LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 17 inch TFT-schermen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
koosj

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door koosj »

ik zit elke dag voor mijn werk achter tft schermen. De een is een 19 inch van Medion, die is perfect, de ander is een 17 inch van HP, ook perfect! Sinds ik niet meer achter die "ouderwetse trilschermen" zit is het ook over met de hoofdpijn. Beeld is een stuk rustiger.
Heb geen hoge eisen voor mijn werk omdat het voor administratief werk wordt gebruikt.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Jose,

Ik vond jouw bericht interessant. Jij geeft aan dat webdesigners juist met een TFT moeten werken. Ik lees en hoor op de het gebied van webdesigners markt dat CRT schermen de juiste kleuren aangeven zodat het op TFT goed te zien is. Andersom niet. Ik ben wel erg benieuwd hoe je aan deze info komt want als dat werkelijk zo is veranderd er veel in de wereld van Webdesign.

Groetjes,

Fenk.

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf een Samsung 710T (17 inch) en ben er erg tevreden mee. Als je online games speel moet je een scherm nemen met weinig vertraging (12 ms of 14 ms). De samsung monitoren zijn wel duur maar je dan wel kwaliteit voor de prijs. Een 19 inch monitor is prima, echter niet voor spellen waarbij de reaktiesnelheid (bijvoorbeeld first person shooter games) van belang is. Bij een 19 inch monitor met een vertraging van 25 ms zie je dan schaduwen achter de "first person".

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Fenkie »

Even een update mensen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een plat beeldscherm van het merk HP (17 inch). In de consumentenbond is dit scherm op de tweede plaats geeindigd.

Belangrijke keuze om voor dit scherm te kiezen is de prijs (230 euries) en de lovende reviews van medegebruikers.

Kan iemand mij vertellen door welke fabrikant de HP schermen worden gemaakt?

Groet,
Fenk,.

Zwijntje
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:54

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Zwijntje »

Ik heb zelf een BEnQ FP 71E+ . Brilliant scherm. Zeker voor webontwikkeling de beste keuze. Ik heb zelf het scherm gekocht in Zoetermeer bij Powerline. Let wel op : Je mag de monitor niet uitproberen maar €30 extra neerleggen zou er binnen 8 dagen een pixel fout inzitten dan mag je hem meteen inruilen. ANders moet je het er met minmaal 4 dode pixels moeten doen voordat BEnq actie onderneemt. Dat vond ik in eerste instantie een flinke oplichterij :evil: . maar goed, bij mij gaat toch alles de eerste keer kapot en ik had het geld ervoor over, dus why not hehe.

Hiervoor had ik een HP 15'' tft (hp 1523) wat erg goed beviel. Nooit fouten gehad, voor mensen die net een overstapje naar TFT maken een aanrader, ook kwa budget.

Doei

Zwijntje

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een samsung 173P. Is Het scherm op zich is een van de beste qua beeldkwaliteit, en voor webdesign oid is dit een echte aanrader. Voor games is dit niet het geval, dit komt door de hoge reactietijd. Doorvoor adviseer ik te wachten op de 173P plus, gelijk aan de in amerika geintroduceerd 174P. Deze ga ik ook in de zomer halen, voor het gamen en als 2e scherm. Echt, deze schermen zijn echte aanraders! (wie 19" wil, kijk naar de 193P(+), gelijk scherm, alleen 2"groter)

specificaties 173P(173P+):

aantal kleuren 16,7M (idem)
kijkhoek h/v 178°/178° (idem)
contrast ratio max. 1000:1 (1500:1)
helderheid 270 cd/m² (280cd/m²)
responstijd 25 ms (8ms)
max. resolutie 1280x1024 (idem)

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Fenkie »

Samsung is prachtig! Helaas was het voor mij budget niet toereikend :? .

Desalniettemin ben ik harstikke blij met mijn HP schermpje :D

Groetjes,

Miroy.

Willem20

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Willem20 »

Bij de Lidl kun je wel goede computer-artikelen kopen met een zeer goede kwaliteit.

Ik heb daar mijn geluidsboxen, een DVD-speler en een usb-hub gekocht, nooit geen problemen mee gehad!

Dus mensen niet zo zeuren over de Lidl, als je geen juiste apparaatkennis hebt en je weet niet goed hoe je je apparaten moet hanteren en gebruiken op de JUISTE manier.

Lidl = goeie winkel !!!

Willem20

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Willem20 »

Bij de Lidl kun je wel goede computer-artikelen kopen met een zeer goede kwaliteit.

Ik heb daar mijn geluidsboxen, een DVD-speler en een usb-hub gekocht, nooit problemen mee gehad!

Dus mensen niet zo zeuren over de Lidl, als je geen juiste apparaatkennis hebt en je weet niet goed hoe je je apparaten moet hanteren en gebruiken op de JUISTE manier.

Lidl = goeie winkel !!!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wanneer je een "goede" CRT-monitor koppelt aan een "goede" videokaart(zoals een Nvidia geforce 6800) is er geen enkele TFT die de prestaties(refreshrate,responsetime,resolutie,ect.)benadert.De prijzen van CRT's zijn ook nog eens aanzienlijk lager.Ook heb je bij een CRT geen last van een beperkte inkijkhoek,vertraging,dode pixels e.d. Tevens is het oppervlak van een CRT veel harder en gladder hetgeen het schoonmaken makkelijker maakt en beschadigingen vermindert. :wink:

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Qua webdesign; Als je op TFT gaat werken, koop een goede kwaliteit. Een paar jaar geleden heb ik een TFT van het merk X gekocht bij Office Centre. Alles wat ik gemaakt had, zag er op dat scherm mooi uit; maar daar bleef het bij. Op CRT was het veel te donker en ronduit lelijk.
Dus, een simpel huistuin en keuken TFT scherm is goed, echter voor webdesign niet. Je moet dus al gauw denken aan de duurdere, maar kwalitatief veel betere schermen. Enkele merken: NEC, Apple en Samsung. Met deze schermen zit je vaak goed. Ook is een betere videokaart vaak van belang. DVI, is inderdaad aan te raden.
Zorg gewoon altijd dat je het op meer beeldschermen test.
Ik zag een opmerking van dat wat op een TFT gemaakt is hetzelfde uitziet als een CRT maar andersom niet, is natuurlijk onzin.
Bedenk ook dat CRT niet langer meegaat, op den duur worden CRT donkerder en geven steeds lelijker beeld.
Ik werk sinds een paar maanden op een 23" Apple Cinema Display en dat gaat super. Daarnaast zijn je erg in prijs gedaalt. (Vooral de 20")

Over de Lidl. Ik maak altijd een verschil tussen Aldi en Lidl. Lidl verkoopt over het algemeen veel merken door elkaar, met elk hun eigen service-afhandeling. Ik ben nooit zo te spreken over deze merken.
Aldi echter, verkoopt Medion. Laptops, camera's etc. heb ik al gekocht. En inderdaad het is niet de beste kwaliteit, maarja, voor die prijs.
Medion is echter wel eem bedrijf met hele goede service. Camera kapot, binnen een week had ik een nieuwe. Zo ook met mijn laptop en de pc van de buurman. Omdat mijn camera al wat ouder was kreeg ik zelfs een nieuw type waarin ook veel fouten van het oude type waren verbeterd. Medion heeft gewoon een topservice, en doet niet moeilijk. Dat is het grote verschil met de zooi van de Lidl.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Gast,

Ik ben het grotendeels met jou eens dat je op crt schermen de kleuren anders zijn. Maar de crt schermen hebben op dit moment 3 nadelen:
1: hoog tot zeer hoog stroomverbruik
2: lomp en zwaar
3: tranende ogen als ik lang aan het ontwerpen bent (2 tot 3 uur achterelkaar).

Deze nadelen heeft een tft scherm bij mij niet.

Maar er is goed nieuws. Samsung en Philips zijn bezig een crt scherm te ontwikkelen die 30 tot 40 procent platter is dan de huidige crt schermen, lichter in gewicht en ik hoop in stroomverbruik ook goedkoper. Als die schermen aan die normen voldoen bestaat er een grote kans dat ik mijn tft inruil.

Maar gemakshalve heb ik altijd nog een crt scherm achter de hand. Wanneer ik iets ontworpen heb wil ik toch even kijken hoe de kleuren zijn. Tot nu toe moet ik zeggen dat de HP tft schermen prima voldoen que kleur echtheid. Je ziet altijd een verschil tussen de crt en mijn HP tft maar die zijn niet al te groot.

Met vriendelijke groet,

Fenkie.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik heb net een Samsung SyncMaster 913n aangesloten op mijn computer.
Heel mooi. (Is trouwens wel een 19 inch.)
1280x1024 60Hz

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Rustig »

Als je uitstekende kwaliteit wilt en betaalbaar;

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/
90804/wo/GQ7Xg0YZNqNJ2DilKy120ZldJbu/2.0.11.1.0.6.12.1.0.1.17.0


martijn1

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door martijn1 »

Ik heb zelf de LG 1780U in combinatie met de HP Pavil t880 PC. Die monitor bevalt echt super, 17" is toch wel minimaal hoor tegenwoordig. Nog mooier als je veel computert is een investering in een 19" scherm. Mijn tft scherm heeft een volledige digitale DVI-interface en ondersteunt gelijktijdige aansturing van DVI en VGA, zodat ik kan overschakelen als ik dat wil zonder kabels te verwisselen. Maar zodra je DVI hebt ervaren hoef je nooit meer VGA, dat kan ik je wel vertellen. De kleuren zijn veel mooier, wit op je scherm is echt wit, niet dat creme-achtige wit wat je op normale schermen ziet en het beeld is extreem scherp. Mijn LG scherm is draaibaar, zodat ik het ook verticaal kan bekijken. dit is ideaal voor bijvoorbeeld het bekijken van documenten (A4). Het scherm past de resolutie automatisch aan bij het draaien. Mijn scherm heeft een responstijd van 12 ms en dat is snel genoeg, ook voor gamen. Er zijn 4 voorgeprogrammeerde instellingen, movie, text, user en natural, waarvan er dus 1 zelf te programmeren valt op je eigen smaak. De 4 voorkeusstanden zijn makkelijk toegankelijk via een touch toets op het scherm. Het scherm werd geleverd met een poot waarin de kabels verwaerkt zijn (het scherm zelf is nauwelijks 1,5 cm dik) en met een muurbeugel om het scherm aan de muur te bevestigen. Het was wel een duur scherm, maar bevalt prima.

Gesloten