LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] cv ketel agpo 127C eco
Re: cv ketel agpo 127C eco
Ik heb eerder (27-01) ook een reactie geschreven over deze ketel, wij hadden net als Januca weinig warmwater langzame opwarming etc..
Na de reparatie, naar mijn idee zeer vakkundig uitgevoerd door de
Fa. Paraat uit Papendrecht, veel en snel warm water, het huis is snel verwarmd etc. dus zeer positief.
Nu maar hopen dat de ketel toch wat langer mee gaat !!!!
We proberen toch nog de kosten te verhalen bij de Fa. Agpo, de brief is al verstuurd, maar nog geen reactie, afwachten maar.
Ine
Na de reparatie, naar mijn idee zeer vakkundig uitgevoerd door de
Fa. Paraat uit Papendrecht, veel en snel warm water, het huis is snel verwarmd etc. dus zeer positief.
Nu maar hopen dat de ketel toch wat langer mee gaat !!!!
We proberen toch nog de kosten te verhalen bij de Fa. Agpo, de brief is al verstuurd, maar nog geen reactie, afwachten maar.
Ine
Daar ben ik weer.
Feenstra is geweest. De ketel is weer in orde.
Toen ik de warmwater-opbrengst liet zien aan de monteur, was zijn eerste reactie: "Dat is helemaal niet goed, daar ga ik iets aan doen."
Hij heeft alles bijgesteld en ik heb weer een goede warmwater-opbrengst met een goede temperatuur. Ook heeft hij de opwarmtijd van de ketel bijgesteld. Ik ben zeer tevreden over zijn werk.
Ik heb hem ook verteld dat de ketel zo snel van druk af was. Dat kon kloppen zei hij. En hij heeft gelijk op het storingsrapport vermeld dat de pakkingen vervangen moeten worden. Daar krijg ik nog bericht over.
Groeten
Januca
Feenstra is geweest. De ketel is weer in orde.
Toen ik de warmwater-opbrengst liet zien aan de monteur, was zijn eerste reactie: "Dat is helemaal niet goed, daar ga ik iets aan doen."
Hij heeft alles bijgesteld en ik heb weer een goede warmwater-opbrengst met een goede temperatuur. Ook heeft hij de opwarmtijd van de ketel bijgesteld. Ik ben zeer tevreden over zijn werk.
Ik heb hem ook verteld dat de ketel zo snel van druk af was. Dat kon kloppen zei hij. En hij heeft gelijk op het storingsrapport vermeld dat de pakkingen vervangen moeten worden. Daar krijg ik nog bericht over.
Groeten
Januca
Wie kan mij vertellen wat de gemiddelde levensduur van een expansievat is. Wij hebben ook deze agpo ketel.
De levensduur van een expansievat weet ik niet. Dat kan ongetwijfeld een deskundige vertellen.
Ik weet wel dat de levensduur van een expansievat losstaat van de levensduur of kwaliteit van de ketel.
Ik weet wel dat de levensduur van een expansievat losstaat van de levensduur of kwaliteit van de ketel.
het doseerplaatje weggooien? Al Bundy???
en dan een agpo 12 tot 16 liter water laten verwarmen dat voorbijstroomd???
Knap hoor, Bundy!
Totaal geen verstand van uitstroomhoeveelheden zeker???
en dan een agpo 12 tot 16 liter water laten verwarmen dat voorbijstroomd???
Knap hoor, Bundy!
Totaal geen verstand van uitstroomhoeveelheden zeker???
Sorry Al.
verkeerde pagina voor m'n neus.
Tijd voor een brilletje!
verkeerde pagina voor m'n neus.
Tijd voor een brilletje!
Ook bij mij en de buren is lekkage geconstateerd bij de pakkingen van dit type agpo ketel (01 serie) tijdens mijn jaarlijkse onderhoudsbeurt. Ik had vorig jaar ook al een kleine lekkage, maar de monteur heeft het toen verholpen maar hij heeft niets over de problemen met de pakkingen verteld. Dit jaar wordt het probleem met de pakkingen pas geconstateerd en volgens de monteur is het probleem bekend bij agpo en werd dit tot begin dit jaar gratis verholpen door agpo. Agpo zou hiermee aan zijn verantwoordelijkheid hebben voldaan. Nu schakelt de monteur een ander bedrijf in om dit euvel te verhelpen, waarbij de rekening gewoon wordt gepresenteerd. Agpo is toch langer dan 4 jaar verantwoordelijk voor een ondeugend apparaat?
wij hebben over dit probleem recent een briefwisseling gehad met agpo maar ze nemen geen verantwoordelijkheid voor de problemen, zij vinden dat je het zelf moet oplossen, het is buiten de garantietermijn.
Tot dusver hebben wij geprobeerd het vriendelijk op te lossen met agpo, maar zij doen net of ze niet op de hoogte zijn van deze problemen, ik denk dat we ze toch nog maar eens confronteren met de vele problemen die op dit forum gespuid zijn.
Tot dusver hebben wij geprobeerd het vriendelijk op te lossen met agpo, maar zij doen net of ze niet op de hoogte zijn van deze problemen, ik denk dat we ze toch nog maar eens confronteren met de vele problemen die op dit forum gespuid zijn.
Ook wij hebben een paar jaar geleden helaas een Agpo ketel gekocht. Nu hebben we al weet ik hoeveel lekkages aan de pakkingen en het systeem gehad. De ketel valt uit en we moeten minstens vier keer per jaar bijvullen. De pakkingen zijn al 2 keer vervangen. Wij krijgen steeds facturen en de Agpo geeft niet thuis. Geen garantie meer, alleen bij melding via de installateur ... elke keer een ander verhaal. momenteel valt de ketel een paar keer per week spontaan uit. Van de installateur heb ik begrepen dat er (veel?) meer mensen zijn met deze problemen en zo te lezen is dat ook zo ... Zou het een idee zijn om collectief eens aan de bel te trekken?! Ze doen niet veel met individuele klachten!
wat een gezeur over agpo, elk ketelmerk en type valt met het vakmanschap en kennis van de installateur, de lekkageproblemen met de pakkingen is een vervelende kinderziekte maar elke nieuwe cv ketel heeft dit noem maar op: nefit, atag, awb, intergas enz.
Ik als vakman heb zo'n 250 econpacts voorzien van nieuwe ringen en ben tot op heden nog maar een paar nieuwe lekkages tegengekomen.
Ik zou iedere ketelbezitter dan ook aan willen raden om je toestel te laten onderhouden door een vakman met verstand van het betreffende merk, dat scheelt een hoop ellende en U als klant gegarandeerd een hoop geld.
Ik als vakman heb zo'n 250 econpacts voorzien van nieuwe ringen en ben tot op heden nog maar een paar nieuwe lekkages tegengekomen.
Ik zou iedere ketelbezitter dan ook aan willen raden om je toestel te laten onderhouden door een vakman met verstand van het betreffende merk, dat scheelt een hoop ellende en U als klant gegarandeerd een hoop geld.
Wat een ellende allemaal.
Ik loop al lang mee in dit vak en spreek dus uit ervaring.
Er zijn bekende leveranciers die mij in de steek gelaten hebben en het product wat hier veel genoemd wordt heeft mij nooit in de steek gelaten.
Eea. valt samen met kennis van het betreffende product en heeft de consument wel een onderhoudscontract. Bij een onderhoudscontract vallen lekkages niet na vijf of zes jaar op, een goede monteur ziet dit bij inspectie.
Ik loop al lang mee in dit vak en spreek dus uit ervaring.
Er zijn bekende leveranciers die mij in de steek gelaten hebben en het product wat hier veel genoemd wordt heeft mij nooit in de steek gelaten.
Eea. valt samen met kennis van het betreffende product en heeft de consument wel een onderhoudscontract. Bij een onderhoudscontract vallen lekkages niet na vijf of zes jaar op, een goede monteur ziet dit bij inspectie.
ook ik ben een vakbekwame monteur loopt al een jaar of 14 mee als service monteur ik sluit me helemaal aan bij mijn mede collega die waarschijnlijk bij een andere firma werkt dan ik elke ketel heeft wel iets bij intergas vlogen de branderautomaten om je oren en de warmte wisselaars bij atag lekken nu de condensbakken en bij nefit sprongen de sensoren om je oren zo heeft elke ketel wel wat ook ik heb goede ervaringen met agpo monteurs ze zijn snel met het verhelpen en als je ze belt leggen ze je ook heel vakkundig uit wat de oorzaak is en hoe je het kan oplossen
Die AGPO's zijn een italiaans produkt, geassembleerd in Italie en een aantal jaren geleden heeft Luigi de pakkingen verkeerd gemonteerd. Tot 1 januari werden lekkages onder garantie verholpen en dat is nu, 4 à 5 jaar nadat de laatste van deze foute serie van de band af kwam, niet meer het geval. Immers, de toestellen moeten dan toch wel minimaal één à twee keer onderhouden of geïnspecteerd zijn.
Toestellen hebben problemen gekend maar nu, mits de pakkingen zijn vervangen, lijken de problemen achter de rug. Als pakkingen al eerder zijn vervangen en ze lekken weer zou je een beroep op een coulanceregeling kunnen doen, de laatste reparatie is dan niet goed uitgevoerd.
Het past niet dat al die installateurs zo tekeer gaan op dit forum, ze zouden ook hun toon iets kunnen matigen. Het probleem is niet ontstaan omdat consumenten niet goed met de spullen omgaan maar omdat er een (weliswaar te repareren) ondeugdelijk produkt in de markt is gezet. Als je dan zoveel jaar ervaring hebt (lijken ze hier allemaal te hebben) weet je dat je alle klanten waar je zo'n toestel hebt hangen op de hoogte van de problemen dient te brengen. En eigenlijk zelfs preventief die pakkingen had moeten vervangen, kosteloos natuurlijk. Blijkbaar zijn er nog veel installateurs (die niet op dit forum resideren) die niet hun verantwoordelijkheid nemen...
Ik weet dat de, op dit forum zo verguisde grote jongens, In Home, Feenstra en de Energieservicebedrijven die pakkingen gratis hebben vervangen bij de betrokken AGPO's (mits bekend) in hun bestand.
Hoe hebben jullie dat àangepakt, jongens?
Toestellen hebben problemen gekend maar nu, mits de pakkingen zijn vervangen, lijken de problemen achter de rug. Als pakkingen al eerder zijn vervangen en ze lekken weer zou je een beroep op een coulanceregeling kunnen doen, de laatste reparatie is dan niet goed uitgevoerd.
Het past niet dat al die installateurs zo tekeer gaan op dit forum, ze zouden ook hun toon iets kunnen matigen. Het probleem is niet ontstaan omdat consumenten niet goed met de spullen omgaan maar omdat er een (weliswaar te repareren) ondeugdelijk produkt in de markt is gezet. Als je dan zoveel jaar ervaring hebt (lijken ze hier allemaal te hebben) weet je dat je alle klanten waar je zo'n toestel hebt hangen op de hoogte van de problemen dient te brengen. En eigenlijk zelfs preventief die pakkingen had moeten vervangen, kosteloos natuurlijk. Blijkbaar zijn er nog veel installateurs (die niet op dit forum resideren) die niet hun verantwoordelijkheid nemen...
Ik weet dat de, op dit forum zo verguisde grote jongens, In Home, Feenstra en de Energieservicebedrijven die pakkingen gratis hebben vervangen bij de betrokken AGPO's (mits bekend) in hun bestand.
Hoe hebben jullie dat àangepakt, jongens?
de grote jongens hebben het vervangen van die pakkingen gecombineerd met een controle beurt
ook bij ketels waar zij het onderhoud niet van hebben
wel mooi een vergoeding gekregen van agpo en de eigenaren van die ketels voor de controle
ook bij ketels waar zij het onderhoud niet van hebben
wel mooi een vergoeding gekregen van agpo en de eigenaren van die ketels voor de controle
En dat is nou niet waar.
Bij mij gratis gedaan terwijl mijn lokale installateur (tjongejonge) aangaf er geld voor te vragen. En hij had geinstalleerd. Kwestie van een goed contract afsluiten....
Wel even bij de feiten blijven
Bij mij gratis gedaan terwijl mijn lokale installateur (tjongejonge) aangaf er geld voor te vragen. En hij had geinstalleerd. Kwestie van een goed contract afsluiten....
Wel even bij de feiten blijven
een doseerventiel weggooien??????????? en hoeveel water per minuut denkt deze persoon te hebben die deze opmerking plaatste??????? als je water doorstroom groter is dan dat je ketel het bij kan warmen hou je nog alleen lauw water over!!!!!!!!!!!!!!!!.
voor de overige dingen is er al antwoord op gegegeven met name de lekkages.
voor het met moeie opwarme van de installatie... staan de keerkleppen wel goed open, of blijft1 daarvan niet hangen zo dat die het water circuleert over de tappot? of staat de stooklijn in het installateursmenu wel goed, staat de pompsnelheid wel hoog genoeg daar de ketel anders weer terugmoduleert?, of of of of................
voor de overige dingen is er al antwoord op gegegeven met name de lekkages.
voor het met moeie opwarme van de installatie... staan de keerkleppen wel goed open, of blijft1 daarvan niet hangen zo dat die het water circuleert over de tappot? of staat de stooklijn in het installateursmenu wel goed, staat de pompsnelheid wel hoog genoeg daar de ketel anders weer terugmoduleert?, of of of of................
Het blijft tobben met die Agpo Econpact, of het nou een 125 is of een 225 het blijft dromen naar warmte en zonder narigheid.
Welke installateur kan het nog winnen in Nederland om van die narigheid af te komen. Ik verzoek alle bezitters van deze geweldige apparaten te blijven reageren naar Agpo te Breda, misschien gaan Albert en Shirley of Harry Lips eens een behoorlijk antwoord geven.
Want deze AGPO's lekken na 3x opnieuw verpakken van pakkingringen nog steeds en het blijft zo.
Good luck aan agpo.
Welke installateur kan het nog winnen in Nederland om van die narigheid af te komen. Ik verzoek alle bezitters van deze geweldige apparaten te blijven reageren naar Agpo te Breda, misschien gaan Albert en Shirley of Harry Lips eens een behoorlijk antwoord geven.
Want deze AGPO's lekken na 3x opnieuw verpakken van pakkingringen nog steeds en het blijft zo.
Good luck aan agpo.
Heb die pakkingen al diverse malen vervangen bij agpo toestellen allemaal 1x, nooit meer terug gehad voor lekkages.
Vraagje:
Ook ik heb een agpo ketel (econpact 27 c) waarbij ik 3 a 4 keer per jaar moet bijvullen.
Wat gaat het vervangen van pakkingen kosten bij een erkend installateur?
Richtprijs?
Gr
Ook ik heb een agpo ketel (econpact 27 c) waarbij ik 3 a 4 keer per jaar moet bijvullen.
Wat gaat het vervangen van pakkingen kosten bij een erkend installateur?
Richtprijs?
Gr