LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ferdinand74

Re: evolta

Ongelezen bericht door ferdinand74 »

Wij zijn druk bezig om het 1 en ander uit te zoeken..Wat teneerste vreemd is dat wij sinds we bij Evolta zitten en dat is nu 2 jaar
Per jaar 3000 meer KWH verbruiken..zie eerdere reactie van mij...
Wij zaten bij Essent gemiddeld op 3700 KWH de afgelopen jaren en
bij Evolta stukken hoger?
Graag wil ik weten of meerdere mensen dit ook hebben..alleen het vreemde is dat bij ons het begin en eindmeterstand wel kloppen, maar
wij kunnen als gezin echt niet in 2 jaar tijd 300% meer verbruikt hebben.
Fraude van Evolta????? Ik weet het echt niet
We denken dat eventueel iemand van ons stroom aftapt, maar hoe kom je daarachter???? En hoe kun je dat bewijzen etc..
Ik ben zeker niet van plan om deze rekening van € 1400 te gaan betalen. Tevens heb ik opgezocht dat een gezin met een tussenwoning gemiddeld 3500 KWH verbruikt.!!!!
Wie weet hoe we dit kunnen aankaarten??? Hoe meer mensen zich op deze site aanmelden..hoe beter
Succes iedereen, en als ik meer weet, horen jullie het

R Stam

Re: evolta

Ongelezen bericht door R Stam »

Ik kreeg gister een fijne rekening in op de mat.
De rekening betreft een periode van 25 maanden waarin ik opeens te kort zou hebben betaald!.
Kortom ik moet 535 euro betalen, erger nog het wordt binnen 14 dagen gewoon van m'n rekening gehaald!.
Wij zijn in november 2002 bij Evolta gegaan omdat zij beweerde goedkoper te zijn dan Nuon, nu krijgen wij een rekening waarin grote bedragen aan energietransport worden geheven.
Ik ga in ieder geval morgen de klantenservice bellen van Evolta om ze duidelijk te maken dat ik zo snel mogelijk van ze af wil zijn.

Met vr. gr. R. Stam :cry:

evolta elende

Re: evolta

Ongelezen bericht door evolta elende »

Ook ik heb gisteren een eindafrekening gehad van 680 euro van evolta (na 1,5 jaar). :shock:
ik betaal nog steeds gas en transportkosten aan de Nuon, en betaal hiervoor 130 euro per maand.
En bij evolta moest ik altijd 15 euro per maand betalen, na een paar keer gebeld te hebben, hebben ze me verzekerd dat dit wel in orde zou zijn.
Dus bij elkaar betaal ik 145 euro per maand, zou toch wel genoeg moeten zijn?
Nu dus een gepeperde rekening van 680 euro van Evolta met daarop TRANSPORTKOSTEN van ong 300 euro, deze zouden toch moeten voldaan worden aan de Nuon? ook volgens de site van Evolta moet je deze kosten voldoen aan je newerkbeheerder.
Ik heb wel ergens gelezen dat Evolta is overgedaan aan Durion, ik heb hier nooit iets over binnen gehad, dit zou wel een reden kunnen zijn om over te stappen.
Wat een zooitje allemaal, ik dacht dat de nuon elende was, is er dan geen enkel energiebedrijfbedrijf meer te vinden die betrouwbaar is????????

teddie

Re: evolta

Ongelezen bericht door teddie »

1 pot nat

energiebedrijf.com
evolta.com
gewoonstroom.com
caplare energiebedrijf: werken allemaal samen onder een hoedje
en allemaal een aparte bankrekening die zij gezamelijk kunnen gebruiken dus lukt de een niet met automatische afschrijving b.v.
door stornering dan gebruiken zij het andere rekening nummer
dus opletten en blijven storneren.

Arjanne

Re: evolta

Ongelezen bericht door Arjanne »

volgens evolta heb ik ruim 8900 kwh verbruikt in 25 maanden.
Ik woon alleen in een studio ,lijkt me een beetje teveel.
Daarnaast rekenen ze 356 euro voor heffingskorting, volgens mij is dat te weinig en voor transportkosten 277. Daarnaast hebben ze een duurdere prijs dan de nuon HUH?, namelijk 0,067 per kwh

evolta elende

Re: evolta

Ongelezen bericht door evolta elende »

Even gebeld, na 25 minuten A 0.15 cpm eindelijk iemand aan de lijn, welke mij ook wist te vertellen dat transportkosten idd niet berekend behoren te worden door evolta.
Ook moet vastrecht volgens mij niet berekend worden door evolta, kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
Ik moest maar een mail sturen en zou dan binnen 14 dagen bericht krijgen, dat zal ik dan maar doen, echter ook aangetekend per post.
Ze gaf me zelfs het advies om een evt afschrijving te laten storneren, wat een bedrijf zeg

arjanne

Re: evolta

Ongelezen bericht door arjanne »

evolta gebeld, twee maal.....na 15 minuten nog steeds in de wacht...heb hier geen geduld voor. Heb een email gestuurd met een serie aan fouten over de rekening, klachten en een betalingsvoorstel.....
Ben blij dat ik daar niet werk... :evil:

fredstaff

Re: evolta

Ongelezen bericht door fredstaff »

21-2-2005
Ook ik heb een verschrikkelijkr rekening gehad.
Op het moment dat ik van NUON naar EVOLTA ging (2003)
hebben ze beloofd dat ze 10/15% goedkoper zouden zijn .
Ik betaalde bij NUON €60 voor stroom Evolta ging gelijk op €50 zitten
Nu 20 mnd later of ik even €690.03 bij betalen.
Dat komt dus op €34.50 heb ik per maand te weinig betaald.
Dat is toch schandalig,ik voel me eigen opgelicht.
ik heb nooit bericht ergens van gehad,
Wel heb ik per mail en Telefoon vele malen gevraagd om de rekening,
Aan het eind van de maand werd er dan gezegd,en dat 20 mnd lang.
Ook kloppen de meterstanden niet .
Hedenmorgen gebeld 19 min gewacht ,
Ik kreeg als antwoord,
Ik moest het maar storneren.
Je kan bij je bank (abnamro)papieren halen of opgestuurd krijgen om je betaling aan EVOLTA te blokkeren.
RADAR HELP SVP!!!!
F.G.Staffeleu
Leiden

kgs

Re: evolta

Ongelezen bericht door kgs »

Op mijn rekening afschrift van debank staat ineens energiebedrijf.com

Ik was altijd bij Evolta. Bij navraag blijkt dat Evolta overgenomen is door energiebedrijf.com.
Hierover is volgend hun info verstuurd naar al hun klanten. Dus niet!!!! :evil:

Ik ga weer terug naar Essent dus.

kgs

Re: evolta

Ongelezen bericht door kgs »

Op mijn rekening afschrift van debank staat ineens energiebedrijf.com

Ik was altijd bij Evolta. Bij navraag blijkt dat Evolta overgenomen is door energiebedrijf.com.
Hierover is volgend hun info verstuurd naar al hun klanten. Dus niet!!!! :evil:

Ik ga weer terug naar Essent dus.

Juliet

Re: evolta

Ongelezen bericht door Juliet »

Ook wij hebben zaterdag een tussentijdse afrekening gekregen waar niets van klopt.

Eerst ruim 1.5 jaar na veel bellen uiteindelijk jaarafrekening gekregen en nieuw voorschotbedrag, dit was 0 euro????????!!!!!!!!!!!
Zelf dit laten corrigeren tot 45 euro, Evolta gaf aan dat 39 euro voldoende zou zijn!!!!!!!!!
Krijg ik nu van september tot januari een nota van ruim 400 euro???als afrekening.
In september en oktober voorschotten van 99 euro betaalt en in december van 45 euro. Alleen het voorschot van december hebben ze verwerkt in hun eindafrekening!?
Vanochtend om 9.35 uur gebeld; 20 minuten geduurd voordat ik eindelijk werd doorverbonden en iemand aan de lijn had.
RESULTAAT: wachten, wordt uitgezocht.
Nota van 400 euro wordt wel binnen 14 dagen afgeschreven!!
Heb bank geinformeerd en automatische incasso wordt geblokkeerd, en als er een bedrag wordt afgeschreven vordert de bank het terug.
Verder heb ik een kaart ingestuurd tot stopzetten automatische incasso!

Contact gehad met NMA, deze hebben me doorverwezen naar de geschillen commissie; hun advies: Brief schrijven zodat zij stappen kunnen ondernemen.
Ik hoop dat meer mensen mijn stappen gaan opvolgen want als ik het me zo bekijk zitten daar een stelletje behoorlijke sukkels die denken dat ze de gewone man voor de gek kunnen houden, eerst faillissement hier dan dat en ongemerkt betalen we geen cent minder alleen hebben we er een hoop rompslomp, ergernis, telefoonkosten enz. mee.

Zijn er meerdere personen met hetzelfde probleem, laat het weten, misschien kunnen we er samen iets mee.

J bouts

ferdinand74

Re: evolta

Ongelezen bericht door ferdinand74 »

Ook wij hebben gisteren contact gehad met Evolta, wij hebben zoals eerder berichten ontiegelijk veel stroom verbruikt..Evolta gaf toe, het is wel erg veel. We hoeven voorlopig de rekening NIET te betalen van €1400, maar kunnen niet garanderen dat het automatisch wordt afgeschreven (lekker dan). Tevens contact gehad met Essent, onze vorige energiemaatschappij en die vonden het ook wel erg veel.
Tevens hebben we alle gesprekken zowel met Evolta als Essent opgenomen!.
Wij hebben een erkend instalateur in de hand genomen en die gaat de meter doormeten..dit gebeurt a.s vrijdag..
Maar we kunnen niet overstappen naar een ander, want je hebt een kontrakt van een jaar bij Evolta..hoe kom je daar onderuit??? Want hun kontrakt klopt voor geen meter, hun zijn ook de afspraken niet nagekomen om elk jaar een eindafrekening te sturen. Tevens staat op internet, dat je de transportkosten niet hoef te betalen en jahoor, het staat wel op de eindafrekening. Het is een zooitje en ik word er onderhand behoorlijk moe van.
Graag doe ik mee om een brief te sturen naar de geschillencommissie, Kan iemand hier het adres van doorgeven, zodat iedereen het naar het zelfde adres stuurt..Hoe meer mensen...hoe beter..
En nogmaals...Iedereen moet goed op de meterstanden letten of dit wel klopt!! Het is wel erg toevallig, jaren zitten we bij Essent en niks aan de hand en we zitten bij Evolta en we verbruiken het driedubbele!!!

Dus iedereen samenspannen tegen Evolta!! :evil:

juliet

Re: evolta

Ongelezen bericht door juliet »

Hallo Ferdinand, we zitten denk ik met hetzelfde probleem.
Ook ik was eerder klant van essent, nu zegt evolta dat essent niet de juiste meterstanden doorgeeft, ik wordt er ook ziek van!!

Gisteravond gebeld naar evolta, naar een nummer om je aan te melden als klant, dan kunnen ze wel ineens contact opnemen, klanten ronselen kunnen ze dus wel, maar klanten fatsoenlijk te woord staan niet, alles heb ik momenteel stopgezet, emails, brief enz gestuurd en nu maar kijken of we ons kunnen samenpakken.
HIERONDER gegevens van de geschillencommissie en ik ben erover aan het denken om de krant in te lichten, want er zijn volgens mij duizenden mensen met dit probleem!!!!!!!!!

HOME


Welkom op de site van Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC).
Op deze site vindt u, naast algemene informatie over SGC, gedetailleerde informatie over alle geschillencommissies die hiernaast vermeld staan.

In het info-deel van iedere commissie kunt u lezen welke geschillen u aan de betreffende geschillencommissie kunt voorleggen, binnen welke termijn u dat moet doen etc.

Door de vragen uit de checklist door te lopen kunt u zelf bepalen of de geschillencommissie het geschil dat u met een ondernemer heeft, kan behandelen.

Wilt u naast de informatie uit het info-deel meer juridische informatie over de werkwijze van een geschillencommissie (de procesregels), dan kunt u het reglement raadplegen.

Om u een idee te geven van wat de geschillencommissies doen is per commissie een aantal uitspraken opgenomen. Het is de bedoeling dat in de toekomst dat aantal aanzienlijk uitgebreid wordt.

Alle commissies zijn te bereiken op het volgende adres:

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kreeg ook begin februari een nota in de bus voor de periode april 2003 tot en met 5 januari 2005, en moet ook ruim € 300 bijbetalen. Verbaasde mij ook al over deze periode. Erger was dat de meterstanden niet klopten. Bovendien hebben we Evolta ook nog als gasleverancier, vanaf juli tm november keurig € 80 per maand laten afschrijven, bleken we dit ook nog aan onze oude leverancier te betalen! Na verschillende mails is de betaling aan Evolta stopgezet (zij hadden in hun administratie een verkeerd huisnummer staan!), doch ik ben al vanaf begin december bezig het teveel betaalde terug te krijgen.
Een telefoontje naar de klantenservice leverde een verschrikkelijk chagrijnige telefoniste op die mij vertelde dat ik maar een mail moest sturen. Nu ruim een week geleden gedaan, nog niets gehoord, maar gezien de reacties verbaast me dat niet meer.

juliet

Re: evolta

Ongelezen bericht door juliet »

Geplaatst op 22 Feb 2005 11:07 door juliet


--------------------------------------------------------------------------------

TIP: OM SNELLER EN SLIMMER IN CONTACT TE KOMEN MET EVOLTA

Ga naar de EVOLTA site, klik op aanmelden dan komt er een tekst en logo op het scherm, waarin staat BEL GRATIS.
Tik de gegevens in, druk op enter en je wordt acuut gebeld en krijgt iemand van Evolta aan de lijn.
Dan kun je gratis je klachten spuien.
Ze vinden het niet zo leuk dat ik deze ontdekking heb gedaan; helaas heb ik geen zin meer om nog telefoonkosten te betalen aan Evolta,

hopelijk heb ik anderen hier mee geholpen?!

PS. Voor nieuwe klanten moet je klantvriendelijk overkomen, mensen met klachten zijn lastig en die heb je toch al binnen!!!!!!!!!!

J BOUTS

Naar boven

Wacko Menace
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2005 11:34

Re: evolta

Ongelezen bericht door Wacko Menace »

Afgelopen 2 jaar ben ik ook lid van Evolta. Na 9 maanden zeuren heb ik eindelijk een jaarafrekening. Deze viel nogal mee 215 euro. Dit werd binnen 14 dagen van mijn rekening afgehaald.

Nu ben ik bezig sinds begin jaruari bezig met het opzeggen van mijn contract. Aangezien er steeds niets gebeurd en de telefoonkosten vrij hoog worden als je elke keer een paar minuten moet wachten (0,15 euro per minuut), hebben ze bij Evolta iets leuks bedacht.

Indien je je aan wilt melden en nog een vraag hebt kun je Evolta je gratis laten bellen. Dit werkt ook voor als je klachten hebt of vragen die niets met aanmelden te maken hebben. Om Evolta gratis te laten bellen doe dan het volgende:

www.evolta.nl
klik op aanmelden
klik op het tweede icoontje: bel me nu (vul je gegevens in en binnen 2 seconden gaat de telefoon (door de computer van hun). Even wachten en u wordt doorverbonden met een medewerker.

Vandaag heb ik al 2 keer laten bellen en ik zou een e-mail krijgen. Indien ik er over een uurtje nog niets hoor, laat ik ze nogmaals bellen ;)

Succes allemaal met Evolta!

MvrG

Brian Bloemendal

juliet

Re: evolta

Ongelezen bericht door juliet »

BESTE BRIAN, wordt WACKO


je moet niet in herhalingen vallen!!!!!!!!!!!!!!

Je lijkt Evolta zelf wel

o o o o

Re: evolta

Ongelezen bericht door o o o o »

BESTE BRIAN, wordt WACKO


je moet niet in herhalingen vallen!!!!!!!!!!!!!!
Zegt juliet, die 2x hetzelfde topic opent :roll:

Roelofsen

Re: evolta

Ongelezen bericht door Roelofsen »

Hallo,
Ook voor ons was het wel even schrikken toen afgelopen week de "Jaar"-afrekening van Evolta op de mat viel. Sinds juni 2003 lid van die club en nog niet eerder een afrekening gezien. Eerst hadden ze netjes het voorschotbedrag van Nuon overgenomen, maar dat is een maad later op basis van een periodieke controle maar liefst 30% naar beneden bijgesteld. Dus 19 maande te weinig betaald, want we verbruiken in een stadsverwarmingsgebied met een gezin van 5 personen en elctrisch koken toch ± 5000 kWh per jaar.
Als je dan probeert contact met ze op te nemen a €0,15 per minuut moet wel even geduld hebben, want dat schiet niet erg op (ook een leuk melkkoetje die helpdesk). Dan maar emailen, maar reageren doen ze ook daar niet erg vlot.
De tip van het laten terugbellen werkte uiteindelijk, maar verder dan een paar excuses en een mooi verhaal over faillisement en niet bij de klantgegevens kunnen komen kom je ook daar niet.
Ook nog leuk om te weten: Bij de prijsvergelijker op de Evolta site blijkt dat wij met 5000 kWh wel -10% goedkoper uit zijn (dus duurder).
Tel uit je winst!!!
Ik ben weer terug bij NUON, heb de automatische incasso laten blokkeren en de bank opdracht gegevens om telkens het voorschotbedrag te laten storneren (terug boeken) als ze dat proberen te incasseren.

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik zit te denken om een soort vereniging / werkgroep op te richten die alle klachten van het trio Durion-Evolta-Energiebedrijf.com gezamelijk aan te melden bij zowel de geschillencommissie en de Dte, en hiervan kopieen te maken voor de tweede kamer.
Dit uiteraard belangeloos, we zijn tenslotte allemaal slachtoffers.
Want wachten op hulp van de radar-kassa programma's helpt ook niet meer

Gesloten