LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maxalt smelt

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Jannig
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 09:31

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door Jannig »

Ik heb zelf baat bij Zomig pro. Dit zijn ook smelttabletten en werken goed bij mij. Ik neem een tablet zodra ik de migraine voel aankomen en binnen een half uur ben ik hoofdpijnvrij! :)

UrkLady
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2008 14:47

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door UrkLady »

Hallo,

Ik heb nu sinds een maand Maxalt smelt. Nog niet zo lang dus maar ik vind het top.
Ben altijd ontzettend misselijk als ik migraineaanval heb,als ik maxalt in neem is het binnen een half uur 'weg'.
Lastig is wel dat ik ook last heb van spanningshoofdpijn. Dus ik heb het eigenlijk altijd wel in mijn hoofd...

Ik hoefde bij de apotheek niets te betalen voor de maxalt tabletten. Word dat aan het eind van het jaar dan verrekend ofzo met je no-claim?

Arjen38
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 07:53

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door Arjen38 »

Hallo

Ik gebruik maxalt nu een jaar of twee bevalt erg goed.
Heb ze niet zo heel vaak nodig denk 6 tabletten per jaar.
Dit mede omdat ik gestopt ben met roken het is daardoor vermindert.
Ik heb alleen na het gebruik een sloom moe gevoel.
Hebben meerdere mensen daar last van?
Is niet erg is beter dan migraine maar weet niet of het nu door de maxalt komt.

Groetjes Arjen

santing
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:00

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door santing »

Hai,

hier een berichtje van mij bij mij is maxalt een wondermiddel,
ik heb al migraine sins mijn geboorte .
Het is een erfelijke kwestie dat is al onderzocht.
Ik heb dus al van alles geprobeerd tot prikken aan toe altijd
nog ziek en hoordpijn nou bij maxalt kan ik na ongeveer 2 uur weer wat eten is nog NOOIT gebeurd ik wist niet wat mij overkwam.
Ik dacht toen ik de eerste keer een smelt nam na een kwartier kreeg ik nog steeds geen explosie nou dat wil wat zeggen ik wordt nu 52 jaar
en voor het eerst ben ik niet meer bang om migraine te krijgen.
Niet dat ik het zo graag wil hoor maar ik kan NU weer een beetje functioneren naar zo´n aanval is me nog nooit overkomen.
Ik hoop dat jullie hierwat aan hebben.
met vriendelijke groet Tea

gertje44
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 17:58

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door gertje44 »

Hoi hoi

Ik heb net bij de apotheek maxalt 5 mg smelt op gehaalt daar zit een eigen bijdrage op van 15 € en nog wat eurocenten ... en op de 10 mg zit geen eigen bijdrage .... dus ik ga morgen de HA ff bellen of hij mij de 10 mg kan voorschrijven maar dat de gewone tablet omdat je de smelt niet door de helft kan doen .... dat lijkt mij een veeeeeeeel goedkopere oplossing .... pppffff

Gr. Gertje :lol:

santing
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:00

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door santing »

Hoi,

weer een berichtje, ja je wordt een beetje moe van maxalt maar dat is
beter dan migraine....toch ????

Met vriendelijke groet Tea

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Waar ik mij ontzettend aan erger is het volgende:

krijg van de dokter om te proberen 15 tabletjes voorgeschreven, kom ik bij de apotheker krijg ik 5 dozen met daarin een "mooi"plastic doosje met daarin 3 verpakking met elk 1 tablet. KOSTEN euro 98,32.

Niet gek dat de medicijnen zo duur zijn alleen de verpakking van 1 doosje kost al een kapitaal en dat 5 maal!!!

Waarom niet 1 doosje en de tabletjes in een potje, hebben we ook
al die eigen risico's etc. niet meer nodig
Hoi Henny,

Ik slikte ook Maxalt smelttabletten en ik ergerde me ook aan al die plastic doosjes. Zo duur en milieuonvriendelijk! :x

Maxalt werkte bij mij goed tegen migraine-aanvallen, alleen werd ik zo misselijk van de smaak! Ik ben al misselijk bij een migraine-aanval en met zo'n tablet ging ik echt haast over mijn nek. Ik heb nu Naramig van mijn huisarts gekregen (innemen met wat water) en die helpt prima!

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Wie zegt dat de kosten in de verpakking zitten?
Ze moeten sowieso apart verpakt worden, dat doosje is om ze mee te kunnen nemen, om ze makkelijk te kunnen bewaren.
Daar zijn die medicijnen echt niet zo duur van hoor.
Met z'n allen in een potje kan niet met dit medicijn.
Kijk maar eens naar bijv smelt paracetamol tabeletten, ook apart verpakt, is nodig om bederf tegen te gaan en ook het breken van de pil, zijn erg gauw kapot, vandaar zelfs nog een doosje.
Het zal in elk geval de kosten negatief beinvloeden. Belangrijker vind ik misschien nog wel de aanslag op het milieu... Het zou beter zijn als ze die doosjes niet mee zouden leveren, maar dat ze je het doosje zouden geven bij het allereerste recept en je ze desgewenst bij je apotheek kon vragen als het oude doosje kapot, vies is o.i.d.

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Ik heb alleen na het gebruik een sloom moe gevoel.
Hebben meerdere mensen daar last van?
Is niet erg is beter dan migraine maar weet niet of het nu door de maxalt komt.

Groetjes Arjen
Hoi Arjen,

De bijwerkingen verschillen natuurlijk per persoon, maar je kan zeker sloom worden van Maxalt. Ik heb zelf last van lamme armen en benen. Alsof mijn lichaam een beetje uitgeschakeld wordt vanaf mijn nek.

santing
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:00

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door santing »

Hoi,

nou in één doorje horen er 3 in te zitten zou ik toch even de dokter
bellen hebben ze ECHT verkeerd gedaan .
En als ik andere tabletten inneem met water kom dat er zo weer uit
En maxalt is toch één van de wijnige die vies smaken is peperemunt
smaak dat is toch minder erg dan die vieze kokhals smaken.
groeten Tea

leidengirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:51

Re: Maxalt smelt

Ongelezen bericht door leidengirl »

Jaren terug heb ik de medicijn maxalt voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, ik had er helaas helemaal geen voorbaat bij, ik werd zo misselijk van maxalt dat ik voor de misselijkheid zetpillen kreeg. Deze werkte ook niet, en kon ik van voor af aan beginnen. Ook kreeg ik het gevoel niet geloofd te worden door mijn huisarts. Toen heb ik het maar opgegeven. Nu ik ben verhuist heb ik een bruis tablet gevonden (bamyl) met coffiene er in: ik moet er wel 2 van gebruiken met een half glas water (soms een mix met limondade of sap) en binnen een mum van tijd ben ik van mijn migraine af. Ik ben wel dood op na zo een aanval, maar de pijn en misselijkheid is weg.

Gesloten