LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezamenlijke actie voor eegaleasers

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren

Re: Gezamenlijke actie voor eegaleasers

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Janneke

Natuurlijk hoor jij daar ook bij, en gelukkig nog vele anderen.

Liefs Ad

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Geen kater van de borrel?

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Is inmiddels wel verdwenen, was maar een katertje. :wink:

Lfs Ad

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik moet toch even wat kwijt over die middag in eindhoven!

wie was er weer? piet koremans! van bestuur payback zo ver ik kon zien niemand.

alle betweters die op dit forum af hebben gegeven op piet koremans
moesten zich diep schamen!

piet is er altijd op dergelijke belangrijke zaken(of dacht u dat hij daar beter van wordt?)

ook ton aarts uiteraard aanwezig .

deze 2 mensen (er zijn er gelukkig nog meer) komen geheel belangenloos op voor medegedupeerden!

sterker nog ! ze weten op tal van zaken het beter als de advocaten merk ik als toeschouwer in eindhoven!

kortom hulde aan piet koremans cs.

groeten

pechvogel

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

En Payback is niet meer,
Klopt niet hoor, payback bestaat nog.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Hollander,

Je hebt gelijk, Payback bestaat nog, alleen is de actie zoals die in Eindhoven niet meer samen met Payback, zoals Pieter een paar reacties hierboven al heeft geschreven.
Het bestuur van Payback heeft onlangs besloten dat de Payback acties alleen voor Payback leden zijn.
Dit in tegenstelling tot de groepsacties die op PAL staan, die zijn voor iedereen en zonder bijkomende kosten of verplichtingen.
Wij wijzen op diverse acties, dat wil niet zeggen dat wij overal het initiatief nemen.
Bij de groepsactie in Eindhoven b.v. is Ton de grote regelaar en animator.

Groeten,
Piet

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Piet, Pieter, Ton,
met alle respect voor jullie alledrie (maar ik snap er geen jota meer van, mag echt een boon zijn als ik het nog begrijp). Hoe zit het??
Bijna alle groepsleden zijn lid van Payback, de procedure werd groepsprocedure Payback genoemd (ook door de advocaten), waarom worden we niet geinformeerd?? Er is dus geen back up meer van welke stichting of vereniging dan ook? Hoewel ik inmiddels door omstandigheden geen lid meer ben van Payback, ben ik dat ooit wel geworden omdat ik me min of meer verplicht voelde dat te doen omdat ik meeging in die groepsprocedure! Zo zijn er zeker meer!
Ik bedoel dit absoluut niet vervelend, heb respect voor jullie werk en acht een ieder capabel, maar ik vind het erg onduidelijk.
Wie ben ik, waar sta ik in deze stammenoorlog :?: :?: :wink:

Ter verduidelijking, het onderstaande is gepost door Piet, en ik leef nog steeds in de veronderstelling mee te doen in een Paybackprocedure. Het maakt me verder niet uit wie of wat, maar ik had wel graag geinformeerd willen worden. Dat is toch redelijk lijkt me (en dan ben ik niet eens lid meer van Payback)! Nogmaals, het is niet mijn bedoeling onrust te kweken! Maar Payback had de mensen die deelnemen aan de groepsprocedures hierover moeten informeren!
Geplaatst op 14 Jan 2005 20:33 door Piet
----------------------------------------------------------------
In het forum Legio lease (oudere topics) staat een topic over een eegelaese actie.

Hieronder de nieuwe versie en de contactpersonen die je kunt mailen als je mee wilt doen met een gezamenlijke actie als Eegaleaser.
Er zijn vier groepen:
Jelle, [email protected] Noord Nederland (Groningen, Friesland, Drente)
Robert Jan, [email protected] Midden Nederland (Overijsel, Gelderland)
Martin, [email protected], West Nederland (Utrecht, Noord Holland, Zuid Holland)
Ton, [email protected] Zuid Nederland (Zeeland, Noord Brabant, Limburg)

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Wie ben ik, waar sta ik in deze stammenoorlog
Geen idee Pipa, volgens mij was er wel iemand van Payback nl Ton. Het zal zo zijn dat Ton en Piet wel door een deur kunnen, en de rest van het Payback bestuur niet. Maar vreemd vind ik het ook, schept verwarring naar de leden toe. Het is en was een initiatief van Payback om met een groep een procedure te starten, Ton heeft die start gemaakt en is daar nog steeds mee bezig, nu komt Piet ineens opduiken. Ook niet erg , maar het doet nu voorkomen dat PAL het gaat overnemen van Payback.

Payback geef eens antwoord??????????

Gr, Anne

Truus2004

Payback zal voorzichtig zijn met antwoorden Anne, want er zijn heel veel mensen lid van een vereniging om een reden die niet meer van toepassing is, denk ik!

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Pipa, ik heb toch van het begin af aan aangegeven dat lidmaatschap van een vereniging niet nodig was, jij voelde je toen toch zelf verplicht om lid te worden van Payback, ik heb van het begin af aan gesteld dat lidmaatschap van welke vereniging dan ook geen voorwaarde of noodzaak was voor deze actie, het geheel is vrijblijvend, nog steeds, PAL is een initiatief wat meer mijn sympathie heeft omdat dit ook geheel belangeloos is,
ik hoop dat het een beetje duidelijk is? anders mag je me best even bellen hoor,
trouwens jij hebt toch je lidmaatschap van pay Back weer opgegeven?
ieder is vrij om gebruik te maken van mijn diensten, pay back, pal, leasevelies, het maakt niet uit als het maar gaat om gedupeerden van,

Ton
Laatst gewijzigd door aert0001 op 16 jan 2005 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004

Ton geef ik ook aan in mijn postings. Dat ik lid ben geworden en waarom. Ook dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd. Ik neem jou niets kwalijk! Ben apetrots op je (al denk je weleens van niet :wink: )Maar ik vind eigenlijk dat payback ons had moeten informeren. Snappie?

aert0001

Ja dat snap ik heel goed, maar neem ze niets kwalijk, ze hadden andere dingen aan het hoofd toen, en ik ben gewoon door gegaan, mijn prioriteiten lagen elders,
ik neem je niets kwalijk pipa, ook al lijkt dat zo, jij bent een kritisch persoon, gezond kritisch, en daar is niets mis mee, als we botsen is het meestal om misvattingen, nooit om de essentie van de zaak,

Ton

Truus2004

Heb je een mail gestuurd :wink: Jammer dat Payback nog niet gereageerd heeft, want het zijn hun leden die ze laten wapperen. Nogmaals, hoe goed de intenties ongetwijfeld zullen zijn.

aert0001

ja daar heb je gelijk in, ze laten het een beetje hangen, weinig begrip voor de twijfels bij de eigen leden, jammer,

Ton

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Ton,

Toch blijf ik het een vreemde situatie vinden, we zijn begonnen met de groepsprocedure onder de vlag van Payback. Het staat zelfs in de officiele papieren van het advocatenkantoor. Nu lees ik van Pieter dat dit initiatief niet meer onder de vlag van Payback valt. Het hele groepsgebeuren komt nu op jou neer, zonder de steun van Payback. En Payback neemt niet de moeite om dit te melden!!!!!!!! En is deze mededeling ook naar alle gedupeerden van de verschillende groepen gegaan door jou? Is niet bedoeld als sneer naar jou maar het moet wel helder zijn voor iedereen.

Gr. Anne.
Laatst gewijzigd door anne_ op 16 jan 2005 02:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Truus2004

Yes! Ik word begrepen! :D Dank Anne.
Ton, echt met alle respect het volgende: formeel gezien had payback ons moeten informeren! Als jouw sympathie niet meer bij payback ligt, is dat prima! Al die mensen zijn echter met payback in zee gegaan. Namens payback werd een coordinator aangesteld. Ik heb er geen moeite mee onder een andere vlag te gaan varen omdat ik geen lid meer ben. Als je wel lid bent van Payback is het heel erg vreemd hier te moeten lezen dat je behalve betalend lid te zijn, verder geen band meer hebt met payback!Normaal gesproken kun je de vereniging niet veranderen, maar de coordinator wel. Hier gebeurt het precies andersom. Formeel gezien kan dat natuurlijk niet, zeker niet zonder informatie hierover!

aert0001

Nee Anne deze mededeling is niet naar alle groepen gegaan, simpelweg omdat van het begin af aan is gezegd dat lidmaatschap van Pay back niet van toepassing was om deel te nemen aan deze procedure,

zeg dames, morgen is weer een dag, slaap lekker,

Ton

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Hoi Anne en Pipa,

Het klopt wat Ton schrijft.
Lidmaatschap was en is niet nodig om met deze eegalaese acties mee te doen.
De eegalease acties zijn gestart onder PB "vlag" maar zijn eigenlijk meer een voortvloeisel uit het radar forum. PB heeft heeft alleen haar faciliteiten ter beschikking gesteld. Daarom was en is Lidmaatschap van de vereniging niet nodig maar werdt/wordt het wel op prijs gesteld omdat de vereniging op die manier de onkosten kon en kan vergoeden die gemaakt werden (waar aldan wel of niet gebruikt van gemaakt wordt/werd) en daarnaast ook de mogelijkheid kreeg en krijgt om meerdere actieve werkgroepen op te zetten die allemaal een gezammelijk doel na streven, namelijk gerechtigheid voor gedupeerden.

Mvg,
Pieter

Bezoeker

Ongelezen bericht door Bezoeker »

Wat merkwaardig dat Pieter hier bovenstaand een andere reactie geeft dan wat op de site van Payback door het bestuur van Payback werd geantwoord op een vraag van Anne.

De vraag van Anne was refererend aan een melding van Piet op dit forum:

Geplaatst op 04 Jan 2005 17:19 door Piet

------------------------------------------------------------ --------------------

Ondanks gemaakte afspraken onderling en met de advocaat heeft Payback toch besloten dat iedereen die mee wilt doen met de gezamenlijke actie eerst lid moet worden van Payback alvorens mee te kunnen doen met de gezamenlijke actie.

Vele niet leden hebben zich in de afgelopen maanden opgegeven en hebben nu de keus om verplicht lid te worden van Payback of anders niet mee te mogen doen en dan worden zij van de lijst gehaald. Dit is het nieuwe Payback ten voeten uit.

Dit is geen belangenbehartiging meer, maar een zeer goedkope manier om leden (en geld) te werven.
Ik distantieer mij van deze actie en van Payback en zal proberen een nieuwe actie op te starten zonder dit soort verplichtingen.

Groeten,
Piet

Even een vraag, klopt dit bericht?

Gr. Anne

Hier het antwoord van Het bestuur van Payback

Het is moeilijk om deze vraag met een eenvoudig ja of nee te beantwoorden. Toen destijds deze juridische procedure werd opgezet, ontstonden er onduidelijkheden m.b.t. het kunnen deelnemen hieraan door niet-leden. Dhr. Koremans, destijds bestuurslid van Pay Back, had hierover een afwijkende mening. Om duidelijkheid te verkrijgen is deze kwestie voorgelegd aan het nieuwe bestuur. Er is besloten dat als uitgangspunt projecten en juridische procedures zijn bedoeld voor leden van Pay Back. Dat is dus waar. Wat niet waar is, dat er nu sprake zou zijn van een nieuw Pay Back, want in feite was deze situatie al zo.

Omdat het bestuur zich ook wel realiseert, dat gedane zaken geen keer nemen, is besloten om voor de eventuele niet-leden een goede regeling te treffen. Niet waar is dus, dat gedupeerden die zich hebben aangemeld nu even van de lijst worden geschrapt.

Het zal toch iedereen wel duidelijk zijn, dat er scheve verhoudingen zullen ontstaan, zodra bijv het bestuur van een sportvereniging besluit om niet-leden ook gewoon maar mee te laten sporten. Het subsidiëren van niet-leden door leden zal geen enkele vereniging acceptabel vinden.

Daarnaast weet ook iedereen, dat elke vereniging wel leden moet werven, anders ben je ten dode opgeschreven. Dan ben je geen geldwolf, maar een stel vrijwilligers dat goed bezig is voor hun vereniging. Want laten we wel wezen, voor niets gaat de zon op!

Het Bestuur van Pay Back.

aert0001

Simpelweg is het zo dat de hele situatie is gegroeid tot wat het nu is. Toen payback begon met de groepenactie was er een vraag om mensen die dit wilde begeleiden, dit is gaan lopen en langzaam maar zeker een eigen leven gaan leiden. Mijn prioriteit is/was om slachtoffers van Dexia te begeleiden naar een dagvaarding.

Helaas was toen nog niet te overzien dat zoiets meer zou gaan betekenen. Het betekent ook helpen op andere fronten, vragen beantwoorden, mensen gerust stellen, persoonlijk contact, even bij iemand langs gaan. Kortom mensen het gevoel geven dat ze helemaal niet alléén staan! Dit vraagt veel van je, echt tijd voor andere dingen is er niet, zeker niet om jezelf ook nog eens bezig te houden met bestuurlijke perikelen.
Dank je de koekoek, juist daarom is het hele groepen gedoe onder de vleugels van de verenigingen uit gegaan. Ik ben door blijven gaan met datgene wat volgens mij belangrijk was/is; namelijk slachtoffers helpen en voor een oplossing zorg dragen, of in ieder geval de eerste stap daartoe te zetten.

Wat mezelf aangaat ben ik natuurlijk te eigenwijs en te druk bezig om onder welke "club" dan ook te vallen. Ik heb indertijd aangeboden om dit te doen - niet omdat ik dat graag wilde - omdat niemand anders het "wilde doen". Ik was de laatste keus, met Piet had ik de afspraak dat indien er echt niemand wilde dan moest hij mijn naam maar invullen. En dat deed Piet dus.

Meer is er niet aan, sorry, en nu ga ik verder met wat ik al deed; nog 78 mailtjes naar gedupeerden sturen. Voor iedereen een fijne dag,
enne... probeer de hoofdzaken in de gaten te houden!

Ton

Gesloten