LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zagen aan de AOW 2

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: zagen aan de AOW 2

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad niemand verplicht een echtgenote te werken. Maar zij wordt wel verplicht alle premies netjes te betalen. Als zij in de WW komt zal zij echter nooit in de bijstand komen, omdat haar man een inkomen heeft. Maar zij heeft wel het volle pond overal voor betaalt. Leve de emancipatie. Jarenlang is er beweert dat een vrouw een zelfstandig inkomen moet hebben (spekt de staatskas) maar wanneer het op premies uitbetalen gaat is zij volledig afhankelijk van haar partner.

Gast

Kletskoek, dat heeft niks met emancipatie te maken.

Als een man in de bijstand komt, en hij heeft een vrouw met een goed salaris dan krijgt hij ook niks. Kun je toch ook niet zeggen: mannen moeten wel werken, maar ze krijgen geen uitkering. Onzin.

Gast

geloof dat je het verkeerd begrijpt.er zijn gezinnen waarbij de man en
de vrouw samen werken en samen de volledige premie aan alles betalen.
er zijn ook gezinnen waarvan de man alleen werkt omdat hij niet wil dat zijn
vrouw werkt. als de eerste met de aow gaat en zijn vrouw nog niet krijgt
hij € 650 bruto zonder toeslag omdat zijn vrouw nog werkt.
de tweede krijgt € 650 en ± € 500 en zijn vrouw krijgt nog eens € 125 per mnd
omdat ze nooit gewerkt heeft. dat vind ik een hele kromme verhouding.
het eerste stel heeft het dubbele aan premies betaald maar krijgt de helft minder. en laten we wel wezen vandaag aan de dag werkt bijna elke vrouw
alleen zijn er een boel vrouwen met een gezin die er zwart bij werken, in de
huishouding en kinder oppas etc. let wel ik zeg een boel de meeste dus niet.

Johan 3

Ongelezen bericht door Johan 3 »

Het is inderdaad vreemd dat het wel als wenselijk wordt gezien als je beiden werkt, maar dat je als je werkeloos wordt al snel aangewezen bent op de partner. Dat is geen zelfstandigheid. Als ik is de bijstand zou komen zou ik niks krijgen omdat mijn vrouw werkt. Terwijl we nu wel allebei volle premie betalen. En dan wil die pipo van de Christen Unie weer invoeren dat een getrouwd stel hetzelfde wordt behandeld als een alleenverdiener. Terwijl je dubbele premie betaalt! Maar goed we weten dat die man liever alle vrouwen naar huis stuurt.

Het is gewoon erg dat je als gezin met twee inkomens zoveel extra lasten hebt (kinderopvang, particuliere ziektekostenverzekering, geen betaalbare huisvesting, geen huursubsidie) dat het bijna geen nut meer heeft om beide te werken. Wij houden per maand niks meer over na betaling van de vaste lasten, sinds de nieuwe wet kinderopvang en de stijging van kosten van de opvang.

Als de overheid de AOW betaalbaar wil houden moet ze de tweeverdieners toch wat ontzien. Nog even en wij moeten of:
- alleenverdiener met laag inkomen worden, of
- emigreren

Lijkt me niet handig, want dan verliest de overheid een flinke inkomstenbron.

65+

Ongelezen bericht door 65+ »

Johan, als jij jou probleem voor de zoveelste keer hier opzet, zeg ik voor de zoveelste keer:

Als jullie particulier verzekerd zijn en nergens geen subsidie,s voor krijgen, dan verdienen jullie er ook na! Wil je wel ruilen met iemand die dat wel krijgt, houd dan inderdaad allebei op met werken. Krijg je MISSCHIEN alles van de gemeenschap!

Johan 3

En meneer de AOW'r. Voor de zoveelste keer: Als je veel verdient gaan de vaste lasten zodanig omhoog dat je er eerder slechter dan beter van wordt. ZIE OVERZICHT OP HET ANDERE FORUM !!! Dat lijkt me niet de bedoeling!!!!!!!!
Hebt u soms zo'n slecht pensioen omdat u nooit gewerkt hebt omdat u niets snapte en nooit luisterde?

Gast

Dan moet jij eens beter lezen.Die andere topics, heb ik zelf ook aan bijgedragen Johan. Weet je nog wel?

Lees jij maar alles nog eens over dan, kom jij WEER te weten, dat ik geen AOWer ben , maar de vrouw van een aower.

65+

Ongelezen bericht door 65+ »

Dat was ik natuurlijk :oops: hierboven. Sorry!

Gast

wat johan 3 schrijft heeft hij natuurlijk gelijk aan hoe meer je verdiend hoe
meer je moet betalen en als je net op de grens zit of er vlak boven dan
begrijp ik hem ook wel heb er zelf mee te maken gehad net boven de ziekenfondsgrens moest ineens € 300 meer betalen gelukkig kon mijn baas het toen terugdraaien kreeg toen weer € 50 netto meer vind ik van de zotte.
wat ik wel vind is dat johan niet meer zo negatief over die oudjes is .toch een goed gesprek gehad johan zodat je ze wat beter begrijpt ?????. hoop het.
groetjes hans.
(kon het toch niet laten om te reageren )

Gast

wat johan 3 schrijft heeft hij natuurlijk gelijk aan hoe meer je verdiend hoe
meer je moet betalen en als je net op de grens zit of er vlak boven dan
begrijp ik hem ook wel heb er zelf mee te maken gehad net boven de ziekenfondsgrens moest ineens € 300 meer betalen gelukkig kon mijn baas het toen terugdraaien kreeg toen weer € 50 netto meer vind ik van de zotte.
wat ik wel vind is dat johan niet meer zo negatief over die oudjes is .toch een goed gesprek gehad johan zodat je ze wat beter begrijpt ?????. hoop het.
groetjes hans.
(kon het toch niet laten om te reageren )

Gast

Ze moeten toch ergens een grens trekken. Als iemand goed/veel verdient, kan die het ook wel betalen. Waar blijven we anders?

Gast

heb je ook gelijk aan maar het gaat net om die grensgevallen en dat kan
soms heel beroerd uitvallen.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik begrijp Johan zijn standpunt wel en ik kan me voorstellen dat het zuur is dat als je bruto zo veel verdiend er toch zo veel af gaat dat je weinig overhoud. Maar ik vind niet dat dit opgelost kan worden door de AOW-ers premie te laten betalen. Kijk eens naar al de buitenlandse mensen die wij onderhouden moeten. Nee ik ben geen racist maar wat hier in Nederland allemaal kan en mag, kan in geen enkel ander land.
Echte vluchtelingen mogen hier komen tot alles weer normaal is zodat ze terug kunnen, maar de ooms, tantes, neefjes, nichtjes enz. en niet te vergeten de uitgehuwelijkte mannen (vrouwen) mogen in het land blijven waar ze zitten. En DAT scheelt veel geld.

WAO`r

Ongelezen bericht door WAO`r »

Je hebt volkomen gelijk dat je met grensgevallen duuder uit ben.
Dat is helaas bij iedereen .Er zal eigenlijk een groep er tussen moeten zijn die bijvoorbeeld niet ineens €300,- betaald maar €150,-
Helaas is dat niet.Dat kom wel meer voor maar ze moeten een grens trekken.
Maar dit komt elders ook voor.

Heb dat zelf ook meegemaakt toen ik nog gedeeltelijk werkte toen me gedeeltelijke WAO uitkering ineens stopte omdat ik een niet te stoppen verhoging kreeg (CAO) van mijn werkgever. Iemand die zich helemaal liet afkeuren of nog veel minder gaat werken kreeg nog meer.
Het erge is dat ik daar nu mijn uitkering daarop krijg.
Is nu wel wat anders maar wil er maar mee zeggen dat je met grensgevallen altijd in een financieel nadeel zit.

Maar om even op het onderwerp terug te komen .Maar als je het slechter hebt kan je nooit een ander een schuld geven omdat je te veel AOW premier betaald .De oorzaak zit erin dat men aan dingen geld geeft , het eerder genoemde voorbeeld van de koningin ,wat beter ,
waar niemand van profiteert.
Niks tegen bezuinigen maar niet op een manier als het elders toch weer
wordt weg gegeven.
Altijd zijn AOW`rs of andere die geld krijgen zijn de schuldige.
Of het zo goed gaat in landen waar geen sociaal stelsel is.
Maar bedenk dat een heleboel dingen ,die dit en eerdere kabinetten afbreekt (KOK was geen haar beter) je wel aan de oudere hebt te danken.

Verder denk maar niet dat de premies omlaag gaan het wachtgeld moet toch ergens van worden betaald .Voor de eigen zorgen de meeste (op een paar uitzonderingen) politici zich wel.
Eigen volk eerst denken ze. Waarom zullen we eens een keer naar ons zelf kijken ?

Gast

kreeg vandaag weer bericht van bpf. die verzorgd het pensioen voor de bouw.
lees mee .
het bestuur heeft met het oog op de huidige financiele positie van het fonds besloten per 1 jan. 2005 de premie voor deelnemers en werkgevers te verhogen
en de pensioenen van gepensioneerden niet te verhogen.
vervolgens. uw broto pensioen is door bovenvermelde besluiten ongewijzigd
gebleven. de wettelijke inhoudingen zijn wel gewijzigd hierdoor is de netto
uitkering gewijzigd.
zoals u ziet moeten de werkgevers en werknemers meer premie betalen
en de aow meer loonheffing en ziekenfonds. dus zowel de pensioenfondsen
als de regering zijn graaiers. en ook de aowers betalen mee.
klein voorbeeld ik heb een paar jaar pensioen betaald bij de bouw.
krijg bruto per mnd € 88 houd netto over € 67 dus zelfs over zo`n klein bedrag
moeten ze nog geld hebben.
begin me hoe langer hoe minder nederlander te voelen. vr. gr. hans.

Gast

hai wao r je schrijft voor hun eigen zorgen de ambtenaren wel op een paar uitzonderingen na. noem eens wat uitzonderingen want ik weet er geen een.

Gast

Er zit iemand op dit forum die niet begrijpt wat emancipatie betekent;
Gelijke rechten voor man EN vrouw.
En over veel verdienen. Ik kan u dit vertellen dat je bruto een leuk bedrag hebt maar als je kijkt wat je netto over houdt is dat niet veel. Alle uitkeringen en subsidies worden naar een bruto inkomen behandelt. Ze moesten dit netto bekijken, ziet er heel anders uit. En maar uitmelken die 2- verdienders. Ze moeten wel allebei werke, een beetje woning kost tussen de 800 en 1000 euro en wanneer je allebei 1700 bruto verdient, hou je minus alle inhoudingen 2x1200 over. 2400 minus 1000 is 1400, geen recht op subsisie. Reiskosten naar werk gaan hier ook nog vanaf. Dan hebben we samen gewerkt alleen een dak boven ons hoofd en we gaan naar ons werk hebben nog geen verwarming, ziektekosten, en telefoon en onze kinderen te eten gegeven.

Gast

we dwalen weer af het ging uiteindelijk om de aow dat ze het zo
goed hadden en mee moesten betalen aan de premie.
als U 1400 in de mnd overhoud dan zijn daar de hypotheek kosten al van af
bovendien krijgt u nog terug van de belasting. daarmee wil ik niet zeggen
dat u het breed heeft want wij zijn ook tweeverdiener geweest dus ik weet best wel dat er een boel betaald wordt aan al die lasten.
ik zit nu als aow r zijnde op 1200 netto en daar moet ook alles nog van af
gas licht ziekenfonds etc. mijn huur is € 570 krijg net geen subsidie wil graag
een goedkopere woning waar die regering zo mee bezig is (doorstromen )
nou vergeet het maar als je eenmaal op zo`n huur zit kom je er niet vanaf.

Johan 3

Eindelijk eens een gast die in hetzelfde schuitje zit. Ik dacht al dat wij de enigen waren.
Even voor de vuist weg een paar getallen:

Hypotheek/huur bij makelaar: 1000 euro pm
Kinderopvang: 1000
Ziektekostenverzekering: 350
Auto: 350
Eten: 200
Energie en gemeente: 200

Tel op: 3100 euro per maand keiharde vaste lasten. Heb ik het nog niet over telefoon en kleding.

Dit betaalt een werkend echtpaar. Hield je vroeger nog 500 euro over. Tegenwoordig is de kinderopvang ineens 2x zo duur geworden en is de speelruimte daardoor weg. De auto kun je niet wegdoen als je daarmee naar je werk moet.

Afbetaald huis/huur: 250 euro
Ziekenfonds: 50 euro
Eten: 125 euro (geen kinderen)
Energie en gemeente: 200 euro

Dit zijn de keiharde vaste lasten van AOW'ers:
625 euro per maand.
Dat is wel even iets anders.
En dan heb je nog die mooie 65+ kortingen overal.

Het lijkt me dan niet handig om de tweeverdieners, die niks overhouden, nog verder uit te knijpen om de AOW te verhogen.

Ja Johan is weer gewaagd bezig door keiharde feiten op tafel te leggen.
Als de oudjes nu eens een paar dagen op hun kleinkinderen zouden passen, zou er misschien wel wat financiële ruimte ontstaan. Maar ja, dat kun je niet verplichten.

Gast

ja johan is zeker weer gewaagd bezich. weet niet hoe jij aan die feiten komt
maar hier heb je er een paar van een aow r. huur € 570 en ga nou niet zeuren van je moet goedkoper gaan zitten wil ik wel maar er is gewoon niks.
ziekenfonds wou dat het waar was betaal al € 58 verplicht + € 50 bijverz.
van mijn aow wordt € 70 ingehouden van mijn pensioen nog eens € 60 en mijn
vrouw zit in pre pensioen betaald ook nog eens € 70 en dat met een gezamelijke inkomen van € 1750 bruto. dus waar jij die € 50 vandaan haalt is mij een raadsel. ook zitten de oudejes meer thuis dus die energie kosten zijn ook wel een stukje hoger als je aangeeft.verder zie ik genoeg oudere mensen rondlopen
met hun kleinkinderen maar als ik zo jou mentaliteit lees van hoe je over de
oudjes denkt kan ik me voorstellen dat geen een opa of oma van jou op je
kinderen wil passen. ik geloof ook niet dat je oud zult worden met zo`n mentaliteit. de aowrs hebben weer opslag gehad kan je je eigen weer gaan ergeren € 5 bruto regel verder stond maar de heffingen zijn ook omhoog gegaan
zodat u er netto op achteruit gaat.
als ik zo jou topics lees dan ben je maar een naar mannetje vol met zelfbeklag
hoe slecht je het wel niet heb maar volgens mij krijg je ook geld van de belasting terug en daarvan ga je natuurlijk op onze kosten op vakantie.
het ga je goed johan en ik beklaag je.
vr. gr. hans.

Gesloten