| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn Postbank weer de hele dag plat
-
Mariska
Re: Mijn Postbank weer de hele dag plat
ik ben het helemaal met Gast eens. Er gaat wel eens wat mis, maar daar kun je je ook bij neerleggen. Het is niet zo dat er niks aan gedaan wordt en het kost ook tijd. Als je wilt bankieren, ga dan gewoon op een ander tijdstip. Ik heb zelf ook mijnpostbank.nl en heb nergens last van, ik vind het prima werken.
-
Gast
Mariska: Wat ik bedoelde is dat mensen vaak het niet (goed werken) van een dienst of functionaliteit wijten aan een gebrek aan inzicht, kunde of klantgerichtheid van een organisatie. Dat zij dit aan aan de kaak moeten stellen en hier boos over moeten worden.
Feedback is zeker goed, over dingen die verbeterd moeten worden en ik kan me voorstellen dat je je ergert aan het niet werken ervan. Maar de tendens die hier ontstaat is totale destructieve kritiek cq feedback. Zeuren als iets niet werkt of niet naar je zin is.
Natuurlijk is het algemeen wat de Postbank terugschrijft aan Vick, maar wel ontzettend waar. Het is een niet al te oude service (voor de Postbank), kinderziektes zijn nog niet voorbij waarschijnlijk en het is voor de Postbank alleen maar voordelig als het goed loopt (Zowel sales, service en efficiency).
Argument van andere banken is niet echt relevant. Bij implementatie heeft de Postbank zeer waarschijnlijk veel geleerd van vorige banken, zeker qua functionaliteiten, maar dat het daarom maar meteen vlekkeloos moet lopen is natuurlijk onzin. Wanneer je dat denkt heb je waarschijnlijk nog nooit iets met een nieuw project te maken gehad.
Feedback is zeker goed, over dingen die verbeterd moeten worden en ik kan me voorstellen dat je je ergert aan het niet werken ervan. Maar de tendens die hier ontstaat is totale destructieve kritiek cq feedback. Zeuren als iets niet werkt of niet naar je zin is.
Natuurlijk is het algemeen wat de Postbank terugschrijft aan Vick, maar wel ontzettend waar. Het is een niet al te oude service (voor de Postbank), kinderziektes zijn nog niet voorbij waarschijnlijk en het is voor de Postbank alleen maar voordelig als het goed loopt (Zowel sales, service en efficiency).
Argument van andere banken is niet echt relevant. Bij implementatie heeft de Postbank zeer waarschijnlijk veel geleerd van vorige banken, zeker qua functionaliteiten, maar dat het daarom maar meteen vlekkeloos moet lopen is natuurlijk onzin. Wanneer je dat denkt heb je waarschijnlijk nog nooit iets met een nieuw project te maken gehad.
-
Gast
Bij de Postbank zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel doorhebben dat het niet goed werkt en ze zullen er echt wel aan werken
Vast wel, ze werken al een jaar aan de problemen met dit systeem. Nog een paar jaar geduld en ze lossen het heus wel op. In 2010 gaan we allemaal over op mijn postbank.nl
-
bertrotterdam
Had hier aan het begin van de week ook last van het feit dat ik "mijn postbank"niet kon bereiken. Na 3 dgn de helpdesk van de postbank gebeld omdat ik een spoedbetaling moest doen wat niet lukte. Binnen 1 minuut verbinding met de helpdesk. Via de helpdesk een express betaling op hun kosten laten verichten. Perfecte en persoonsgerichte aanpak.
Het blijft natuurijk vreemd dat de postbank niet in staat is om deze internetdienst op een goede manier te organiseren. Maar hulde voor hun helpdesk
Bert
Het blijft natuurijk vreemd dat de postbank niet in staat is om deze internetdienst op een goede manier te organiseren. Maar hulde voor hun helpdesk
Bert
-
MAXIEM
De service van Mijn Postbank is al sinds 2-2-04 waardeloos.
Volgens mij doen ze het met opzet. Ze hopen erop dat veel klanten overstappen naar andere banken. Dan krijgen ze het wat rustiger.
Ben blij om hier veel mensen te zien die foutloos zijn.
Ben blij om hier veel mensen te zien die foutloos zijn.
Laatst gewijzigd door CB op 29 jan 2005 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Safe
Morgenavond even Kassa kijken. In de uitzending wordt aandacht aan de vele klachten besteed.
29 Januari om 19.00 uur, Nederland 3. VARA,S KASSA!
29 Januari om 19.00 uur, Nederland 3. VARA,S KASSA!
-
Jan Mulder
Ja daar doen ze de bij Post bank 11 maanden over om het in orde te maken. Als een online winkel zo had gewerkt dan was die al lang failliet .Ik vond het een nette reactie, maar ja nu heb je er even niets aan! Krijg eens wat realiteitszin en besef eens dat niet alles zo makkelijk werkt als je denkt cq wil, er zit wel ietsje meer achter dan een websiteje bouwen!
Dat is nu de kracht van de webmaster of de systeebeheerder.
Maar ik denk dat ze het veel de druk met al die dames van de Miss verkiezing hebben gehad.
-
Bob Schurkjens
En de Postbank ligt weer op zijn rug......

-
Marco P
En wéér is mijn postbank.nl onbereikbaar!!
Hopeloos!!!!
Hopeloos!!!!
-
IvanS
Aldus de Postbank op hun website van Mijn Postbank.nlOp dit moment is Mijn Postbank.nl niet beschikbaar. Probeer het op een later tijdstip nog eens.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik zou als hoogste baas van dit bedrijf mij diep schamen voor dit wanprodukt.
-
jaqueline
even wat rechtzetten hier : kosten van de giropas waren vorig jaar al 8,50 euro dus die 40% verhoging is onzin.
Bereikbaarheid is inderdaad niet goed, wordt ook toegegeven. Log dan op minder drukke tijden in. Je merkt ook aan internet zelf dat het trager wordt rond bepaalde tijden, daar hoor je niemand over.
Andere banken.......tja die hebben weer andere problemen waar iedereen over valt.
Betalingen die niet gedaan kunnen worden en boetes erbij komen, sorry hoor maar dat soort betalingen krijgt men RUIM vantevoren. Blijft ook een eigen verantwoording om die betaling te doen en bij mijnpostbank kun je hem al een hele tijd eerder invullen en op de bewuste dag laten afboeken, dus als jij dan verkiest om het op laatste dag te doen, tja eigen verantwoording dus.
En er zijn heus wel oplossingen in noodsituaties, je moet er wel voor open staan.
Bereikbaarheid is inderdaad niet goed, wordt ook toegegeven. Log dan op minder drukke tijden in. Je merkt ook aan internet zelf dat het trager wordt rond bepaalde tijden, daar hoor je niemand over.
Andere banken.......tja die hebben weer andere problemen waar iedereen over valt.
Betalingen die niet gedaan kunnen worden en boetes erbij komen, sorry hoor maar dat soort betalingen krijgt men RUIM vantevoren. Blijft ook een eigen verantwoording om die betaling te doen en bij mijnpostbank kun je hem al een hele tijd eerder invullen en op de bewuste dag laten afboeken, dus als jij dan verkiest om het op laatste dag te doen, tja eigen verantwoording dus.
En er zijn heus wel oplossingen in noodsituaties, je moet er wel voor open staan.
-
tgoedhart
Als je op vrijdagmorgen om 9.00 uur al een drukke tijd vindt, moet je dan soms 's nachts om 4.00 uur je bed uit om te kunnen internetbankieren bij de Postbank?!Log dan op minder drukke tijden in.
Laat me niet lachen!!!
-
Gast
Dan wordt het tijd dat ze er ook echt iets aan doenBereikbaarheid is inderdaad niet goed, wordt ook toegegeven
-
Gast
nou mpb.nl doet het gewoon hoor vandaag.
wat een gezeur zeg als er iets niet meteen goed gaat.
en ik las iets over medewerkers die nergens verstand van hebben.... nou dat valt wel mee hoor.
als klanten niet gelijk zo ongelooflijk arrogant tekeer gaan doen de medewerkers echt wel hun best om ze netjes en correct te woord te staan.
kijk ook eens naar jezelf in zo'n situatie
wat een gezeur zeg als er iets niet meteen goed gaat.
en ik las iets over medewerkers die nergens verstand van hebben.... nou dat valt wel mee hoor.
als klanten niet gelijk zo ongelooflijk arrogant tekeer gaan doen de medewerkers echt wel hun best om ze netjes en correct te woord te staan.
kijk ook eens naar jezelf in zo'n situatie
De kwaliteit van Mijn Postbank.nl is erg matig. Het lukt me bijna nooit in 1x om een betaling te doen. En de tijden waarop ik inlog maken ook niets meer uit, al doe ik het om 14:00 op zondagmiddag, zelfs dan krijg ik nog foutmeldingen. Het lijkt erop dat het op de rustige tijden ook al te druk is. 
Ik weet als software-ontwikkelaar heel goed dat het lastig kan zijn om problemen op te lossen. Ik begrijp echter niet waarom ze er zo lang over doen. Ik krijg het idee dat er een ontwerpfout o.i.d. in die hele website zit, en dat het veel efficienter in elkaar had moeten zitten. Ze waren misschien te vroeg tevreden met de testresultaten.
Helaas kan ik al minstens een jaar niet meer gebruik maken van Girotel, al zou ik dat weer willen. Ik betaal liever voor een dienst die meestal werkt, dan dat ik gratis gebruik mag maken van een dienst die meestal maar half werkt.
Het enige nadeel van girotel was de onbereikbaarheid na 23:00 's avonds. Verder werkte het prima. 
Helaas kan ik niet veel meer doen dan wachten. Overstappen naar een andere bank is ook een partij werk, dat zie ik ook niet direct zitten. Ik hoop dat ze gauw met een duurzame oplossing komen.
Ik weet als software-ontwikkelaar heel goed dat het lastig kan zijn om problemen op te lossen. Ik begrijp echter niet waarom ze er zo lang over doen. Ik krijg het idee dat er een ontwerpfout o.i.d. in die hele website zit, en dat het veel efficienter in elkaar had moeten zitten. Ze waren misschien te vroeg tevreden met de testresultaten.
Helaas kan ik al minstens een jaar niet meer gebruik maken van Girotel, al zou ik dat weer willen. Ik betaal liever voor een dienst die meestal werkt, dan dat ik gratis gebruik mag maken van een dienst die meestal maar half werkt.
Helaas kan ik niet veel meer doen dan wachten. Overstappen naar een andere bank is ook een partij werk, dat zie ik ook niet direct zitten. Ik hoop dat ze gauw met een duurzame oplossing komen.
-
Gast
leuk zo'n bank het ziet er naar uit dat ze goede ict'rs nodig hebben waar ken ik soliciteren.
-
snabbel
Mijn Postbank.nl is vernieuwd en inderdaad hij is sneller (Mozilla Firefox)en ik vind hem een stuk handiger. Blijkbaar wordt er toch hard gewerkt aan het verbeteren door de bank.
-
Gast
ik heb mijn postbank al van het begin ,heb nooit geen probleem met het inloggen wanneer ik dat ook doe ,s morgens of s middags dus AdLentis je doet toch iets fout .
en wat ze zeggen dat je eerst je girotel op moet zeggen dat is niet waar je kan die er ook bij houden als je dat wilt om de prijs hoef je het niet te laten .
en wat ze zeggen dat je eerst je girotel op moet zeggen dat is niet waar je kan die er ook bij houden als je dat wilt om de prijs hoef je het niet te laten .
-
bollo
er is iemand hier die de Postbank met een webwinkel aan het vergelijken is. U ziet één ding over het hoofd.
Een webwinkel zorgt er eerst voor dat zijn site als een tierelier zo goed draait, en zorgt er dan pas voor dat je er kunt winkelen.(neem als voorbeeld de internetbrokers Alex en Binck)
Bij de Postbank ligt dit iets anders, mede door de schuld van hen zelf overigens.
Deze bank bestaat vele jaren langer dan het internet Men heeft hun oude site gebouwd met het idee "het zal wel de toekomst worden"
Vervolgens komt men erachter dat het inderdaad een enorme toevlucht neemt, waardoor de Postbank al snel met het concept Internetbankieren komt. Als dit eenmaal ingeburgerd raakt, gaat men dit internetbankieren uitbouwen tot een dienst als mijnpostbank.nl.
Andere banken (zoals de zusterbank ING) bieden deze dienst al iets langer aan.
Op het moment dat alle tests klaar zijn en men de dienst wil uitrollen, blijkt het een dusdanig groot succes te zijn, (ook niet zo heel moeilijk met ruim 7.500.000 clienten)dat het aan haar succes bijna ten onder gaat.
Vele duizenden abo's worden er per dag afgesloten.
Men is zich er bij de Postbank niet van bewust dat deze groei te hard gaat voor de capaciteiten waar zij over beschikt.
Nu is er inmiddels een taskforce opgezet om deze problemen voor eens en voor altijd te verhelpen. Hoewel, kun je problemen al van te voren oplossen?
Misschien is men te laat met het reageren op de problemen, maar vergeet niet dat de Postbank onderdeel is van een zéér grote ondernemening (ING Groep). Helaas werken deze grote bedrijven als logge apparaten. Vergaderen hier en daar, budgetje hier en daar.
Maar men doet er in ieder geval wat aan op het moment.
NB: Andere grootbanken hebben bij lange na niet zo'n groot klantenbestand als de Postbank, dus bij deze banken zullen de problemen met internetbankieren ook niet zo opvallen.
Een webwinkel zorgt er eerst voor dat zijn site als een tierelier zo goed draait, en zorgt er dan pas voor dat je er kunt winkelen.(neem als voorbeeld de internetbrokers Alex en Binck)
Bij de Postbank ligt dit iets anders, mede door de schuld van hen zelf overigens.
Deze bank bestaat vele jaren langer dan het internet Men heeft hun oude site gebouwd met het idee "het zal wel de toekomst worden"
Vervolgens komt men erachter dat het inderdaad een enorme toevlucht neemt, waardoor de Postbank al snel met het concept Internetbankieren komt. Als dit eenmaal ingeburgerd raakt, gaat men dit internetbankieren uitbouwen tot een dienst als mijnpostbank.nl.
Andere banken (zoals de zusterbank ING) bieden deze dienst al iets langer aan.
Op het moment dat alle tests klaar zijn en men de dienst wil uitrollen, blijkt het een dusdanig groot succes te zijn, (ook niet zo heel moeilijk met ruim 7.500.000 clienten)dat het aan haar succes bijna ten onder gaat.
Vele duizenden abo's worden er per dag afgesloten.
Men is zich er bij de Postbank niet van bewust dat deze groei te hard gaat voor de capaciteiten waar zij over beschikt.
Nu is er inmiddels een taskforce opgezet om deze problemen voor eens en voor altijd te verhelpen. Hoewel, kun je problemen al van te voren oplossen?
Misschien is men te laat met het reageren op de problemen, maar vergeet niet dat de Postbank onderdeel is van een zéér grote ondernemening (ING Groep). Helaas werken deze grote bedrijven als logge apparaten. Vergaderen hier en daar, budgetje hier en daar.
Maar men doet er in ieder geval wat aan op het moment.
NB: Andere grootbanken hebben bij lange na niet zo'n groot klantenbestand als de Postbank, dus bij deze banken zullen de problemen met internetbankieren ook niet zo opvallen.