LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Grote "Tips voor het Kopen van een Keuken" top

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Scara

Re: Het Grote "Tips voor het Kopen van een Keuken" top

Ongelezen bericht door Scara »

45 % op Siematic geloof ik niet.
Geef mij maar eens een brutoprijs van een kast ( Gaarg met type en frontuitvoering ) Kan ik je zo vertellen of de prijs klopt.
Maar waarschijnlijk zal je een noname gekocht hebben, zonder dat je het weet.
Maar verras me eens , wie weet.

Scara

En waarschijnlijk zit je appels met peren te vergelijken.
Heb al zoveel Duitse offertes gezien, dus ik weet waar ik over praat,
scheelt nooit zoveel.

Wezeman

Ongelezen bericht door Wezeman »

Ik zit hier een beetje te lezen maar ik kan een ding wel even zeggen:
NIEMAND in Duitsland kan een Siematic-keuken verkopen die 45% goedkoper is als in Nederland!
Nu niet en Nooit niet!
Laat je niet iets wijsmaken maar kijk eens om je heen:
Dacht je nu werkelijk dat de nederlandse leveranciers dan 1 keuken verkochten?
Je bent of er in getrapt of je krijgt een Siematic look-a-like.
Als je dergelijke verhalen nou gelooft dan heb ik er nog wel eentje:
De prijzen van apparaten in Belgie zijn 25% lager als in Nederland!?

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Vroeger was er wel degelijk een vesrchil tussen NL en D.
Echter sinds teruglopende omzetten in Duitsland zijn er tal van fabrikanten afhankelijk van de verkoop in met name nederland.
Inmiddels zijn die prijzen aardig gelijk getrokken, maar de Duitser blijft "hongerig" gezien de beroerde economie daar.

Wat Scara zegt, een verschil van 45 % bestaat dus niet.Anders zou elke Nederlandse dealer een (inkoop)vestiging in Duitsland hebben en het hier ook goedkoper aanbieden.

Controleer bij levering de kasten goed of deze wel bij Siematic vandaan komen.
u bent niet de eerste waar de compelete keuken last van de rechter moet worden teruggehaal omdat het een ander fabrikaat is.
Voor de critici : dit gebeurt niet alleen in Duitsland maar ook in Nederland. Overigens het aantal bekende gevallen is niet zo hoog.

Mr.P.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik mij niet vergis zitten er bij een echte Siematic - keuken altijd stickers aan de binnenkant van de kasten waar de merknaam 'Siematic' op staat.

Zaten die er in de winkel ook in?

S.

Simon tS

Ongelezen bericht door Simon tS »

Het verschil tussen wat ik in Duitsland heb gekocht en wat ik Nederland zou krijgen (offerte) zat een verschil van 45%. Ik heb niet gezegd dat ik 45% korting op de siematic spullen heb gehad, het totaal scheelde 45%!! De offerte kwam van “van Keulen keukens” uit Amsterdam offerte bedrag was ca 35 duizend euro en ik heb er 22 duizend euro voor betaald, zelfde keuken!

Ik kon trouwens door de inbouw apparatuur slim in te kopen in Nederland zelf al ruim 45% goedkoper uit zijn, exact de zelfde inbouw apparatuur in Nederland!!!! Wat ik gemerkt heb is dat ze de korting geven op de inbouw apparatuur op de totale offerte wat makkelijk kan want ze zijn al veel te duur. Dat is wat ik bedoel met een sigaar uit eigen doos.

Ze offreren eerste veel teveel en geven dan, zogenaamde, vette kortingen!!! In Duitsland is het woord korting NIET voorgekomen de inbouw apparatuur was namelijk al meteen 45% goedkoper. Wat zeer eenvoudig te checken is want alles, en dan ook alles, staat op de offerte inclusief het werk ( met het aantal uren voor het inbouwen).
Trouwens aanbetalen hoefde ik ook niet, ik heb contant afgerekend toen alles, na een grondige inspectie, in orde was.

Het maakt mij niets uit wat jullie met deze informatie doen, het is al zeker 2 jaar geleden dat dit speelde, het lijkt mij als TIP verstandig ook een keer in Duitsland te kijken. En misschien zijn de verschillen niet zo groot meer, maar het zal me verbazen als je geen voordeel haalt door naar Duitsland te gaan.

En voor de goede orde ik ben niet over EEN nacht ijs gegaan. Ik bouw trouwens als hobby zelf kasten en kan echt het verschil wel zien tussen een siematic en een Gamma keuken!!! is echt niet moeilijk hoor...

Suc6 er mee!

Gast

En voor de goede orde ik ben niet over EEN nacht ijs gegaan. Ik bouw trouwens als hobby zelf kasten en kan echt het verschil wel zien tussen een siematic en een Gamma keuken!!! is echt niet moeilijk hoor...
Dan is het voor jou ook geen probleem om dit aan mij uit te leggen!

KS

Scara

Tja, het is heel makkelijk om maar iets te roepen over prijzen.
Maar dat is nu juist het hele probleem hier, zodra ik een brutoprijs vraag van een kast, dan wordt er niet thuis gegegeven.
Want dan is er plots geen gespecificeerde order, of de order is foetsie.
Apparatuur met 45 % korting, dat is inderdaad geen prbleem.
Maar ook in Duitsland heet dit gewoon korting, mijn beste.
Algemeen beschouwd is het voordeel wat je haalt hooguit 10 %, maar dat wordt vaak teniet gedaan door een niet geheel aangesloten keukeninrichting, waarvoor weer extra kosten gemaakt dienen te worden. Een goed vergelijk kan je pas maken met 2 identieke offertes,
dus met de zelfde apparaten en exact de zelfde apparatuur en werkblad.
Als je in Duitsland gaat kopen, prima hoor.Hoop dat de klant ten alle tijden tevreden kan zijn, want het blijft toch geld wat je uitgeeft.

Gast

als we het nu toch over prijzen hebben
ik vraag me af wat deze kasten moeten kosten ?
siematic 6006 kunststof wit glanzend
1x onderkast 60 tbv vaatwasser(maxi) korpus 80cm
1x onderkast 60 tbv spoelen korpus 80cm (deurtje)
1x onderkast 125 hoekkast korpus 80cm (deurtje)
1x onderkast 60 korpus 80cm (4x lade)
1x onderkast 120 korpus 70cm (3x lade)
1x hoge kast 60 korpus +/- 215cm inbouw oven en magn.
1x hoge kast 60 korpus +/- 215cm inbouw koel/vriescombi inbh 178 cm

ik vraag me dit af omdat er zoveel verschil zit in de offertes

bvd

Scara

Even 1 prijs, want ik ben uiteaard geen offertemaker online :lol:

De spoelkast kost bruto 606, dus netto betaal je in Nederland ca 485.
Mits je gespecificeerde prijzen krijgt uiteraard.
Korpushoogte is 78.8 en een onderkast voor een vaatwasser bestaat niet.

Simon tS

Ongelezen bericht door Simon tS »

Tja, het is heel makkelijk om maar iets te roepen over prijzen.
Maar dat is nu juist het hele probleem hier, zodra ik een brutoprijs vraag van een kast, dan wordt er niet thuis gegegeven.
Ik roep niks ik deel een eigen ervaring mee, het doel van een forum! Ik deel een ervaring mee om aan te geven dat ook in Duitsland wat rond kijken nuttig kan zijn. En in mijn geval scheelde het een bak met geld.

Dan is het voor jou ook geen probleem om dit aan mij uit te leggen!

Niet zo lastig, de kwaliteit van schanieren geen speling, mooi afgewerkt, plankjes die van alle kanten zijn afgewerkt en dus GEEN vocht opnemen. Plankdragers die de planken vast klemmen! zeer handig systeem.
Lade geleiders die perfect zijn wegwerkt en zeer eenvoudig te bereiken zijn, maar ook extra ver open gaan zonder speling een door buigen...en perfect lopen!

Gegroet, en doe vooral wat je zelf denkt dat het beste is!

[/quote]

llpineapple

Ongelezen bericht door llpineapple »

Er wordt wel zoveel gesproken over kopen in Duitsland maar wie heeft adressen waar je moet wezen?

Gast

Ik zou maar lekker hier blijven bij je lokale leverancier.
Kijk maar eens naar de topic over wikumat (gebruik de zoekfunctie).
Lekker zo'n duitser, komt gewoon niet meer opdagen.
En voor de prijs hoeft 'techt niet.

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Buren verderop kregen hun keuken geleverd.
Die buurman was thuis bij de levering van zijk keuken.
Hij wilde zijn eigen vaatwasser plaatsen en op tekening stond een NISmaat.
Hij ging helemaalover de ROOIE omdat zijn NIS er niet bijzat.

Dan heb je toch echt bij een goed bedrijf gekocht die alles zeer goed uitlegd en bespreekt.
( of had je beter ergens anders kunnen kopen?)

Gast

Hij wilde zijn eigen vaatwasser plaatsen en op tekening stond een NISmaat.
Hij ging helemaalover de ROOIE omdat zijn NIS er niet bijzat.
mar 53, ga ff lekker verder met breien o.i.d.

Noenaatje

Ongelezen bericht door Noenaatje »

Wat betreft keukens in Duitsland kopen... ik heb hier zelf geen ervaring mee. Wel ken ik meerdere mensen in mijn omgeving die in Herzogenrath bij Debetz een keuken hebben aangeschaft voor een veel lagere prijs dan dezefde keuken in Nederland gekost zou hebben. Iedereen is hier trouwens ook heel tevreden over. Over kwaliteit durf ik niks te zeggen...

Zelf heb ik onlangs een keuken gekocht voor een nieuwbouwproject warbij we uit 2 keukenzaken mochten kiezen. Ik was er totaal niet va gecharmeerd dat de ene keukenzaak voor precies het zelfde ontwerp, zelfde apparatuur en zelfs iets mindere kwaliteit van kasten maar liefst 3400 euro meer durfde te vragen dan de andere keukenzaak. Overigens zakte hij met ditzelfde bedrag toen wij aangaven bij de concurrent veel goedkoper uit te zijn. Het vertrouwen in zo'n keukenzaak is dan natuurlijk wel helemaal weg, en wij zijn met de eerste in zee gegaan. Het loont dus absoluut de moeite om verschillende offertes te laten maken en deze goed met elkaar te vergelijken. Of je dan een keuken in Nederland, Duitsland of België koopt, maakt dan denk ik niet zoveel uit. als je zorgt voor een goede onderhandelingspositie kom je een heel eind. Wat ik zelf wel heel belangrijk vind is dat je je ook prettig voelt bij een keukenzaak en een verkoper. Een keuken kopen is één ding, maar als er naderhand problemen zijn dan wil je ook graag een goede service!

bkalden

Ongelezen bericht door bkalden »

:shock: Bah bah zeg, wat een agressief en negatief forum hier.
keukenboeren die zich op hun pik getrapt voelen (wie de schoen past trekt hem aan) als er iets negatiefs gezegd wordt en alleen maar zeuren op elkaar.
Af en toe zit er eens een zinnige reactie tussen (van een particulier of iemand in de keuken business), daar heb je dan wat aan. Maar voor de rest is 90% alleen maar gemekker van alle kanten. En het is best vermoeid om die 10% te zoeken op die manier

Gast

Nee jou bijdrage is succesvol en zeer positief!

KS

groet

Ongelezen bericht door groet »

Mmm, als ik alle reacties zo eens bekijk dan zitten hier een hoop verkopers bij die zich op hun pik getrapt voelen haha :D

Ben sinds drie maanden bezig om een keuken aan te schaffen en moet zeggen dat je er vaak doodmoe van wordt.

Heb toch bij aardig wat zaken rondgekeken en er wordt toch lustig gebruik gemaakt van een hele serie verkooptrucs. Ook bij zogenaamde gerenomeerde zaken krijg ik toch vaak het gevoel behoorlijk in de **** te worden genomen en dat de verkoper meer met de winstmarge bezig is dan mij een goed product voor een redelijke prijs te verkopen.

Maar ik zal er wel volledig naast zitten :lol:

Zinnen als 'als ik u was zou ik wel snel beslissen, volgende maand gaan de prijzen zo'n 10 tot 15% omhoog." (Kom je twee maanden later nog eens kijken, is die messcherpe offerte plostesling bij hoge uitzondering nog geldig en kan er misschien nog wel iets vanaf. Pffff natuurlijk.)

Probleem is dat de markt vrij ondoorzichtig is en dat ik door sommige ervaringen mij (mogelijk te?) wantrouwig hebben gemaakt tegenover de hele keukenbranche.

Waarschijnlijk onterecht want er zijn vast ook goudeerlijke verkopers die het beste met de klant voor hebben. Maar ja, die vertrouw je ook niet op zijn blauwe ogen en hoe haal je ze eruit. :wink:

Groet

Ongelezen bericht door Groet »

Oh ja, nog even een echte tip:

kijk eens op http://www.keukenadvies.com/

Heb nog steeds mijn twijfels of ze écht volledig onafhankelijk zijn (bij aanmelden moet je wel heel veel gegevens invullen, dus heb het idee dat ze mogelijk naam & adres gegevens doorspelen aan keukenboeren). Verbaas je dus niet als de offertes binnen stromen.

Heb dus maar geen account aangemaakt maar je kan heel wat tips eruithalen vooral door verhalen te lezen bij mensen waar de keukensoap niet zo voorspoedig ging. Zo leer je de valkuilen een beetje kennen.

Gesloten