LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indentificatieplicht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

staatscourant moet staatsblad zijn. Voor de rest is het gewoon zoals het er staat.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Een rijbewijs is wel gedlig voor de identificatieplicht, maar is geen ID bewijs. Het is een nuance, maar wel een belangrijke. Bij het aanvragen van een uitkeing (bijvoorbeeld) heb je een identiteitsbewijs nodig. een paspoort volstaat niet.

Dit komt omdat de gegevens van een paspoort en of id kaart afkomstig zijn uit het GBA, terwijl dat bij een rijbewijs niet zo is.

Bij de aanvraag van een rijbewijs kan je een ander adres opgeven, bij een id kaart wordt dit uit het GBA gehaald.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Een rijbewijs is wel gedlig voor de identificatieplicht, maar is geen ID bewijs. Het is een nuance, maar wel een belangrijke. Bij het aanvragen van een uitkeing (bijvoorbeeld) heb je een identiteitsbewijs nodig. een paspoort volstaat niet.

Foutje!!

geitjes

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door geitjes »

De identificatieplicht vind ik een goed begin naar een veiliger Nederland.
Iedereen die in overtreding gaat, wordt direct geconfronteerd en geregistreerd, wat de procedure en aansprakelijkheid kan versnellen.
Mensen hebben zich maar aan de regels te houden en horen hun handen thuis te houden van andere mensen en hun bezittingen !
Ook voor horecagelegenheden is er zo ruimschootse controle over bezoekers en hun streken.
En over de boete :Kijk iedereen weet van deze nieuwe regel af, en is dom om nu nog onbekend over straat te lopen, er is genoeg voor gepromoot !
Iedereen moet openstaan voor vernieuwde en veiligere maatregelingen.
[/b]

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

dat gezeur over die identificatie plicht moet nu eens afgelopen zijn het is niet meer dan normaal dat je je moet kunnen identificeren als de politie daar om vraagt dat is altijd zo geweest. het verplicht stellen dat iedereen boven de 14 jaar zo'n kaart moet hebben vindt ik een goede ontwikkeling en het is niet zo dat de politie je zomaar vraagt of je even je kaartje kan laten zien want WILLEKEUR is nog steeds bij de wet verboden, het is alleen nodig als mensen zich schuldig maken aan overtredingen van de wet of als ze getuigen zijn van een ongeluk of overtreding. ik begrijp absoluut niet waar iedereen zich zo druk over maakt.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Wat denken jullie bv van de zomer als de kinderen alleen een korte broek en een shirt aan hebben.

Waar laten ze dan zo snel hun grote ID kaart /paspoort

Ik vind dat er bv voor de mensen die dat willen uiteraard tegen betaling van een paar euro een pasje afgehaald kan worden van bv een formaat als een bankpas en dan met een foto en geplastificeerd.
Dit is wat makkelijker om in een portomonee te doen.

johan010

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door johan010 »

ik heb er geen moeite mee
het gebeurd nog al veel in nederland dat mensen op naam van anderen onder een misdrijf uit komen
omdat zij een naam van een ander opgeven of misbruiken
de mensen die dit niet goed keuren willen waarschijnlijk geen verbetering in dit land.of doen zelf dingen die het daglicht niet
kunnen verdragen, zij zullen altijd de grootste tegenstanders zijn
van de indentificatieplicht. :!:

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Allemaal wel en aardig die gedachtengang van identificatie, maar in de praktijk zal het niet of nauwelijks werken. Ze hebben er immers niet bij stilgestaan dat iemand die zich niet kan identificeren een valse naam op kan geven plus vals adres. Dus als iemand wordt aangehouden en dan de naam plus adres opgeeft van iemand waar hij een hekel aan heeft, wie krijgt dan de rekening? De foute persoon en reken maar dat die dat niet zal betalen.

Enige manier om dit tegen te gaan, zou betekenen dat ze dan maar eenieder moeten begeleiden naar huis, zodat de persoon in kwestie zijn identificatiebewijs wel kan tonen.

Het is niet meer dan een verkapte belasting waar de overheid profijt van heeft.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Dat komt door al die ratdraaiers dat we allemaal ermee op straat moeten lopeen
stuur die gasten terug ook al zijn ze hier geboren
en haal die mensen die nu midden in die ramp zitten hier naar toe zodat die mensen op adem kunnen komen dat is veel erger dan een id op zak te hebben

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door berendjan »

Wat zeuren jullie nou allemaal. Volgens mij zijn wij in de westerse wereld het enige land waar voor 1 januari 2005 nog geen identificatieplicht was ingevoerd. De enige reden daarvoor was de angst bij de overheid dat dit herinneringen zou oproepen aan de tweede wereldoorlog. In Duitsland, Belgie, Zwitserland, noem ze maar op is het al sinds jaar en dag plicht een identificatiebewijs bij je te hebben. Ook daar hebben ze kinderen die altijd alles verliezen, ook daar lopen ze op warme dagen in korte broek en t shirt of wellicht nog minder rond en ook daar wordt je niet zo maar door de politie gevraagd je te indentificeren maar alleen als je een overtreding begaat of staande gehouden wordt vanwege een misdaad etc. Ook in Nederland is het niet zo dat de politie zich ergens gaat posteren en iedereen die langskomt vraagt zich te identificeren. Ik snap die hele discussie van de tegenstanders niet. Tenzij ze iets te verbergen hebben en bang zijn gearresteerd te worden omdat ze niet meer kunnen ontkennen de gezochte te zijn.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar ik vind het een aantasting van de vrijheid en ben er dus op tegen.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door berendjan »

Aantasting van welke vrijheid? De vrijheid om een valse naam en adres op te geven en daarmee anderen met door jou veroorzaakte problemen op te schepen? Vrijheid houdt daar op waar je anderen schade toebrengt.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar wie heeft het over schade. We leven toch in een vrij land.

frits.bos

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door frits.bos »

Ik vind het helemaal niets.
Ik denk dat er heel wat paspoorten worden verloren of gestolen.
Een paspoor past vanwege het onhandige formaat niet in een portemonnaie.
De overheid moet gratid een id-kaart geven op creditkaartgrootte,maar dat zal wel teveel kosten

Frits

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

gewoon zorgen dat de grenzen dichtgaan en ook voorgoed gesloten blijven voor asielzoekers die hier alleen maar komen om rotzooi te trappen.

scheelt veel overlast en criminaliteit.

moet jij als buitenlander iets doen in bv marroko en je wordt gepakt nou je zou smeken dat je dood was ipv in zo´n land berecht te worden

hier krijgen ze verdomme nog een gratis hotel ook.

meteen de gaskamer in of de kogel met dat soort figuren.

net zoals die mohammed b die theo vermoorde wat rechtszaak wat eerlijk proces gewoon afmaken die hap en meteen.
hadden ze in marroko ook met jou gedaan als jij iemand had vermoord daar.

Hootje

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Hootje »

Prima die identificatieplicht!
Vooral voor de jeugd: kunnen ze geen onjuiste gegevens meer opgeven als ze aangehouden worden voor rottigheid. En de mensen die zich dan zorgen maken dat hun kinderen altijd alles kwijt raken. Nou, dit is dan een mooie stimulans om ze wat verantwoordelijkheidsgevoel te geven en anders kunnen ze een krantenwijk nemen om een nieuwe id kaart te verdienen. De meeste volwassenen hebben toch wel een rijbewijs bij zich. Bovendien, als je zo bang bent je te legitimeren.... wat heb je dan te verbergen? Irisscan, vingerprints, legitimatie, maakt me allemaal niks uit. Ik heb niet de illusie dat ze toch al niks van me weten en heb niks te verbergen. En als ik de fout in ga, aanvaard ik de consequenties.
:!: Uiteraard moet er wel een goed oplossing komen voor mensen die niet in staat zijn om naar het gemeentehuis te komen!![/b]

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben niet tegen de ID plicht maar wie bewijst mij dat het meer veiligheid op straat brengt.
Een crimineel heeft betere papieren dan de papieren die wij van de overheid krijgen.

A. Wever

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door A. Wever »

Ik ben 13 jaar, en wordt over enkele maanden 14, maar ja, wat als ik nu aangehouden wordt?
de meeste mensen schatten me op 16 jaar, wan ik ben 1,77m.

WAT DAN??? :roll: :?: :(

B.v.d.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Bezoekers onder de achttien jaar dienen toestemming van hun ouders te hebben verkregen, alvorens zij aan het forum deelnemen
Ga jij maar snel naar je bedje.....

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

legitimatie dat is kwats ik ben een geboren in nederland altijd gewoond blank om dan ons nederlanders te verplichten om een legitimatie bewijs te vragen is belachelijk.
want hoe vaak loop je even naar de winkel of een straatje om dan heb ik deze jas dan weer een andere als je dan telkens moet denken mijn legitimatie waar blijven we dan. als we in het buitenland zijn dat vind ik wat anders. en wat te denken van de bejaarde nederlanders of ze al niet genoeg aan hun hoofd hebben. maar ok het zal zo wel moeten
anders krijgen ze weer niet genoeg in de staats kas

Gesloten