LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbank overzichten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Peter uit Assen

Re: postbank overzichten

Ongelezen bericht door Peter uit Assen »

Jeanne ik vind dat je behoorlijk arrogant bent (je bent zeker een kapitalist) :twisted:

Maar om even erop terug te komen op de opmerking die je plaatste; Er zijn veel mensen waaronder Ouderen en ook mensen die A. Geen internet hebben - B. Mensen die moeite hebben om het via de PC te bekijken (zoals jij het noemt internetbankieren) het toch ""op schrift willen" met daarbij dat ze ieder dubbeltje om moeten draaien.

Waarschijnlijk ben jij iemand met 10 creditcards (als dat zo is ik hoop dat je daar blij mee bent) maar de arrogantie die de Postbank hanteerd van : Eerst de mensen "'lekker maken" en dan vervolgens kan de klant betalen.klop natuurlijk niet

Ik heb de Postbank een mailtje gestuurd en kreeg zowaar bericht terug (zal het hieronder even zetten - ZONDER DE GEGEVENS VAN DE PERSONEN CQ. EMAIL ADRESSEN ERBIJ TE ZETTEN. - Allereerst hun reactie op mijn brief (is hetzelfde wat ik al eerder schreef) geschreven door mij op 24 Dec 04 05:36:13 en die luidt als volgt:

Van: Postbank
Datum: 12/27/04 14:55:32
Aan: **************l
Onderwerp: giroafschriften

Geachte heer *******,

Wij begrijpen uw reactie. Tot 1 april 2005 ontvangt u nog gratis uw afrekeningen. Vanaf 1 april 2005 is de Postbank helaas genoodzaakt om per kwartaal kosten in rekening te brengen voor het wekelijks ontvangen van uw afrekeningen.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Hr. *.*. *******
Manager Contactcenter

:twisted: Daar hadden ze lang over na moeten denken :twisted: :roll:

Vervolgens heb ik daar weer op gereageerd met:

Van: Peter *******
Datum: 12/27/04 18:31:30
Aan: Postbank
Onderwerp: Re: giroafschriften

Geachte Hr. *********

Dank voor Uw reactie op mijn brief (hoewel ik die wel magertjes vindt), Maar de vraag die bij mij oproept is: "waarom Helaas??

Als de banken het doen, dan hoeft de Postbank het toch niet te doen - dat zou pas "De kracht van de Postbank zijn" - toch anders zijn dan de andere bankinstellingen.

M. vr groet

Peter *******
Assen

(over dit laatste mailtje heb ik geen reactie terug gehad en ik denk ook niet dat ik die krijg)
:wink:

Een vorige reactie van iemand is wel duidelijk ..... X E 1,50 is heel veel geld en nou lijk Euro 6,00 op jaarbasis niet veel maar daar kan iemand wel een behoorlijke maaltijd van nemen (vooral als het gaat om de minima's en het komt misschien ook omdat we in een "graai cultuur" leven - De rijken worden rijker en de armen worden armer

Ik vraag me af wat de Postbank met al die euro's doet die ze zomaar kunnen vangen - ik denk dat iedereen daar (bij de Postbank) wel een dikke salaris verhoging krijgt (over de ruggen van de klanten.)

Om te pinnen bij andere bankinstellingen met een Giropasje is sinds kort weer verhoogd en op 01/01/2006 ja je leest het goed 2006 zal het weer omhoog gaan - Let maar op mijn woorden

Dus jeanne je hebt weer heel wat stof om over na te denken

Groeten uit Assen.
Peter

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De bijdrage die je per jaar voor een giropas moet betalen is ingevoerd om bij banken in het buitenland te kunnen pinnen. Mensen die wel eens naar Frankrijk gingen bijvoorbeeld, konden alleen geld pinnen bij de Franse PTT (La Poste), maar niet bij andere banken.

Aangezien de klanten van de Postbank graag wilden dat ze ook bij andere, commerciele banken konden pinnen, heeft de Postbank dit mogelijk gemaakt. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden, die de Postbank verhaalt op de pasgebruiker door jaarlijks een bijdrage te vragen. In vergelijking met andere grote banken is de Postbank nog het goedkoopst met op de 2e plaats de ABN Amro. Bij de ABN betaal je voor een wereldpas 15 euro per jaar.

Vergeet niet dat de banken in een concurrentiestrijd zijn verwikkeld. Alles moet goedkoper, dus vandaar internetbankieren. Echter voor mensen die door een handicap niet kunnen internetbankieren, moeten er alternatieven zijn. Dit zou bij elke bank moeten kunnen. Ook incidenteel geld opnemen via de balie en het versturen van opdrachten zou mogelijk moeten zijn. Het kan bijv. voorkomen dat internetbankieren om de een of andere reden niet werkt. (Computer gecrashed, internetverbinding weggevallen, etc)

In de Geldgids van de Consumentenbond stond een artikel het serviceniveau van vermogende klanten (meestal meer dan 100.000 euro direct belegbaar vermogen) en het overige gros van de klanten. Er zal altijd verschil zijn tussen mensen met veel geld en Jan Modaal of mensen met weinig geld.

plumone

Ongelezen bericht door plumone »

Het kan ook heus wel voor niets hoor er komt genoeg geld binnen.
Voor niets bankieren ? ARGENTA.NL

Zolang het duurt natuurlijk, dat wel. Banken blijven Banken !

Als de consument massaal over zou stappen op deze bank(er vanuit gaan de dat ze dat aan zouden kunnen) dan zal je zeker zien dat de prijs bij de reguliere banken gaat dalen, maar ja de consument is zoals zo vaak het slachtoffer van zijn eigen gemak en luiheid.

GJ73

Ongelezen bericht door GJ73 »

Beetje hopeloos commentaar op dienstverlening van banken.
Nederlandse banken zijn de goedkoopste ter wereld. Ga gerust met het buitenland vergelijken!
Bovendien schijnt niemand in de gaten te hebben hoe complex betalingsverkeer is en wat voor vermogen het kost om dit veilig en snel uit te voeren, reden waarom het nog steeds verliesgevend is in NL.
Als banken een goed alternatief bieden (internet) is het heel redelijk om voor dure mogelijkheden meer geld te vragen (veel dienstverleners doen dit zonder een alternatief te geven)

Gast

We dwalen af mensen,
het gaat om overzichten die zonder vooraf bericht ophouden verzonden te worden. Volgens mij moet dit niet moeilijk zijn omdat het altijd gedaan is.

NS_Joep

Ongelezen bericht door NS_Joep »

Niks geen keurig briefje, ben benieuwd hoe dit nu gaat verlopen.
Zijn er overigens nog banken die passen en afschriften nog gratis verstrekken ?

Andre1976

Ongelezen bericht door Andre1976 »

Banken leveren service, ze maken geld voor je over, bewaren poen en in veel gevallen kost het niets. Alleen de pinpas als je in het buitenland wil pinnen. Wil je dat niet, dan (afgezien van nieuwe rekeningen) kost het bij de Postbank niets om daar een rekening te hebben. Dat vind ik service, zeker als je je realiseert dat ze aan veel klanten nagenoeg niks verdienen, mensen met minimale inkomens bijvoorbeeld. Nou dan sturen ze maar wat minder overzichten, zelf bijhouden op een briefje is ook meestal wel te doen hoor.

A te R.

Gast

Ook wanneer er spookopnames van jouw rekening worden gehaald. Duurt toch even voordat je dan kan reageren. Te laat aangifte gedaan wordt er dan gezegd.

Gast

O.k. er zijn banken die het nog bonter maken maar het blijft belachelijk dat je om te zien of je geld al binnen is moet betalen.
Eén keer in de maand een overzicht om het gratis te houden is veel te weinig.

Goed als je een PC bezit kan je internetbankieren maar voor mensen die geen ADSL of kabel hebben kost dat ook extra telefoonkosten.
Evenals de girofoon tegen gesprekkosten ( Arnhemmers (026) en omgeving bellen dan wel voordeliger)
Is dan wel niet voor rekening van de psotbank maar ik wil ermee zeggen dat geen alternatief goedkoper is.

Dat je voor Girotel al vanaf het begin een bijdrage moest betalen terwijl ze daar zelf kost mee besparen is natuurlijk belachelijk.
Nu heb je wel het gratis (zolang het duurt denk ik ?)mijn postbank.nl maar wel met een site waar het al 11 maanden ellende is .
Maar eindelijk gaan ze er nu wat aan doen.

Is de ArgentaBank echt wel gratis als je het op de oude manier met enveloppen doet ?Want ik kan dit nergens vinden .

Gast

Bovendien schijnt niemand in de gaten te hebben hoe complex betalingsverkeer is en wat voor vermogen het kost om dit veilig en snel uit te voeren, reden waarom het nog steeds verliesgevend is in NL.
Als banken een goed alternatief bieden (internet) is het heel redelijk om voor dure mogelijkheden meer geld te vragen (veel dienstverleners doen dit zonder een alternatief te geven)
Die veiligheidskosten zijn maar een beetje van wat ze vroeger moesten uitgeven voor personeelskosten.Toen nog iedereen het nog met enveloppe n deed.

boukie

Ongelezen bericht door boukie »

De postbank rekent nu voor een nieuwe pinpas 7,50, en die passen gaan echt belachelijk snel stuk. Van veel mensen in mijn omgeving weet ik dat er wel eens een pas stuk is gegaan. Ik heb vorig jaar zeker 4/5 nieuwe passen aangevraagd, tikt lekker aan zo, de kosten.

Kreeg ik op het postkantoor een GEWELDIGE tip.... Als je een rubberen hoesje om je pinpas maakt, dan is het gevaar van straling (van bv mobiele telefoons, en winkelalarmsystemen, waardoor pinpassen gedeactiveerd worden) veel minder groot. Dus mijn familie loop nu met rubberen hoesjes, gemaakt van binnenbanden, om hun pinpas, maar ik moest alweer een nieuwe aanvragen. En de postbank zelf maakt geen goede hoesjes voor zijn klanten :x

m vr grrrrrrrrrrrrr

Gast

Je kan als postbankklant bij ieder postkantoor hoesjes halen voor je passen en dat kost niets. En gauw stuk gaan? Gewoon zorgvuldig mee omgaan en in het hoesje bewaren, dan is er niets aan de hand.

Gast

er is wel degelijk bericht geweest over het minder frequent verzenden van afschriften.
en de stelling dat je MOET gaan internetbankieren is niet juist.
er wordt aangegeven dat dit een mogelijkheid is om aan saldogegevens en transactiegegevens te komen maar het is geen verplichting.
typisch weer iets voor de zeurders... niet goed lezen en gelijk op de achterpoten de bank bellen.
en dan ook direkt gaan schelden.
gek he dat de medewerker dan ook wat strakker reageert.
kijk ook eens naar je eigen gedrag.

Gast

er is wel degelijk bericht geweest over het minder frequent verzenden van afschriften.
en de stelling dat je MOET gaan internetbankieren is niet juist.
er wordt aangegeven dat dit een mogelijkheid is om aan saldogegevens en transactiegegevens te komen maar het is geen verplichting.
typisch weer iets voor de zeurders... niet goed lezen en gelijk op de achterpoten de bank bellen.
en dan ook direkt gaan schelden.
gek he dat de medewerker dan ook wat strakker reageert.
kijk ook eens naar je eigen gedrag.
Sterker nog.

Ik heb de voorwaarden er eens op na gegeken. In de voorwaarden van van mijn postbank.nl en internet bankieren staat zelfs dat de frequentie wijzigt naar maandelijks bij aanvraag. Voor de liefhebbers punt 3.

En het is nog steeds mogelijk gratis je afrekeningen te onvangen hoor. Niet meer zo frequent, maar tweewekelijks is nog steeds gratis.

Ook kun je kiezen voor een gratis pas. Hiermee kun je dan niet in het buitenland en bij andere banken pinnen, maar hij is wel gratis.

En als je dan iets neerzet lees dan eerst de dingen eens door. In de algemene voorwaarden van zowel de rekening als diverse producten staat dat de postbank dingen eenzijdig mag wijzigen. Miscchien niet leuk of handig, maar je bent er zelf mee akkoord gegaan.

Veel succes bij een andere bank, waar het precies hetzelfde werkt.

Groet erik!
Ps: wil je nog overstappen! Tip: sluit hem af bij de ABN Gaat mijn winstdeling tenminste ook nog een beetje omhoog.

Gast

Postbank is inderdaad een arrogante bank, meedenken met mensen kunnen ze niet. ben blij dat ik van ze af bent en nu een echte bank heb waar mee gedacht wordt met de klant.

Gast

Er zijn mensen die 30 jaar of langer bij de postbank zijn. Voorheen giro.
Dus de voorwaarden die zij zijn aangegaan destijds zijn inmiddels verouderd. I.p.v. die waardeloze mailings die de postbank verstuurd om mensen een lening aan te smeren die ze nog dieper in de **** doen zakken. Kunnen ze beter de veranderde voorwaarden eens per jaar verzenden.

Blegh

Ongelezen bericht door Blegh »

Erg bijdehand hoor, pasjes gewoon zorgvuldig bewaren...
Ik bewaar mijn pasjes altijd erg zorgvuldig, en toch gaan ze om de haverklap stuk. Ik heb ze nooit bij magneten in de buurt, of bij mijn mobiele telefoon, wat de medewerkers van de Postbank ook zeggen! :x
En goede informatie over waarom ze die pasjes niet beter maken is er ook niet!

Gesloten