LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Primafoon: Telefoon gerepareerd; batterij en klepje weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
oric

Re: Primafoon: Telefoon gerepareerd; batterij en klepje weg

Ongelezen bericht door oric »

Kijk, en daar ben ik het dus 100% mee eens.
Dan nu nog even het klepje en batterij terugvinden ;)

mischa dekker

Ongelezen bericht door mischa dekker »

Als ik zo een arrogante blaaskaak als Tosbaga die bij de Primafoon van KPN werkt op dit forum hoor praten tegen over "DOMME" klanten, weet ik weer helemaal waarom ik nooit een GSM abonnement af zou nemen bij KPN en geen vaste lijn van KPN meer heb. Zijn instelling is er een zoals je zo vaak tegen komt bij KPN. Waarom hij voor zo'n werkgever, die veel te dure tarieven hanteert, sterk verouderde telefooncentrales in beheer heeft, een waardeloze service verleent en te pas en te onpas DUIZENDEN collega's dumpt in de werkeloosheid om een paar mijloen euro meer winst te kunnen maken is mijn volslagen onduidelijk. Tosbaga, ik zou als ik jou was zolang je nog KPN-er zal zijn zo trots blijven op deze groene, monopolistische schildpad KPN.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

op persoonlijke aanvallen zonder enige argumentatie ga ik niet in!

Anubis

Ongelezen bericht door Anubis »

Als je alle klachten doorneemt kan je al een aantal zaken uitsluiten en meestal is de battrij nummer 1. Tevens zit er geen garantie op de batterij, dus al zou het aan de batterij liggen, moet deze op eigen kosten vervangen worden. Een batterij gaat alleen kapot bij verkeerd gebruik, dat zie ik veel bij dect telefoons maar voor mobieltjes geldt hetzelfde.
Hohoho Tosbaga !!!!
Zo werkt het dus typisch NIET !!!
De leverancier is wel degelijk aansprakelijk voor het kapot gaan van de batterij !! Als deze batterij binnen de economische levensduur defect raakt is dat toch echt ZIJN probleem: Dan heeft hij namelijk een apparaat geleverd met een ondeugdelijk onderdeel.
Indien dit binnen de garantietermijn (meestal een jaar) geschiedt dient deze batterij zelfs volledig op kosten van de leverencier vervangen te worden !!!
Met eenzijdige uitsluitingen van de leverancier heeft de consument NIETS te maken !! Hier geldt heel simpel het Consumenrecht, dat van toepassing is op het GEHELE apparaat en niet op het halve apparaaat.
Kennelijk is men bij Primafoon niet op de hoogte van de wettelijke bepalingen. Kwalijke zaak.
Is de leverancier van mening dat de gebruiker enig verwijt treft (bijv. verkeerd gebruik) dan dient de leverancier dit KEIHARD te bewijzen !!
Dus geen flauwekul smoesje dat de gebruiker de batterij eerst leeg had moeten laten lopen..........etc. Je kunt namelijk NIET bewijzen dat de gebruiker dat niet gedaan heeft.

Maar al te vaak proberen leveranciers met allerlei smoesjes en uitsluitingen onder hun verplichtingen uit te komen.
Het meest bekende voorbeeld kom je tegen in kledingzaken: Het onwetende personeel (of de boss himself) zegt dat er op de ritssluitingen in kledingstukken geen garantie wordt gegeven.
M.a.w. van mijn pantalon of jack mag dus na 2 dagen "gewoon" de rits kapot gaan en dat is dan mijn risico ???
Lariekoek !!! De winkelier is hier gewoon voor aansprakelijk.
Of hij op zijn beurt zijn schade vergoed krijgt van zijn leverancier cq. fabrikant is voor 100% ZIJN probleem en niet dat van de klant.

M.v.g.
Anubis.

Tosbaga

leuk verhaal, alleen mis ik de betreffende wetsartikelen

MissMieter

Ongelezen bericht door MissMieter »

Geplaatst op 09 Feb 2005 22:13 door Tosbaga

--------------------------------------------------------------------------------

op persoonlijke aanvallen zonder enige argumentatie ga ik niet in!

Door sit te zeggen ben je er juist wel op ingegaan ;-)

Anubis

Tja, jouw opmerking is de gebruikelijke opmerking waar verkopers zich achter verschuilen.
Het is zinloos deze wetsartikelen allemaal te noemen, te meer omdat ik niet verwacht dat je de beschikking over wetboeken hebt.
Bovendien moet je ze ook nog kunnen lezen EN weten te interpreteren.
Aan dit laatste ontbreekt het vekopers nog al eens.

Gemakshalve verwijs ik je dan ook naar een onderdeel van de site van het Ministerie van Economische Zaken:
http://www.staiksterk.nl
Hier staat precies wat iedere verkoper behoort te weten !

Verder kun je terecht op de diverse consumentensites:

http://www.kieskeurig.nl
http://www.consumentenbond.nl
http://www.sgc.nl

In begrijpelijke taal wordt mijn "verhaal" hier bevestigd.
Of zouden al deze organisaties uit hun nek kletsen ??

M.v.g.
Anubis.

P.S.:
In het onderhavige geval was sprake van een Siemens telefoon.
Welnu, Siemens ZELF geeft 6 maanden garantie op de batterij !!!
====

Tosbaga

jij neemt dingen aan, jij kent me niet en denkt aan de hand van een paar reacties te weten over welke capaciteiten ik beschik, helaas moet ik je teleurstellen, want ik beschik wel degelijk over een wettenbundel en ook over de vaardigheid om ze te lezen en te begrijpen, ik ben rechtenstudent namelijk!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Oh shait, hands off of Tosbaga

:lol:

Anubis

ik ben rechtenstudent namelijk!
Ja en ?? Moet ik daarvan onder de indruk zijn, zo dit waar is ??
En dan niet op de hoogte zijn met de rechten van de consument ??
En met de WETTELIJKE verplichtingen van een leverancier sinds 1 januari 2003 ??
En dan mij vragen welke wetsartikelen er aan mijn verhaal ten grondslag liggen ??
Je haalt jezelf aardig naar beneden, beste stuud.
Tevens zit er geen garantie op de batterij, dus al zou het aan de batterij liggen, moet deze op eigen kosten vervangen worden.
En dan ook nog deze onzin uitkramen ??

Hoe lang studeer je al rechten ?? 2 weken ??
M.i. kun je je tijd beter besteden aan het volgen van (extra) colleges i.p.v. hier flauwekul te schrijven.
Bovendien doet je antwoord, inhoudelijk, niets af aan de juistheid van mijn "verhaal".

M.v.g.
Anubis.
=====

Tosbaga

Het enige wat jouw verhaal bevestigd is dat jij vooroordelen hebt over verkopers en ook nog eens over mij als verkoper. Aangezien jij nog nooit bij mij in de winkel hebt gestaan of geholpen/ te woord gestaan bent door mij kan jij geen beeld vormen oer mij als verkoper, het enige wat jij kan doen en gedaan hebt is je vooroordelen op gereflecteerd.

Het ergste is nog dat er hier een beeld heerst dat verkopers van de primafoon leven met kpn. Het beleid van kpn met betrekking tot garantie of prijzen is voor mij niet interesant. Ik ben een verkoper en verkoop producten van kpn. Ik vraag de klant wat hij wil en waar hij het voor wil gebruiken en geef hem daarbij het best mogelijke advies. Soms stuur ik zelfs klanten weg of naar een adresje waar ze goedkoper of beter geholpen kunnen worden.

Als er klanten met problemen zijn, stuur ik ze door naar de service balie, die gaan daar namelijk over. Wat ik uit de dagen dat ik bij de service balie gestaan heb opgemerkt is dat de gemiddelde consument het probleem altijd bij het product legt, terwijl in veel gevallen het probleem ligt bij de consument.

9,99 van de 10 klanten weet niet eens hoe je handleiding moet spellen, laat staan dat ze hem door lezen.

Klanten die ervan uitgaan dat iedere winkel een groot magazijn heeft met alle contracten en bonnetjes van alle klanten die er zijn geweest, typisch iets voor de consument om zo te reageren. Zelf bonnetjes /garantiebewijzen bewaren of meenemen ho maar.

In heel veel gevallen ligt het probleem bij verkeerd gebruik, en dan met name bij batterijen van gsm of draadloze telefoons. Maar in de winkel kan je gewoonweg niet controleren wat er mis is aan een batterij, als dat al kan. Je kan alleen een andere batterij proberen om te kijken of het niet aan de lader ligt. Het enige wat je kan doen is het product opsturen, als hij dan afgekeurd wordt kan je hem weer opsturen maar daar blijft het dan bij. Je kan moeilijk een mes aan de keel houden om iets gerepareerd te zien.

Wat ik veel mensen adviseer is te gaan naar een service point. Het is een stukje verder rijden misschien maar daar zitten monteurs en die helpen je meteen, als er iets niet in orde is kan meteen de discussie aangaan met de reparateur.

Mensen die een folder of reclame spotje zien en denken dat ze meteen op de voorste rij zitten. Laten we het eens hebben oevr Het Net, super actie voor 14,95 met een datalimiet van 250MB. Dan probeer je de klant duidelijk te maken dat die datalimiet te weinig is voor hetgeen hij of zij het inet voor wil gebruiken en dat ze voor extra kosten komen te staan. En ja hoor een paar wkn na de aansluiting staat de klant in de winkel een hoop herrie te maken dat hij meer dan 14,95 moet betalen. En nee dit zijn geen enkele gevallen, maar dit gebeurt veelvuldig en over het hele land.

Mensen die een rekening hebben openstaan bij kpn voor enkele duizenden euro en dan komen klagen dat de telefoon niet werkt. Waar halen ze het lef vandaan.

Enig idee hoeveel bekeuringen voor het niet bij zich hebben van een legitimatiebewijs ik alleen al had kunnen uitschrijven sinds het begin van dit jaar?? Laat staan bij alle winkels bij elkaar, daar kan je met heel veel verkopers lekker van uit eten.

Het is ongelofelijk hoe stom de gemiddelde consument is, ja inderdaad stom! Het is gewoon ongelofelijk, moet je maar eens een paar uur door dit forum surfen.

Nee niet even de handleiding doorlezen of kijken op de site van de leverancier, maar meteen hier meteen een nieuw topic openen. De zoekfunctie op deze site wordt ook heel weinig gebruikt, aangezien er regelmatig topics opslot worden gedaan door de moderator omdat er al een onderwerp bestaat over hetzelfde onderwerp.

Als je een beetje zou rond kijken zou trouwens zien dat ik het helemaal niet hoog heb met kpn. Er zijn enkele onderwerpen waar ik zelfs een beter alternatief geadviseerd heb. Kijk maar eens bij video/audio/foto er is daar een onderwerp over digitale tv van kpn, ik heb daar mensen juist geadviseerd om satelliet te nemen, omdat je dan per saldo minder kosten per maand hebt.

Het schijnt trouwens normaal te zijn tegenwoordig om in Nederland meteen een vooroordeel te hebben over iedereen en alles.

Flierp

Ongelezen bericht door Flierp »

@Tosbaga

ik sluit me helemaal bij je aan. de nederlands consument is echt verwent en te bedondert om zelf ook maar een klein beetje zelf te doen en een klein beetje verantwoordelijkheid bij zichzelf neer te leggen.

(ik ben trouwens wel van mening dat TrosRadar en de Consumentenbond dit vaak alleen maar in de hand werken)

Ik werk nu meer dan drie jaar in een filiaal van een grote telecom keten en ik moet zeggen dat het leuke er wel vanaf is... ben nu bedrijfsleider en denk er serieus over na om iets anders te gaan doen...
Bijvoorbeeld dat aankoop bon verhaal, wanneer ik naar een aankoopbewijs vraag krijg ik 9/10 te horen: waarom? ik sta toch in het systeem...? als ik dan vertel dat we over zijn gestapt op een ander computersysteem dan is dat weer belachelijk...

Gesloten