bijvoorbeeld een installatiebedrijf, zal dan dus zijn voertuig aanschaffen en let daarbij op de regels die vanaf jan 2005 gelden. Hij zal het voertuig dus direct in de boeken van de onderneming opnemen en samen met de overige gestelde eisen waaraan hij voldoet zal hij volledig legaal de BPM en de HSB kunnen terug vorderen. Voor de BTW was dat al duidelijk.
In de beperktere markt die vanaf 2005 zal ontstaan, kan en moet hij rekening houden met een andere afschrijving, waarbij overigens de factor tijd een gunstige invloed heeft op de restwaarde.
Gezien de nieuwe regels voor bijtelling bij meer dan 500 km privé gebruik, anticipeert hij daarop door een keuze te maken: geen privé gebruik, of bijtelling, of de aanschaf dan wel het aanhouden van een andere auto voor privé gebruik.
Maar nu zijn collega, die qua werkzaamheden en omvang een gelijksoortig installatiebedrijf runt en al een voertuig in zijn bezit heeft sinds begin 2002. Om vaak duidelijke redenen heeft hij ervoor gekozen in zijn eenmanszaak om de auto niet op de balans te zetten. De kosten van bijtelling onder het regime van voor 2005 kunnen tot dat besluit hebben geleid. Ook kan het zijn dat hij, om een scheiding tussen de privé boedel en het bedrijf te realiseren, de auto op naam van zijn echtgenote heeft gezet, waarmee hij buiten gemeenschap van goederen getrouwd is. Eén van deze situaties of een combinatie van beide, komt bij veel kleine ondernemers voor.
Per jan 2005 is hij hierdoor echter géén ondernemer meer voor de teruggave van de HSB.
Hij kan dit niet eenvoudig corrigeren door het voertuig alsnog in de balans op te nemen. De fiscus verwacht van de ondernemer immers een bestendig beleid.
Zou het hem wel lukken, dan loopt deze ondernemer tegen een aantal kosten op. Hij kan in dit geval niet de BTW die in de overdrachtprijs begrepen zit terugvorderen.
Het is absoluut niet duidelijk of dit voor de BPM een nieuwe levering is. Hij zal zeker moeten zorgen dat deze overdracht voor 31-12-2004 plaatsvindt. Daarna heeft hij nog het probleem dat er al wel een nieuw regime voor de BPM geldt, maar nog niet voor de HSB. Met andere woorden of hij later, bij verkoop van dit voertuig met een kenteken deel II op Jan 2005 of later problemen kan krijgen is niet duidelijk.
Tevens zal hij bij privé gebruik een bijtelling moeten gaan betalen. En wel gebaseerd op de cataloguswaarde vermeerderd met BPM en BTW. En dat nog de 12% BTW bijtelling…..
Zowel zijn gedrag als particulier (voertuig niet in de boeken) als zijn gedrag als ondernemer (wel in de boeken opnemen en/of overschrijven op zijn naam) zal leiden tot een forse verhoging van de kosten voor zijn voertuig. Voor hem is ruim 500% meer ook erg veel!
Zijn concurrent die na jan 2005 een voertuig koopt zal van de voordelen van de lagere HSB gebruik kunnen maken. Hij niet.
Daarnaast is hij gezien de leeftijd van het voertuig al binnen twee of drie jaar aan vervanging toe.
De tweede hands markt is echter volledig ingestort en zal door de massale verkoop van de particuliere sector niet direct herstellen. De dagwaarde is dus ook voorlopig fors lager. Hij heeft dus net als de particulier geen keuze: doorrijden in de huidige situatie en meer HSB betalen of verkopen en een verlies incasseren. Het is om het even. Gezien de grootte van dat verlies kan het break-even punt wel pas vele jaren in de toekomst liggen.
Hierdoor is het standpunt van de staatssecretaris niet overeind te houden dat het grijze kenteken voor de ondernemer nu behouden blijft.
Alléén een eerbiedigende werking voor alle bestaande gevallen zal deze laatste ondernemer in een gelijke situatie plaatsen als zijn concurrent. Ze betalen dan immers beide geen hogere HSB.
En omdat dan het verschil tussen deze ondernemer en de particulier niet bestaat, zal de overgangsregeling voor de gehele groep moeten gelden!
En dat is in veel gevallen niet zo!
Aan de hand van de volgende gevallen wil ik dat mijn collega ondernemers maar vooral de politiek eens duidelijk maken!
De wet bepaald per jan 2005 dat de ondernemer de HSB en BPM terug krijgt wanneer hij aan de ondernemerscriteria voldoet. Een ondernemer, bijvoorbeeld een installatiebedrijf, zal dan dus zijn voertuig aanschaffen en let daarbij op de regels die vanaf jan 2005 gelden. Hij zal het voertuig dus direct in de boeken van de onderneming opnemen en samen met de overige gestelde eisen waaraan hij voldoet zal hij volledig legaal de BPM en de HSB kunnen terug vorderen. Voor de BTW was dat al duidelijk.
In de beperktere markt die vanaf 2005 zal ontstaan, kan en moet hij rekening houden met een andere afschrijving, waarbij overigens de factor tijd een gunstige invloed heeft op de restwaarde.
Gezien de nieuwe regels voor bijtelling bij meer dan 500 km privé gebruik, anticipeert hij daarop door een keuze te maken: geen privé gebruik, of bijtelling, of de aanschaf dan wel het aanhouden van een andere auto voor privé gebruik.
Maar nu zijn collega, die qua werkzaamheden en omvang een gelijksoortig installatiebedrijf runt en al een voertuig in zijn bezit heeft sinds begin 2002. Om vaak duidelijke redenen heeft hij ervoor gekozen in zijn eenmanszaak om de auto niet op de balans te zetten. De kosten van bijtelling onder het regime van voor 2005 kunnen tot dat besluit hebben geleid. Ook kan het zijn dat hij, om een scheiding tussen de privé boedel en het bedrijf te realiseren, de auto op naam van zijn echtgenote heeft gezet, waarmee hij buiten gemeenschap van goederen getrouwd is. Eén van deze situaties of een combinatie van beide, komt bij veel kleine ondernemers voor.
Per jan 2005 is hij hierdoor echter géén ondernemer meer voor de teruggave van de HSB.
Hij kan dit niet eenvoudig corrigeren door het voertuig alsnog in de balans op te nemen. De fiscus verwacht van de ondernemer immers een bestendig beleid.
Zou het hem wel lukken, dan loopt deze ondernemer tegen een aantal kosten op. Hij kan in dit geval niet de BTW die in de overdrachtprijs begrepen zit terugvorderen.
Het is absoluut niet duidelijk of dit voor de BPM een nieuwe levering is. Hij zal zeker moeten zorgen dat deze overdracht voor 31-12-2004 plaatsvindt. Daarna heeft hij nog het probleem dat er al wel een nieuw regime voor de BPM geldt, maar nog niet voor de HSB. Met andere woorden of hij later, bij verkoop van dit voertuig met een kenteken deel II op Jan 2005 of later problemen kan krijgen is niet duidelijk.
Tevens zal hij bij privé gebruik een bijtelling moeten gaan betalen. En wel gebaseerd op de cataloguswaarde vermeerderd met BPM en BTW. En dat nog de 12% BTW bijtelling…..
Zowel zijn gedrag als particulier (voertuig niet in de boeken) als zijn gedrag als ondernemer (wel in de boeken opnemen en/of overschrijven op zijn naam) zal leiden tot een forse verhoging van de kosten voor zijn voertuig. Voor hem is ruim 500% meer ook erg veel!
Zijn concurrent die na jan 2005 een voertuig koopt zal van de voordelen van de lagere HSB gebruik kunnen maken. Hij niet.
Daarnaast is hij gezien de leeftijd van het voertuig al binnen twee of drie jaar aan vervanging toe.
De tweede hands markt is echter volledig ingestort en zal door de massale verkoop van de particuliere sector niet direct herstellen. De dagwaarde is dus ook voorlopig fors lager. Hij heeft dus net als de particulier geen keuze: doorrijden in de huidige situatie en meer HSB betalen of verkopen en een verlies incasseren. Het is om het even. Gezien de grootte van dat verlies kan het break-even punt wel pas vele jaren in de toekomst liggen.
Hierdoor is het standpunt van de staatssecretaris niet overeind te houden dat het grijze kenteken voor de ondernemer nu behouden blijft.
Alléén een eerbiedigende werking voor alle bestaande gevallen zal deze laatste ondernemer in een gelijke situatie plaatsen als zijn concurrent. Ze betalen dan immers beide geen hogere HSB.
En omdat dan het verschil tussen deze ondernemer en de particulier niet bestaat, zal de overgangsregeling voor de gehele groep moeten gelden!
-
SJ
Re: grijskenteken
vandaag is het ons grijs kenteken, morgen ons huis, en wie weet wat er ons nog meer te wachten staat. Weg met deze Bende Ellende die de fatsoensnormen met handen en voeten treden. Ook Tros radar zou zich meer moeten verzetten /inzetten en dit onderwerp niet afsluiten of durven ze misschien niet.
Ons land zakt zo steeds verder het moeras in en dit kan zeker niet de bedoeling zijn in een tijdperk van normen en waarden.
Je maintiendrai
SJ
-
None
Re: grijskenteken
Voor degene die zeggen... je had het aan kunnen zien komen.. het hing al in de lucht.... het volgende...
Wat als de regering nu spontaan de hypotheekrente afschaft,, vind je dat dan ook normaal?? Tja,, het hing toch in de lucht..... Tis slikken of stikken!!
Wat een gezeik! Ook ik word gedupeerd en moet bijna 100 euro meer gaan betalen per maand... omdat ik zgn voldoe aan de inrichtingseisen van een auto.. maar nee hoor.. de regering heeft even geld nodig om het bedrijfsleven te steunen en jan met de pet wordt keihard aangepakt!!
Een stelletje asociale boeven zijn het!! 600% meer betalen per maand!!!
Wat als de regering nu spontaan de hypotheekrente afschaft,, vind je dat dan ook normaal?? Tja,, het hing toch in de lucht..... Tis slikken of stikken!!
Wat een gezeik! Ook ik word gedupeerd en moet bijna 100 euro meer gaan betalen per maand... omdat ik zgn voldoe aan de inrichtingseisen van een auto.. maar nee hoor.. de regering heeft even geld nodig om het bedrijfsleven te steunen en jan met de pet wordt keihard aangepakt!!
Een stelletje asociale boeven zijn het!! 600% meer betalen per maand!!!
-
Transporterrijder
Re: grijskenteken
Wij zijn een gezin met 3 kinderen. Ook hebben wij een grote hond. Wanneer wij ergens heen gingen, namen we ´oma´ ook mee. Dit kon niet meer toen ons laatste kindje werd geboren, omdat alle plaatsen in onze stationwagon waren bezet. Daarom besloten we onze stationwagon in te ruilen voor een standaard VW Transporter met dubbele cabine, genoeg plaats voor ons zessen, de hond met gemak achterin en betaalbare wegenbelasting. Wel leverden wij hiervoor een stuk comfort en luxe in. Dat namen we echter voor lief. Ook het feit dat er flink geld bij moest om de bus te kunnen aanschaffen. Nu, amper een jaar later, worden we geconfronteerd met de afschaffing van het grijs kenteken en staan wij plotseling voor het feit dat wij volgend jaar ruim € 1200 meer wegenbelasting moeten gaan betalen. Dit kunnen wij zomaar niet ophoesten. Ook inruilen kost ons heel veel geld, tussen de € 4000 en
€ 6000.
Wij worden door de maatregel ernstig gedupeerd. In 1 klap veranderen wij van een gezin dat goed rondkomt, in een gezin dat geplaatst wordt voor zodanige uitgaven dat het financieel moeilijk rondkomt!
Samen met ons zijn er ca. 160,000 medelanders die te maken krijgen met soortgelijke problemen.
Deze brief heb ik eerder verstuurd naar de Eerste Kamer
( [email protected] ).
Antwoord: "Hierbij deel ik u mede dat het door u bij de Eerste Kamer der Staten-Generaal ingezonden geschrift van 19 november 2004, inzake grijs kenteken, ter kennis is gebracht van de vaste commissie voor Financiën.
De leden van deze commissie zijn hierdoor in de gelegenheid gesteld uw geschrift in hun beschouwingen te betrekken.
Voorts deel ik u mede dat vorenbedoeld geschrift in de openbare vergadering der Kamer van 30 november 2004 voor kennisgeving is aangenomen.
De Griffier van de Eerste Kamer der
Staten-Generaal,
Voor deze."
€ 6000.
Wij worden door de maatregel ernstig gedupeerd. In 1 klap veranderen wij van een gezin dat goed rondkomt, in een gezin dat geplaatst wordt voor zodanige uitgaven dat het financieel moeilijk rondkomt!
Samen met ons zijn er ca. 160,000 medelanders die te maken krijgen met soortgelijke problemen.
Deze brief heb ik eerder verstuurd naar de Eerste Kamer
( [email protected] ).
Antwoord: "Hierbij deel ik u mede dat het door u bij de Eerste Kamer der Staten-Generaal ingezonden geschrift van 19 november 2004, inzake grijs kenteken, ter kennis is gebracht van de vaste commissie voor Financiën.
De leden van deze commissie zijn hierdoor in de gelegenheid gesteld uw geschrift in hun beschouwingen te betrekken.
Voorts deel ik u mede dat vorenbedoeld geschrift in de openbare vergadering der Kamer van 30 november 2004 voor kennisgeving is aangenomen.
De Griffier van de Eerste Kamer der
Staten-Generaal,
Voor deze."
-
msl
Re: grijskenteken
een beetje aandacht zou geen kwaad kunnen
ga er volgend jaar 1300 ueri op achteruit
heb ik echt nie om gevraagt
gr. MSL
ga er volgend jaar 1300 ueri op achteruit
heb ik echt nie om gevraagt
gr. MSL
-
Jaap Koopmans
Re: grijskenteken
Dat grijs wordt afgeschaft voor particulieren ...Oke
maar het lijkt mij niet meer dan netjes om er voor te zorgen dat je de
huidige particuliere rijders op een redelijke manier over laat stappen naar de nieuwe regels die er straks gaan gelden en ze niet met een kostenpost van in mijn geval €95 per maand extra opzadelt.
dat is niet volgens de cda normen waarbij het gezin de hoeksteen van de samenleving zou moeten zijn. deze grijs kenteken bus is voor ons gezin met 4 kinderen de enige betaalbare manier om ons veilig te verplaatsen. Naast alle verhogingen die we al hebben en er nog komen kan ik deze €95 extra niet opbrengen maar verkopen kan ik mijn auto ook niet want de waarde is in 1 klap zo'n
€5000 minder en van wat er dan nog overblijft kan ik geen andere auto kopen.
En laten we ophouden te zeggen : dit had u aan kunnen zien komen!!!
want die mensen wil ik straks wel eens horen als de hypotheekrenteaftrek in een keer verdwijnt want dan zeg ik ja sorry er wordt al jaren over gesproken dus had dat huis maar niet gekocht .
kortom afschaffen oke maar wel op een nette manier
Vr.Groeten J.Koopmans
maar het lijkt mij niet meer dan netjes om er voor te zorgen dat je de
huidige particuliere rijders op een redelijke manier over laat stappen naar de nieuwe regels die er straks gaan gelden en ze niet met een kostenpost van in mijn geval €95 per maand extra opzadelt.
dat is niet volgens de cda normen waarbij het gezin de hoeksteen van de samenleving zou moeten zijn. deze grijs kenteken bus is voor ons gezin met 4 kinderen de enige betaalbare manier om ons veilig te verplaatsen. Naast alle verhogingen die we al hebben en er nog komen kan ik deze €95 extra niet opbrengen maar verkopen kan ik mijn auto ook niet want de waarde is in 1 klap zo'n
€5000 minder en van wat er dan nog overblijft kan ik geen andere auto kopen.
En laten we ophouden te zeggen : dit had u aan kunnen zien komen!!!
want die mensen wil ik straks wel eens horen als de hypotheekrenteaftrek in een keer verdwijnt want dan zeg ik ja sorry er wordt al jaren over gesproken dus had dat huis maar niet gekocht .
kortom afschaffen oke maar wel op een nette manier
Vr.Groeten J.Koopmans
-
Gast
Re: grijskenteken
Ben zelf geen grijskenteken rijder, maar het mag toch niet mogelijk zijn dat wanneer je helemaal legaal en volgens de regels een auto rijd en dat het dan per maand 550% = 80 euro duurder word.
Dat is gewoon crimineel.Pak dit kabinet maar eens aan
, we laten hun toch ook niet in eens 550% extra betalen voor een kop koffie.
Ipv 50 cent gewoon ff 2 euro 75 vragen.
Associaal.
Dat is gewoon crimineel.Pak dit kabinet maar eens aan
Ipv 50 cent gewoon ff 2 euro 75 vragen.
Associaal.
-
Rinie de Gruil
Re: grijskenteken
Beste mensen,
mijn verhaal is hetzelfde als alle anderen, vreselijk gedupeerd en op kosten gejaagd.
550% is een onacceptabele belastingverhoging voor mijn gezin.
Wat mij het meest verbaast, is dat RADAR er nog geen woord over heeft gezegd in een uitzending. U komt toch altijd op voor het recht van de gewone mensen. . . .
Nu heeft u de kans om voor zo'n 200.000 gezinnen iets te bereiken, de situatie eerlijk en duidelijk uit te leggen en misschien wel een cda woordvoerder aan de tand te voelen.
Ik hoop dat u er iets mee doet, wie anders kan ons verwoorden in deze hachelijke situatie.
mvg Rinie
mijn verhaal is hetzelfde als alle anderen, vreselijk gedupeerd en op kosten gejaagd.
550% is een onacceptabele belastingverhoging voor mijn gezin.
Wat mij het meest verbaast, is dat RADAR er nog geen woord over heeft gezegd in een uitzending. U komt toch altijd op voor het recht van de gewone mensen. . . .
Nu heeft u de kans om voor zo'n 200.000 gezinnen iets te bereiken, de situatie eerlijk en duidelijk uit te leggen en misschien wel een cda woordvoerder aan de tand te voelen.
Ik hoop dat u er iets mee doet, wie anders kan ons verwoorden in deze hachelijke situatie.
mvg Rinie
-
Gast
Re: grijskenteken
Ik ben blij dat er hier nog aandacht aan besteed wordt. Als iemand gekort wordt op zijn loon, staan er acuut vakbonden en de hele hoela klaar om daar wat aan te doen. Als grijskenteken houder ben je schijnbaar een "niks". Ze willen ons gewoon niet horen en ondertussen lever je wel een maandloon in omdat je in een bus rijdt. Hulde aan de SBG, mensen, bedankt voor alles wat jullie voor ons doen. En op dit moment ook nog aan de oppositie, jullie zijn nog redelijk menselijk.
-
Rolf
Re: grijskenteken
Geachte redactie, hierbij de volgende situatie : ik had een oude camper die het milieu sterk belaste en daarnaast een personenauto voor als ik de camper niet gebruikte ( dus twee auto's ). Nu heb ik een uiterst moderne pick-up die met de uitlaatgassen minder als de helft vervuild als de vorige TWEE voertuigen omdat ik een afzetunit op de pick-up kan bevestigen.... De gewone personenauto is ook weg dus nog maar een auto. Maar nu word ik zwaar gedupeerd door de heer (Z)Wijn omdat hij het nodig vind ons als bedriegers uit te maken en te zeggen dat wij oplichters zijn, ik denk dat we een voorbeeld moeten nemen aan de Oekraine en ook eens even op zijn deurmat moeten gaan liggen.
Het valt ook mij op dat U met uw programma hier geen aandacht aan besteed.
Met vriendelijke groet en afwachtend op uw reactie.......
Rolf L
Het valt ook mij op dat U met uw programma hier geen aandacht aan besteed.
Met vriendelijke groet en afwachtend op uw reactie.......
Rolf L
-
tukkertje
Re: grijskenteken
Na alle uitleg op dit forum, wil je dus ook wel eens aandacht door de media. Wij vandaag met zijn allen naar Den Haag en het mediapark. Denk je dat er dan ook maar iemand ons ter woord wil staan? mNee de tweedekamer had geen tijd. We hebben uren buitengestaan en koud dat het was. Mediapark al even zo. Vara, Avro Tros niemand. Zelfs een reporter van de NOS moeten we nog uitleggen wat er allemaal gaande is. Ik heb het vermoeden dat 90% van de grijsrijders, niet eens weten dat ze gedupeerd worden volgend jaar.
R. Waanders
alias Tukkertje
R. Waanders
alias Tukkertje
-
`n lelijke witte op grijs
Re: grijskenteken
:oops:ook ik wil ff reageren: toen grijs zou verdwijnen, werden alle ondernemers dol, en terecht, maar ik zie mijn familie ook als een kleine onderneming (heb ook inkomsten en uitgaven)een onderneming had die kosten door kunnen berekenen, ik niet.
het grijs voor de ondernemer blijft en ik wordt bestolen en gediscrimineerd.
hoe ken je lullen over een beter samenleving als je iedereen tegen elkaar in het harnas drukt.
groeten en veel wijsheid
het grijs voor de ondernemer blijft en ik wordt bestolen en gediscrimineerd.
hoe ken je lullen over een beter samenleving als je iedereen tegen elkaar in het harnas drukt.
groeten en veel wijsheid
-
peterss
Re: grijskenteken
Ook ik stond gisteren in hilversum en jawel weer geen aandacht !!
Zijn er nu echt keiharde actie,s nodig ?
Tros radar word eens wakker er zijn dalijk 160000 mensen die voor de grootste belastingverhoging van de eeuw staan dit zijn o.a. mensen met :vrijwillgers werk
: honden reddingsbrigade,s
: mensen in clubverband enz enz enz
Die rijden deze auto,s niet voor niks !!!!!!!
grt petersss
Zijn er nu echt keiharde actie,s nodig ?
Tros radar word eens wakker er zijn dalijk 160000 mensen die voor de grootste belastingverhoging van de eeuw staan dit zijn o.a. mensen met :vrijwillgers werk
: honden reddingsbrigade,s
: mensen in clubverband enz enz enz
Die rijden deze auto,s niet voor niks !!!!!!!
grt petersss
-
Gast
Re: grijskenteken
Nee, die willen alleen maar hun hobby gesponsored zien.
Ik denk dat menig medemens er niet op zit te wachten om jullie hobby's te sponsoren.
Of wil jij mijn hobby soms gaan sponsoren?
Ik denk dat menig medemens er niet op zit te wachten om jullie hobby's te sponsoren.
Of wil jij mijn hobby soms gaan sponsoren?
-
Rob Dekker
Re: grijskenteken
Meneer of mevrouw "Gast",
U generaliseert.
Vindt u betaalbaar woon/werkverkeer ook een hobby? In de buitengebieden van Nederland is het met de openbaar vervoer voorzieningen uiterst beroerd gesteld. Dat geldt over het algemeen ook voor de werkgelegenheid en het voorzieningen niveau in de dorpen.
Veel dorpen beschikken nieteens over een bushalte. Als die er wel is ligt die, zoals in mijn situatie, op drie kwartier loopafstand. In de spits komt de bus slechts ieder uur. Buiten de spits om de twee uur. In die dorpen is ook geen supermarkt laat staan een bakker, groentenman en/of slager.
Vanwege de geringe werkgelegenheid hebben veel mensen noodgedwongen meerdere parttime banen. Hun inkomen is dan ook vaak geen vetpot. Het enige voor hun betaalbare prive vervoer bestaat meestal uit een gebruikte bestelauto. Als de overheid de kosten die deze mensen voor dit noodzakelijke vervoer moeten maken onbetaalbaar maakt, hoe moeten zij dan in hun woon/werkvervoer voorzien?
Voor u is een auto waarschijnlijk een luxe die u zich permiteren kan. Voor de categorie die ik hierboven beschreef is een auto eerder een eerste levens behoefte.
Los van dit alles staat nog het flagrante onrecht dat de overheid deze mensen aandoet. Staatssecretaris Wijn van financien heeft zelf gezegd dat hij NOOIT beweert heeft dat particuliere grijsrijders iets onwettigs hebben gedaan. Toch straft hij hen met een nog nooit eerder vertoonde belastingverhoging van soms meer dan 550%. Voor veel mensen betekend dit een inkomens derving van meer dan een netto maandsalaris per jaar!
Waarom verdiept u zich niet eerst wat meer in de materie? Misschien dat u dan zelf tot het inzicht komt dat uw uitspraken bevooroordeeld
en ongenuanceerd zijn.
Informeert u dan ook eens naar de autobelastingen in de ons omringende lidstaten. In Duitsland bijvoorbeeld is de houderschaps belasting slechts een kwart van wat we in eigen land moeten betalen terwijl de BPM, die volgend jaar bij ons maar liefst 45,2% bedraagd, in Duitsland geheel ontbreekt! Zouden in dat land de maatschappelijke kosten vanwege het autoverkeer nou zoveel minder zijn denkt u?
Het grijze tarief is dus niet goedkoop of gesubsidieerd, maar geel is domweg krankzinnig (te) duur.
Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.
Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.
Rob Dekker.
U generaliseert.
Vindt u betaalbaar woon/werkverkeer ook een hobby? In de buitengebieden van Nederland is het met de openbaar vervoer voorzieningen uiterst beroerd gesteld. Dat geldt over het algemeen ook voor de werkgelegenheid en het voorzieningen niveau in de dorpen.
Veel dorpen beschikken nieteens over een bushalte. Als die er wel is ligt die, zoals in mijn situatie, op drie kwartier loopafstand. In de spits komt de bus slechts ieder uur. Buiten de spits om de twee uur. In die dorpen is ook geen supermarkt laat staan een bakker, groentenman en/of slager.
Vanwege de geringe werkgelegenheid hebben veel mensen noodgedwongen meerdere parttime banen. Hun inkomen is dan ook vaak geen vetpot. Het enige voor hun betaalbare prive vervoer bestaat meestal uit een gebruikte bestelauto. Als de overheid de kosten die deze mensen voor dit noodzakelijke vervoer moeten maken onbetaalbaar maakt, hoe moeten zij dan in hun woon/werkvervoer voorzien?
Voor u is een auto waarschijnlijk een luxe die u zich permiteren kan. Voor de categorie die ik hierboven beschreef is een auto eerder een eerste levens behoefte.
Los van dit alles staat nog het flagrante onrecht dat de overheid deze mensen aandoet. Staatssecretaris Wijn van financien heeft zelf gezegd dat hij NOOIT beweert heeft dat particuliere grijsrijders iets onwettigs hebben gedaan. Toch straft hij hen met een nog nooit eerder vertoonde belastingverhoging van soms meer dan 550%. Voor veel mensen betekend dit een inkomens derving van meer dan een netto maandsalaris per jaar!
Waarom verdiept u zich niet eerst wat meer in de materie? Misschien dat u dan zelf tot het inzicht komt dat uw uitspraken bevooroordeeld
en ongenuanceerd zijn.
Informeert u dan ook eens naar de autobelastingen in de ons omringende lidstaten. In Duitsland bijvoorbeeld is de houderschaps belasting slechts een kwart van wat we in eigen land moeten betalen terwijl de BPM, die volgend jaar bij ons maar liefst 45,2% bedraagd, in Duitsland geheel ontbreekt! Zouden in dat land de maatschappelijke kosten vanwege het autoverkeer nou zoveel minder zijn denkt u?
Het grijze tarief is dus niet goedkoop of gesubsidieerd, maar geel is domweg krankzinnig (te) duur.
Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.
Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.
Rob Dekker.
