LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dieren Beul

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

Zijn dieren die als voer voor andere dieren in huis gehouden worden huisdieren.

Peiling eindigde op 31 jan 2005 10:39

Ja.
2
50%
Nee.
2
50%
 
Totaal aantal stemmen: 4

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

voor de lol je slang levende diertjes voeren
beste,

als je niet weet waar je over praat doe het dan ook niet.

ik heb zelf 3 slangen zitten thuis en deze eten zowel diepvries (in de winter) en zelf gekweekt in de zomer.

dit heeft niks met levende dieren te maken die je in een dierenwinkel koopt want dat zijn tamme ratjes, hamsters ed. en dat is punt1 duur en zonde van het geld.
en punt 2 worden ze niet daarvoor gefokt.

een hamster of rat kost in de dierenwinkel al gauw 5 a 6 euro ik moet er per slang iets van 4 pw hebben dus reken maar uit wat ik kwijt zou zijn.

ik fok ze zelf wel en reken maar uit zet 4 vrouwtjes en 1 mannetje bij elkaar en binnen een maand of 2 heb jij zoveel jong als je maar wilt want die blijven doornaaien.

ben ik dan slecht omdat ik voor mijn dieren zorg.

ik ben slecht als ik in de dierenwinkel levendvoer zou gaan halen.

geen 1 slangebezitter zal voor voer veel gaan betalen in een dierenwinkel.
ze kweken het zelf wel.

en ter info ik heb zelf gerbilratjes en vetstaartjes zitten als kweek maar die vetstaarttje worden in de dierenwinkel verkocht voor 15 euro dus die worden echt geen voer maar gaan voor 10 euro naar de dierenwinkel die ze zeer graag wil hebben omdat ie er niet kan aankomen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door bitchy »

je kan l*llen als brugman maar iemand die levende diertjes aan een ander dier voert kan er bij mij niet in
ik wil ook helemaal geen vergelijking hebben met het slachthuis of wat dan ook, jullie doen het met plezier! sta je er ook nog bij te lachen als je slang de angst van zijn slachtoffer ruikt?

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Michellangelo »

ik wil ook helemaal geen vergelijking hebben met het slachthuis of wat dan ook, jullie doen het met plezier!
Waar haal jij dat vandaan?
sta je er ook nog bij te lachen als je slang de angst van zijn slachtoffer ruikt?
Gek hoor, bij een slang is er angst, bij een slachthuis is er geen angst. Wat geef jij je beesten te eten eigelijk? Hoe denk je dat die in dat voer terecht zijn gekomen? van ouderdom gestorven en daarna als voer voor je hond?

Weet je wat het verschil is? Voor jou is het al gedaan dus, voor je gemoedsrust hoef je enkel een blik open te trekken in plaats van zelf een beest door de molen heen te halen. Zolang jij niet hoeft te denken aan hoe dat beest in dat voer terecht is gekomen dan is het voor jou humaan gedaan :roll:

En ik weet gewoon dat jij staat te lachen als je hond geniet van zijn voer, denk er maar aan hoe dat beest in dat blikje is gekomen wanneer je de volgende keer trots zegt dat hij braaf zijn voerbak leeg heeft :|
ik wil ook helemaal geen vergelijking hebben met het slachthuis of wat dan ook
Tuurlijk wil je dat niet, dat zou je droomwereldje niet ten goede komen.
je kan l*llen als brugman maar iemand die levende diertjes aan een ander dier voert kan er bij mij niet in
En dus boycot je elke instelling die dat wel doet? Ga je niet meer naar een visrestaurantje, dierentuin is ook al zo'n instelling, enz. enz. Weet je wel hoeveel dieren er levend gekookt worden voor de lol? Weet je, omdat een dier nu eenmaal levend voer wil is het net zo goed mishandeling als je dat niet doet. Maar goed, droom verder in je eigen wereldje waar nooit dat soort dingen gebeuren...

disney

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door disney »

nou noem mij maar hypocriet,
ik hoef inderdaad niet te weten hoe mn karbonaadje om het leven is gebracht nee!
ik kan er niet tegen om dierenleed te zien,
ik ben geen vegetarier ik lust graag een stukje vlees geef ik toe,kan ik ook niks aan doen,
ik vindt het raar dat je gelijk hypocriet gevonden wordt als je niet hoeft te zien hoe een muis opgegeten wordt door een slang!!
dan is iedereen hypocriet!
iedereen doet dan wel iets wat eigenlijk niet door de beugel kan of niet soms,
ik haat dierenleed!
ik haat mensen die dierenleed veroorzaken!
ik vindt het erg dat mensen het leuk vinden om te kijken hoe hun slang een muis of konijn levend opeet,
maar,ik ben geen vegetarier..
ben ik nu gelijk hypocriet??wat een onzin zeg!

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

Zou het aan de aaibaarheidsfactor te maken hebben? Wormen als levend aas voor de vissen? Levende krekels, meelwormen of wandelende takken als proteinehapje voor aapjes? Ligt niemand wakker van toch? :cry:

*Ik mis flappie* :cry:

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

net gelezen dat ongewervelde dieren zoals wormen geen pijn voelen :P sla ze maar aan ut haakje jongens!
gewervelde dieren (muizen, konijntjes,poesjes enz ) kennen dus wel ANGST & PIJN!!

klaasvd

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door klaasvd »

ff 1 vraagje voor degene die 4 hamster pw voor 1 slang nodig had, wat voor soort slang is dat???

Maar wat is het verschil dat je een slang in gevangeschap een dier of, of dat beest in het wild iets eet. Beide keren lijdt de prooi idd en beide keren kunnen toeschouwers kijken(heb prachtige fotoreportage van hoe een slang een jong vogeltje weg werkt).
Een slang moet eten hoe je het went of keert en het is net zo goed een huisdier als een hond of kat.
Dat een slang buiten hoort vanwege de kilometers ruimte is onzin. Zolang een slang zijn prooien dichtbij vind, zullen ze niet gaan zwerven maar blijven ze in een heel klein gebied.

Maar wat een onzin, wel vlees eten maar niet weten hoe het gedood word of geprepareerd. Dan vervolgens vinden dat het gek is dat je kijkt hoe een slang een muis opeet. Ik vind juist laf als je wegloopt daarvoor, dan sluit je je ogen voor wat er gebeurd in het leven.
Bij het leven hoort nou eenmaal dood en soms komt er bij de dood leed bij te pas(ik heb het niet over mishandeling hier).

miafa

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door miafa »

en zo werd de slang vegetarier??????????????????????

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

met al die BSE muizen is dat wel een goed idee

miafa

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door miafa »

effe kroketje trekken.......ben zo terug.....

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

Is het een vleeskroket?

miafa

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door miafa »

**** ze zijn voor aardig in prijs die kroketjes!
kost wel wa, heb je ook wat.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door woman4life »

ik ga zo een aardappel kroket eten
ook errug lekker

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

Inspectiedienst neemt 21 keeshondjes in beslag
16-02-2005


Afgelopen vrijdag heeft de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) samen met de politie 21 keeshondjes in beslag genomen op een woonboot in Amsterdam-Noord.

De dieren waren ernstig verwaarloosd, hadden huidproblemen, te lange nagels en zaten onder de parasieten. Het is de tweede keer dat er op het bewuste adres moet worden ingegrepen. In 2002 nam de inspectiedienst ook al enige tientallen dieren in beslag.

De Dierenbescherming is groot voorstander van het opleggen van een houdverbod aan mensen die hun dieren herhaaldelijk verwaarlozen c.q. mishandelen. Op dit moment buigen de ministers van Justitie en Landbouw zich over een verzoek van de meerderheid van de Tweede Kamer om zo'n houdverbod in de wet op te nemen.

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

aardappelkroketjes :shock: hallo!
wat is een kroket zonder vlees!!

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door woman4life »

een aardappel kroket dus :!: :lol: :lol:

miafa

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door miafa »

aardappelkroket????????????
Met vleespatat erbij? Gebakken in ossewit?
het moet niet gekker worden!
lekker een AARDAPPELkroket!
Alleen het woord al..............

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

bakkie nodig? \__/ 8)

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

ja, ik wil even kotsen over de meningen die op sommige forums ronddwarellen, van bepaalde ideeen of opmerkingen ga ik spontaan over mijn nek :?

Kristien

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Kristien »

Zeg ,

Sitemakers van mijn voeten , ier sta nikse van info over nen hond!
Hoe stom kunt ge zijn? :roll:
Tros , t'zijn weeral nekeer Hollanders zene!
Me die hollanders , nikske dan last die denke da hun sites cool zijn!
Jah Jah jah ..... :lol:
Echt onozel!
Allez Ganzen k'gaan ulle laten

Slu en hopelijk tot nooit nemeer

ikke
x x x :shock:

Gesloten