LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tascontroles bij Aldi en Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Gooi gewoon wat vieze onderbroeken bovenop. Gebruikte tampons doen het ook zeer goed! Wedden dat ze niet meer in uw tasje willen kijken?

geertruida

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door geertruida »

waar om neem je een tas mee als je boodschappen doet met het karretje loop je naar de auto en dan in de tassen

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

welke auto??

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb altijd een schoudertas bij me, ongeacht of ik nou een boodschappentas gebruik? waar moet ik die dikke portemonee anders laten?

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb altijd een schoudertas bij me, ongeacht of ik nou een boodschappentas gebruik? waar moet ik die dikke portemonee anders laten?
dat is jouw probleem toch
1000en mensen hebben er geen problemen mee maar jij wel.

ga eens bv in andorra wonen het belastingparadijs daar kom jij sowieso in geen 1 winkel met een tas binnen ongeacht het formaat.

jetjes

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door jetjes »

Wij leven hier niet in andorra
En niet iedereen neemt zijn auto mee als ze gaan winkelen

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

met al die kl*te muntjes die je terug krijgt heb je inderdaad meteen een dikke knip terwijl er geen mallemoer in je knip zit.
en dan ook nog met al die pasjes ben ik blij dat ik een schoudertas heb waar ik de boel in kan mikken. tegenwoordig ga ik naar een super waar ze dus niet elke keer in je tas willen kijken, zo af&toe pikken ze er iemand tussen uit. wat mij betreft stukke beter.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

en verder is die schoudertas nou ook weer niet zo groot dat er pakken waspoeder, allesreiniger of shampoo in kunnen hoor.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Veel supermarkten willen ook het liefst dat je een doorzichtig mandje of karretje meeneemt. Het nadeel is dat ik die vaak veel te vol gooi zodat ik het niet meer mee kan nemen. (ben alleenstaand, moet alles lopende doen). Ik zorg dat ik met een lege tas in de supermarkt kom. (dus heb geen boodschappen van andere winkels in mijn tas zitten) Als de cassiere vraagt of ze even in mijn tas mogen kijken heb ik geen bezwaar.

Verder mag het baliepersoneel je alleen aanhouden als een gegronde verdenking van diefstal bestaat. Het nadeel is dat dit niet altijd even makkelijk te bewijzen is. Daarom hangen er ook altijd camera's in de supermarkt. Is hierop te zien dat je iets in je zakken wegstopt, dan ben je zuur. Het personeel mag je dan aanhouden op grond van hun burgerrecht. Hier mag beperkt geweld worden gebruikt om je verhinderen dat de dief ervandoor gaat. Alleen het personeel mag er niet op los meppen.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

wij winkelen al jaren bij aldi en er is ons nog nooit gevraagd om in onze tas te kijken prima winkel en lekker lage prijzen

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Het probleem is hier tweeledig:

--Winkelpersoneel MAG tassen controleren, maar dat mogen ze alleen doen, als dat kenbaar wordt gemaakt, voor je de betreffende winkel betreedt. Passeer je als klant zo'n duidelijk bord, en je loopt verder, dan word je als klant geacht er kennis van te hebben genomen, ook al heb je het bord in werkelijkheid niet eens gelezen.

Wanneer je dan aan de kassa bezwaar maakt tegen het controleren, heb je geen recht van spreken. Je kunt dan maar beter gewoon meewerken.

--Aan de andere kant: iedereen, dus ook het winkelpersoneel, heeft het recht iemand staande te houden (aan te houden) wanneer daar een gegronde reden voor is, bijvoorbeeld een serieuze diefstalverdenking.

Het mag dus absoluut niet op grond van uiterlijkheden (we kennen allemaal die domme fout, die Anja Joos het leven heeft gekost, alleen omdat ze in de ogen van het winkelpersoneel eruit zag als een mogelijke winkeldief, werd zij zo hardhandig aangepakt, dat ze dat niet overleefde)

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Het probleem is hier tweeledig:

--Winkelpersoneel MAG tassen controleren, maar dat mogen ze alleen doen, als dat kenbaar wordt gemaakt, voor je de betreffende winkel betreedt. Passeer je als klant zo'n duidelijk bord, en je loopt verder, dan word je als klant geacht er kennis van te hebben genomen, ook al heb je het bord in werkelijkheid niet eens gelezen.

Wanneer je dan aan de kassa bezwaar maakt tegen het controleren, heb je geen recht van spreken. Je kunt dan maar beter gewoon meewerken.

--Aan de andere kant: iedereen, dus ook het winkelpersoneel, heeft het recht iemand staande te houden (aan te houden) wanneer daar een gegronde reden voor is, bijvoorbeeld een serieuze diefstalverdenking.

Het mag dus absoluut niet op grond van uiterlijkheden (we kennen allemaal die domme fout, die Anja Joos het leven heeft gekost, alleen omdat ze in de ogen van het winkelpersoneel eruit zag als een mogelijke winkeldief, werd zij zo hardhandig aangepakt, dat ze dat niet overleefde)

Beste Gast,

Het eerste deel van wat je zegt is absoluut niet waar. Winkelpersoneel mogen absoluut niet je tas controleren. Dit mag alleen gebeuren door een opsporingsambtenaar (politie, duane, e.d.) Verder helemaal niemand. Ze kunnen honderden bordjes ophangen, maakt niets uit. Het is nl. wettelijk geregeld dat het personeel dit niet mag doen.

Qua tweede deel vind ik dat het niets meer te maken had met staande houden van een winkeldief. Dit was gewoon het belachelijk afrandselen van iemand met als excuus dat ze mischien wat gestolen had. Nou had ik begrepen (kan er naast zitten) dat deze gasten gewoon nog voor de winkel werken. Als ik eigenaar zou zijn van deze winkel, zou ik er persoonlijk voor zorgen dat dit soort gasten nooit meer in een winkel zouden werken.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Dames en Heren,

Gefeliciteerd!!

Weer 3 kantjes vol met onzin!! Wees maar trots op jezelf...

Propkuh

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Propkuh »

Kort maar krachtig is mijn antwoord:HET MAG NIET!!

Tassencontrole mag alleen in een appart hokje in de winkel, en zeker niet in het openbaar in de winkel.Dan moet er uiteraard wel bewijs zijn dat U iets heeft mee genomen. Dit om U te beschermen tegen potten kijkers. Ook moet er een tweede persoon aanwezig zijn, als (getuigen ) om het zomaar te noemen, dat de ander geen geintjes met U uit kan halen, bijv. door er andere dingen bij te doen ingeval van diefstal. Het mag dus zeker nooit door een persoon gedaan worden en ook niet in het openbaar zodat U in de kijker staat. En als U hier niet aan mee wilt werken dan bent U dat ook NIET verplicht.
Ik hoop dat dit duidelijk voor iedereen is.

mr T.

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door mr T. »

Tassencontrole mag niet zonder medewerking van de klant. Iedereen mag iedereen de vraag stellen of hij/zij in iemands tas wil kijken. Maar: niemand kan verplicht worden gesteld om daaraan mee te werken. Ook niet wanneer dit staat aangegeven in de winkel. De reden hiervoor is simpel: personeel van een winkel heeft geen opsporingsbevoegdheid. Een politieagent heeft dit, als opsporingsambtenaar (uiteraard) wel. Je kunt dus een tassencontrole door personeel van de winkel weigeren. Dit geldt ook wanneer de controle plaatsvindt in een hoek van de winkel en/of wanneer de controle plaatsvindt door personeel van een beveiligingsbedrijf. Personeel van een beveiligingsbedrijf zijn namelijk niet meer dan gewone burgers met een pak van een beveiligingsbedrijf aan. Als de cassiere of de bewakingsman toch in je tas wil wroeten, deel ze dan maar mee dat ze maar beter bij de politie hadden kunnen solliciteren. Tolereer in geen geval dat ze je fouilleren.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte 'deskundigen'. Ik mis een juridische onderbouwing in jullie verhalen !!!

AF AF

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door AF AF »

Wat voor onderbouwing ,winkel personeel blijft met zijn handen van MIJN tas af

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 8 februari 2005, 14.04:

Wat jij zegt, zijn sprookjes. Tassen mogen weldegelijk worden gecontroleerd door winkelpersoneel. Wat zij zegt over opsporingsambtenaren, is al enkele jaren achterhaald

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk hiervoor eens voor de aardigheid op google, dan zie je daar de juridische onderbouwing van mijn betoog.

Wanneer ik google kan raadplegen, kunnen anderen dat toch zeker ook?

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het voor het gemak hier maar even gekopieerd. DIT is mijn juridische onderbouwing: het gaat om een projekt in samenwerking met de politie, dus het is volstrekt legaal wat men doet.

Van onze verslaggever

Weert - De eigenaren van alle grote supermarkten in de regio Weert zijn de winkeldiefstallen in hun zaken meer dan beu. Om dieven af te schrikken moeten vanaf 1 juni alle klanten hun tassen bij de kassa laten inzien door het winkelpersoneel.

Mensen die hun tassen niet willen laten controleren, krijgen het dringende verzoek hun tassen in speciale kluisjes op te bergen. Die komen bij de ingangen van de supermarkten te staan. De verplichte tassencontrole wordt toegevoegd aan de al bestaande huisregels.


De maatregel is door de supers bedacht omdat het aantal winkeldiefstallen ondanks het verplicht gebruik van winkelwagentjes nog steeds toeneemt.


Volgens eigen berekeningen wordt jaarlijks voor 600.000 tot 900.000 euro aan spullen gestolen in de negentien supermarkten in Weert (10), Nederweert (3), Heythuysen (2) en in Stramproy, Baexem, Ospel en Maarheeze.


Woordvoerder J. Roelofsen van Super de Boer Heerschap is blij dat alle supermarkten in de regio Weert aan de actie meedoen. ,,De mensen die weigeren hun tassen te laten controleren, kunnen nu niet meer uitwijken naar andere supermarkten. Want overal gaat dezelfde huisregel gelden. Als we erin slagen het aantal winkeldiefstallen met de helft te verminderen, is de actie al een succes'', zegt hij.


De actie onder het motto 'Laat u niet in de kaart maar in de tas kijken' is door de supermarkten opgezet in nauw overleg met de LOZO (Limburgse Organisatie van Zelfstandige Ondernemers), de gemeenten Weert, Nederweert en Heythuysen, het bureau Halt en de politie Limburg-Noord. De Weerter wethouder A. Balemans geeft op 1 juni bij Super de Boer Heerschap in Moesel het startsein voor de actie.


©

Gesloten