Pagina 2 van 2

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 03 jan 2005 23:17
door has
hallo

we zijn het misschien niet helemaal eens over of nuon ons op die manier heeft opgeligt maar het is wel duidelijk dat sinds de energiebedrijven commercieel zijn gegaan we veel meer zijn gaan betalen omdat al die achtelijke maatschappijen een beetje reclame gaan lopen maken en daardoor worden onze energiekosten verhoogt :x

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 04 jan 2005 18:45
door harry82
Ja tuurlijk joh, omdat nuon eneco etc reclame maken wordt de energie duurder he :)

heb je de gasunie al eens gebeld om te vragen hoe zij de gasprijs opschroeven, dit doorberekenen naar de energiebedrijven die op hun beurt niets anders kunnen dan het ook weer doorberekenen...

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 04 jan 2005 21:22
door Gast
Waarom?
Aanbieders van electriciteit opgewekt met andere primaire energiebronnen zoals kolen en Uranium zijn toch niet afhankelijk van de gasprijs. Een bedrijf als Electrabel met tig kerncentrales in Belgie zou toch zeer concurerend stroom aan moeten kunnen bieden?
(zomaar een ideetje)

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 05 jan 2005 00:23
door harry82
Zullen we de hele europese energiemarkt even gaanbespreken ?
ik heb het over de prijsverhoging waar iedereen nu op doelt als men zegt van de energieprijzen stijgen.

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 05 jan 2005 16:46
door Gast
Waar de energieleveranciers op doelen als ze het over de recente prijsverhogingen hebben!
Wel even kritisch blijven he ;-)

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 06 jan 2005 01:36
door ikkes
dus als ik het goed begrijp is het nu zo dat nuon u oplicht omdat u te veel tijd heeft en een duits kranten artiekel heeft gelezen

denkt u niet dat als dit zo zou zijn dat dit dan dus ingevoerd moet zijn door de overheid (die deze netwerken heeft aangelegt)
lijkt me raar

ook valt het me op dat u niet ingaat op reacties maar daar overheenstapt met "lees dit eens" en dan een partij onzin op dit forum gooit

mocht er nog wat nuttigs zijn laat het ons dan weten
maar probleme zoeken daar is uw eigen webhosting ruimte voor

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 12 jan 2005 19:57
door ejm winkel
2 april 2002 droeg ik woning over aan nieuwe bewoner, energiestanden werden volgens juiste procedure door twee makelaars per fax aan NUON
verzonden
NUON is , ondanks brieven,telefoontjes en inzending 'stop machtiging automatische incasso' gewoon doorgegaan met incasseren.
Zelfs dubbele afschrijvingen op de zelfde datum van hetzelfde bedrag.
Toen ik ten derde male via de bank eindelijk de automatische incasso gestopt kreeg,werd overgaan tot acceptgirorekeningen en later incasso via deurwaarders.
Tot op heden(12-1-2005) heb ik geen eindafrekening ontvangen en is NUON mij geld verschuldigd.

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 12 jan 2005 20:56
door Gast
Administratieve fout op fout maar licht Nuon u ook moedwillig op zoals door de starter van dit bericht wordt beweerd?
En dan met name door correctiefactoren op levering aardgas!

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 12 jan 2005 21:07
door annemiek
:oops: ik vind het om te janken
ik wil boter bij de vis en geen abracadabra,vermeerdering omdat ze zo'n goed product leveren..hoe is dit voor mij na te meten
IK VOEL ME OPGELICHT
wat kan ik eraan doen ertegen doen...niet betalen???dan zit ik in de kou
om te janken dus

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 12 jan 2005 22:57
door Gast
Klagen bij de overheid
die moet er zorg voor dragen (via Dte) dat alles volgens door de overheid opgestelde regels verloopt.
Verder kan je wel gaan janken maar je zou je ook eens kunnen verdiepen in wat je koopt. Dus geen emmertje gas maar een hoeveelheid energie. Ik kan je heel makkelijk een kuubje gas leveren waar nauwelijks energie inzit maar waar ik je het volle pond voor reken. Denk dat je dan toch blij bent dat de energie bedrijven je gewoon rekenen waar je recht op hebt en dit gecontroleerd door de overheid (Gasunie)

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 24 jan 2005 21:15
door Valandil
Ik kwam op deze site omdat ik problemen heb met de NUON. Na 16 keer bellen naar een 0900-nummer en de constatering dat het callcentre dat je aan de lijn krijgt geen bal verstand (van energienota's) heeft, heb ik nu via heel veel omwegen eindelijk een keer de juiste jaarafrekening (de 7e) ontvangen. Dat de computers redelijk vaak op non-actief staan kan voorkomen, dat medewerkers beloven terug te bellen en dat niet doen gebeurt ook wel eens bij andere bedrijven, dat de callcentre medewerker belooft er iets aan te doen en niets doet, daar is niet alleen de NUON schuldig aan. En dat een medewerker van de NUON boos de verbinding verbreekt met de mededeling dat ik beter naar een andere leverancier kan gaan omdat zij niet snapt hoe een nota in elkaar zit, en niet dat van 17 september tot 26 oktober slechts 39 dagen is in plaats van de berekende 73 is een probleem, of dat de calorische waarde van invloed zou zijn op het aantal kubieke meters voor het vervoer door het buizenstelsel (Steven Verhoef heeft op zich gelijk volgens een medewerker aan de NUON-lijn over dezelfde klacht die ik uitte), maar dat er bij dat wel heel vriendelijke team op de televisiespot nou niemand is die deze complexiteit aan een gewone burger uit kan leggen..... Dat is het probleem. Volgen we het nog?
En als er tenslotte zelfs nog geen SORRY af kan of een vergoeding voor de gemaakte kosten, als blijkt dat ik per ongeluk gewoon de juiste vragen heb gesteld.... Dat is het probleem.
Nog een klein detail: Ongevraagd kreeg ik uitstel van betaling voor een nota van 1 eurocent. Wie heeft het altijd over verrekenen bij de volgende nota?????? NUON?????? De nota kan worden ingezien.....
En al die mensen hier die de NUON verdedigen..... hebben jullie aandelen? Mogen afnemers niet kritisch zijn en terechte klachten hebben voor wat betreft onjuistheden? Ogen en oren dicht als er zo heel af en toe (heel vaak dus) consumentenprogramma's op TV zijn waarin de NUON weer op de eerste plaats staat? Van de klachten-top-tien wel te verstaan.... Wakker worden dan .....

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 25 jan 2005 11:25
door Mohawkmarcje
Niet alle klachten zijn terechte klachten. Dus af en toe een argument aanvoeren ter verdediging van Nuon hoeft niet te betekenen dat je daar een persoonlijk belang bij hebt. Bovendien zijn energiebedrijven wel erg makkelijk om tegenaan te schoppen natuurlijk.

Als de Consumentenbond zo lekker makkelijk scoort door te roepen dat het advertentiegeld door Nuon beter besteed had kunnen worden aan het wegwerken van de achterstand, vertellen ze er dan wel even bij dat een verhuizing door een klant TENMINSTE 2 WEKEN vantevoren dient te worden doorgegeven? Er zijn nl. nogal wat mensen die vrolijk opbellen dat ze al een paar maanden in hun woning zitten maar nog steeds geen nota's ontvangen. Tja... En als we dan 'lastige vragen' stellen ("Heeft u nog de meterstanden van de vorige woning? En de meterstanden van de datum dat u de nieuwe woning betrok?") en ze krijgen niet diezelfde dag hun eindafrekening (met dikke terugbetaling natuurlijk!), dan zien we die klanten opeens terug op een zeker forum van een zeker consumentenprogramma, met klachten over wat een zootje het toch allemaal is. Tut tut tut...

Ik dacht bv dat minister Brinkhorst zou opstappen als het een chaos zou worden als de energiebedrijven zouden worden geliberaliseerd. Welaan: de problemen zijn er, maar meneer beweert doodleuk: "er is geen chaos". Ja, zo kun je makkelijk met je luie bips op het pluche blijven zitten natuurlijk. O ja: wel jezelf presenteren als een "Niet-gedogen-minister"(phoe phoe, flink hoor!) en een deadline stellen: 1 juli moeten de problemen zijn opgelost, want anders....!

Eneco en Delta hebben al een brief gestuurd waarin ze aangeven zich niet te herkennen in deze doembeelden. Ja, natuurlijk worden er fouten gemaakt, er is een achterstand in de postverwerking, maar om nou te zeggen 'chaos'... Mwoah. Volgens mij wil meneer Brinkhorst vooral lekker politiek scoren.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat er af en toe niet flinke fouten worden gemaakt, en dat het af en toe een behoorlijk bureaucratisch geneuzel is bij die voormalige staatsbedrijven. Maar al die opmerkingen over dat Nuon-medewerkers zichzelf bevoordelen, of moedwillig de boel verzieken, of dat de directeur een dikke Mercedes rijdt en een zwembad heeft "van onze centen" zijn natuurlijk erg flauw en behoorlijk onnozel. :roll:

Re: Hoe de NUON ons oplicht

Geplaatst: 26 jan 2005 12:11
door valandil
Hoezo vrijheid op de energiemarkt? Als ik van de NUON af wil kan dat niet!! Waarom niet? Ja, ik kan gas en electriciteit kopen bij een ander... maar de NUON blijft mij factureren voor het transport en alle andere bijkomende kosten.... Schijnvrijheid dus..... Maar ik heb me er maar bij neegelegd... klagen bij NUON helpt ook niet.... Zij zitten ook vast aan die buizen en draden....