LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je bedoelt dat ze de huis-incasso-dienst van Provea (in al haar spookgedaanten) is?

Geef ik je volmondig gelijk in.

D-M

Ongelezen bericht door D-M »

Intrim Justia komt over de vloer dmv. een smalle enge
envelop met een waarschuwingstekst en een flink
bedrag. Ze zijn in iedergeval door big UPC gecontracteerd.

Belde snel want de helpdesk van UPC sluit zaterdag om 1 uur.
Geen schulden, ook nooit gehad meldde men van achter de
computer aan mij. Er werd even door mij gesuggereerd
dat het om slimme jongens ging die valse facturen verstuurden.

Aantal dagen later lag ik in bed er nogeens over te denken.
Het zou best eens kunnen zijn dat ze het verhuisbericht van 1 jaar
geleden niet hebben verwerkt.

Opgebeld. Na een half uur zou men terugbellen. Het werd
een uur. Ze hadden het verhuisbericht vergeten te verwerken
ik zou nog ruim 5 euro moeten betalen.
De zaak was dus opgelost.
Er volgde direct vrijwillig een telefonische marketing enquette
over of ik als klant te vreden was over de afwikkeling van deze
zaak. Tevreden.

6 dagen later....
Er leek op deze regenachtige dag gelukkig
geen post te zijn (rekeningen) maar plots
bleek er op zaterdag tegen de avond toch
2 verregende enveloppen in de bus te liggen.

"Van wie is dit"" bleek weer van Intrim JustiA
te zijn. Er werd opnieuw wat gedreigd met afsluiting
van internet en tv en wel over 8 dagen. Dan
zou ik als kluizenaar verstookt zijn van signalen
van de rest van mijn boze buitenwereld.

Op upc.nl las ik dat de klant zelf contact
met Justia moet opnemen. Maar ik vrees
dat het afgesloten zal worden.
Dat wordt waarsch. digi-antenne en tiscali
en dat terwijl ik als tevreden klant te boek
sta bij UPC i.v.m. telefonische ondervraging
na probleem afwikkeling v.e. week geleden.
EINFACH NICHT ZU GLAUBEN!

:evil: <- dit is een Kwaaie Kater
en geen tevreden Koning Klant.

pas

Ongelezen bericht door pas »

Wie er last heeft van intrum kan mij altijd mailen en ik help je tegen deze (ik zal het woord oplichters maar niet gebruiken) vul zelf maar in. Ik ben het goed zat met dat volk. Ik garandeer natuurlijk niet dat u niet hoeft te betalen want laten we eerlijk zijn als u iets gekocht heeft moet u betalen maar vaak is er bij intrum wel iets mis met de kosten. In een mail of persoonlijk gesprek kan ik meer zeggen.
Wie ben ik dan wel? Ik ben iemand die heel veel met intrum te maken heeft gehad. Binnenkort zal er een eind komen aan deze praktijken.

bodejosm43

@Pas:

Je zegt het zelf: wanneer je iets koopt, moet je het betalen. Geen enkel probleem. Dat is wat ik zelf ook doe: bestellen, ontvangen, maar dan ook betalen als het allemaal in orde is.

Echter: intrum bekommert zich totaal niet om de rechtmatigheid van een vordering. Ze beweren dat je als benaderd persoon zonder meer moet betalen, en als je dat niet doet, dat je dan te maken kan krijgen met een rechtszaak, waarbij de kosten nog veel hoger kunnen oplopen.

Intrum speelt op die angst in. Ze weten, dat een x-percentage ervoor kiest om geen rechtszaak te riskeren, en dus betaalt men blindelings. Jammer, want zo ''bevestig'' je een overeenkomst die er eerst niet eens was. Door de bewijslast bij de opdrachtgever voor de incasso te leggen, maai je het gras voor de voeten van intrum weg.

Let wel: wanneer de vordering terecht is, en ik betaal niet, dan heeft de opdrachtgever een punt. Maar dan nog: dan betaal ik niet aan intrum, dan betaal ik rechtstreeks aan de opdrachtgever, en neem aanmaningskosten voor lief. Ik ben in dat geval gewoon zelf in gebreke gebleven. Natuurlijk was ik weleens te laat met betalen, maar dat werd altijd opgelost door de herinnering te voldoen.

Zodra ik betaald heb, met in voorkomende gevallen de aanmaningskosten erbij, heeft intrum zonder meer het nakijken. Geen enkele rechter zal in zo'n geval intrum in het gelijk stellen, ik heb immers aan mijn betalingsverplichtingen voldaan.

De enige keren dat ik met een incassobureau (dat was dus intrum justitia) te maken heb gehad, had het overigens te maken met niet door mij bestelde spullen. En in dat geval konden ze helemaal de bomen in.

pas

Ik doe ook geen zaken met Intrum. Ik heb voor mezelf door een simpel briefje te sturen de redelijkheid van de kosten betwist die kosten heb ik dus niet betaald daarna kreeg ik een rekening van de " nog openstaande vordering" met daarbij nog een keer incassokosten erbij. Toen barstte voor mij de bom. Toen heb ik een (juridisch correcte ) brief gestuurd en heb over die rekening niks meer gehoord. Krijg nu nog steeds rekeningen van hun (terecht overigens) maar steeds staan die m.i. onrechtmatige kosten erbij. Ik heb het echt gehad met die lui dat ik binnenkort een aanval ga doen op het impeirum van 43% van de markt in handen met 500 medewerkers en de doelstelling uit te breiden naar 47% en 100 medewerkers binnen 2 jaar. Lijkt me misschien iets voor de NMA om dat uit te zoeken of de FIOD- ECD vanwege de extreem hoge onrechtmatige kosten. Men beweert dus lid te zijn van NVI maar de werkwijze strookt totaal niet met dit keurmerk!
Voor opdrachtgevers zijn het al net zulke horken als voor de debiteuren. GEEN WONDER DAT ALLEEN DE GROOTSTE BEDRIJVEN (KPN UPC NUON) klant zijn van Intrum.
Ik heb trouwens ook nog een zaak lopen met active 24 (al net zulk volk als IJ)die via IJ zal worden gevorderd. Dit laat ik voorkomen. haha
allemaal succes gewenst .

bodejosm43

Nu snap ik even niet wat je bedoelt. Ga jij een eigen incassobureau opstarten, of ga jij een deel van hun aandelen kopen?

pas

Het is of linksom of rechtsom maar IJ heeft de langste tijd gehad als grootste IB van NL. en ik ga zeker geen aandelen kopen van dit bedrijf.
Op welke manier laat ik nog even in het midden. Ik wil daarover zeggen dat wanneer AH 28% van de markt in handen heeft komt de NMA ook in aktie. IJ heeft 43% (naar eigen zeggen) heeft alle grote bedrijven in NL als klant KPN NUON UPN en alle telecombedrijven Tele2 Telfort Vodafone Debitel enz. Kleine IB's hebben dus een heel zwaar bestaan en krijgen geen voet aan de grond bij (grotere) bedrijven. Het is gewoon machtsmisbruik net zoals Microsoft te groot was en nu opgedeelt moest worden, Lijkt me erg nuttig dat dat hier nu ook gebeurt of dat de concurentie eindelijk eens groter word.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Gemiddeld IQ binnen de rechtensector:

-Grotere advocatenkantoren (bijv. Loyens of Allen & Overy) en hogere overheid 130
-Bedrijfsjuristen / rechterlijke macht 125
-Kleinere plaatselijke kantoren 120
-Lagere overheid 115
-Deurwaarders < 100
-Incassobureau's < 75

Kortom: de incassosector is the bottom en de onfrisse oksel van de juristerij. Incassobureau's kunnen daarnaast alleen maar brieven schrijven en hebben geen bevoegdheden dus hebben geen enkele toegevoegde waarde.

Unbornchild

Ongelezen bericht door Unbornchild »

Alstublieft Radar help mij met advies!!!

Deze brief heb ik zojuist op de bus gedaan.
Inzake Nuon CCC

Geachte Consumer Incasso.

Tot mijn grote verbazing ontvang ik vandaag een brief van u met een vordering en een dreiging.
U gaat niet over energie, Nuon levert die. En zolang ik hen op tijd betaal is er niks aan de hand. Hoezo komt u daar ineens tussen met uw gedreig?

Nuon stuurde mij een herinnering die eindigde met ‘als u betaald heeft kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen’. Ik was er 100% zeker van dat ik die wel betaald had: ik zag dat aan mijn afschriften. Soms betaal ik van mijn privé rekening, soms van mijn zakelijke. Ik vermoedde dat daardoor bij hen verwarring was ontstaan, dus heb ik, MIJN INITIATIEF DUS, toen toch maar de Nuon gebeld. Lang gesprek met een uiterst vriendelijke dame. Zij hield vol dat mijn betaling niet binnen was, en op mijn verzoek stuurde ze mij een overzicht van de voldane nota’s. Ik heb toen de acceptgiro ondertekend en verstuurd. Voor mij is daarmee de kous af. Kennelijk bleef mijn acceptgiro bij de Postbank een tijdje liggen, want ik kreeg opnieuw een herinnering van Nuon, maar ik had inmiddels al betaald dus.
Kennelijk hebben mijn betaling en de laatste herinnering van Nuon elkaar gekruist. Derhalve heeft u geen grond om geld van mij te eisen.

Met vriendelijke groet.
Moet ik nu verwachten dat binnen 5 dagen mijn energie wordt afgesloten???

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@Pas,
hoe is het nu met je vrienden Int Jus afgelopen.
Onderstaande schreef je op 6 juni 2006 en nu 6 maand later zijn ze nog bezig.
Is er al wat gebeurt?

pas
Geplaatst op 06 Jun 2006 18:36 door pas
Het is of linksom of rechtsom maar IJ heeft de langste tijd gehad als grootste IB van NL. en ik ga zeker geen aandelen kopen van dit bedrijf.
Op welke manier laat ik nog even in het midden. Ik wil daarover zeggen dat wanneer AH 28% van de markt in handen heeft komt de NMA ook in aktie. IJ heeft 43% (naar eigen zeggen) heeft alle grote bedrijven in NL als klant KPN NUON UPN en alle telecombedrijven Tele2 Telfort Vodafone Debitel enz. Kleine IB's hebben dus een heel zwaar bestaan en krijgen geen voet aan de grond bij (grotere) bedrijven. Het is gewoon machtsmisbruik net zoals Microsoft te groot was en nu opgedeelt moest worden, Lijkt me erg nuttig dat dat hier nu ook gebeurt of dat de concurentie eindelijk eens groter word.

Unbornchild

Maar kan iemand met kennis mij antwoorden of IJ bij machte is om mijn energie te laten afsluiten?! Daar maak ik me namelijk zorgen over.

Ik persoonlijk vertik het om een willekeurig bedrijf dat mij een nota stuurt (en al helemaal met een dreiging!) op hun wenken te bedienen. Voor mij zijn zij een willekeurig bedrijf. Wie denkt men wel dat men is, wat zullen we nou krijgen etcetera. Zij sturen mij een vordering alsof het de normaalste zaak der wereld is. Daar kan ik niet zo goed tegen.

Unbornchild

Ohh, ter aanvulling: mijn Nuon nota is 101 euro. Aasgier-vordering Intrum Justitia is 50 euro.

antonh

@Unbornchild,
had je nu betaald of niet.
En voordat IJ er bij komt heb je wel een of twee maningen ontvangen he.
Waarom heb je daar niet op gereageerd.
Denk dat je toch moet betalen.

Zij sturen mij een vordering alsof het de normaalste zaak der wereld is. Daar kan ik niet zo goed tegen.

Dat is ook de normaalste zaak van de wereld dat je een rekening betalen zult moeten.
En je kunt je niet beroepen dat je acceptgiro bij de post is blijven liggen.
Tussen een herinnering en incasso zitten wel een paar weken hoor.
En als jij als zakenman niet betaald krijgt van je klanten wat doen je dan??

Unbornchild

Ja, ik heb Nuon betaald. Na telefonisch overleg (op mijn initiatief) over hun herinnering.

Unbornchild

Uiteraard heb ik gereageerd op Nuon's herinnering. Niet zoals antonh suggereert: 'een of twee maningen ontvangen he',
-gewoon prompt na Nuon's correspondentie betaald!

één (1) maning ontvangen na Nuon's herinnering, maar ik had al inmiddels betaald. Ik vraag mij af is het normale gang van zaken om mij dan te beschuldigen?

Weet iemand of dit vriendelijke bedrijf invloed/macht heeft om mijn energie zomaar af te laten sluiten wanneer zij ontevreden zijn omdat hun ruif niet gevuld was toen zij kwamen aanwippen? Ik bedoel: ik heb Nuon betaald, waarvoor komt dan dit incasso bureau achteraf nog zeuren?

antonh

@Unbornchild,
de macht hebben ze zeker hoor om je af te sluiten.
Het is het leiding of kabel systeem van de leverancier.
Ze kunnen ook buiten afsluiten hoor.
Waar ik nu woon had de vorige bewoner veel problemen.
4 dagen nadat we het huis hadden staat ineens een bestel auto van Essent voor de deur met 2 heren.
Die gingen de stoep openbreken!
Heb dat gelukkig tegen kunnen houden doordat ik de nieuwe bewoner was, en een verhuis/aanmeld-bericht verstuurd had.
De 2 mannen waren voor rede vatbaar, en gingen meteen bellen.
Essent had me ook al welkom geheten in de nieuwe woning.
Maar had ik meteen een grote mond opengetrokken was ik wel afgesloten geweest.
Hebben ook een excuus gekregen in de vorm van een flinke bos bloemen.

bodejosm43

de macht hebben ze zeker hoor om je af te sluiten.
Het is het leiding of kabel systeem van de leverancier.
Ze kunnen ook buiten afsluiten hoor.
Essent of Nuon kan dat wel, een incassobureau in geen enkel geval.

Doen ze dat toch, dan gaan ze buiten hun boekje, een dergelijk bureau heeft geen enkele wettelijke status op dit gebied.

frans en ria

Ongelezen bericht door frans en ria »

wilde reageren op de oproep of iemand een ervaring heeft met interum justitia . Inderdaad, kort geleden. Kreeg een incasso van ze met een bedrag van kpn, zonder datum of iets. Met kosten voor hen.
Bij elkaar €60 ongeveer. Heb verschillende malen met kpn gebeld, want bij interum justitia kreeg ik een grote mond.
Eindelijk had ik een normale medewerker van KPN en nu bleek, dat ik helemaal geen rekening open had staan bij KPN en zij hadden ook niets doorgegeven aan interum. Vreemd nietwaar???

marcellanghaar

Ongelezen bericht door marcellanghaar »

Ons probeerd intrum justitia ook te naaien
Een zogenaamde rekening van Vodafone/Libertel
Gaan vol in de tegenaanval op deze oplichters
wiens adres trouwens is
Johan de Wittlaan 3
2507 JR Den Haag
070 4527000 (werkt wel)
weten van niets , doen of der neus bloed.
Zijn meerdere journalisten nu op gezet
uitspraak volgt , Dit bedrijf moet gestopt worden

marcellanghaar

Ongelezen bericht door marcellanghaar »

Hartelijk dank voor alle reakties
Zelf wil ik weten welke criminelen aan de leiding staan ,kvk den haag doet er zeer vaag over.
Wie kan me helpen met naam adres van de zogenaamde directeur .
Het bedrijf word bevolkt door katvangers en uitzendkrachten.
Hou zelf meer van oog om oog ,tand om tand i.pv. eindeloos tegen lege B.V . procederen

Gesloten